Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rhodesian Ridgeback vraagje/verzin een ras voor mas!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

lieke schreef:Inge, ik ken een aantal boxers en het zijn schatten van dieren maar als ze je tegenkomen, mag je je wel schrap zetten want je wordt compleet ondersteboven gelopen en het is wel eens gebeurd dat een maaiende poot m'n bril in het rond deed vliegen :N: :mrgreen: .
Vrienden van me hebben een jonge boxerreu van ruim een jaar en als ik bij ze langs ga, hou ik rekening met mijn kleding: vooral stevige lange broeken en dikke truien met lange mouwen die bestand zijn tegen een dolenthousiaste jonge hond die van gekkigheid niet weet wat-ie moet doen, en dan nóg: ik kom er zelden zonder schrammen en krassen (en 1x zelfs een blauw oog!) van af :mrgreen:
Maar ik hou van die lomperik, 't is zo'n schatje en als je weer (bijna) op de grond ligt, dan kijkt hij zo heerlijk schuldbewust :I: .
Hahahaha.....ik snap je hoor. :mrgreen: Ik heb zelf ook regelmatig blauwe plekken, van Nika en de 2 herders. Buitenshuis is Nika degene die andere mensen zo enthousiast begroet dat ze inderdaad een kras of een flinke blauwe plek eraan overhouden als je haar de kans geeft :wink:
Daarom zeg ik ook...wellicht wat onderschat dat ze "wat leven bezitten" buitenshuis. Het is een heleboel leven :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Een zwitserse witte herder korthaar dan :)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik merk dat ik echt op gladharige atletische honden val.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Contacteer:

working kelpie
dobermann
dogo argentino
amerikaanse bulldog

Windhonden? maar die zijn niet zo makkelijk in opvoeding...
M@scha
Zeer actief

AnnSophie schreef:working kelpie
dobermann
dogo argentino
amerikaanse bulldog

Windhonden? maar die zijn niet zo makkelijk in opvoeding...
geen dogo en geen ambull.

dobermann ken ik niet zo goed. kelpie ken ik helemaal niet. ik zal eens kijken.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Contacteer:

Bij ons op de hondenschool zit een hele mooi working kelpie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(kelpie samen met viszla)
Laatst gewijzigd door AnnSophie op 25 apr 2008 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
AnnSophie
Zeer actief
Contacteer:

Waar ik ook nog aan dacht:

Catahoula: kortharig, gespierd, atlethisch,...
http://www.catahoula.nl/
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, ik ken je onderschrift niet anders dan met een Sammie en ik kan me bijna niets anders bij je voorstellen. :mrgreen:

Maar een korthaar hollandertje, mooi met streepjes, staat je denk ik wel. :mrgreen:
Mooi gespierde honden,gezond lijf, atletisch, heel gezellig en aanhankelijk. Op zich zijn het ook zeker geen jagers (als je ze niet bij een jagend hondje zet wat het wel even voordoet :N: ) en als je een goede hond hebt, is ie zeker vriendelijk naar andere honden, kinderen etc. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

AnnSophie schreef:Bij ons op de hondenschool zit een hele mooi working kelpie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(kelpie samen met viszla)
De naam zegt het al: working kelpie, volgens mij wil Mascha geen echte werkhond :wink: Ook de kelpie zonder working ervoor vind ik behoorlijke werkers....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

Roelfien schreef:Tja, ik ken je onderschrift niet anders dan met een Sammie en ik kan me bijna niets anders bij je voorstellen. :mrgreen:

