Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
slomehippie schreef:Maar vraag me ook af tot wanneer je zoiets kunt doen met je hond.
Tot welke leeftijd bedoel je? Dat hangt erg van de hond en de sport af. Zolang jullie het beide leuk vinden en de hond geen last heeft qua fysiek kun je gewoon trainen natuurlijk.
Ik train zelf twee a drie keer in de week met mijn hond. Een a twee keer agility en een keer gehoorzaamheid. Erg leuk!
Met Rosco jarenlang behendigheid gelopen en dat vonden zowel hij als ik helemaal geweldig. Ik vond het persoonlijk heel leuk dat we niet met de geijkte honden maar met een heel ander ras toch heel goed zijn geworden.
(sorry op dit punt ben ik niet bescheiden )
Nu doen we sinds een jaar aan flyball en dat gaat ook prima. Is wel heel zwaar voor hem want we lopen een uur met maar 5 of 6 honden. We houden wel af en toe pauze anders wordt het helemaal zwaar.
Vind het zelf geweldig om wat extra met de hond te doen en ik geloof er heel erg in dat dit goed is om de band met de hond te verstevigen en dat is bij Ros ook nodig.
ik doe met de chezz behendigheid en ga aan staande zaterdag beginnen met de b-curcus en met de andere 2 honden doe ik behendigheid mee. nu nog 2 honden in een uur en over een enkele weken ga ik weer naar 2 uur in de week
Ik ben met Xena bezig met Gehoorzaamheid A en behendigheid. Ik ga misschien volgend seizoen ook behendigheid met Scence proberen aangezien het met Xena (nog) niet goed gaat (ze is overal bang voor...) Ook gaat mijn moeder misschien met Attis de A doen. En ik hoop natuurlijk dat ik met Xena straks door kan naar de B, of doggydance is ga proberen.
Wij hebben de puppy, basis A en basis B gehoorzaamheid gevolgd en zijn vorige maand overgestapt naar behendigheid (toen werd Fellow 1 jaar en mocht het) waar meneer de boel soms op de kop zet. We trainen één keer in de week.
Dogdance lijkt mij in de toekomst ook nog wel leuk om te doen, maar geen idee waar het hier in Emmen of omgeving te doen is.
ik ben met Ragyo net aan gehoorzaamheid A begonnen, is onze 1e cursus. ik wil graag behendigheid gaan doen maar bij deze club moet je dan eerst gehoorzaamheid A en B gehad hebben.
met Buster ben ik nu, dat noemen ze bij ons Sociale huishond cursus dat is te vergelijken met gehoorzaamheid b. als ik het goed heb. want daarna krijgen wij GGB. maar ik vind wel sommige regeltjes beetje pietluttig. maar ja zal toch wel ergens goed voor zijn. als hij ruim 1 jaar is ( nog ff wachten) wil ik behendigheid gaan proberen. en dat zal niet van een leien dakje gaan denk ik want hij is snel afgeleid. maar als ik zijn aandacht heb voor oefeningen kan hij ook weer bepaalde dingen erg goed doen, dus is absoluut nog verassing wat dat gaat worden.
maar ik vind het wel leuk om samen bezig te zijn en alleen gehoorzaamheid is mij toch wat te tam en te veel nette regeltjes, pietje precies enzo en ik ben beetje slordig ben ik bang.
er zijn trouwens ontzettend veel cursussen te doen met je hond, dus je bent niet zomaar uitgeleerd denk ik
Met Lumi volgde ik eerst twee ker per week een puppycursus. Op dit moment is ze 5,5 maand en volgt ze een puppycursus en Dogdance .
Beetle is ruim 11 jaar, jaren gehoorzaamheid en behendigheid op recreatief niveau gedaan. Sinds 4 jaar doet zij Dogdance.
Met mijn vorige hond Joris heb ik jaren behendigheid gedaan. Ik ben er mee begonnen omdat ik na 1x proberen in de gaten had dat hij het echt fantastisch vond. Toen ik vorig jaar Kaiou uit het asiel heb gehaald zijn we eigenlijk ook weer behendigheid gaan doen. Kaiou echter vindt het wel leuk, dat springen en rennen, maar echt heel erg leuk ook weer niet (buiten het parcous zijn er veel interessantere dingen te doen ). Sinds een aantal weken zijn we nu met fly-ball begonnen. En dat is het helemaal. Zwaar geconcentreerd staat hij naar het balletje te staren... en dat wil wat zeggen want Kaiou is een ADHDer buiten. Daarnaast heb ik met alle 3 mijn honden ook altijd ´gewone´ Gedrag en Gehoorzaamheid cursussen gedaan.
Ik zit met Frenk op puppycursus bij kynoconnect. Daarnaast gaan we bij de 'officiele' KC ook op cursus om vervolgens (hopelijk) behendigheid te gaan doen. Volgens mij is dat typisch iets voor hem.
slomehippie schreef:wow, wat is iedereen hier goed bezig!
Ik dacht dat je eerst een aantal g&g cursussen moest hebben gevolgd om je met andere dingen beginnen...
ik ga eens informeren naar agility, lijkt me echt gaaf! Moet je hond daarvoor ook foto's van de heupen?
x
Het moet niet.
Maar bij een hd of ed gevoelig ras vind ik het wel aan te raden om foto's te laten maken.
Heb het met Caja in ieder geval wel gedaan, heb haar heupen, ellebogen en rug op de foto laten zetten.
Ik doe met Luka G&G beginners en behendigheid (2e seizoen). Beide vind ik hardstikke leuk om te doen, met name ook omdat ik zie dat Luka het ook erg leuk vindt. Ivm behendigheid heb ik Luka met 1.5 jaar laten rontgenen, om zeker te zijn dat de er geen (beginnende) problemen waren met de heupen.