Je wil toch niet beweren dat Staffords in het algemeen bekend staan om hun gezelligheid naar sexegenoten? Ik vind het nogal wat dat je schrijft dat Mireillevdw beter helemaal geen hond kan nemenDodo schreef:
jammer dat je jezelf er dan niet nog beter in verdiept hebt![]()
Ik heb 8 honden, 5 ast's(1 reu) 1 sbt en 2 chihuahua's (waarvan 1 een reu) , jaja en die zijn nog steeds niet opgegeten![]()
Mijn moeder heeft een malthezerleeuwtje (reu) en ook die kan gewoon samen met onze honden. dikke vriendjes zijn de reuen hier.
we hebben ook een tijdje een cocker spaniel reutje te logeren gehad en ook dat ging gewoon goed.
En het niet kunnen klikken met een andere hond is niet rasbepalend hoor, met elk ras kan dat gebeuren
En dan teef/teef teef/reu reu/reu combi dat maakt ook niet uit.
Misschien kunnen jullie dan maar beter geen hondje nemen, ik weet het klinkt lullig,maar zo ben je er helemaal zeker van dat er nooit wat gebeurd
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Amerikaanse Stafford...wat vindt men ervan?
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Precies!Reini schreef:Daar is helemaal niks verkeerd aanMireillevdw schreef:Dat het bij jullie goed gaat met de honden is natuurlijk heel erg fijn voor jou, maar dat is niet vergelijken met ons. Wij gaan 1 x per jaar naar mijn schoonouders toe. Tenslotte hebben hun ook altijd een mechelaar x groenendaeler erbij gehad en dat ging altijd prima. Ook kwam er weleens een groenendaeler op bezoek en ook dat ging prima. Tenslotte zijn mijn vriend en ik ook helemaal gek van herders. In de rasstandaard van een staf staat dat als een staf wordt uitgedaagd hij een gevecht niet uit de weg zal gaan. Waarom is het zo raar dat wij dan het risico willen verkleinen op deze manier? Wat is daar verkeerd aan?De kans dat een eenmaal volwassen Staff-reu geen problemen geeft met sexegenoten is veel kleiner dan bij zoveel andere rassen. Reuen onderling, van welk ras dan ook, kan problemen geven maar Staffords hebben daar toch echt wel een verhoogd risico op. Dat het bij Dodo goed gaat is hartstikke fijn en een leuke roedel zo te lezen maar dat wil niet zeggen dat dat dan bij iedereen zo vredelievend gaat en dat jullie keuze naar een ander ras uitgaat is alleen maar heel verstandig
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik staffies geen leuke honden meer vind. Integendeel: Ik vind ze geweldig!!!!
Maar ik denk gewoon dat we er beter aan doen om voor een ander ras te kiezen en een Oudduitse herder past perfect bij ons. Bovendien zijn we allebei ook gek van herders!
Natuurlijk is het wel zo dat welk ras dan ook problemen op kan leveren met sexegenoten, maar dat risico hou je altijd als hondeneigenaar.
Om daarvoor geen hond te nemen, vind ik de grootste kul die er bestaat....

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik vind het ook goed van je dat je deze keuze hebt gemaakt.Mireillevdw schreef:Precies!Reini schreef:Daar is helemaal niks verkeerd aanMireillevdw schreef:Dat het bij jullie goed gaat met de honden is natuurlijk heel erg fijn voor jou, maar dat is niet vergelijken met ons. Wij gaan 1 x per jaar naar mijn schoonouders toe. Tenslotte hebben hun ook altijd een mechelaar x groenendaeler erbij gehad en dat ging altijd prima. Ook kwam er weleens een groenendaeler op bezoek en ook dat ging prima. Tenslotte zijn mijn vriend en ik ook helemaal gek van herders. In de rasstandaard van een staf staat dat als een staf wordt uitgedaagd hij een gevecht niet uit de weg zal gaan. Waarom is het zo raar dat wij dan het risico willen verkleinen op deze manier? Wat is daar verkeerd aan?De kans dat een eenmaal volwassen Staff-reu geen problemen geeft met sexegenoten is veel kleiner dan bij zoveel andere rassen. Reuen onderling, van welk ras dan ook, kan problemen geven maar Staffords hebben daar toch echt wel een verhoogd risico op. Dat het bij Dodo goed gaat is hartstikke fijn en een leuke roedel zo te lezen maar dat wil niet zeggen dat dat dan bij iedereen zo vredelievend gaat en dat jullie keuze naar een ander ras uitgaat is alleen maar heel verstandig
Bedankt voor je steun, Reini.