Maar een korthaar hollandertje, mooi met streepjes, staat je denk ik wel. :mrgreen:
Mooi gespierde honden,gezond lijf, atletisch, heel gezellig en aanhankelijk. Op zich zijn het ook zeker geen jagers (als je ze niet bij een jagend hondje zet wat het wel even voordoet :N: ) en als je een goede hond hebt, is ie zeker vriendelijk naar andere honden, kinderen etc. :ok:
is dat wat inge heeft? want die vind ik ook erg leuk! (die "kleine van de 2 herders)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

oh zijn dat die. ja echt superhonden, maar te actief voor mij, maar ik wil inderdaad geen werkhond. ik wil een fijne hond waarmee je wel vanalles kan ondernemen (dus geen hond waarvan zijn lichaam hem beperkt) maar die niet MOET omdat ie anders gek wordt.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

massam schreef:
Roelfien schreef:Tja, ik ken je onderschrift niet anders dan met een Sammie en ik kan me bijna niets anders bij je voorstellen. :mrgreen:

is dat wat inge heeft? want die vind ik ook erg leuk! (die "kleine van de 2 herders)
Ja, Marouck is een kortharige hollander. En zij is dus een kleintje, meestal zijn ze ietsje groter, maar wel kleiner dan bijvoorbeeld een duitse herder of een mechelaar. :ok:
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Een heel topic over de RR , zie ik hem over het hoofd :mrgreen:

Ik heb een reu en een teef.

De teef is een herplaatser en wordt bijna 9. Zij is een best moeilijke hond. Maar zij heeft ook 5 jaar ergens aan een ketting gelegen, dus niet echt een leven waar je blij van wordt :wink:

De reu is hebben wij als pup gekocht, en is nu 2,5 jaar oud.
Vroeger was hij super makkelijk, tot een jaar of 1,5/2 denk ik zo. Toen werd hij meer man.

Hij is bijna de perfecte hond voor mij :mrgreen:
In huis is hij rustig, lief, en wil graag bij je zijn. Een echte knuffelkont is het dan weer niet. Hij jat geen eten ( knap voor een RR :mrgreen: )

Als ik hier gewoon een rondje wil wandelen, dan gaat hij of aan de flexlijn of aan een kort lijn, maakt allemaal niet uit. Hij trekt niet, luistert erg goed! Langs andere honden , allemaal prima. Soms gromt hij naar een onbekende hond, meestal intacte reu dan, maar dan gaat hij wel met een boog er omheen, dus hij valt absoluut niet aan.

Als hij los loopt gaat het ook super goed, hij kan goed luisteren, volgt commando's goed op. Alleen op dit moment vind hij andere honden iets belangrijker. En dan alleen om te spelen of te snuffelen. Komt hij een intacte reu tegen dan gaan zijn oren omlaag, staart omlaag en komt hij snel naar mij terug. Het enige dat Tease dan wel heeft, die gromt snel. Maar hij zal nooit zomaar een hond gaan aanvallen.
Wordt hij zelf aangevallen dan zal hij wel terug vechten, denk ik? Nog nooit meegemaakt :wink:

Ik zit met hem op cursus, Behendigheid en gehoorzaamheid. En vooral de gehoorzaamheid doet hij super goed hoor!!

Dat lompe spelen, is echt van de RR. Dat zegt ook iedereen. Zoals een RR met een RR speelt kan hij vrijwel niet met een ander ras. Spelen wel, maar niet zoals hij eigenlijk zou willen.

Ze zijn eigenzinnig, maar ik ben ontzettend in love met dit ras! :mrgreen:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

massam schreef:oh zijn dat die. ja echt superhonden, maar te actief voor mij, maar ik wil inderdaad geen werkhond. ik wil een fijne hond waarmee je wel vanalles kan ondernemen (dus geen hond waarvan zijn lichaam hem beperkt) maar die niet MOET omdat ie anders gek wordt.
Ligt eraan uit welke lijn je zo'n hond neemt. Er worden ook heel veel hollanders gefokt als allround gezinshond, waar je wel iets mee moet doen, maar dat kan gewoon bestaan uit: elke dag een flinke wandeling en 1 a 2 keer in de week iets sportiefs voor de hersentjes zoals behendigheid of Gehoorzaamheidstraining, dat soort dingen. Je hoeft er geen IPO mee te doen, maar inderdaad wat geestelijke uitdaging is wel fijn voor ze. Schapendrijven, speuren, je kan er eigenlijk alle kanten mee op, dus er is altijd wel een leuke sport of tijdverdrijf voor jou en de hond.
M@scha
Zeer actief

