Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Padden levensgevaarlijk!!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marja1969
Vaste gebruiker

Padden levensgevaarlijk!!

Ongelezen bericht door Marja1969 »

Elmo heeft op 30dec 2007 een pad in zijn bek genomen tijdens een wandeling in het bos. Hij spuugde het beest bijna direct uit en begon meteen te schuimbekken. We liepen eerst nog gewoon verder en ik maar denken wat te doen. Moet er wat gebeuren, naar een dierenarts of zo? Kan het kwaad bij een hond? Tja een pad heeft wel gif/afweer stoffen bij zich. Onder tussen at Elmo gras en begon over te geven. Uit eindelijk heb ik mijn man maar gebeld
en gevraagd of hij op i-net wilde kijken of er iets te vinden was over padden en honden. Hij heeft gezocht en vond dat het levensgevaarlijk was voor een hond en belde me op. Ik moest hem meteen dragen want het gif kon anders door zijn hele lijf gaan waardoor hij zelfs dood kon gaan! Wij liepen zo snel mogelijk naar huis en mijn man had al een d.a gebeld. Wat hij overgaf was veel slijm en dat was goed. Bij de d.a aangekomen kreeg hij een spuitje waardoor hij nogmaals zou gaan overgeven, hij onderzocht hem verder en vond dat hij geluk had gehad en dat heeft hij ook want hij heeft er gelukkig niets aan overgehouden.( Ze kunnen er epilepsie aanvallen aan overhouden) Hij mocht toen s'avonds om 8 uur pas wat bouillon eten en verder niets ook niet drinken. Elmo knapte al snel op want hij begon steeds bij het aanrecht te springen waar ik de bouillon voor hem had opstaan. Hij werd bijna gek van de geur van eten.
Eerder dan mocht hebben we hem dan de bouillon met vlees gegeven en het bleef in zijn maag. Maar hij was echt even heel slap en de volgende dag ook nog wel maar ook dat was normaal want dat had de d.a al gezegd.
We zijn echt blij dat het goed is afgelopen, ik wist echt niet dat padden zo gevaarlijk voor honden zijn! Bovendien was deze wakker in de winter wat ik ook al niet verwachte.
Laatst gewijzigd door Marja1969 op 15 apr 2008 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Bedankt voor die informatie, ik had het nog nooit eerder gehoord..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Goed om te weten, ik wist dit ook niet.. :19:
Wat schrikken zeg! Gelukkig dat het goed is afgelopen :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Ons is het al enkele keren overkomen...
en als topic is het hier al bekend, spijtig genoeg.... :boos:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=106462

Succes met het herstel :ok:

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier stikt het van de padden dus ik duim maar dat Eva er vanaf blijft. Onze oude honden laten ze in ieder geval met rust. Ik wist al dat padden giftig waren gelukkig. Maargoed, ik kan niet voorkomen dat de honden hier een van de honderden padden in de mond nemen dus het is gewoon duimen dat ze dat ook niet gaan doen :wink:
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Ja heb het 1 x meegemaakt een paar jaar terug, 1 van de honden had aan een pad gesnuffeld en gelikt. Niet veel later begon hij te schuimbekken en met zijn kop te schudden.

Uiteindelijk is alles goed afgelopen, maar we zijn ons rot geschrokken.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Marja1969
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marja1969 »

Ik denk dat je geluk hebt als je een hond hebt wat niet alles in de bek neemt.
Een boerenfox is helaas wel zo'n "ras" dat dat wel doet. Hij is er nu gelukkig wel wat voorzichtiger mee, maar echt hij nam alles in zijn bek, papier, vuurwerk,plastic, piepschuim, noem maar op wat er op straat kan liggen en hij nam het in zijn bek en als ik het probeerde af te pakken dan at hij echt op.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Bedankt voor de waarschuwing!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”