Fijn om dit te horen van een staf eigenaar zelf.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik staffies geen leuke honden meer vind. Integendeel: Ik vind ze geweldig!!!!![]()
Maar ik denk gewoon dat we er beter aan doen om voor een ander ras te kiezen en een Oudduitse herder past perfect bij ons. Bovendien zijn we allebei ook gek van herders!![]()
Natuurlijk is het wel zo dat welk ras dan ook problemen op kan leveren met sexegenoten, maar dat risico hou je altijd als hondeneigenaar.
Om daarvoor geen hond te nemen, vind ik de grootste kul die er bestaat....
Voor jou is de vakantie naar je schoonouders belangrijk, en ik begrijp dat je de hond gewoon mee wilt kunnen nemen.
Wat ik wel merk bij mijn reu, is als het om honden van vrienden of bekenden gaat (familie ook trouwens) dat hij dan veel makkelijker is ineens. Lijkt net of hij aanvoelt dat er een band tussen de baasjes is en hij zich daarom veel beter gedraagt.
Zo kon hij altijd mee naar mijn (inmiddels) ex-schoonmoeder, die had twee rottweilers (reu en teef) en daarmee kon hij goed overweg.
Ook met de boxer (reu) van een goede vriend gaat het goed, die komt gewoon bij ons binnen op visite.
Maar dat kon niet zomaar in één keer, hier is een kennismakingsproces aan vooraf gegaan, buiten op straat en dat heeft wel even tijd gekost.
En zo heb ik nog wel wat voorbeelden.
Maar dat zijn allemaal dingen die bij uitzondering goed gaan, en in de regel dus heel verkeerd kunnen aflopen met een Amstaff.
Met ons teefje hebben we heel veel geluk, zij is supersociaal buiten als ze losloopt, zij gaat dan ook lekker mee naar het park om te spelen met andere honden, groot of klein.
Hier een foto van haar en twee reuen in het park

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Ja klopt. Wij willen onze hond graag meenemen naar Frankrijk. Het is daar echt een paradijs voor honden. De honden kunnen in en uit huis wanneer ze willen en in de tuin van 1 hectare rennen, spelen, enz..Ik vind het ook goed van je dat je deze keuze hebt gemaakt.
Voor jou is de vakantie naar je schoonouders belangrijk, en ik begrijp dat je de hond gewoon mee wilt kunnen nemen.
Ik denk dat ons ODH-tje daar veel plezier gaat beleven. Dat zou ik een hond niet willen ontnemen.
Tenslotte zal ik de hond ook liever niet achter willen laten. Volgend jaar zomer zal ik wel 1 weekje zonder m moeten, want dan staat er in de planning dat we naar Ibiza gaan.
Daarna vertrekken we meteen voor nog 2 weken Frankrijk! Heerlijk!!!!

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
Mojuan
- Zeer actief
Haha, idd, ze vindt het allemaal wel prima.Mireillevdw schreef:Die foto, het interesseert haar volgens mij helemaal niks dat er wat aan haar achterste zit te snuffelen.....
![]()
Meestal tilt ze haar achterpoot ook nog op zodat de hond er helemaal onder kan kruipen
Ik vind het ook goed van je dat je deze keuze hebt gemaakt.
Ik snap je helemaal, als je dan van tevoren al een ras kunt kiezen waarmee de kans groter is dat hij gewoon lekker elk jaar mee kan, maak je dus heel bewust die keuze.Mireillevdw schreef::Ja klopt. Wij willen onze hond graag meenemen naar Frankrijk. Het is daar echt een paradijs voor honden. De honden kunnen in en uit huis wanneer ze willen en in de tuin van 1 hectare rennen, spelen, enz..![]()
Ik denk dat ons ODH-tje daar veel plezier gaat beleven. Dat zou ik een hond niet willen ontnemen.
