Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Crufts 2009

Moderator: moderatorteam

Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Crufts 2009

Ongelezen bericht door Leonieke »

Allebei onze honden hebben zicht gekwallificeerd voor de Crutfs 2009 :cheer: .

Aangezien we zelf nog nooit op de Crufts geweest zijn, hebben we erg veel vragen.

Vooral over het vervoer. Eigenlijk wilden we gaan vliegen vanaf Eindhoven of Eelde. Op die manier heb je de kortste reistijd en ben je meteen op de plaats van bestemming. Alleen vliegen zij beiden niet naar Birmingham helaas.
Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan? Vliegtuig (en vanaf waar), tunnel of boot?

En hoe zit het met inschrijven. Moet je je inschrijven in de klasse waarin de hond zich gekwallificeerd heeft? En is er ook een kampioensklasse?

Morgen laten we ze nogmaals Rabies enten en dan na 32 dagen een bloedtest. Als deze goed is, is dat dan inderdaad voldoende om Engeland in te komen?

Heeft er verder nog iemand tips? Alle tips zijn welkom!! Alvast bedankt!!
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik ben al vaker met een groep inclusief honden naar Crufts geweest. We gingen dan met de auto naar Calais en namen daar de boot (P & O Ferries) of de tunnel naar Dover en van daaruit met de auto nog het laatste stuk. Je moet wel zorgen dat alle papieren voor de honden tiptop in orde zijn anders laten ze je bij de grens niet verder. Daar zijn ze als je een beetje pech hebt echt heel streng in. Behalve de inentingen moet de hond ook 24-48 uur voordat je in de UK komt behandeld worden tegen vlooien en teken. Dit moet gebeuren met Frontline als ik me niet vergis, een ander middel accepteren ze niet. Ook moet de hond gechipt zijn en de laatste rabiesvaccinatie moet gezet worden NADAT de chip geplaatst is. Zo zijn er nogal wat regeltjes waar je aan moet voldoen. Als het goed is is je DA daarvan op de hoogte. Ik meen dat op de site van het ministerie van Landbouw ook nog info staat hierover.

Ben je nog nooit met je honden naar een Engelse show geweest dan moet je vantevoren een ATC nummer aanvragen (Authority To Compete), tenzij je hond uit Engeland afkomstig is en dus al bekend bij de Kennelclub. Ik zie dat je reu Nederlands kampioen is. Dan moet hij ingeschreven worden in de Open Class. In welke klasse je teef komt te staan hangt af van het aantal CAC's dat ze eventueel nog gaat halen de komende tijd. Dit zijn een paar links waar je veel informatie kunt vinden:

http://www.crufts.org.uk/
http://www.thekennelclub.org.uk/
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Hoi, Wij hebben vorige maand ook 2 honden gekwalificeerd. Gaan volgend jaar nu met 3. Eentje kan elk jaar omdat ze een studbook nr. heeft. Vraag inderdaad nu al het ATC nr aan. Bij deze link kun je dat downloaden. http://www.highampress.co.uk/atc.asp Je moet even naar beneden scrollen en dan staat het in blauwe / paarse letters. Je kan alleen naar Heathrow vliegen met honden. Wij gaan altijd met de boot en staan dan bij Crufts met de camper. Het inschrijfform. kun je tzt downloaden van de Crufts site. Mocht je via HvH gaan daar accepteren ze ook Stronghold. In Frankrijk zou ik dat niet riskeren, dat zijn z.........rs daar. :motje: En een Drontal tablet. Veel dierenartsen hebben geen Frontline meer. Probeer die dus zelf te krijgen. ( pipetjes) Ik heb eind vorig jaar op een show in NL zeer goedkoop Frontline pipetjes gekocht. Weet alleen niet meer waar. Niet de Winner of Wijchen.Wij doen dat ook en dan ben je zeker dat je goed zit. HvH is het goedkoopst voor de honden. De tunnel zeer duur. Maar die rekenen geen prijs voor het verlaten van de GB. Ook betalen we nooit bij Dover-Calais op de terugweg.
Maggie
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Hee, super bedankt voor de tips.
Dat we een nummer aan moesten vragen hadden we geen idee van. Had tot nu toe ook nog niemand tegen ons gezegd. Ik denk dat we dat van de week meteen even doen.

Dat ze 48 uur van te voren ontworming en iets tegen teken moesten hebben dat wisten we. Dit moet toch door een DA gebeuren die tevens nog een keer een gezondheisverklaring geeft?

Onze honden zijn als puppies gechipt, dus dat zit wel goed.

Onze reu is inderdaad NL en Lux kampioen. Hopelijk voor die tijd ook Internationaal. Wat hebben ze nodig om in de kapioensklasse te mogen?

