Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Warmte
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Warmte
Bram heeft snel en veel last van de warmte. Wat raden jullie aan mbt trainen en wedstrijden: zijn er 'truukjes' voor (afkoelings)materialen en soort drinken die ik kan gebruiken?

Linda, Izzie en Bram
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik heb wel eens gehoord van zo'n koel halsband, schijnt echt goed te werken! Die leg je in koud water en dan blijft ie heel lang koud, dit vond ik via google:
De Koel Halsband (Cool COLLAR)
De Koel Halsband is een losse 9 cm brede kraag, die eveneens om de hals wordt gedragen en op de klittenbandsluiting na volledig is gevuld met de watervasthoudende korrels.
De koel halsband is slechts in één maat verkrijgbaar.
De kleur is een surprise meestal blauw of rood.
Koelhalsband: (Cool Collar) één maat, past allen, verstelbaar van 57,5 cm - 75 cm € 32,50

als je even googled krijg je meer soorten
De Koel Halsband is een losse 9 cm brede kraag, die eveneens om de hals wordt gedragen en op de klittenbandsluiting na volledig is gevuld met de watervasthoudende korrels.
Koelhalsband: (Cool Collar) één maat, past allen, verstelbaar van 57,5 cm - 75 cm € 32,50

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb de smallere variant en die werkt inderdaad primaCrissi schreef:Ik heb wel eens gehoord van zo'n koel halsband, schijnt echt goed te werken! Die leg je in koud water en dan blijft ie heel lang koud, dit vond ik via google:

Er is ook nog een mat van, heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Gaan honden daar wel op liggen?

Linda, Izzie en Bram
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
ik heb ze ook voor beide honden en ze merk niets van een evt werking.Crissi schreef:Ik heb wel eens gehoord van zo'n koel halsband, schijnt echt goed te werken! Die leg je in koud water en dan blijft ie heel lang koud, dit vond ik via google:
Ook ken ik nog een paar mensen die ze ook gekocht hebben en ook die vinden het helemaal niks.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Ook die heb ik alleen willden de honden er niet op liggen. Stof is ook vochtig aan de buitenkant. Vind deze verder wel redelijk werken en wil het dit seizoen proberen om in de bench te leggen. (kunnen ze er niet langs gaan liggen)Zoek stok! schreef: Er is ook nog een mat van, heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Gaan honden daar wel op liggen?
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- starfleet
- Erelid
Het schijnt slecht te zijn voor de gewrichten hoorde ik laatst op het hondenforum. Maar het lijkt mij dat een hond daar ook geen uren op gaat liggen. Op zich zou een natte handdoek in een koelboks die je meeneemt hetzelfde moeten doen en zou je dat eens uit kunnen proberen.Zoek stok! schreef:
Ik heb de smallere variant en die werkt inderdaad prima![]()
Er is ook nog een mat van, heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Gaan honden daar wel op liggen?
Die halsbanden hoor ik enkel van mensen van dat ze niet werken, dus heb ik voor Buffy nog niet gekocht.
Het lijkt mij dat je sowieso met tussendoor vaak natmaken al een hoop bereikt. Buffy heeft erg veel last van de warmte maar met tussendoor natmaken kan ze bijvoorbeeld toch een flinke wandeling in de zomer wel aan. Ik denk dat je niet zover wil gaan dat je Brammetje laat scheren

Anne
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb zo'n mat gehad maar echt relaxt vonden ze het niet. Ik maakte Floor op warme dagen altijd een paar keer goed nat, hield haar in de schaduw en liet haar natuurlijk goed drinken. Met trainen trainde we altijd op een wat lager pitje.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk inderdaad dat Bram niet op iets nats gaat liggen. Niet handig dus.*Anita* schreef:Ook die heb ik alleen willden de honden er niet op liggen. Stof is ook vochtig aan de buitenkant. Vind deze verder wel redelijk werken en wil het dit seizoen proberen om in de bench te leggen. (kunnen ze er niet langs gaan liggen)

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Natmaken helpt zeker, maar niet zo heel lang. Scheren doen we maar nietstarfleet schreef:Het lijkt mij dat je sowieso met tussendoor vaak natmaken al een hoop bereikt. Buffy heeft erg veel last van de warmte maar met tussendoor natmaken kan ze bijvoorbeeld toch een flinke wandeling in de zomer wel aan. Ik denk dat je niet zover wil gaan dat je Brammetje laat scheren
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Re: drank
GraagJorda schreef:Ik geef mijn honden K9Quincher en dat is een energiedrank met electrolyten. Ik zal ze dinsdag voor je meenemen!
Groetjes van Jorda.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waar haal je dat?Jorda schreef:Ik geef mijn honden K9Quincher en dat is een energiedrank met electrolyten. Ik zal ze dinsdag voor je meenemen!
Groetjes van Jorda.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ben ook even gaan kijken op google voor het drankje.....
gevonden: http://www.jordenshippo.nl/estore/index ... taal_ID=NL
gevonden: http://www.jordenshippo.nl/estore/index ... taal_ID=NL
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

- Zoek stok!
- Zeer actief
Of via Jorda zie ik:malinois schreef:waar haal je dat?Jorda schreef:Ik geef mijn honden K9Quincher en dat is een energiedrank met electrolyten. Ik zal ze dinsdag voor je meenemen!
Groetjes van Jorda.
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1816&i=873&t=873

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dank je...ik ga het eens bekijken 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Linda heb je het al geprobeerd????
Want ik wil dit ook gaan proberen bij ons Toby want die heeft snel last van de warmte....
Want ik wil dit ook gaan proberen bij ons Toby want die heeft snel last van de warmte....

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Deden voor de behendigheid de hond natmaken en vooral de poten in een bak water zetten. Nooit nádat de hond gelopen heeft de hond natmaken hij kan een shock krijgen.
Eigenlijk sinds ik IPO doe geen problemen met de hitte, maar de gehoorzaamheid en het speuren maakt hem volgens mij geestelijk moe en niet lichamelijk. Maar ik was altijd blij als het dertig graden was dan viel bijna alle concurrentie weg, de mijne loopt gewoon door...
Eigenlijk sinds ik IPO doe geen problemen met de hitte, maar de gehoorzaamheid en het speuren maakt hem volgens mij geestelijk moe en niet lichamelijk. Maar ik was altijd blij als het dertig graden was dan viel bijna alle concurrentie weg, de mijne loopt gewoon door...