Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontwikkeling Puli-vacht
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
En kun je die dreads ook korter knippen bij een een Puli? Ik heb wel eens foto's gezien van honden met dit soort vachten die aan 't werk zijn (vee hoeden) en die hebben een beduidend kortere vacht. Kan me voorstellen dat een korte, dikke vacht wel bescherming geeft maar minder 'lastig' is, (bijv. een stuk minder zwaar).
Ik vind die korte dreads ook wel mooi, eigenlijk.
Ik vind die korte dreads ook wel mooi, eigenlijk.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Suuz
- Zeer actief
-
hercujess
- alm@
- moderator
- Rami
- Zeer actief
Nou, ik bedoel ook niet helemaal kort maar korter. Dat je de vorm van de hond nog ziet, zeg maar. Zoals bij onderstaande hond (is Komondor maar heeft wel zo'n -vergelijkbare? - koorden-vacht.).Nanna schreef:Je kunt alle haar knippen, dus ook de dreads van een Puli.
Maar dat is zonde natuurlijk. Het hoeft niet over de grond te slepen natuurlijk maar van die korte haren is ook geen gezicht.
Bij mijn vorige heb ik wel het haar geknipt toen ze oud werd. Toen had ze een kort modelletje.

Hier zie je tenminste dat er nog een hond onder zit...
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Hey ik zie net dat er een topic geopend is over mijn vraag.
Superleuk om te zien hoe de vacht zich ontwikkeld.
Superleuk om te zien hoe de vacht zich ontwikkeld.
Laatst gewijzigd door Mara Roulette op 22 apr 2008 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- alm@
- moderator
- alm@
- moderator
- Rami
- Zeer actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Ik ben al enkele keren een groep Komondors tegengekomen en elke keer weer rook je deze honden vanop 10 meter afstand.
Ik heb een beetje een afkeer gekregen van die "dreadlock-honden" om die reden. Eigenlijk ben ik wel blij dat je nu zegt dat ze echt niet allemaal zo ruiken.
Ik heb een beetje een afkeer gekregen van die "dreadlock-honden" om die reden. Eigenlijk ben ik wel blij dat je nu zegt dat ze echt niet allemaal zo ruiken.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
wij hebben er regelmatig 1 in pension,zijn eigenaren zijn ook een beetje hippie mensen dus de combi is wel grappig.
bij hem zie je het verschil tussen voor en achter haast niet,en ik moet zeggen dat niet alle honden leuk op hem reageren vanwege lichaamstaal dat ze niet kunnen zien. ruiken doet ie trouwens ook ondanks dat ze hem rondom wat korter knippen
bij hem zie je het verschil tussen voor en achter haast niet,en ik moet zeggen dat niet alle honden leuk op hem reageren vanwege lichaamstaal dat ze niet kunnen zien. ruiken doet ie trouwens ook ondanks dat ze hem rondom wat korter knippen

jemble 5 maanden
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
thank uNanna schreef:Ze krijgen die dreads doordat hun ondervacht langer is dan hun bovenvacht. Die ondervacht gaat dan als het ware door die bovenvacht heengroeien en vormt waarbij vilten (draait in elkaar).wilma23 schreef:stomme vraag misschien hoor maar ze krijgen de dreads toch doordat je de vacht nooit schoonmaakt of niet? en krijgen ze dan geen geiriteerde huid?
ik heb er echt geen jota verstand van hoor vandaar mn vraag
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik vind ze met een korte vacht toch een stuk leuker eigenlijk! Ik ben weleens bij iemand geweest die er een had lopen, maar die was al heel oud en dus kortharig. Maar wat een leuk hondje zeg!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik trek m'n woorden terug, je moet er dus helemaal niets aan doenNanna schreef:Als je twee vilten optilt en uit elkaar haalt, kijk je zo op de huid. Die kan dus in feite beter ademen dan eentje van een ras die een zeer dichte wollige ondervacht heeft.lieke schreef:Krijgt dit ras geen probleem met eczeem of andere huidproblemen? Kan de huid überhaupt wel ademen?
En wat is er nodig/noodzakelijk aan vachtverzorging? Borstelen, kammen? In bad doen?
't Lijkt me wel een enorme klus, die verzorging.
Borstelen en kammen is niet nodig, zou totaal zinloos zijn.
In bad kan natuurlijk wel maar zonder hulpmiddelen mag je daarna rekenen op drie dagen om op te drogen
Het enige dat je dus kunt doen is blijven zorgen dat de vilten gescheurd zijn tot aan de huid en geen matten vormen. En her en der wat bijpunten.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Die komondors vind ik echt prachtig en wat jij beschrijft aan karakter lijkt het me een geweldig rasNanna schreef:Een Komondor is een serieus grote hond. Echt een bakbeest, zogezeid. En een komondor is altijd wit.
Een Puli kun je vergelijken met een middenslag poedel qua grootte. En daar komen meerdere kleuren voor (wit, zwart, grijs en maszkos fako).
De karakters LIJKEN nog niet op elkaar.
De Komondor is een bedaard zeg maar sloom sujet maar lévensgevaarlijk wanneer hij zijn terrein verdedigt. Een Komondor houdt dan ook niet van grappen.
Een Puli is veel meer een echt herdertje, een clowntje. Levendig, kwiek en alert.
Twee nog jonge Komondors
Maar (hoewel ik dol op langharige honden ben) vind ik ze qua uiterlijk niet zo aantrekkelijk (sorry als ik tegen gevoelige schenen trap).

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Nee hoor, mag je best zeggenlieke schreef: Die komondors vind ik echt prachtig en wat jij beschrijft aan karakter lijkt het me een geweldig ras.
Maar (hoewel ik dol op langharige honden ben) vind ik ze qua uiterlijk niet zo aantrekkelijk (sorry als ik tegen gevoelige schenen trap).Ik weet ook wel dat de viltrassen niet ieders keuze zijn, om maar niet te zeggen: bijna niemands
Maar dat geldt natuurlijk eigenlijk voor alle rassen: waar de één mee wegloopt, vindt de ander verschrikkelijk.
Gelukkig wel zeg. Stel je voor dat iedereen op het dezelfde hondenras zou vallen. Doodsaai