Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(gezelschaps)honden zijn zielig...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

(gezelschaps)honden zijn zielig...

Ongelezen bericht door WiLuna »

dat is hoe een bekende van mij er over denkt, een oude man van 81 jaar.
honden horen in het wild, ze zijn niet als huisdier bedoeld (welk dier dan eigenlijk wel in zijn ogen???)
Het gaat er bij hem niet in dat honden als huisdier gelukkig kunnen zijn.

Luna is een klein gezelschapshondje, volgens hem bestaat er zoiets helemaal niet, ook niet door fokken want een hond blijft een hond.
Tuurlijk is, en blijft het een hond!
Maar goed, hij vind dat honden als wolfen horen te zijn, en dus niet tussen de mensen, maar in het wild als roedel bij elkaar.

Wat vinden jullie hier nu van?

Deze man heeft wel meer rare ideeen over bepaalde dingen trouwens, zelfs eens flink ruzie met hem gehad :19:
Kan niks met die man, helaas is hij getrouwd met mn schoonmoeder :boos: (het is niet mijn man zn vader gelukkig)
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Re: (gezelschaps)honden zijn zielig...

Ongelezen bericht door Jaap* »

WiLuna schreef:Wat vinden jullie hier nu van?
Ik vind er van dat het iemand betreft waar je de beste resultaten mee behaald door de "ene oor in en het andere weer uit" tactiek te gebruiken.
Mooi dom door laten lullen dus :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind dat jaar het enorm mooi in woorden gevat heeft :pffff:
Afbeelding
Petra1979
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Petra1979 »

Hier ook een eigenaar van 2 gezelschapshondjes. Dit is waarschijnlijk iemand die overtuigd is van zijn gelijk, die man is al 81 jaar. Als hij er altijd al zo over heeft gedacht denk ik niet dat je hem kan overtuigen met jouw argumenten (ongeacht of het goede argumenten zijn!). Lekker laten gaan joh! Niet te druk over maken! Net zoals Jaap het zegt, het ene oor in het andere oor uit tactiek!
Laatst gewijzigd door Petra1979 op 23 apr 2008 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

ik heb hem laten l*llen, maar het kwam wel over als een aanval op mijn en Luna :boos:
Nu wist ik al wel dat ie niks met honden heeft, dus had me er wel wat op ingesteld, maar dit vond ik werkelijk belachelijk :denken:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

ach, in theorie zit er wel wat in in die zin dat alle huisdieren natuurlijk ooit uit het wild gehaald zijn en vervolgens zijn doorgefokt. De meeste van die dieren gedijen toch het best als ze nog zo oorspronkelijk mogelijk kunnen leven.

De praktijk is echter anders, en dat is toch waar we op dagelijkse basis mee te maken hebben.

Vindt die meneer trouwens ook dat hij zelf in een grot zou moeten wonen en hard hollend door het bos achter zijn eigen eten aan zou moeten?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

hij heeft zo echt zn eigen ideeen.
Over dat in een grot wonen, zal ie het vast niet mee eens zijn :N: :smile:

hij is idd altijd overtuigd van zijn gelijk, soms zoooo irri :boos:
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Hoe ouder sommige mensen worden, hoe meer ze denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

Wat met honden met een doorgroeivacht? Die vacht groeit en moet om de zoveel maanden getrimd worden. Als dat niet gebeurt, bestaat de kans op vervilten en allerlei vieze dingen blijven er in plakken enz.
Zulke honden die in 't wild leven, hebben nog geen levensverwachting van 3 à 4 jaar.

En ja ik wil dat ook wel eens weten... De mens is ook afkomstig van de aap, dus wij moeten ook maar aan lianen zwieren en mekaar zitten ontvlooien of door de bossen hollen en in grotten wonen?

Nee de mens is zo geëvolueerd dat hij dit niet meer kan, wel bij de hond dus net hetzelfde.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

gebruikt deze man medicijnen, loopt hij met een stok of rollator, want dat is ook niet natuurlijk. wat dacht je van centrale verwarming? ook niet natuurlijk.
je kan hem een vraag stellen: waar wil je dat ze in het wild leven? want nergens is nog plek. en als er plek is voor wilde dieren worden die afgeschoten. waar vind je nog hele grote roedels of kuddes. want voor roedels roofdieren heb je hele grote kuddes prooidieren nodig.
het is de mens zijn schuld dat die er niet meer zijn.
als iets niet natuurlijk is is het de mens zelf. en uiteindelijk zijn wij ook geevolutioneerd uit de natuur.
en als mens om nog dieren in stand te houden is het helemaal niet gek om dieren te fokken die we gewoon bij ons kunnen houden. en de huishond van nu met al de rassen zijn niet opgewassen tegen de ontberingen van de natuur. want daar hebben we de geperfectioneerde wolf voor en dingo`s, wilde honden e.d :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

*81 jaar.......die geef je gewoon gelijk,en zeg er achteraan,we hebben hem nu eenmaal laten we er maar het beste van maken........ :wink:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

nou hij is nog erg kwiek hoor, geen rollator, wel hoorapparaten en een bril ;)
Verder zou je hem echt geen 81 jaar geven ;)
Wel stronteigenwijs, wat hij vind, is zo, punt.

