Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Amerikaanse Stafford...wat vindt men ervan?
Moderator: moderatorteam
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind staffies, pitties hele mooie trouwe lieve honden, maar ik durf (klinkt gek) niet willen. Ik heb geen karakter voor die beesten, ik ben veel te makkelijk.
Maar de pitties en staffies die ik ken, zijn scheten..erg sociaal voor mensen en dieren, erg goed in behendigheid (agility)..luisteren heel goed..Het deel dat mij bang /nerveus maakt, de manier waarop ze kunnen bijten..je kan het niet helemaal vergelijken met een lab of een poedel, de manier waarop de kaken zijn gevormd is heftig, die klikken vast en ze houden je vast en je komt niet uit die greep..
Wij krijgen ook altijd veel pitties/ en staffies in onze rescue, we willen ze een heel goed nieuw thuis geven, maar ze worden eerst heel streng gecontroleerd op aggressie..is er sprake van agressie, dan krijgt de hond een roze spuitje. Ook omdat ze al zo'n slechte reputatie hebben. Niemand vindt het leuk om dat te doen, maar wij kunnen willens en wetens geen hond uit adopteren die vals is..dat spreekt natuurlijk ook voor andere rassen.
www.ucarerescue.com
dat is een rescue link over alle soorten problemen, vragen, tips, gezondheid van true bully lovers..
Maar de pitties en staffies die ik ken, zijn scheten..erg sociaal voor mensen en dieren, erg goed in behendigheid (agility)..luisteren heel goed..Het deel dat mij bang /nerveus maakt, de manier waarop ze kunnen bijten..je kan het niet helemaal vergelijken met een lab of een poedel, de manier waarop de kaken zijn gevormd is heftig, die klikken vast en ze houden je vast en je komt niet uit die greep..
Wij krijgen ook altijd veel pitties/ en staffies in onze rescue, we willen ze een heel goed nieuw thuis geven, maar ze worden eerst heel streng gecontroleerd op aggressie..is er sprake van agressie, dan krijgt de hond een roze spuitje. Ook omdat ze al zo'n slechte reputatie hebben. Niemand vindt het leuk om dat te doen, maar wij kunnen willens en wetens geen hond uit adopteren die vals is..dat spreekt natuurlijk ook voor andere rassen.
www.ucarerescue.com
dat is een rescue link over alle soorten problemen, vragen, tips, gezondheid van true bully lovers..
- Chione
- Zeer actief
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Dit is een veels te forse engelse staff of gelijkende kruising die met een beetje gelijk al zijn kruisbanden scheurt aan een stoeprandje.. maar sterk dat ie is!johan1969 schreef:Vandaag heb ik Chiby gezien. Een heel leuk hondje ! Niet groot (40 cm schoft en 20 kilo) en hij doet me meer aan een Engelse staff dan een Amstaff denken (afkomst is onbekend).
Maar wel enorm sterk !
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... 220406.jpg