Roelfien schreef:
massam schreef:oh zijn dat die. ja echt superhonden, maar te actief voor mij, maar ik wil inderdaad geen werkhond. ik wil een fijne hond waarmee je wel vanalles kan ondernemen (dus geen hond waarvan zijn lichaam hem beperkt) maar die niet MOET omdat ie anders gek wordt.
Ligt eraan uit welke lijn je zo'n hond neemt. Er worden ook heel veel hollanders gefokt als allround gezinshond, waar je wel iets mee moet doen, maar dat kan gewoon bestaan uit: elke dag een flinke wandeling en 1 a 2 keer in de week iets sportiefs voor de hersentjes zoals behendigheid of Gehoorzaamheidstraining, dat soort dingen. Je hoeft er geen IPO mee te doen, maar inderdaad wat geestelijke uitdaging is wel fijn voor ze. Schapendrijven, speuren, je kan er eigenlijk alle kanten mee op, dus er is altijd wel een leuke sport of tijdverdrijf voor jou en de hond.
ah super dank je voor deze uitleg. ik had het eigenlijk over die kelpie maar alle uitleg is meegenomen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik zit even wat beschrijvingen van die hollandse herder te lezen maar dát is een fijne hond zeg! :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

massam schreef:
M@ri@nne schreef:Als ik je wensen bekijkt zeg ik ook Bouvier hoor.
maar dan wel zo'n blonde als jij had hoor! die zwarte doen mijn vooroordelen kriebelen :N:

worden die nog gefokt dan? ik zie ze echt nooit meer terwijl je vroeger doodgegooid werd met die beesten :denken:
Bij ons loopt er nog een Britt, een goede dikke sullige madam die voor Tirsa een straatje om loopt.......
AnnSophie
Zeer actief
Contacteer:

Aha geen echte werkhond dus, een catahoula zal dus ook niet meteen je ding zijn :denken:

Maar ik dacht dat een bouvier ook wel een werkhond was of niet?
Een dober heeft ook zijn bezigheid nodig.

En een HH heeft toch even lang haar als de ZWH? of is dat nog anders...
M@scha
Zeer actief

AnnSophie schreef:Aha geen echte werkhond dus, een catahoula zal dus ook niet meteen je ding zijn :denken:

de catahoula is gruwelijk mooi maar zover ik weet ook een werkhond ja.

het haar kan even lang zijn dat weet ik niet maar ik vind ZWH echt niet mooi.. sorry :mrgreen:
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
AnnSophie schreef:Aha geen echte werkhond dus, een catahoula zal dus ook niet meteen je ding zijn :denken:

de catahoula is gruwelijk mooi maar zover ik weet ook een werkhond ja.
dat vond ik ook :8):
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

we zitten je nu allemaal opties aan te dragen, maar ergens geloof ik niet dat er echt een ander ras bij je zal komen. volgens mij zit de liefde te diep. :wink: :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

miekmiek schreef:we zitten je nu allemaal opties aan te dragen, maar ergens geloof ik niet dat er echt een ander ras bij je zal komen. volgens mij zit de liefde te diep. :wink: :mrgreen:
oh er zal ook zeker altijd een staff blijven. maar ik wil er wel graag een keer wat groters en gebruikersvriendelijks bij :mrgreen: maar wel max. 2 honden dus dat duurt nog heel lang hoor! dit is inderdaad geen topic zodat ik over een jaar met een andere hond zit :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:

Ja, die :mrgreen:
Wil je Hollanders zien dan zou je donderdag naar Beuningen kunnen komen, dat is toch niet zo ver van je vandaan? Er is dan een familiedag (zie evenementen). Morgen is er trouwens een nestendag in Heteren, maar daar ben ik zelf niet. :wink:

Marouck is geen "doorsnee"-Hollander, zij is drukker dan de gemiddelde Hollander is.
De vacht van een korthaar is vrij gemakkelijk, wel gaan ze een paar maal per jaar de rui door (ondervacht met name) en dan moet je wat vaker borstelen, de rest van het jaar kam ik misschien 1x per maand een keer. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Inge schreef:
massam schreef:

Ja, die :mrgreen:
Wil je Hollanders zien dan zou je donderdag naar Beuningen kunnen komen, dat is toch niet zo ver van je vandaan? Er is dan een familiedag (zie evenementen). Morgen is er trouwens een nestendag in Heteren, maar daar ben ik zelf niet. :wink:

Marouck is geen "doorsnee"-Hollander, zij is drukker dan de gemiddelde Hollander is.
De vacht van een korthaar is vrij gemakkelijk, wel gaan ze een paar maal per jaar de rui door (ondervacht met name) en dan moet je wat vaker borstelen, de rest van het jaar kam ik misschien 1x per maand een keer. :wink:
Dus die dag in Beuningen is ook gewoon toegankelijk voor bezoekers?
Ik train daar dus wel leuk om dan even langs te komen, er zijn ook allerlei demo's te zien heb ik gelezen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ja hoor, bij mijn weten is dat gewoon toegankelijk voor bezoekers, ze gaan echt niet checken bij de ingang of je wel lid bent van de NHC :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Inge schreef:Ja hoor, bij mijn weten is dat gewoon toegankelijk voor bezoekers, ze gaan echt niet checken bij de ingang of je wel lid bent van de NHC :mrgreen:
Leuk, dan kom ik even kijken.
De HH staat hier bovenaan het lijstje :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Inge
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:
Inge schreef:Ja hoor, bij mijn weten is dat gewoon toegankelijk voor bezoekers, ze gaan echt niet checken bij de ingang of je wel lid bent van de NHC :mrgreen:
Als je een mini-Hollander met haar kont ziet zwiepen en aandacht ziet vragen is er een grote kans dat het Marouck is :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Inge schreef:
samantha! schreef:
Als je een mini-Hollander met haar kont ziet zwiepen en aandacht ziet vragen is er een grote kans dat het Marouck is :mrgreen:
Haha, ik zou er eens op letten :mrgreen:
Lijkt me wel leuk om te zien, ik ken maar 2 hollanders en die zijn echt grooooot!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:
Inge schreef:
samantha! schreef:
Haha, ik zou er eens op letten :mrgreen:
Lijkt me wel leuk om te zien, ik ken maar 2 hollanders en die zijn echt grooooot!
Nou...dan zul je je waarschijnlijk verbazen om de grootte van Marouck. Hoewel zij officieel maar 1 cm onder de maat is :roll: :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Wij hebben 3 RR en voor ons is het helemaal ons ras. Denk niet dat hier snel een ander ras rond zal lopen.

Bij ons zijn ze alle 3 erg verschillend.
Yaro is een erg vrije gecastreerde reu, vind eigenlijk iedereen leuk. Helemaal niet terughoudend. Wel erg waaks en jagen is ook zijn hobbie. Het merendeel van de wandeling loopt hij gewoon bij mij in de buurt en is aan het rellen met Luca en Fahim. Maar als er iets in zijn neus komt en hij is al op weg dan hoort hij me echt niet meer. Wel is hij binnen een minuut weer terug.

Luca (nestzus van Yaro) is wel terughoudend naar vreemde mensen maar kent ze je eenmaal dan is ze super blij om je te zien en erg knuffelig. Ze zoekt andere mensen niet echt op, bij andere honden gaat ze even snuffelen en loopt dan weer door. Als ze Yaro weg ziet schieten achter een luchtje aan wil ze wel meegaan, is Yaro er niet bij dan jaagt ze helemaal niet.

En dan Fahim, ook hij is erg terughoudend naar vreemde, zoekt mensen niet op, bang is hij niet maar het contact met vreemde hoeft voor hem niet. Ook negeert hij bijna al de honden die we tegenkomen, hij is nog jong (15 maanden). Een erg sociale hond die tot nu toe niet snel erg onder de indruk is en gewoon zijn ding doet. Blaffen doet hij zelden, jagen tot nu toe ook niet.

Het erg lomp zijn met spelen komt me erg bekend voor, ze spelen dan ook het fijnste met andere RR. Ze lopen hier bijna altijd los en dat geeft geen problemen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”