staat er ook niet tussen, ik ben ook gaan kijkenjidde schreef:Ik zie hem er nergens tussen staan :Olonneke schreef:als het goed is, is dit de link naar het filmpje:
DUS MENSEN DIE ER NIET TEGEN KENNEN KIJK NIET
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_o ... _200214_3g dierenbeulen
als de link niet werkt dan zo:
naar site VTM -> nieuws-> nieuwsuitzendingen en dan rechts bij reportages kijken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Auschwitz voor dieren
Moderator: moderatorteam
- Zenda
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- herejede
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
- Aantal honden: 2
toen ik bij het laatste stuk van het verhaal was, had ik de vergelijking met auschwitz niet meer in mn hoofd, maar dat kan heel goed aan mij liggen hoorAri@ne schreef:Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar hoezo de vergelijking vergeten tijdens het lezen?Fiepje schreef:hoewel de vergelijking met auschwitz onpasselijk is, moet ik toegeven dat ik de vergelijking vergeten was naarmate het verhaal vorderde... te geshokt door wat ik las.
Bij mij was de vergelijking zo duidelijk dat ik het niet uit heb kunnen lezen.

- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Vergunning hondenfokkerij Sint-Lievens-Houtem ingetrokken
BLID, GAIA en ABA juichen beslissing minister voor Dierenwelzijn Onkelinx toe
24 april 2008 Nieuwsbericht © BLID
Dierenorganisaties BLID (Belgische Landelijke Inspectiedienst Dierenwelzijn), GAIA en ABA (Anti Broodfok Actie) reageren bijzonder verheugd op de beslissing van minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx, bevoegd voor Dierenwelzijn, die de erkenning intrekt van de beruchte hondenfokkerij in Sint-Lievens-Houtem, die de dierenorganisaties aankloegen wegens erge wantoestanden en ernstige inbreuken op de dierenwelzijnswetgeving. De mistoestanden kwamen aan het licht dankzij een voormalige verzorgster van de dieren die het niet langer kon aanzien. Na een intensief onderzoek door de federale overheidsdienst Dierenwelzijn, oordeelt minister Onkelinx nu dat er voldoende elementen zijn om de erkenning van de hondenfokkerij in te trekken. De fokkerij is een van de grootste van Vlaanderen, die dierenwinkels bevoorraadt.
De beslissing van minister Onkelinx luidt het einde in van de lijdensweg van 225 slecht behandelde honden. 'Dit is een grote opluchting voor de vele hondenliefhebbers die de sluiting van de hondenkwekerij eisten', zeggen BLID-voorzitter Dirk Blanchart en GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch.
Bron:www.blid.be
BLID, GAIA en ABA juichen beslissing minister voor Dierenwelzijn Onkelinx toe
24 april 2008 Nieuwsbericht © BLID
Dierenorganisaties BLID (Belgische Landelijke Inspectiedienst Dierenwelzijn), GAIA en ABA (Anti Broodfok Actie) reageren bijzonder verheugd op de beslissing van minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx, bevoegd voor Dierenwelzijn, die de erkenning intrekt van de beruchte hondenfokkerij in Sint-Lievens-Houtem, die de dierenorganisaties aankloegen wegens erge wantoestanden en ernstige inbreuken op de dierenwelzijnswetgeving. De mistoestanden kwamen aan het licht dankzij een voormalige verzorgster van de dieren die het niet langer kon aanzien. Na een intensief onderzoek door de federale overheidsdienst Dierenwelzijn, oordeelt minister Onkelinx nu dat er voldoende elementen zijn om de erkenning van de hondenfokkerij in te trekken. De fokkerij is een van de grootste van Vlaanderen, die dierenwinkels bevoorraadt.
De beslissing van minister Onkelinx luidt het einde in van de lijdensweg van 225 slecht behandelde honden. 'Dit is een grote opluchting voor de vele hondenliefhebbers die de sluiting van de hondenkwekerij eisten', zeggen BLID-voorzitter Dirk Blanchart en GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch.
Bron:www.blid.be

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Wat een praktijken!!!
Walgelijk gewoon!!!
Ik snap echt niet dat mensen tot zulke dingen in staat zijn.
Er zijn zoveel dingen die ik niet snap dat het gewoon teveel is om op te noemen. Maar wat ik ook zeker niet begrijp is dat iemand een keizersnede uitvoert zonder verdoving. Ik vind dat die veearts ook aangepakt zou moeten worden. Of is dat normaal in België????
:N:

Ik snap echt niet dat mensen tot zulke dingen in staat zijn.
Er zijn zoveel dingen die ik niet snap dat het gewoon teveel is om op te noemen. Maar wat ik ook zeker niet begrijp is dat iemand een keizersnede uitvoert zonder verdoving. Ik vind dat die veearts ook aangepakt zou moeten worden. Of is dat normaal in België????

