Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie nou een super combi???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wat vinden jullie nou een super combi???

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik vraag me af welke rassen jullie super lijkt om samen te houden.
Ik vind de combi Dobermann & Chihuahua echt super. Van deze combi heb ik eens een paar filmpjes gezien op youtube en dat zag er echt leuk uit samen.
En een ODH samen met een Vlinderhondje (ook gezien op de ODH show afgelopen zondag) vind ik ook helemaal het einde!!!
De combinatie van (middel)grote met hele kleine hondjes ziet er vaak gewoon erg leuk uit. :mrgreen:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Het ziet er misschien wel leuk uit maar ideaal is het zeker niet.
Ik moet altijd oppassen dat mijn groterd niet te hard speelt met de uk ed.
Ik zou niet snel weer een grote en een kleine samen houden
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

C@rmen schreef:Het ziet er misschien wel leuk uit maar ideaal is het zeker niet.
Ik moet altijd oppassen dat mijn groterd niet te hard speelt met de uk ed.
Ik zou niet snel weer een grote en een kleine samen houden
Dat is natuurlijk wel zo. Al vond ik wel dat die Dobermann bij die filmpjes best voorzichtig was met de Chihuahua. Vooral wanneer een grote hond als pup bij een kleinere zal worden geplaatst, zal het moeilijker zijn, denk ik. Met name omdat een pup ook nog erg druk is en die vaak geen maat weten.
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 24 apr 2008 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben een Argentijnse Dog en een Japanse Spaniel.
Gaat super. Als de kleine Jappanert die grote zat is snauwt ze ff een paar keer. En als de grotert aandacht wil van de kleine gaat ie plat op de grond liggen en leuk doen :mann:
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Deze natuurlijk ;-)
De twee D's. Deerhound en Dashond.
Afbeelding
GeWELdige combi!!!! :E:
Prachtige foto, overigens!!! Benadrukt ook echt het grootteverschil!!! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 24 apr 2008 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Chinesen en daarbij een Podenco, Poedel en een Peruaan! Geweldig :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind combi's van twee honden die wel op elkaar lijken, maar niet van hetzelfde ras zijn prachtig. Op dit forum bijv. Boy en Saffie (die schiet me zo even te binnen).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk eigenlijk dat het voornamelijk een super combi is als de honden het goed samen kunnen vinden, en wellicht ook wel als de ene wat toevoegd aan de andere qua karakter (dus niet twee angsthazen samen bijvoorbeeld) :wink:

Bij verschil in formaat ligt het denk ik ook aan het karakter van de honden (net als bij geen/weinig verschil in formaat haha).
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Ik denk eigenlijk dat het voornamelijk een super combi is als de honden het goed samen kunnen vinden, en wellicht ook wel als de ene wat toevoegd aan de andere qua karakter (dus niet twee angsthazen samen bijvoorbeeld) :wink:

Bij verschil in formaat ligt het denk ik ook aan het karakter van de honden (net als bij geen/weinig verschil in formaat haha).
Ja, kleinere honden zijn vaak ook wat pittiger van karakter als grote honden (ligt natuurlijk wel aan het ras). Die laten vaak wel weten wanneer ze er genoeg van hebben.... :mrgreen:
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Ik vind de combi groot en klein ook heel erg leuk. Heb zelf natuurlijk stafford en chihuahua en vind dat dus echt geweldig.
Met spelen hier geen last omdat de staff heel voorzichtig doet.

Verder vind ik idd ook 2 verschillende rassen die veel op elkaar lijken ook leuk.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Puur op uiterlijk vind ik Vegas (Amstaff) heel erg leuk met zijn Chihuahua vriendinnetje Luna. Vooral het grote contrast 'enge vechthond' en 'schattige schoothond', wat ook vaak uiteenlopende reacties oproept bij mensen :mrgreen:
Ook de combi van verschillende rassen maar dan wel in dezelfde kleur vind ik erg leuk.

Als ik met Sanne bij Marloes in Schoorl ga wandelen lopen we met een Maltezer, Chihuahua, Franse Bulldog en een Amstaff. Een bont gezelschap :mrgreen: :ok:

Edit: Om echt samen te houden zou ik bij Vegas wel een Labrador teef, Engelse Stafford teef, of een Airedale teef willen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

podenco ibicenco met baby eend :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Podenji op 24 apr 2008 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Ooohhhh, wat lief!!! :I:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zoek stok! schreef:Ik vind combi's van twee honden die wel op elkaar lijken, maar niet van hetzelfde ras zijn prachtig. Op dit forum bijv. Boy en Saffie (die schiet me zo even te binnen).
En zoals Bruno en Tomas dus :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lola en boef is een heerlijke combi. sam en lola ook maar daar valt nog weleens een snauw en tussen lola en boef nooit. als 12 weken oud pupje heeft ze op haar donder gehad van boef en sindsdien is het opa en kleindochter :ok:

ze zijn zo op elkaar afgestemd dat lola op deze foto's dus 4 dagen daarvoor gedekt was vorig jaar mei en dus hoogloops nog. alle loopse teven hebben het te verduren van boef maar bij lola was het ruiken: nee boef, en dan ging ie weer liggen. echt heerlijk want wij moesten toen weg en zo kon lola mooi even bij mama blijven en had sam ook even rust.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door M@scha op 24 apr 2008 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