Geen discussie met hem aan te gaan, dat wordt geheid ruzie, heb ik al eens ondervonden, waarover dat ging?
Internet.
Hij zegt dat er in zn boekjes en kranten meer te lezen is dan op heel internet te vinden is :blah:

volgende week mn schoonmoeder jarig dus moet ik er weer naartoe :N:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

WiLuna schreef:nou hij is nog erg kwiek hoor, geen rollator, wel hoorapparaten en een bril ;)

Geen discussie met hem aan te gaan, dat wordt geheid ruzie, heb ik al eens ondervonden, waarover dat ging?
Internet.
Hij zegt dat er in zn boekjes en kranten meer te lezen is dan op heel internet te vinden is :blah:

Ik heb zo'n aangetrouwd familielid en die is nog niet eens zo oud :mrgreen: Ik word er af en toe doodmoe van dus ik blijf als een echte wolf... op afstand :ok:
Als ik hem niet kan vermijden dan geef ik hem steeds zo nadrukkelijk gelijk dat hij stilvalt en me ietwat bevreemd aan gaat zitten kijken :denken:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

hahaha ja dat doet mijn man ook :smile:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

WiLuna schreef:nou hij is nog erg kwiek hoor, geen rollator, wel hoorapparaten en een bril ;)

Internet.
Voor hem is dat waarschijnlijk ookzo :wink: .....En als je jezelf er zo aan ergert,zou ik niet gaan :19:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

ach ja, sinds die keer laat ik hem maar, maar hij zit zooo vastgeroest, dat mn schoonmoeder eigenlijk niet eens een pc mocht en internet al helemaal niet.
Heeft ze nu dus wel, zij is 61, en had daar wel behoefte aan, gelukkig heeft ze dit doorgezet ;)
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik behandel mijn honden wel een beetje als wolf, alleen ze hoeven niet zelf achter wild aan te gaan (alhoewel het soms wel gebeurd)ze krijgen hier vers rauw voer :wink:

Maar zou met al die auto's niet gaan om ze in het wild los te laten.

Een hond is geen wolf alleen de darmstelsel enz. is nog bijna hetzelfde.

Maar niet te veel tegenin gaan helpt niet.
Afbeelding
Frank
Actief
Mijn ras(sen): Working Terriers

Ongelezen bericht door Frank »

In weze heeft deze man wel gelijk natuurlijk :wink:

Maar ik denk als we onze honden in ieder geval wel hond laten zijn(en dit niet vergeten) met al zijn gedragingen, en de hond zelf zou mogen kiezen, de meesten toch een plekje bij de open haard prefereren met een bak voer een knabbel en een aai op zijn tijd.
Frank
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

In de dogma nr 39 uit 2007 staat een heel interessant stuk over de hond en de wolf en de verschillen. En daarin staat gesteld dat de bewering dat de hond van de wolf afstamt best kort door de bocht is. Er zijn grote verschillen tussen de hond en de wolf, en daarnaast zijn er weer verschillen tussen honden die qua profiel het meest op de wolf lijken (denkend aan saarloos of husky) en honden die daar ver van af staan (bijv. mastiff).

Zo wordt als voorbeeld gesteld dat de wolf wel 600!! verschillende gezichtsuitdrukkingen heeft met bepaalde betekenis en een hondenras dat qua type ver van de wolf afstaat slechts 100. En hoe verder de hond qua type er af staat, hoe minder oorpsronkelijke signalen gezien worden.

De hond is gedomesticeerd, en een wolf kun je nooit domesticeren. Daar zijn ze niet geschikt voor en het zal altijd een bepaald risico behelzen.
De hond is ontstaan door fokken op bepaalde eigenschappen, zoals verblijven bij mensen, waken, maar ook om zich aan te passen aan mensen etc.
HOnden kunnen zich nog beter aan mensen aanpassen dan andersom.

De stelling van die man dat honden zielig zijn als gezelschap dier is dus niet alleen kort door de bocht maar berust op totaal gebrek aan inzicht in honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luna is helemaal géén gezelschapshondje, :pffff: :mrgreen:
T'is een hondje met een heel hoog knuffelgehalte, zoals de mijne :ok:
Laat maar lullen hoor !
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
iones
Zeer actief