- M@scha
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
waarom is het zo de wereld ingegaan dan?Chione schreef:Er is ondertussen al talloze malen aangetoont dat een kaakslot niet bestaat.Dutchie63 schreef:de manier waarop de kaken zijn gevormd is heftig, die klikken vast en ze houden je vast en je komt niet uit die greep..
Er móet dan toch iets van waarheid in zitten, als iedereen dit weet?
Net zoals men weet dat windhonden heel hard kunnen rennen, is dat ook niet zo dan
wat is het dan wèl , waarom ze nooit willen loslaten?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 10 apr 2008 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daanie
- Zeer actief
[quote="Pak-de-bal
waarom is het zo de wereld ingegaan dan?
Net zoals men weet dat windhonden heel hard kunnen rennen, is dat ook niet zo dan
[/quote]
Wat is dat nou weer voor vergelijking.
Dat is "gewoon" een fabeltje net als het fabeltje dat honden vals worden van vers vlees eten.
Of geloof jij ook in kaboutertjes?
waarom is het zo de wereld ingegaan dan?
[/quote]
Wat is dat nou weer voor vergelijking.
Dat is "gewoon" een fabeltje net als het fabeltje dat honden vals worden van vers vlees eten.
Of geloof jij ook in kaboutertjes?
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zegt bijvoorbeeld dat jaarlijks enten gezond is. Het is een feit dat dat niet zo is.
In een ander topic zeg je dat een gecastreerde reu gemiddelde genomen gezonder blijft en minder kans op kanker heeft. Het is een feit dat dat niet zo is.
dan zal jij es met bewijs aan moeten komen hier over..
Marion'
dan zal ik jou ook es wat bewijzen geven.
Je moet nou niet denken dat jij alles weet, de medische wereld draait door..in Nederland ook..Ik zit elke dag bijna bij de DA vanwege mijn rescue honden die ALLEMAAL worden gecastreert/gesteraliseert voordat ze naar hun nieuwe huisjes gaan, vanwege het vele overschot van honden en katten..maar dat zal ook wel niet waar zijn
.., ik sta op de beurs op shows etc etc., en we praten met DA en andere deskundigen hierover..Maar ja, ik weet er dus geen bal van en de dokters ook niet..
.
Dat inenten is altijd een teer punt bij velen, of je nou daar of hier woont. Ik ga van het standpunt uit dat het goed is..zo doet mijn DA het en niet alleen de mijne en al mijn vrienden en kennissen..daar wordt niet over gezeikt, het is belangrijk dus ineneten..
Je hebt wel gelijk over het kaakslot, dat heb ik net ook gelezen. Het werd namelijk altijd beweert maar daar zijn ze op terug gekomen..
In een ander topic zeg je dat een gecastreerde reu gemiddelde genomen gezonder blijft en minder kans op kanker heeft. Het is een feit dat dat niet zo is.
dan zal jij es met bewijs aan moeten komen hier over..
Marion'
dan zal ik jou ook es wat bewijzen geven.
Je moet nou niet denken dat jij alles weet, de medische wereld draait door..in Nederland ook..Ik zit elke dag bijna bij de DA vanwege mijn rescue honden die ALLEMAAL worden gecastreert/gesteraliseert voordat ze naar hun nieuwe huisjes gaan, vanwege het vele overschot van honden en katten..maar dat zal ook wel niet waar zijn
Dat inenten is altijd een teer punt bij velen, of je nou daar of hier woont. Ik ga van het standpunt uit dat het goed is..zo doet mijn DA het en niet alleen de mijne en al mijn vrienden en kennissen..daar wordt niet over gezeikt, het is belangrijk dus ineneten..
Je hebt wel gelijk over het kaakslot, dat heb ik net ook gelezen. Het werd namelijk altijd beweert maar daar zijn ze op terug gekomen..
- Chione
- Zeer actief
Dutchie63 schreef:Duhhhh er zijn ook geen valse honden, die worden vals gemaakt door de eigenaren..
Jemig, alles wat ik zeg, wordt gelijk afgekaatst alsof ik nergen iets van weet..
Of ik word voor leugenaar aangekeken..bewijzen liegen er niet om..
Staffies zijn hele mooie beesten..
Het is simpelweg bewezen dat zaken als een kaakslot of bijzondere schedelvorm waardoor een hond niet kan los laten niet bestaan.
Dat zijn nu eenmaal de feiten.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
massam schreef:de staffies zijn bij jullie niet anders dan hier een kaakslot bestaat niet.Dutchie63 schreef:Oh is dat zo..nou misschien bij jullie..hier dus wel..
van vers vlees worden honden niet vals
onder datzelfde hoofdstuk valt het kaakslot
Honden die aan takken/bijt lappen hangen worden allemaal mens agressief, zeker als die takken oid 'bewerkt' zijn met....vers vlees. Ja, het is echt zo. Althans, volgens bepaalde mensen dan.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- M@scha
- Zeer actief
geef me die bewijzen danDutchie63 schreef:Duhhhh er zijn ook geen valse honden, die worden vals gemaakt door de eigenaren..
Jemig, alles wat ik zeg, wordt gelijk afgekaatst alsof ik nergen iets van weet..
Of ik word voor leugenaar aangekeken..bewijzen liegen er niet om..
Staffies zijn hele mooie beesten..
en je wrdt niet afgekaatst. je roept onzin alsof het feiten zijn en als je het gewoon gevraagd hasd was het heel normaal uitgelegd. nu neem ik er de moeite niet voor

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Over dat enten; een groot deel van de onderzoeken die bewezen hebben dat jaarlijks enten onnodig en zelfs gevaarlijk kan zijn komt overigens uit Amerika , ik heb al de uitdraaien van die rapporten aan mijn da gegeven die hevig geïnteresseerd was en nu niet meer iedereen klakkeloos aanraadt om te enten 
- edithf
- Vaste gebruiker
Hoi, ik had een tijdje geleden gevraagd hoe oud een AST gemiddeld wordt. Willen jullie me dat vertellen?
En als het gaat over enten, dan gaat het over vacinaties neem ik aan. Ook nog specifieke wel of niet?
Hier nog een foto van Jack, spelend met alle honden. Je ziet hem op de kont. Hij vecht nooit, hij is juist heel vrolijk en lief. Echt een tof beest. Links staat kleine Joep te dollen.

En als het gaat over enten, dan gaat het over vacinaties neem ik aan. Ook nog specifieke wel of niet?
Hier nog een foto van Jack, spelend met alle honden. Je ziet hem op de kont. Hij vecht nooit, hij is juist heel vrolijk en lief. Echt een tof beest. Links staat kleine Joep te dollen.