De leukste combi is niet altijd de meest ideale. De beste combi vind ik rassen die bij elkaar passen.Ik heb bv een hele lompe hond gehad bij een heel voorzichtige heer van een hond en dat was eigenlijk heel ongelukkig.Dus wat ik super vind om samen te houden is een match voor de honden zelf.Bruno en Tomas zijn dan wel verschillend van karakter maar ze vullen en voelen elkaar perfect aan.Ik zou nooit een hond kopen omdat hij zo leuk kleurt bij de andere of omdat de afmeting zo komisch afwijkt.Vind het wel leuk om te zien bij een ander.
M@scha
Zeer actief

Marie-Josée schreef:De leukste combi is niet altijd de meest ideale. De beste combi vind ik rassen die bij elkaar passen.Ik heb bv een hele lompe hond gehad bij een heel voorzichtige heer van een hond en dat was eigenlijk heel ongelukkig.Dus wat ik super vind om samen te houden is een match voor de honden zelf.Bruno en Tomas zijn dan wel verschillend van karakter maar ze vullen en voelen elkaar perfect aan.Ik zou nooit een hond kopen omdat hij zo leuk kleurt bij de andere of omdat de afmeting zo komisch afwijkt.Vind het wel leuk om te zien bij een ander.
helemaal waar. wie verzint nu een gouden match tussen een broodfokopa labradorXcollie boef (LAKO kennels huissen 13 jaar terug) en een staffordprinsesje van 12 weekjes oud wat nu dus al 4 jaar (lola wordt 7 mei 4) echt 8 pootjes op 1 buik is
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:Ik vind combi's van twee honden die wel op elkaar lijken, maar niet van hetzelfde ras zijn prachtig. Op dit forum bijv. Boy en Saffie (die schiet me zo even te binnen).
Ja, dat vind ik ook!
Caja en Bram is ook zo'n combi (weliswaar van verschillende bazen, maar toch... :wink: ).

Edit: en mijn eigen combi die vind ik - uiteraard - ook erg mooi. Of eigenlijk niet mooi, maar superleuk en lief. Match made in heaven... :wink:
Laatst gewijzigd door Rami op 24 apr 2008 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

en ze is niet meer hier maar saar en miep vind ik ook zo'n stel wat echt bij elkaar hoort :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Twee honden van hetzelfde ras maar in een andere kleur vind ik ook altijd erg leuk!
Puur op uiterlijke verschijning dan :mrgreen:
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Moos schreef:Twee honden van hetzelfde ras maar in een andere kleur vind ik ook altijd erg leuk!
Puur op uiterlijke verschijning dan :mrgreen:
Ik ook!
Laatst gewijzigd door Takkie_Teckel op 26 apr 2008 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Zodra de honden het écht met elkaar kunnen vinden, en samen lekker aan het spelen zijn vind ik eigenlijk iedere hondencombi geweldig. :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Een Berner en Hovawart :pffff: :mrgreen:

Wat ik echt een prachtig gezicht vind is Inge O met haar honden. Van hetzelfde ras maar andere kleur :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat het wel belangrijk is als beide honden aan elkaar gewaagd zijn, ik zou bij Ben nooit een klein hondje zetten, hij is er sowieso niet mee te vertrouwen, maar daar is hij ook ietwat te lomp voor. Bij Osa zou ik dat makkelijk doen.

Ideale combi, Rottweiler en een BM :denken: :mrgreen:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Wat een heerlijke foto's. :I: En Nanna, ik ben verliefd op de 2 D's....Zal wel door de lentekriebels komen :pffff: .
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn combi natuurlijk. Net moeder en dochter :pffff: :mrgreen:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Oppassen dat de een niet te hard speelt hebbe we hier ook geen last van hier speelt de vogel met de hond. De hond laat zelfs de vogel op zijn rug als hij op zijn plaats ligt.
dat verschilt natuurlijk ook wel per hond maar tich eerst moest hij er niks van hebben.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou het heel leuk vinden om een mopshondje bij de Mastiff te hebben. Vooral omdat een mopsje net een kleine versie van de mastiff is (als je snel kijkt :mrgreen: )
Maar ik vind teckels helemaal leuk. Eigenlijk het enige kleine hondje wat ik leuk vind. Wel een ruwhaar :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tico en Lola zijn ook een fijne combi.
Qua kleuren lijken ze wel op elkaar. :mrgreen:
Lola is flink waaks en beschermen, Tico niet.
Tico is tijdens het wandelen vooral op zichzelf en zijn omgeving gericht, Lola op ons.
Samen hebben ze ook nog eens de grootste lol.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Lot77
Zeer actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie nou een super combi???

Ongelezen bericht door Lot77 »

Mireillevdw schreef:En een ODH samen met een Vlinderhondje (ook gezien op de ODH show afgelopen zondag) vind ik ook helemaal het einde!!!
Bedoel je deze?? :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,
Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”