We waren zelf ook tot de ontdekking gekomen dat als je een hond wilt invliegen in Engeland je via Schiphol moet. Andere vliegvelden zijn niet bevoegd de documenten te checken. Vliegen valt dus toch af. Via Schiphol zien we niet zitten.

Als je met de boot gaat moet je hond toch in de auto blijven? En hoe lang duurt die boot reis? En hoe lang moet je nog reizen vanaf daar?

En hoe lang is het reizen vanaf de tunnel naar de Crufts?

Het is wat, met al die regeltjes. Helemaal omdat we ook nog nooit oznder hond zijn geweest komt er erg veel op ons af!! Maar we hebben er wel reuze veel zin in!
www.marengosoutfit.nl
goud
Zeer actief
Contacteer:

Leonieke schreef:Hee, super bedankt voor de tips.
Dat we een nummer aan moesten vragen hadden we geen idee van. Had tot nu toe ook nog niemand tegen ons gezegd. Ik denk dat we dat van de week meteen even doen.

Dat ze 48 uur van te voren ontworming en iets tegen teken moesten hebben dat wisten we. Dit moet toch door een DA gebeuren die tevens nog een keer een gezondheisverklaring geeft?

Onze honden zijn als puppies gechipt, dus dat zit wel goed.

Onze reu is inderdaad NL en Lux kampioen. Hopelijk voor die tijd ook Internationaal. Wat hebben ze nodig om in de kapioensklasse te mogen?

We waren zelf ook tot de ontdekking gekomen dat als je een hond wilt invliegen in Engeland je via Schiphol moet. Andere vliegvelden zijn niet bevoegd de documenten te checken. Vliegen valt dus toch af. Via Schiphol zien we niet zitten.

Als je met de boot gaat moet je hond toch in de auto blijven? En hoe lang duurt die boot reis? En hoe lang moet je nog reizen vanaf daar?

En hoe lang is het reizen vanaf de tunnel naar de Crufts?

Het is wat, met al die regeltjes. Helemaal omdat we ook nog nooit oznder hond zijn geweest komt er erg veel op ons af!! Maar we hebben er wel reuze veel zin in!
Hoi,
Teken / wormen 24-48 uur van te voren bij de dierenarts en gezondheidsverklaring. Zorg ervoor dat ALLE rabies entingen en de uitslag van de bloedtest er in staan ( blauwe boekje). Bij ons ontbrak dat toen ze net op het Pet paspoort waren over gegaan en we nog de roze papieren hadden. Gevolg, 2 honden moesten door onze zoon in Calais worden opgehaald. Gelukkig hoefden die niet te showen. Onze honden blijven altijd in de auto of camper. Duur van de overtocht hangt vanaf welke je neemt. Heen gaan we vaak met HvH. terug meestal Calais- Dover. Die vaart vaker dan HvH. Die gaat maar 1 x per dag. Vanaf de tunnel is het een uurtje of 3. Er is in Engeland geen Kampioensklas. Alle Kampioenen zitten / moeten in de open.
Ik ga er van uit dat jullie honden de bloedtest hebben gedaan :denken: :denken: Anders moet je daar nu mee beginnen, want als die goed is moet je nog een half jaar wachten voordat je Engeland in mag. Maar ook daar heb je nog genoeg tijd voor.
Jullie zullen het vast heel leuk vinden.
Maggie.
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Wij hebben voor de honden een EU paspoort. Deze zijn toch gewoon geldig?
Onze reu heeft zijn eerste entingen nog in het oude pasoort staan, maar heeft zijn laatste cocktail en 2x Rabies wel in het EU paspoort.
Dat is dan toch gewoon voldoende?

Er is dus geen kampioensklasse. Phoef, dan zal die ring wel vol staan :smile: .

Ze zijn gisteren weer Rabies geent en krijgen nu over 31 dagen hun bloedtest. Duimen dat die oke is!!

Is een kennelhoest enting eigenlijk ook verplicht? Deze hebben ze namelijk beide niet.

Dus vanaf de tunnel is het nog maar 3 uur. Dat is te doen.

Bedankt voor je reactie!! Echt ALLE tips zijn welkom, hoe meer we weten hoe beter!!
www.marengosoutfit.nl
goud
Zeer actief
Contacteer:

Leonieke schreef:Wij hebben voor de honden een EU paspoort. Deze zijn toch gewoon geldig?
Onze reu heeft zijn eerste entingen nog in het oude pasoort staan, maar heeft zijn laatste cocktail en 2x Rabies wel in het EU paspoort.
Dat is dan toch gewoon voldoende?

Er is dus geen kampioensklasse. Phoef, dan zal die ring wel vol staan :smile: .

Ze zijn gisteren weer Rabies geent en krijgen nu over 31 dagen hun bloedtest. Duimen dat die oke is!!

Is een kennelhoest enting eigenlijk ook verplicht? Deze hebben ze namelijk beide niet.

