Overigens, als je googelt op de naam van deze zogenaamde kunstenaar (die in werkelijkheid niets van kunst verstaat, alleen maar van ziekelijk sadisme), dan krijg je vrijwel alleen maar over dit ene stukje kunst: het uithongeren van de hond. En de reacties daar boven op. OVer de HELE wereld, in allerlei talen! Niet alleen in Europa. Dus een werelddeel ver weg blijkt een beetje een eufemisme te zijn achteraf.Assie schreef:Getekend, al vraag ik me af hoe nuttig het is...
Want deze quote...is waar. En logisch ook. Als wij hier in Nederland een petitie van 1 miljoen handtekeningen zouden ontvangen uit Azië, Afrika of Amerika om onze bio-industrie op te doeken, of om Fitna van Wilders niet uit te zenden (om iets recents te noemen), dan zouden wij ons daar waarschijnlijk ook erg weinig van aan trekken, toch?iones schreef:De mening van mensen uit een ander werelddeel, ver weg, dat maakt ze niets uit.
Blijft natuurlijk van de zotten dat deze kerel wederom de kans krijgt om zijn "kunst" uit te oefenen, maar een petitie? Ik vraag me echt af of dat ook maar enige invloed heeft.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kunstenaar wil opnieuw hond laten sterven......
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren...Ik heb dan ook meteen getekend!

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Het is gedeeltelijk waar. Ik ben 5 maanden in Costa Rica geweest en heb ook gewerkt in een asiel daar. Dat asiel was opgezet door een Nederlandse dierenarts, die daar zoveel mogelijk probeerde te doen voor de straathonden. In Costa Rica wordt er inderdaad vergiftigd vlees rondgestrooid om de zwerfhonden een pijnlijke dood te laten sterven. Deze vrouw had een hele groep van Costa Ricaanse vrijwilligers om zich heen verzameld, die zwerfhonden van de straat haalden, die de vrouw dan castreerde/steriliseerde en dan werden ze weer op straat gezet. Ook lokale bewoners konden gratis met haar honden naar haar toe. Er zijn dus ook mensen daar terplekke die zich inzetten voor de honden.Martijn schreef:Tja, hij heeft een punt.Hello everyone. My name is Guillermo Habacuc Vargas. I am 50 years old and an artist. Recently, I have been critisized for my work titled "Eres lo que lees", which features a dog named Nativity. The purpose of the work was not to cause any type of infliction on the poor, innocent creature, but rather to illustrate a point. In my home city of San Jose, Costa Rica, tens of thousands of stray dogs starve and die of illness each year in the streets and no one pays them a second thought.
Now, if you publicly display one of these starving creatures, such as the case with Nativity, it creates a backlash that brings out a big of hypocrisy in all of us. Nativity was a very sick creature and would have died in the streets anyway.
Dit was overigens 7 jaar geleden, dus ik weet niet hoe de situatie nu is.
Groet,
Dorien
Dorien
- iones
- Zeer actief
In dat land betekent het alleen maar extra ellende voor de hond.Martijn schreef:Tja, hij heeft een punt.Hello everyone. My name is Guillermo Habacuc Vargas. I am 50 years old and an artist. Recently, I have been critisized for my work titled "Eres lo que lees", which features a dog named Nativity. The purpose of the work was not to cause any type of infliction on the poor, innocent creature, but rather to illustrate a point. In my home city of San Jose, Costa Rica, tens of thousands of stray dogs starve and die of illness each year in the streets and no one pays them a second thought.
Now, if you publicly display one of these starving creatures, such as the case with Nativity, it creates a backlash that brings out a big of hypocrisy in all of us. Nativity was a very sick creature and would have died in the streets anyway.
Stel dat hij hier dit "kunstje" wil uithalen. Zou dat lukken denk je? Ik denk het niet. En dat is het verschil. Die lui in dat land zijn onverschillig en dat zal de komende generaties ook nog wel zo blijven. Deze hond heeft extra geleden, hij kon namelijk geen kant op.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
hij heeft helemaal geen punt. Er zijn andere manieren om zoiets uit te beelden. Dit dier heeft onnodig geleden en in mijn ogen blijft die zogenaamde kunstenaar nog altijd een zielig figuuriones schreef:In dat land betekent het alleen maar extra ellende voor de hond.Martijn schreef:Tja, hij heeft een punt.Hello everyone. My name is Guillermo Habacuc Vargas. I am 50 years old and an artist. Recently, I have been critisized for my work titled "Eres lo que lees", which features a dog named Nativity. The purpose of the work was not to cause any type of infliction on the poor, innocent creature, but rather to illustrate a point. In my home city of San Jose, Costa Rica, tens of thousands of stray dogs starve and die of illness each year in the streets and no one pays them a second thought.
Stel dat hij hier dit "kunstje" wil uithalen. Zou dat lukken denk je? Ik denk het niet. En dat is het verschil. Die lui in dat land zijn onverschillig en dat zal de komende generaties ook nog wel zo blijven. Deze hond heeft extra geleden, hij kon namelijk geen kant op.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
- iones
- Zeer actief
Als hij daar nu eens zelf in voor ging!gotcha schreef:Zopas in de morgen gelezen(krant).
De kunstenaar roept nu mensen op om hun doodstrijd uit te beelden,via camera's,alsook die juist gestorven zijn.
Hij zegt dat hij de dood wil uitbeelden.