Tenslotte zal ik de hond ook liever niet achter willen laten. Volgend jaar zomer zal ik wel 1 weekje zonder m moeten, want dan staat er in de planning dat we naar Ibiza gaan.
Daarna vertrekken we meteen voor nog 2 weken Frankrijk! Heerlijk!!!!
En alvast heel veel plezier op Ibiza

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Een goede stafford zou ook geen uitdaging uit de weg gaan hoor
Maar kleinere hondjes zouden ze niet echt als een uitdaging moeten zien.
Maar goed niet elke staff heeft het echte karakter, mijn teef kan bijvoorbeeld met alles en kruipt eerder achter mij dan dat ze wat doet en weer andere kunnen met geen enkele andere hond. Als je een pup neemt weet je van te voren nooit hoe die uit zal groeien.
Ik moet zeggen dat de paar king charles reuen die ik ken ook vrij dominant en ruziezoekers zijn. Dat icm een staffreu.. nee..
Maar goed niet elke staff heeft het echte karakter, mijn teef kan bijvoorbeeld met alles en kruipt eerder achter mij dan dat ze wat doet en weer andere kunnen met geen enkele andere hond. Als je een pup neemt weet je van te voren nooit hoe die uit zal groeien.
Ik moet zeggen dat de paar king charles reuen die ik ken ook vrij dominant en ruziezoekers zijn. Dat icm een staffreu.. nee..
-
Reini
- Zeer actief
Vegas gaat ook geen stap opzij voor een potentiële concurrent maar alles wat kleiner is dan hem ziet hij doorgaans niet als concurrentie. Nu hij echt volwassen is merk ik dat hij strijdvaardiger is geworden in de zin van dat hij zich niet (meer) laat afsnauwen. Tot 2 jaar liep hij gewoon in losloopgebieden en vermeed hij confrontaties maar nu zou hij die niet meer uit de weg gaan. Hij zoekt het zeker niet zelf op maar laat zich ook niet meer afsnauwen.

- Valerie
- Zeer actief
En zo hoort het ookReini schreef:Vegas gaat ook geen stap opzij voor een potentiële concurrent maar alles wat kleiner is dan hem ziet hij doorgaans niet als concurrentie. Nu hij echt volwassen is merk ik dat hij strijdvaardiger is geworden in de zin van dat hij zich niet (meer) laat afsnauwen. Tot 2 jaar liep hij gewoon in losloopgebieden en vermeed hij confrontaties maar nu zou hij die niet meer uit de weg gaan. Hij zoekt het zeker niet zelf op maar laat zich ook niet meer afsnauwen.
-
Pak-de-bal
dan zit er tòch wel verschil in rassen..Valerie schreef:En zo hoort het ookReini schreef:Vegas gaat ook geen stap opzij voor een potentiële concurrent maar alles wat kleiner is dan hem ziet hij doorgaans niet als concurrentie. Nu hij echt volwassen is merk ik dat hij strijdvaardiger is geworden in de zin van dat hij zich niet (meer) laat afsnauwen. Tot 2 jaar liep hij gewoon in losloopgebieden en vermeed hij confrontaties maar nu zou hij die niet meer uit de weg gaan. Hij zoekt het zeker niet zelf op maar laat zich ook niet meer afsnauwen.
Bauke laat zich wel afsnauwen , en druipt weg, .. als hij het tè veel hond vindt, ..en zó hoort het ook,
je meerdere gelijk maar erkennen, zonder problemen
anders heb je een gevecht waar je niets aan hebt
- Valerie
- Zeer actief
Wat bedoel je met zo hoort het ook? Ik vind dat niet horen bij een stafford. Een stabij is compleet ergens anders voor gefokt dus die kun je niet vergelijken.Pak-de-bal schreef:dan zit er tòch wel verschil in rassen..Valerie schreef:En zo hoort het ookReini schreef:Vegas gaat ook geen stap opzij voor een potentiële concurrent maar alles wat kleiner is dan hem ziet hij doorgaans niet als concurrentie. Nu hij echt volwassen is merk ik dat hij strijdvaardiger is geworden in de zin van dat hij zich niet (meer) laat afsnauwen. Tot 2 jaar liep hij gewoon in losloopgebieden en vermeed hij confrontaties maar nu zou hij die niet meer uit de weg gaan. Hij zoekt het zeker niet zelf op maar laat zich ook niet meer afsnauwen.