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Dat is gewoon de wereld ingeholpen omdat Pitjes en Staffies niet gauw loslaten. Maar dat wil niet zeggen dat niet kúnnen loslaten.Pak-de-bal schreef:waarom is het zo de wereld ingegaan dan?Chione schreef:Er is ondertussen al talloze malen aangetoont dat een kaakslot niet bestaat.Dutchie63 schreef:de manier waarop de kaken zijn gevormd is heftig, die klikken vast en ze houden je vast en je komt niet uit die greep..![]()
Er móet dan toch iets van waarheid in zitten, als iedereen dit weet?![]()
wat is het dan wèl , waarom ze nooit willen loslaten?
Er zijn onderzoeken geweest die aantonen dat zoiets als een "kaakslot" gewoonweg niet bestaat.

- M@scha
- Zeer actief
beste pak de bal.
ik ga het je tóch uitleggen!
een kaakslot is lichamelijk niet mogelijk. door al die verhalen zijn zelfs onderzoeken hiernaar gedaan en de schedel is niet van een vorm dat dit mogelijk is. kan dus gewoon niet.
wél is het zo dat ze goed vast kunnen houden.
net zoals dat jij stronteigenwijs vasthoud aan je achterghaalde ideetjes is een staff/pit zo idioot koppig dat als ze echt boos worden ze alleen maar beter vasthouden. gewoon van koppigheid. daarom maak je het alleen erger als je gaat gillen en slaan omdat ze dan nog meer gespannen worden. dat is dan anders als bij jou want jij gaat een paar dagen als het teveel wordt snappie?
je kunt jezelf dus eigenlijk als een pitbull zien met een niet helemaal compleet sterk karakter
een kaakslot is lichamelijk niet mogelijk. door al die verhalen zijn zelfs onderzoeken hiernaar gedaan en de schedel is niet van een vorm dat dit mogelijk is. kan dus gewoon niet.
net zoals dat jij stronteigenwijs vasthoud aan je achterghaalde ideetjes is een staff/pit zo idioot koppig dat als ze echt boos worden ze alleen maar beter vasthouden. gewoon van koppigheid. daarom maak je het alleen erger als je gaat gillen en slaan omdat ze dan nog meer gespannen worden. dat is dan anders als bij jou want jij gaat een paar dagen als het teveel wordt snappie?
je kunt jezelf dus eigenlijk als een pitbull zien met een niet helemaal compleet sterk karakter

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
massam schreef:beste pak de bal.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Mijn vriend en ik hadden eerst ook de planning om een staffie te nemen, maar dan een Engelse. Maar toen ik op een stafford forum vaak over negatieve ervaringen las, die eigenaren met hun honden hadden, zijn we er toch nog veel dieper op ingegaan. Veel info gevraagd bij fokkers en veel gelezen op het forum.
Mijn schoonouders wonen in Frankrijk en hebben 3 honden, waarvan 1 reu Cavalier King Charles Spaniel, genaamd Djessie. Wij gaan altijd in Frankrijk op vakantie en willen straks wel de hond ook gewoon daar los laten lopen en laten spelen met hun hondjes. Soms kan Djessie nog weleens overheersend reageren tegen andere honden en ik weet zeker dat als wij voor een Staffie zouden gaan, dat een keer goed fout zou aflopen (omdat Djessie dan uit zou dagen) en dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben. Want als een staff eenmaal iets te pakken heeft, zal er veel schade zijn.
Ik ben gek op de honden van mijn schoonouders en omdat wij er dus altijd op vakantie gaan, hebben wij dus besloten om niet voor een staffie te gaan, hoe leuk ik ze verder ook vind.
Mijn schoonouders wonen in Frankrijk en hebben 3 honden, waarvan 1 reu Cavalier King Charles Spaniel, genaamd Djessie. Wij gaan altijd in Frankrijk op vakantie en willen straks wel de hond ook gewoon daar los laten lopen en laten spelen met hun hondjes. Soms kan Djessie nog weleens overheersend reageren tegen andere honden en ik weet zeker dat als wij voor een Staffie zouden gaan, dat een keer goed fout zou aflopen (omdat Djessie dan uit zou dagen) en dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben. Want als een staff eenmaal iets te pakken heeft, zal er veel schade zijn.
Ik ben gek op de honden van mijn schoonouders en omdat wij er dus altijd op vakantie gaan, hebben wij dus besloten om niet voor een staffie te gaan, hoe leuk ik ze verder ook vind.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Dat topic heb ik gelezen op het staffordforum ja.Mireillevdw schreef:Mijn vriend en ik hadden eerst ook de planning om een staffie te nemen, maar dan een Engelse. Maar toen ik op een stafford forum vaak over negatieve ervaringen las, die eigenaren met hun honden hadden, zijn we er toch nog veel dieper op ingegaan. Veel info gevraagd bij fokkers en veel gelezen op het forum.
Vind het nog altijd onzin dat dat de reden is dat je geen Stafford hebt genomen. (om 1 keer per jaar op vakantie te kunnen gaan bij schoonouders)
Ik zou het juist een goede reden vinden om niet naar je schoonouders te hoeven