Mickie schreef:
iones schreef:De stelling van die man dat honden zielig zijn als gezelschap dier is dus niet alleen kort door de bocht maar berust op totaal gebrek aan inzicht in honden.
Ik denk dat we het daar met zijn allen over eens kunnen zijn, maar wat doe je d'r an? Niks volgens mij :mrgreen:
Nee. Heb je gelijk in.
Ik ken ze wel, die ouwe knarren. OVertuigd van hun eigen grote gelijk. Niet luisteren naar anderen, niet naar argumenten, er doorheen lullen..... en ze steken niets op en blijven daarom dom. Ze denken dat ze de waarheid in pacht hebben en boven God staan in hun kennis.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

iones schreef:
Mickie schreef:
iones schreef:De stelling van die man dat honden zielig zijn als gezelschap dier is dus niet alleen kort door de bocht maar berust op totaal gebrek aan inzicht in honden.
Ik denk dat we het daar met zijn allen over eens kunnen zijn, maar wat doe je d'r an? Niks volgens mij :mrgreen:
Nee. Heb je gelijk in.
Ik ken ze wel, die ouwe knarren. OVertuigd van hun eigen grote gelijk. Niet luisteren naar anderen, niet naar argumenten, er doorheen lullen..... en ze steken niets op en blijven daarom dom. Ze denken dat ze de waarheid in pacht hebben en boven God staan in hun kennis.
het erge is: je hebt die mensen in alle leeftijden hoor!
maar gewoon doen of je gek bent en er niet op ingaan.
je kan eens aan hem vragen waar hij gejaagd heeft voor zijn eigen avondeten :mrgreen:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

:smile:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Gewoon laten kletsen, dat ouwe volk :mrgreen: Ik kreeg eens van een 100+ er naar mijn hoofd (ik was mijn merrie verkeersmak aan het maken en die stuiterde nogal in de berm) dat ik naar marechaussee moest. Dáár zouden me ze wel leren rijden, krijste het kreng. Dan maar onbeleefd, ik luister weinig tot nooit naar bet-weterige oudjes :pffff:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

En ja ik wil dat ook wel eens weten... De mens is ook afkomstig van de aap, dus wij moeten ook maar aan lianen zwieren en mekaar zitten ontvlooien of door de bossen hollen en in grotten wonen?
:smile: :smile:

Lekker laten kletsen die oudjes. Mijn ouders zijn nu ook rond de 80 jaar en ik kijk soms met grote verbazing naar hun (en hoeveel ik ook van ze houdt, ook soms wel met een beetje irritatie). Het wijste is dus gewoon maar vriendelijk ja te knikken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Internet.

gewoon ja en amen zeggen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

iones schreef:
Mickie schreef:
Nee. Heb je gelijk in.
Niet dat ik het met hem eens ben, maar kan het wel begrijpen. Hij baseert het op wat het was in de tijd dat hij misschien honden heeft gehad. Al dat gedoe wat wij doen is overdreven.

Ik merk dat bij sommige ooms en tantes die zijn van dezelfde leeftijd. Het heeft geen zin om ze proberen van denkwijze te veranderen, dat gaat meestal op die leeftijd niet meer. Ik kan met het ook heel goed voorstellen dat er veel zijn die al die veranderingen van de laatste 50 - 60 jaar dat het niet meer te bij te benen is.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Leven in het wild als de wolven. :roll:
Dat doen honden al niet meer sinds het prille begin waarin ze door mensen gedomesticeerd werden. Als destijds de wolven/halfhonden het voer zo van de grond af kunnen rapen zonder ervoor te jagen heeft ze dat toch voldoende reden gegeven om bij de mens te blijven en zich aan te passen. Dus zo wolverig zijn honden niet, zeker heden ten dage niet.
Dus laat jouw gezelschapshondje maar lekker zoals ie is, dat bevalt je hond prima. Lekker afwisseling geven, goed wandelen, goed eten en regelmatig een dikke knuffel en jouw hond is gewoon een gelukkige hond. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Mijn opa heeft ook zo`n soort gedachte gang.
Hij vindt dat een hond alleen leuk is als hij ook nut heeft. Gelukkig heeft hij samen met zijn broer het nut gevonden van Poppetje, namelijk hazen vangen...Omdat ze snel is en een spitse neus heeft zodat ze in holletjes kan, ownee, ze kon met haar hele lijf in holletjes..makkelijk he..:S.

Ach, dat soort mensen moet je gewoon laten ratelen en verder niet meer over beginnen met die man.
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

ik vind het ook nog niet zo onwaar wat de oude grijze man verteld...

maar ik geloof nog steeds in het sprookje dat oude mensen wijze mensen zijn....

mensen manipuleren de natuur dat het een lieve lust is...met alle gevolgen van dien...
alles moet mooier, sneller, groter, meer meer meer....maar dat zal onze ondergang worden als we niet oppassen....
iones
Zeer actief

murmel schreef:ik vind het ook nog niet zo onwaar wat de oude grijze man verteld...

maar ik geloof nog steeds in het sprookje dat oude mensen wijze mensen zijn....

mensen manipuleren de natuur dat het een lieve lust is...met alle gevolgen van dien...
alles moet mooier, sneller, groter, meer meer meer....maar dat zal onze ondergang worden als we niet oppassen....
Maar dat verklaart nog niet waarom jij vindt dat de oude man gelijk heeft. Vind jij gezelschapshonden dan ook zielig? En waarom?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”