Bauke laat zich wel afsnauwen , en druipt weg, .. als hij het tè veel hond vindt, ..en zó hoort het ook,
je meerdere gelijk maar erkennen, zonder problemen![]()
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Natuurlijk zit er verschil in rassen dat zou je toch wel moeten weten.Pak-de-bal schreef: dan zit er tòch wel verschil in rassen..
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
Reini
- Zeer actief
Natuurlijk zit er verschil in rassen. Maar afdruipen 'hoort' niet standaard bij ieder ras/hond. Het is natuurlijk wel wenselijk maar sommige rassen gaan van nature geen stapje opzij bij een flinke uitdaging en als baas moet je daar dus op inspelen door ervoor te zorgen dat je hond niet in een situatie terecht komt waarin hij/zij een gevecht aangaat (waar je uiteraard niets aan hebt).Pak-de-bal schreef: dan zit er tòch wel verschil in rassen..

-
Reini
- Zeer actief
Hij klopt precies aan de rasomschrijvingValerie schreef:En zo hoort het ookReini schreef:Vegas gaat ook geen stap opzij voor een potentiële concurrent maar alles wat kleiner is dan hem ziet hij doorgaans niet als concurrentie. Nu hij echt volwassen is merk ik dat hij strijdvaardiger is geworden in de zin van dat hij zich niet (meer) laat afsnauwen. Tot 2 jaar liep hij gewoon in losloopgebieden en vermeed hij confrontaties maar nu zou hij die niet meer uit de weg gaan. Hij zoekt het zeker niet zelf op maar laat zich ook niet meer afsnauwen.

-
Mojuan
- Zeer actief
Is is absoluut verschil tussen rassen.Pak-de-bal schreef:dan zit er tòch wel verschil in rassen..Valerie schreef:En zo hoort het ookReini schreef:Vegas gaat ook geen stap opzij voor een potentiële concurrent maar alles wat kleiner is dan hem ziet hij doorgaans niet als concurrentie. Nu hij echt volwassen is merk ik dat hij strijdvaardiger is geworden in de zin van dat hij zich niet (meer) laat afsnauwen. Tot 2 jaar liep hij gewoon in losloopgebieden en vermeed hij confrontaties maar nu zou hij die niet meer uit de weg gaan. Hij zoekt het zeker niet zelf op maar laat zich ook niet meer afsnauwen.
Zelfs ook tussen individuèn van een ras.
Romeo gaat bijvoorbeeld ook geen gevecht uit de weg.
Hij zoekt het niet op, maar als een hond hem uitdaagt of te dicht bij hem komt staan en hem aanstaart, probeert hij te bijten.
Julia is weer heel anders.
Zij gaat eerder bij mij schuilen dan dat ze een hond ooit iets zou aandoen.
Als het haar teveel wordt met een hond, dan loopt ze weg.

- Lauren
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ik heb ongepland een Amstaffje, of eventueel een Amstaff mix in de schoot geworpen gekregen (gevonden op straat en besloten het te houden) en ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden met al deze informatie.
Voorlopig kan ze nog heel goed met andere honden overweg, ze is dan ook maar 8 weken, maar ik hou er zeker rekening mee dat dit hoogstwaarschijnlijk zal veranderen.
Zelfs nu al merk je dat het geen meegaand, submissief beestje is, er zit echt pit in.Ik hoop gewoon dat ik ze zodanig zal kunnen opvoeden dat ze andere honden op zijn minst een beetje negeert, want ik zou heel graag agility doen en dat lukt niet echt als je hond alle andere hondjes op de nek vliegt, maar god weet of dat gaat lukken. Ik hoop dat ik op dat vlak een beetje geluk heb want dit is slechts mijn tweede hond. Wat wel meezit is dat ik een hond in de eerste plaats als vriendelijk gezelschapsdier wil, en dat is precies wat deze honden zijn.