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- miemot
- Zeer actief
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
daarvoor worden opvangezinnen gezochtCato schreef:Gelukkig dat hun vergunning ingetrokken is ,
maar wat gaat gebeuren met die 225 hondjes wat er nog zitten?
Naar aanleiding van de sluiting van de hondenkwekerij te Sint-Lievens-Houtem, legt Dierenrechtenorganisatie BLID een opvangregister aan voor de honden in de kwekerij. Er is een afbouwplan voorop gesteld, die de kweker de tijd moet geven om een oplossing te vinden om zijn 225 honden een ander onderkomen te bezorgen. “We beseffen dat dit niet zo evident is, om voor zo een massa honden op korte termijn een geschikte plaats te vinden”, zegt Dirk Blanchart voorzitter van BLID.
We willen de kweker daarin helpen, voor het welzijn van zijn dieren. Daarom leggen we nu een opvangregister aan, dat de dienst Dierenwelzijn in staat moet stellen, om alle honden die na het verstrijken van de afbouwtermijn, nog in de fokkerij zitten, een nieuwe thuis te geven.
Er is echter geen garantie, dat wie zich meldt, ook een hond zal hebben. Deze lijst zal zeker niet nutteloos zijn. Met de Dienst Dierenwelzijn in overeengekomen dat deze zal worden bijgehouden voor eventuele andere opvangproblemen.
Mensen die zich willen opgeven als adoptant voor een hond kunnen zich enkel aanmelden via e-mail, met hun volledige contactgegevens naam, adres en telefoon, op het volgende e-mail adres: opvang.hond@blid.be
-
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo was het niet bedoeld, hoor.......Inge O schreef:waarom moet zoiets nu op de rug van 'een land' geschoven worden? als ik iets lees op het forum wat ik niet door de beugel vind kunnen denk ik toch ook niet meteen dat zoiets alleen maar in nederland gebeurt of daar als normaal aanzien wordt?Mireillevdw schreef:Of is dat normaal in België????:N:
overduidelijk was het niét normaal hè, anders was er vast niet zo snel en drastisch ingegrepen.

Ik denk dat je het op een andere manier leest als ik het bedoel.

Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
maart schreef:ja, is normaal.Mireillevdw schreef: Of is dat normaal in België????:N:
![]()
Abnormaal is dan weer een stamboomloze hond die toevallig wat op een pitbull lijkt van straat te plukken, maandenlang in een donker te steken om hem dan uiteindelijk af te spuiten zoals bij jullie een normale zaak is.
![]()

-
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, volgens mij mogen veeartsen in Nederland niet eens keizersnedes uitvoeren zonder verdoving. (ik zou het anders wel heel ernstig vinden als dit wel zo zou zijn) en ik weet niet of dat in België dus meer gebeurt.maart schreef:kweet niet hoe het dan bedoeld was, maar het komt alleszinds zo over
Vandaar mijn misschien wat ongelukkige 'vraagstelling'......

-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik neem aan dat Belgische dierenartsen dat ook niet mogen en willen.Mireillevdw schreef:Nou, volgens mij mogen veeartsen in Nederland niet eens keizersnedes uitvoeren zonder verdoving. (ik zou het anders wel heel ernstig vinden als dit wel zo zou zijn) en ik weet niet of dat in België dus meer gebeurt.
Vandaar mijn misschien wat ongelukkige 'vraagstelling'......
Weet je wat het grootste probleem is?
Al die Nederlanders (en Belgen) die zo graag goedkoop(nou ja,goedkoop?) en snel een hond willen.
Laatst gewijzigd door marian* op 26 apr 2008 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom snap ik niet dat die veearts zomaar hiermee wegkomt......maart schreef:uiteraard mag dit niet :N:

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun jij iets over die veearts terugvinden dan? Ik niet?marian* schreef:Wie zegt dat?Mireillevdw schreef:Daarom snap ik niet dat die veearts zomaar hiermee wegkomt......maart schreef:uiteraard mag dit niet :N:
Die is in mijn ogen net zo schuldig....

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wie zegt dat die niet aangepakt wordt?Wie weet is die wel gevlucht en staat hij/zij op de opsporingslijst,of mag hij of zij nog verder "dokteren" zolang het onderzoek loopt.Want ik neem toch wel aan dat hier door justitie naar gekeken wordt,en dat men dat ons niet aan de neus gaat hangen.Mireillevdw schreef: Kun jij iets over die veearts terugvinden dan? Ik niet?
Wat mij betreft is hij of zij die bul meteen kwijt.

-
- Zeer actief
overigens zal de naam wel bekend zijn en ik denk niet dat die dan nog veel patiënten zal hebbenInge O schreef:ik ben ook wel zeker dat dit een staartje krijgt (tenzij het natuurlijk, zoals zo vaak bij gerechtelijke toestanden, op 'niet te bewijzen' gegooid wordt).marian* schreef:Wie zegt dat die niet aangepakt wordt?Wie weet is die wel gevlucht en staat hij/zij op de opsporingslijst,of mag hij of zij nog verder "dokteren" zolang het onderzoek loopt.Want ik neem toch wel aan dat hier door justitie naar gekeken wordt,en dat men dat ons niet aan de neus gaat hangen.Mireillevdw schreef: Kun jij iets over die veearts terugvinden dan? Ik niet?
Wat mij betreft is hij of zij die bul meteen kwijt.

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
echte real life puppy mills..
www.nopuppymills.com
Het is hier gelukkig op Oprah geweest..en de mensen beginnen lekker wakker te worden..het zijn broodfokkers maar dan in een massale hoeveelheid, mijn Shitzu komt ook van zo'n concentratie kamp..waar ze alleen maar puppies kon maken, geen DA verzorging, goed eten/water, en in metalen hokjes..vreselijk..
Marion
www.nopuppymills.com
Het is hier gelukkig op Oprah geweest..en de mensen beginnen lekker wakker te worden..het zijn broodfokkers maar dan in een massale hoeveelheid, mijn Shitzu komt ook van zo'n concentratie kamp..waar ze alleen maar puppies kon maken, geen DA verzorging, goed eten/water, en in metalen hokjes..vreselijk..
Marion