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Hayley84 schreef:Dat topic heb ik gelezen op het staffordforum ja.Mireillevdw schreef:Mijn vriend en ik hadden eerst ook de planning om een staffie te nemen, maar dan een Engelse. Maar toen ik op een stafford forum vaak over negatieve ervaringen las, die eigenaren met hun honden hadden, zijn we er toch nog veel dieper op ingegaan. Veel info gevraagd bij fokkers en veel gelezen op het forum.
Vind het nog altijd onzin dat dat de reden is dat je geen Stafford hebt genomen. (om 1 keer per jaar op vakantie te kunnen gaan bij schoonouders)
Ik zou het juist een goede reden vinden om niet naar je schoonouders te hoeven
Jij vind het misschien onzin, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben, mocht er iets gebeuren. Ik vind het gewoon erg belangrijk dat mijn hond op vakantie, net als de honden van mijn schoonouders, ook lekker buiten kan lopen, wanneer ie wil en lekker kan spelen met de andere honden. Wat als wij toch een Stafford zouden nemen en er zou iets gebeuren??? Dan zou ik dat vertellen op het forum en dan zou iedereen zeggen: Ja, dan had je niet voor een Staff moeten kiezen.....
Ik vind het gewoon een belangrijk punt, waar je zeker wel rekening mee moet houden. Tenslotte vind ik het gewoon erg prettig als mijn hond makkelijk is met andere honden.

Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- edithf
- Vaste gebruiker
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dodo
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
- Contacteer:
Mireillevdw schreef:Mijn vriend en ik hadden eerst ook de planning om een staffie te nemen, maar dan een Engelse. Maar toen ik op een stafford forum vaak over negatieve ervaringen las, die eigenaren met hun honden hadden, zijn we er toch nog veel dieper op ingegaan. Veel info gevraagd bij fokkers en veel gelezen op het forum.
jammer dat je jezelf er dan niet nog beter in verdiept hebt
Ik heb 8 honden, 5 ast's(1 reu) 1 sbt en 2 chihuahua's (waarvan 1 een reu) , jaja en die zijn nog steeds niet opgegeten
Mijn moeder heeft een malthezerleeuwtje (reu) en ook die kan gewoon samen met onze honden. dikke vriendjes zijn de reuen hier.
we hebben ook een tijdje een cocker spaniel reutje te logeren gehad en ook dat ging gewoon goed.
En het niet kunnen klikken met een andere hond is niet rasbepalend hoor, met elk ras kan dat gebeuren
En dan teef/teef teef/reu reu/reu combi dat maakt ook niet uit.
Misschien kunnen jullie dan maar beter geen hondje nemen, ik weet het klinkt lullig,maar zo ben je er helemaal zeker van dat er nooit wat gebeurd

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat het bij jullie goed gaat met de honden is natuurlijk heel erg fijn voor jou, maar dat is niet vergelijken met ons. Wij gaan 1 x per jaar naar mijn schoonouders toe. Tenslotte hebben hun ook altijd een mechelaar x groenendaeler erbij gehad en dat ging altijd prima. Ook kwam er weleens een groenendaeler op bezoek en ook dat ging prima. Tenslotte zijn mijn vriend en ik ook helemaal gek van herders. In de rasstandaard van een staf staat dat als een staf wordt uitgedaagd hij een gevecht niet uit de weg zal gaan. Waarom is het zo raar dat wij dan het risico willen verkleinen op deze manier? Wat is daar verkeerd aan? 

-
Reini
- Zeer actief
Daar is helemaal niks verkeerd aanMireillevdw schreef:Dat het bij jullie goed gaat met de honden is natuurlijk heel erg fijn voor jou, maar dat is niet vergelijken met ons. Wij gaan 1 x per jaar naar mijn schoonouders toe. Tenslotte hebben hun ook altijd een mechelaar x groenendaeler erbij gehad en dat ging altijd prima. Ook kwam er weleens een groenendaeler op bezoek en ook dat ging prima. Tenslotte zijn mijn vriend en ik ook helemaal gek van herders. In de rasstandaard van een staf staat dat als een staf wordt uitgedaagd hij een gevecht niet uit de weg zal gaan. Waarom is het zo raar dat wij dan het risico willen verkleinen op deze manier? Wat is daar verkeerd aan?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07