Iets anders: Ik heb ergens gelezen, als het tot een gevecht zou komen, dat je ze best aan de achterpoten wegtrekt en onmiddellijk aanlijnt en je omdraait en wegstapt. klopt dit?
Voorlopig kan ze nog heel goed met andere honden overweg, ze is dan ook maar 8 weken, maar ik hou er zeker rekening mee dat dit hoogstwaarschijnlijk zal veranderen.
Zelfs nu al merk je dat het geen meegaand, submissief beestje is, er zit echt pit in.Ik hoop gewoon dat ik ze zodanig zal kunnen opvoeden dat ze andere honden op zijn minst een beetje negeert, want ik zou heel graag agility doen en dat lukt niet echt als je hond alle andere hondjes op de nek vliegt, maar god weet of dat gaat lukken. Ik hoop dat ik op dat vlak een beetje geluk heb want dit is slechts mijn tweede hond. Wat wel meezit is dat ik een hond in de eerste plaats als vriendelijk gezelschapsdier wil, en dat is precies wat deze honden zijn.
Iets anders: Ik heb ergens gelezen, als het tot een gevecht zou komen, dat je ze best aan de achterpoten wegtrekt en onmiddellijk aanlijnt en je omdraait en wegstapt. klopt dit?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
denk dat het vooral belangrijk is dat je je in de RAD verdiept....als je nl in NL woont zou ik heel snel een ander huisje voor je pupje zoeken en dingen als agility kan je met een stamboomloze staff hier in NL gewoon niet doen (tenminste de meeste scholen zullen je niet aannemen ivm de RAD)Lauren schreef:Ik heb ongepland een Amstaffje, of eventueel een Amstaff mix in de schoot geworpen gekregen (gevonden op straat en besloten het te houden) en ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden met al deze informatie.
- Valerie
- Zeer actief
Je hebt ook speciale staffordscholenLauren schreef:Ik heb ongepland een Amstaffje, of eventueel een Amstaff mix in de schoot geworpen gekregen (gevonden op straat en besloten het te houden) en ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden met al deze informatie.
-
doggy
Lauren schreef:Ik heb ongepland een Amstaffje, of eventueel een Amstaff mix in de schoot geworpen gekregen (gevonden op straat en besloten het te houden) en ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden met al deze informatie.
Wil me nergens mee bemoeien, maar stel dat iemand nu zijn pup kwijt is??
Stel dat hij is ontsnapt o.i.d.??
Hebje hem laten controleren op een chip??
- Lauren
- geregistreerd lid
- Contacteer:
uiteraard. we hebben ze bij de dierenarts gebracht. niet gechipt of getattoeerd. we hebben een foto van haar achtergelaten bij de grote asielen in wenen en omgeving, niets meer van gehoord. wie weet krijgen we alsnog een telefoontje, maar dat zou me een beetje beginnen verbazendoggy schreef:Lauren schreef:Ik heb ongepland een Amstaffje, of eventueel een Amstaff mix in de schoot geworpen gekregen (gevonden op straat en besloten het te houden) en ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden met al deze informatie.
- Lauren
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ik woon in Oostenrijkcrutz schreef:denk dat het vooral belangrijk is dat je je in de RAD verdiept....als je nl in NL woont zou ik heel snel een ander huisje voor je pupje zoeken en dingen als agility kan je met een stamboomloze staff hier in NL gewoon niet doen (tenminste de meeste scholen zullen je niet aannemen ivm de RAD)Lauren schreef:Ik heb ongepland een Amstaffje, of eventueel een Amstaff mix in de schoot geworpen gekregen (gevonden op straat en besloten het te houden) en ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden met al deze informatie.
-
doggy
Oh, oke.Lauren schreef:uiteraard. we hebben ze bij de dierenarts gebracht. niet gechipt of getattoeerd. we hebben een foto van haar achtergelaten bij de grote asielen in wenen en omgeving, niets meer van gehoord. wie weet krijgen we alsnog een telefoontje, maar dat zou me een beetje beginnen verbazendoggy schreef:Lauren schreef:Ik heb ongepland een Amstaffje, of eventueel een Amstaff mix in de schoot geworpen gekregen (gevonden op straat en besloten het te houden) en ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden met al deze informatie.
Bij jou heeft ze het in elk geval goed