-
- Zeer actief
iones schreef:Als hij daar nu eens zelf in voor ging!gotcha schreef:Zopas in de morgen gelezen(krant).
De kunstenaar roept nu mensen op om hun doodstrijd uit te beelden,via camera's,alsook die juist gestorven zijn.
Hij zegt dat hij de dood wil uitbeelden.
Mee eens,bij korperwelten was eral zoveel afschuw van sommige.En dit waren dan lijken.
Toch kunnen deze z...... voortdoen,gewoon omdat er belangstelling voor is.Degene die een ticket daarvoor kopen houden zo de geestesgesteldheid van zo iemand in stand.
Ben wel nieuwsgierig of dit ook veel ophef zal geven.
Onlangs mocht er in een gemeente een fototentoonstelling niet doorgaan wegens naaktfoto's.Begrijpe wie begrijpe kan

- iones
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Eerlijk gezegd kan het me niets schelen wat ze met mij doen als ik dood ben. Echt niet! Als ik het gedurende mijn leven maar goed heb.gotcha schreef: Iets zegt me dat moesten het honden geweest zijn,je het niet helaas zou gevonden hebben hè![]()
Ik heb me ooit vreselijk ingezet voor een klein veulen dat de veulenziekte had (uit zich in gewrichtsontstekingen). HIj heeft het niet gehaald en we moesten het laten euthanaseren. Binnen een uur had ik een migraine want ik kon dat moeilijk verwerken.
Toen het de volgende dag langs de weg met de grijper werd opgepakt, deed me dat niets. Het is maar een lichaam.
Wat maakt het mij dus uit wat ze doe met honden die dood zijn? Als ze het maar goed hebben gehad gedurende hun leven.
Je zit er dus flink langs.

Voor mij dus geen grote uitgaven voor mijn dieren als ze dood zijn, in de vorm van een begrafenis of een crematie. Dat geld geef ik liever uit voor ze als ze nog leven, en anders aan andere dieren die nog leven.
En eigenlijk vind ik het doodzonde om straks een hoop geld weg te smijten voor mezelf als ik dood ben in de vorm van zo'n duur graf of een crematie. Wat heb ik daar nou aan? Om die reden overweeg ik me om me ter beschikking te stellen ten behoeve van de wetenschap.
- Maxiem
- Zeer actief
Vind ik ook. Natuurlijk kunnen we nu allemaal over hem heen vallen en ik persoonlijk zou dit ook niet aan kunnen zien, maar wat heeft hij nou helemaal gedaan? Hij heeft een zwerfhond van de straat gehaald en ergens vastgebonden. En daar is die hond gestorven. Had hij dat niet gedaan, was diezelfde hond ergens in een steegje dezelfde dood gestorven.Martijn schreef:Tja, hij heeft een punt.Hello everyone. My name is Guillermo Habacuc Vargas. I am 50 years old and an artist. Recently, I have been critisized for my work titled "Eres lo que lees", which features a dog named Nativity. The purpose of the work was not to cause any type of infliction on the poor, innocent creature, but rather to illustrate a point. In my home city of San Jose, Costa Rica, tens of thousands of stray dogs starve and die of illness each year in the streets and no one pays them a second thought.
Maar veel mensen zijn nou eenmaal zo hypocriet, ikzelf ook. We schrijven tientallen pagina's vol over iemand die z'n hond 14 uur per dag in de bench heeft, maar we eten net zo vrolijk het vlees van de bio-industrie.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- iones
- Zeer actief
En ja hoor, daar is hij weer! DE BIOINDUSTRIE!Maxiem schreef:
Vind ik ook. Natuurlijk kunnen we nu allemaal over hem heen vallen en ik persoonlijk zou dit ook niet aan kunnen zien, maar wat heeft hij nou helemaal gedaan? Hij heeft een zwerfhond van de straat gehaald en ergens vastgebonden. En daar is die hond gestorven. Had hij dat niet gedaan, was diezelfde hond ergens in een steegje dezelfde dood gestorven.
Maar veel mensen zijn nou eenmaal zo hypocriet, ikzelf ook. We schrijven tientallen pagina's vol over iemand die z'n hond 14 uur per dag in de bench heeft, maar we eten net zo vrolijk het vlees van de bio-industrie.
Sorry, maar het nodeloos laten lijden en martelen van een hond dient werkelijk nergens toe, vind ik toch een tikkie erger. Niet dat ik de bioindustrie toch niet op alle fronten veroordeel omdat deze heel wat meer ellende in de hand werkt van alleen dieren.
Maar deze hond heeft geen kans gehad. Een hond in de vrijheid kan wegkomen als hij achtervolgt wordt. Hier werd hij getreiterd door kinderen en kon nergens heen. HIj kreeg ook geen drinken. In vrijheid had hij nog de kans gehad om er naar te zoeken. Idem met eten.
Die kunstenaar heeft geen punt. En ik denk dat zijn hart ook echt niet uit gaat naar honden. Want dan had hij dit onmogelijk kunnen doen. Dit is namelijk wel gebeurd uit OPZET en dat gaat een stap verder dan de onverschilligheid jegens de zwerfdieren op straat van de bevolking.