Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarschuwing:wilde zwijnen op het losloopgebied in Rozendaal

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Waarschuwing:wilde zwijnen op het losloopgebied in Rozendaal

Ongelezen bericht door marian* »

Vanmiddag werd ik door mensen gewaarschuwd voor wilde zwijnen midden op de hei van het Rozendaalse veld.Dat is ook midden op het losloopgebied!
Die mensen liepen daar en kwamen in de buurt van het bos 2 wilde zwijnen tegen die daar rondstruinden.
Hun hond (een x Molosser) joeg ze op en ze kregen hem pas weer te pakken ter hoogte van het fietspad dat de uiterste begrenzing van het losloopgebied is.Ze zitten dus echt in of vrij dicht langs de bosrand daar.
Zondag werd ik ook al gewaarschuwd door de boswachter of jachtopziener dat ze op dit moment met hun biggen pal langs de paden liggen en dus echt gevaarlijk kunnen zijn.
Ge zijt gewaarschuwd dus!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

O, jee! Bedankt voor de waarschuwing!
Ik heb er gisteren nog gewandeld (samen met Josee en haar Weimaraners), ook daar waar jij omschrijft dat ze zouden liggen, maar ik ben ze gelukkig niet tegen gekomen. Ik heb ook geen omgeploegde grond gezien, trouwens?
marian*
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef:O, jee! Bedankt voor de waarschuwing!
Ik heb er gisteren nog gewandeld (samen met Josee en haar Weimaraners), ook daar waar jij omschrijft dat ze zouden liggen, maar ik ben ze gelukkig niet tegen gekomen. Ik heb ook geen omgeploegde grond gezien, trouwens?
Graag gedaan :wink:
Ik heb ook geen woelsporen gezien,maar dat kwam misschien doordat ze echt midden op de hei liepen waar mensen normaal gesproken niet lopen(dus tussen de paden in);deze dames hebben er zelfs nog een op zich af gehad geloof ik.
Ze zagen er in elk geval flink geschrokken uit.
Op klaarlichte dag.
Midden op een groot losloopgebied :19:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Ik heb ook geen woelsporen gezien,maar dat kwam misschien doordat ze echt midden op de hei liepen waar mensen normaal gesproken niet lopen(dus tussen de paden in);deze dames hebben er zelfs nog een op zich af gehad geloof ik.
Op klaarlichte dag.
Buiten het officiele losloopgebied, bedoel je dus? Hm..., daar liepen wij gisteren dus wel...
marian*
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef:
marian* schreef:
Op klaarlichte dag.
Buiten het officiele losloopgebied, bedoel je dus? Hm..., daar liepen wij gisteren dus wel...
Nee,op het officiele losloopgebied.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik heb daar een groep honden een paar herten , die overstaken , achterna zien rennen

Geen leuk gezicht, hoor, :jank: , en ik vraag mij af hoelang het nog een mooi losloopgebied is met àl die honden

Maar ik moet ook zeggen, dat ik veel mensen op die grenzen en er vandaan heb zien wandlen, :neenee:
die verpestten het dan ook weer voor de mensn, die zich wèl aan de regels en paaltjes houden.
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Jemig..... zo miden op het veld daar, kan het me bijna niet voorstellen ze daar tegen te komen (liever niet).
Helemaal niet omdat die van mij niet weten waar paden voor dienen en juist dwars overal doorheen crossen.
Weet wel dat een vriendin van mij 2 weken geleden met haar hond (weim) aan het wandelen was in de bosrand (bosdeel aan de rechterkant zeg maar) en daar oog in oog stond met een zwijn, maar haar hond liep meteen naar haar toe en konden dus (ietwat sneller dan normaal) doorlopen..... Maar geschrokken was ze wel. :eek:
Dat ze er nu dus lopen met biggen vind ik niet zo'n prettig idee, de honden maar goed in de gaten houden dus..... :boos:
marian*
Erelid
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:Maar ik moet ook zeggen, dat ik veel mensen op die grenzen en er vandaan heb zien wandlen, :neenee:
die verpestten het dan ook weer voor de mensn, die zich wèl aan de regels en paaltjes houden.
Ik loop ook vaak zat aan de grens van het losloopgebied.Dat mag hoor :19:
Is vaak heerlijk rustig :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Josee schreef:Jemig..... zo miden op het veld daar, kan het me bijna niet voorstellen ze daar tegen te komen (liever niet).
Helemaal niet omdat die van mij niet weten waar paden voor dienen en juist dwars overal doorheen crossen.
Weet wel dat een vriendin van mij 2 weken geleden met haar hond (weim) aan het wandelen was in de bosrand (bosdeel aan de rechterkant zeg maar) en daar oog in oog stond met een zwijn, maar haar hond liep meteen naar haar toe en konden dus (ietwat sneller dan normaal) doorlopen..... Maar geschrokken was ze wel. :eek:
Dat ze er nu dus lopen met biggen vind ik niet zo'n prettig idee, de honden maar goed in de gaten houden dus..... :boos:
Dan was je vriendin dus wél op "verboden" terrein of begrijp ik je verkeerd?Waar was dat exact?
De twee van vanmiddag hadden geen biggen bij zich,maar waren gewoon met zijn tweeen.
De boswachter of jachtopziener vertelde mij zondag dat ze op dit moment vaak wel aan de bosrand liggen (dus echt vlak bij de paden) en dat er veel biggen hebben.Kijk dus uit.
Waar ze ook graag onder liggen zijn stapels kreupelhout en daar liggen er op dit moment nogal wat van sinds de moord op 32 ha bos begonnen is.
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

