Ik denk dat het 'opschepperige' net zo goed in het Nederlands als in het Engels kan. Ik kan me herinneren dat een man bij de Soesterduinen z'n herder vanaf z'n terrasstoel naar links, rechts, vooruit en achteruit stuurde. Als het een Border Collie was geweest had hij vast Engelse termen gebruikt. Maar het is hetzelfde patsen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Commando's
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik zou me wel aanpassen in wat gebruikelijk is in een sport, sorry :N: Ik zie me al op dog dance lekker dwars zijn en voor alles een Nederlands commando verzinnen. Nee hoor, geen behoefte aan. In de agility is het overigens gebruikelijk om gewoon Nederlandse commando's te geven en dat doe ik dus ook. In de GG gebruik ik wel wat Engelse termen zoals 'back', 'twist' en 'turn' (maar dat heeft wellicht ook met dog dance te maken?), maar verder Nederlands, inclusief 'af' ipv 'down'
Ik denk dat het 'opschepperige' net zo goed in het Nederlands als in het Engels kan. Ik kan me herinneren dat een man bij de Soesterduinen z'n herder vanaf z'n terrasstoel naar links, rechts, vooruit en achteruit stuurde. Als het een Border Collie was geweest had hij vast Engelse termen gebruikt. Maar het is hetzelfde patsen.

Linda, Izzie en Bram
-
joline
- Zeer actief
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
ik doe erg weinig met commando's eigenlijk.
Matty kent er ook niet bijzonder veel moet ik zeggen, ze kent: hier, zit, blijf, poot, nog een poot, (ook int fries; nog ien)
en nee.
maar met alleen haar naam kom ik een heel end hoor, zoals martijn ook zegt.
tis net hoe je et uitspreekt, zo weet matty wanneer ze moet komen, en of dat voor haar goed of slecht uitpakt
wanneer ze op moet houden te klieren, wanneer we gaan spelen, enz...
gebruik 1 engels commando, en das MOVUH
Matty kent er ook niet bijzonder veel moet ik zeggen, ze kent: hier, zit, blijf, poot, nog een poot, (ook int fries; nog ien)
maar met alleen haar naam kom ik een heel end hoor, zoals martijn ook zegt.
tis net hoe je et uitspreekt, zo weet matty wanneer ze moet komen, en of dat voor haar goed of slecht uitpakt
gebruik 1 engels commando, en das MOVUH
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Ella46
- Zeer actief
aangezien ik algemeen beschaafd limburgs spreek met mijn hond
en dat vrij veel op duits lijkt en ik ook nog in duitsland met hem train is het een mengelmoesje
voor het afgaan roep ik dan wel liever AF dan PLATZ, maar bij het apporteren vind ik het fijner om Bring te zeggen dan Breng.
voor het afgaan roep ik dan wel liever AF dan PLATZ, maar bij het apporteren vind ik het fijner om Bring te zeggen dan Breng.
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
-
nance
- Erelid
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0