Dus vanaf de tunnel is het nog maar 3 uur. Dat is te doen.

Bedankt voor je reactie!! Echt ALLE tips zijn welkom, hoe meer we weten hoe beter!!
Engelsen enten bijna niet. We hebben daar 6 jaar gewoond en waren daar in het begin erg verbaasd over. Onze honden worden nu ook maar 1 x in de 3 - 4 jaar geent. Wordt niet gecontroleerd. Alleen Rabies en de wormen en teken wordt gecontroleerd. Wij gaan zo'n 3 x per jaar met de honden over en er wordt niet naar gekeken.

Maggie
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Oh, oke. Dat scheelt weer :wink: .
www.marengosoutfit.nl
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Let er ook op dat de dierenarts datum + tijd in het boekje schrijft als hij de hond tegen wormen en teken behandeld. Ik heb er dit jaar ongeveer 3½ uur over gedaan vanaf de tunnel, maar ik had veel files rond London.
Ik heb via deze site ingeschreven :

http://www.fossedata.co.uk/

Als je een catalogus wilt, moet je er appart voor betalen, maar je kan van te voren reserveren. Als je Crufts verlaat met de hond, moet je een papiertje inleveren (krijg je bij de inschrijving). Ik ben door de tunnel gegaan, omdat je dan bij de hond kan blijven.
In Engeland schrijf je in op grond van het aantal keren dat je een klas gewonnen hebt. Zo stijg je steeds een klas hoger. Kampioenen schrijven in de open klas in.
Ik vond het een groot verschil met Nederland :
1 geen rijen voor de parkeerplaats, je kon zo de parkeerplaats op rijden. Je hoeft ook niet om 9 uur binnen te zijn, als je later gekeurd wordt, mag je later komen.
2. Er lag nergens hondenpoep.
3. Ik kon zo binnen lopen, wederom geen rijen om binnen te komen. Degene die naast ons zaten maakten er echt een feestje van. Ze hadden eten en drinken voor een hele week bij en rond een uur of 12 kwamen de flessen wijn te voorschijn, die wij ook aangeboden kregen. Het was eigenlijk heel gemoedelijk voor zo'n grote show.
Veel plezier !
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik geloof dat je alle info al wel hebt gekregen, maar toch even mijn ervaringen. :wink:
Ik ben in 2007 met Nozem naar Crufts geweest. Inderdaad op voorhand een ATC nummer aangevraagd. Daarvoor heb je ook een creditcard nodig, omdat ze de kosten van de aanvraag daarmee incasseren.

Ik ben met de treintunnel gegaan, en dat is me supergoed bevallen. Vergeet niet voor je in de lineup voor de tickets gaat even rechtsaf te gaan voor de animal control, er staat rechts van de ticket-zuilen een gebouwtje waar je je eerst moet melden en waar ze de chip van je hond checken, en je hondenpaspoort.
De tunnel is maar een half uurtje, en je kunt gewoon bij je auto blijven en dus hoef je je hond niet alleen of in een kennel achter te laten. Daarom ben ik niet met de boot of het vliegtuig gegaan trouwens.
Vanaf de tunnel hebben wij een kleine 4 uur gereden tot het hotel. We hebben rustig aan gedaan, het is best even lastig om aan de andere kant van de weg te rijden, vooral als je eenmaal van de snelweg af bent.

Het is een geweldige ervaring om op een show als de Crufts te staan, ik heb het in ieder geval wel zo ervaren!
Alvast heel veel plezier en succes voor volgend jaar! :ok:
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen. Er is inderdaad al een hele hoop meer duidelijk geworden.

We zitten er inderdaad toch over te denken met de tunnel te gaan. Dan kan je lekker bij de honden blijven, en die reis overleven we ook wel!!

We hebben er onwijs veel zin in. We hadden nooit durven dromen dat ze zich beide zouden kwallificeren en dan ook nog voor hetzelfde jaar!! We gaan verder niet van een plaatsing o.i.d. uit (er schijnen zo'n 200 dalmaten mee te doen per jaar), maar het is alleen al de ervaring daar een keer met je hond te mogen showen. Wauw!!

