Zitten Jo en ik daar over te kletsen, vind ze dat ik puppekind wel voor mijn vijftigste moet nemen anders word ik te oud

Moet er wel bij zeggen dat ik met deze pup dus van alles wil ondernemen

Wat vinden jullie, is het leeftijdsgebonden of niet ?
Moderator: moderatorteam
Mee eens........en ik ken ze die jonger zijn en er niks mee doentineke schreef:Niet noodzakelijk ik ken vijftigers die heel actief zijn en ik ken ze die ingedut zijn.
Kijk op een geven moment houd het wel op natuurlijk een pup van een actief ras op je negentigste nemen zal ik zelf waarschijnlijk niet doen
Oh neeAddy schreef:ik was niet van plan om zolang te wachtentineke schreef:Niet noodzakelijk ik ken vijftigers die heel actief zijn en ik ken ze die ingedut zijn.
Kijk op een geven moment houd het wel op natuurlijk een pup van een actief ras op je negentigste nemen zal ik zelf waarschijnlijk niet doen
Laeken?Addy schreef:oud duitse herderMARC_S schreef:Welke rassen heb je op het oog?
garafiano
laeken
Hier lopen geen gillende kinderen door het huisMARC_S schreef:Het enige waar je dan wel echt voor kiest is een hond die jullie hond wordt. Het is in mijn ogen geen ras dat echt open staat voor iedereen in de omgeving. Eva heeft twee bazen en verder laat ze alles en iedereen links liggen. Aaien en knuffelen door een vreemde wil ze niet hebben en ze is ook vrij waaks aangelegd. Voor ons prima maar dat moet wel een bewuste keuze zijn. Achterom lopen door vreemde mensen en 20 onbekende gillende kinderen door het huis is niks voor dit soort honden. Tenminste, dat is mijn idee nuMisschien dat andere mensen heel andere ervaringen hebben daarin.
Maargoed, dat laatste geldt wel voor de meeste herdershonden denk ik dus daar kies je toch al voor
Dat weet ik niet meer.........hij was niet goed genoeg voor ietsAddy schreef:wat deed die dan op de herplaatsingsitePepie schreef:Die zat bij de fokkerAddy schreef:Deze hond wil ik rechtstreeks van de fokker, zonder invloeden van derdenPepie schreef:Vorige week een prachtpup bij de herderherplaatsing........Heb je nu niks aan natuurlijk
.......
Dan zal er vast een zeker zo nu en dan een perfect hondje in nestjes zitten voor jou. Eva is wel redelijk fel maar dat merk je al in het nest zover ik dat nu kan beoordelen. Ik ben heel benieuwd wat je doet uiteindelijk en zou het wel erg leuk vinden als Nozem, Sjefke en Eva een collega kregen op het forumAddy schreef:Dat doet ze even geweldig voor zo'n jonge hond![]()
Hij moet gewoon sociaal zijn, ik draai nachtdiensten in een verpleeghuis en er willen wel eens mensen over de gang zwerven s'nachts. Het is dan niet de bedoeling dat hij die meteen in de kladjes grijpt![]()
Verder moet hij goed trainbaar zijn en ben ik niet van plan om IPO te gaan doen dus ik wil een niet al te felle herder, wel gehoorzaamheid en speuren als de hond dat leuk zou vinden
Ja en zonder beledigend te zijn richting mannelijk geslacht, de mannetjes zijn toch altijd wat sulliger, wat minder pittig zeg maarMARC_S schreef:Dan zal er vast een zeker zo nu en dan een perfect hondje in nestjes zitten voor jou. Eva is wel redelijk fel maar dat merk je al in het nest zover ik dat nu kan beoordelen. Ik ben heel benieuwd wat je doet uiteindelijk en zou het wel erg leuk vinden als Nozem, Sjefke en Eva een collega kregen op het forum![]()
Omdat je nu aangeeft dat je dit over de parkeerplaats lopen geweldig vindt voor zo'n jonge hond denk ik dat je de perfecte insteek hebt
Leuk joh! Voor mij is het in ieder geval helemaal mijn dingAddy schreef:Ja en zonder beledigend te zijn richting mannelijk geslacht, de mannetjes zijn toch altijd wat sulliger, wat minder pittig zeg maarMARC_S schreef:Dan zal er vast een zeker zo nu en dan een perfect hondje in nestjes zitten voor jou. Eva is wel redelijk fel maar dat merk je al in het nest zover ik dat nu kan beoordelen. Ik ben heel benieuwd wat je doet uiteindelijk en zou het wel erg leuk vinden als Nozem, Sjefke en Eva een collega kregen op het forum![]()
Omdat je nu aangeeft dat je dit over de parkeerplaats lopen geweldig vindt voor zo'n jonge hond denk ik dat je de perfecte insteek hebt![]()
Een fel teefje zoals Eva zou hier geen optie zijn maar een wat rustiger reutje wel![]()
Maar ik blijf me voorlopig nog even verder verdiepen in deze drie rassen alhoewel ik een sterke neiging heb naar de Laeken omdat ik ze ook nog eens waanzinnig mooi vind
Te laat, hij zit al ergens waar hij het goed heeftAddy schreef:En dat is precies wat ik zoek, een janus goedlul maar wel genoeg herder
nee, wat ik al schreef, ik zit nog in de orientatiefaseMARC_S schreef:Te laat, hij zit al ergens waar hij het goed heeftAddy schreef:En dat is precies wat ik zoek, een janus goedlul maar wel genoeg herder
Ken je al laekense herders? Dus heb je ze wel eens in het echt mogen bewonderen of meegemaakt?
Is dat helaas? De fokker probeert toch ook alleen maar het beste voor het pupje te vinden? Op zich zou ik de situatie van een dochter die mét haar moeder op zoek naar een pup gaat al positief vinden en ik wil dan ook graag de intentie zien dat de pup eventueel opgevangen wordt door de dochter mocht er iets gebeuren. Alleengaand en boven de 65 heeft bij mij gewoon pech, niet omdat ik zo onaardig ben maar omdat ik zekerheden voor mijn pup probeer in te bouwen.crutz schreef:heb ondervonden toen we voor mijn moeder naar een pup gingen kijken (zij was toen 71) dat veel fokkers dat wel als een probleem zien...helaas....voor de hond is het verder geen beperking, het is idd een lekkere actieve pembroke, maar ze loopt er dagelijks meer dan anderhalf uur mee en thuis heeft hij ook nog eens de halve tuin (achter het huis, speciaal afgezet.....) tot zijn beschikking...
helaas omdat mensen niet verder vragen en niet verder kijken dan alleen de leeftijd op dat moment...Rosita Compagner schreef:Is dat helaas? De fokker probeert toch ook alleen maar het beste voor het pupje te vinden? Op zich zou ik de situatie van een dochter die mét haar moeder op zoek naar een pup gaat al positief vinden en ik wil dan ook graag de intentie zien dat de pup eventueel opgevangen wordt door de dochter mocht er iets gebeuren. Alleengaand en boven de 65 heeft bij mij gewoon pech, niet omdat ik zo onaardig ben maar omdat ik zekerheden voor mijn pup probeer in te bouwen.crutz schreef:heb ondervonden toen we voor mijn moeder naar een pup gingen kijken (zij was toen 71) dat veel fokkers dat wel als een probleem zien...helaas....voor de hond is het verder geen beperking, het is idd een lekkere actieve pembroke, maar ze loopt er dagelijks meer dan anderhalf uur mee en thuis heeft hij ook nog eens de halve tuin (achter het huis, speciaal afgezet.....) tot zijn beschikking...