nee dat was het stuk waar je zeg maar vanaf de P-Plaats het bos in mag lopen en waar ze dus ook los mogen.
(als je aan komt rijden, de 1e redelijke P-Plaats rechts, waar je gelijk het bos in loopt ri Veld). Wat ik weet mogen ze daar ook los..... :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Josee schreef: Weet wel dat een vriendin van mij 2 weken geleden met haar hond (weim) aan het wandelen was in de bosrand (bosdeel aan de rechterkant zeg maar) en daar oog in oog stond met een zwijn, maar haar hond liep meteen naar haar toe en konden dus (ietwat sneller dan normaal) doorlopen..... Maar geschrokken was ze wel. :eek:
Brrr... Dóódeng! :N:
marian*
Erelid
Contacteer:

Josee schreef:nee dat was het stuk waar je zeg maar vanaf de P-Plaats het bos in mag lopen en waar ze dus ook los mogen.
(als je aan komt rijden, de 1e redelijke P-Plaats rechts, waar je gelijk het bos in loopt ri Veld). Wat ik weet mogen ze daar ook los..... :denken:
Dat is dan toch dat kleine stukje zand aan de rechterkant van de weg dat vóór de grotere parkeerplaats die in de bocht ligt ligt?
Ja,daar mogen ze al los ja.En daar loop ik ook weleens.
Oppassen dus maar.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

marian* schreef:Waar ze ook graag onder liggen zijn stapels kreupelhout en daar liggen er op dit moment nogal wat van sinds de moord op 32 ha bos begonnen is.
nee toch :eek: dus als ik daar weer eens kom, zijn er kale plekken te zien? :boos: :boos:

wat doen ze toch steeds in dat bos?
Ik zie het als werkverschaving voor de houthakkers , die moeten steeds iets gaan doen :boos:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
marian* schreef:Waar ze ook graag onder liggen zijn stapels kreupelhout en daar liggen er op dit moment nogal wat van sinds de moord op 32 ha bos begonnen is.
nee toch :eek: dus als ik daar weer eens kom, zijn er kale plekken te zien? :boos: :boos:
Kale plekken? Het hele bos richting de brandtoren gaat verdwijnen, als ik het goed begrepen heb?
marian*
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef:
Pak-de-bal schreef:
Kale plekken? Het hele bos richting de brandtoren gaat verdwijnen, als ik het goed begrepen heb?
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... gonnen.ece
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... menkap.ece

Er wordt steeds gerept van 17 of 19 ha maar aangezien Natuurmonumenten ook aansluitend 11 ha kapt gaat er in zijn geheel bijna 32 ha weg :jank:
Voor een zandverstuiving :roll:
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Ik laat Oscar momenteel niet loslopen. Je merkt aan hem heel goed dat het wild over het losloopgebied loopt.

Komt vast niet door het bos dat gekapt wordt. :neenee:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
marian*
Erelid
Contacteer:

Senta schreef:Ik laat Oscar momenteel niet loslopen. Je merkt aan hem heel goed dat het wild over het losloopgebied loopt.
Ik sprak een mevrouw met een aangelijnde JR die hem maar had aangelijnd omdat ze hem gewoon niet mee kreeg.Terwijl hij normaal gesproken erg goed luisterde :19:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb een eindje van dat losloopgebied af laatst ook een zwijn met ca 10 biggetjes gezien, gelukkig had ik Ragyo aan de lijn en omdat hij het zwijn rook zag ik het ook en kon ik de andere kant op gaan voor het ons gespot had. ik heb ooit eens een wild zwijn achter een hond aan zien gaan, nou mn hart stond zowat stil. die beesten zijn echt snel en echt geen doetjes.
goed om te weten dat er ook zwijnen over het veld zelf lopen! kijk ik driedubbel uit en blijf ik een beetje bij de bosjes weg.
marian*
Erelid
Contacteer:

Even een update:iemand met een hondenuitlaatservice vertelde me gisteren dat er een week of 2 geleden een troep wilde zwijnen(naar verluidt een stuk of twintig) op de parkeerplaats in de bocht liep en dat een DH een big te pakken had.
Vonden de zwijnen niet leuk en het moet dus een heel gedoe zijn geweest.
Afbeelding
anit
Actief

Ongelezen bericht door anit »

nou ik had er dus vanavond de schrik van mijn leven,we waren bijna bij de eerste parkeerplaats met 7 honden,toen chester heel gek begon te springen en stampen,zonder te blaffen ik zie dus gelijk dat er wat is ik riep meteen kom voor,wat hij dus ook braaf deed :ok: ik zei tegen de andere lijn ze maar aan want er is daar wat,mijn zus loopt vooruit ik loop schuin achter haar aan en roep meteen komt terug tegen haar want zei had nog niks gezien maar ik zag een heel groot zwijn staan :N: wij gauw het andere pad genomen en ik kon nog net zien dat hij zich langzaam omdraaide en wegliep,maar ik was mij wel rot geschrokken :N: vorige week hadden wij er ook al een van een afstand gezien,en een vrouw vertelde mij dat er een met jongen had gelopen toen ze weg reed :denken:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Dan zijn ze inderdaad wel erg groot he?Wat zul je geschrokken zijn :N:
Afbeelding
Plaats reactie