Nogmaals bedankt en als iemand nog iets weet, laat maar horen!!
www.marengosoutfit.nl
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Misschien heb je hier nog wat aan:

http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

dbdobi schreef:Misschien heb je hier nog wat aan:

http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm
Bedankt!
www.marengosoutfit.nl
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Ik heb een jaar of 6 terug een hondje naar Engeland gebracht. Ik had aan alle voorwaarde voldaan en op de dag van vertrek ben ik bij de gezondheidszorg voor Dieren geweest van het ministerie. Deze vergaten echter 1 ding in te vullen (datum ofzo). Waardoor we in Frankrijk nog op zoek moesten naar een DA voor de laatste controle. Mijn tip.... controleer of alles goed is ingevuld.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Aiske schreef:Ik heb een jaar of 6 terug een hondje naar Engeland gebracht. Ik had aan alle voorwaarde voldaan en op de dag van vertrek ben ik bij de gezondheidszorg voor Dieren geweest van het ministerie. Deze vergaten echter 1 ding in te vullen (datum ofzo). Waardoor we in Frankrijk nog op zoek moesten naar een DA voor de laatste controle. Mijn tip.... controleer of alles goed is ingevuld.
Tegenwoordig hoef je niet meer naar de gezondheidszorg voor dieren van het ministerie. Je dierenarts kan de benodigde gezondheidsverklaringen en ontworming/anti-tekenbehandeling zelf aftekenen en in combinatie met de papieren van je rabiës titer is dat afdoende.
goud
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Aiske schreef:Ik heb een jaar of 6 terug een hondje naar Engeland gebracht. Ik had aan alle voorwaarde voldaan en op de dag van vertrek ben ik bij de gezondheidszorg voor Dieren geweest van het ministerie. Deze vergaten echter 1 ding in te vullen (datum ofzo). Waardoor we in Frankrijk nog op zoek moesten naar een DA voor de laatste controle. Mijn tip.... controleer of alles goed is ingevuld.
Tegenwoordig hoef je niet meer naar de gezondheidszorg voor dieren van het ministerie. Je dierenarts kan de benodigde gezondheidsverklaringen en ontworming/anti-tekenbehandeling zelf aftekenen en in combinatie met de papieren van je rabiës titer is dat afdoende.
Rabies titer MOET in het blauwe boekje ingevuld worden. Vergeet ook de datum van de bloedafname niet te laten invullen. :wall: Anders heb je een groot probleem bij de boot of tunnel. :denken: :denken:

Maggie
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
LongFields schreef:
Rabies titer MOET in het blauwe boekje ingevuld worden. Vergeet ook de datum van de bloedafname niet te laten invullen. :wall: Anders heb je een groot probleem bij de boot of tunnel. :denken: :denken:

Maggie
Dat zei de DA ook al ja. Alles moet in het boekje komen. We zullen eraan denken!!
Nog twee weekjes voor de titer bepaling, spannend. Ik hoop dat hij hoog genoeg is. Scheelt een hoop gedoe, geld en de hondjes weer een prik :mrgreen: .
www.marengosoutfit.nl
goud
Zeer actief
Contacteer:

Leonieke, mocht de titerwaarde te laag zijn, wat wij hadden met de bloedtest voor Zweden, :lees: dan een nieuwe rabies, en niet in het blauwe boekje vermelden. Na 2 weken weer testen en toen was hij prima. :cheer: :cheer:
Daarna is het een kwestie van elke 3 jr. op tijd enten.
Maggie
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Persoonlijk zou ik wel op kennelkuch laten enten.
De crufts is superdruk en een besmetting is zo opgelopen, vooral ook omdat ze hier toch wat minder consequent omgaan met inentingen dan men in Nederland doet.

Ook wij nemen de tunnel juist omdat je gewoon bij je honden in de auto kunt blijven en het gaat lekker vlug.
Hou wel rekening met drukte op de ringweg om Londen, dat hangt heel erg af van het tijdstip, maar het is er altijd druk.
4 uur van de tunnel tot B'ham is denk ik realistischer dan 3 uur.
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:Leonieke, mocht de titerwaarde te laag zijn, wat wij hadden met de bloedtest voor Zweden, :lees: dan een nieuwe rabies, en niet in het blauwe boekje vermelden. Na 2 weken weer testen en toen was hij prima. :cheer: :cheer:
Daarna is het een kwestie van elke 3 jr. op tijd enten.
Maggie
Whaaah, goeie tip!! Bedankt. Zullen we zeker doen!!
www.marengosoutfit.nl
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Persoonlijk zou ik wel op kennelkuch laten enten.
De crufts is superdruk en een besmetting is zo opgelopen, vooral ook omdat ze hier toch wat minder consequent omgaan met inentingen dan men in Nederland doet.

Ook wij nemen de tunnel juist omdat je gewoon bij je honden in de auto kunt blijven en het gaat lekker vlug.
Hou wel rekening met drukte op de ringweg om Londen, dat hangt heel erg af van het tijdstip, maar het is er altijd druk.
4 uur van de tunnel tot B'ham is denk ik realistischer dan 3 uur.
Tja, wij tijfelen ook nog. De DA zei wel dat als we toch op kennelhoest willen enten dat dat dan het beste rond januari kon.

Oke, we plannen 4 uur voor de reis vanaf de tunnel naar Birmingham. We plannen soweiso altijd alles ruim. Het zal je maar gebeuren dat je te laat bent!!
www.marengosoutfit.nl
Plaats reactie

Terug naar “Show”