Hij mag zoeken, maar als ik denk dat het hem wat teveel wordt allemaal moet hij even een stukje meelopen

Ook al is het niet echt van harte

Moderator: moderatorteam
Heeee, dat deed Moos altijd met mensen/paardenpoepJaap* schreef:Op het eind hoopt hij dat ik doorloop terwijl hij zogenaamd heel interssant staat te doen bij die graspol. En als ik dat zou doen zou hij weer naar de waterkant scharrelen, het liefst in tegenovergestelde richting
Aldus geschiedde, ik moet er even bij zeggen dat dit gepruts geheel en al te wijten is aan mijn onvermogen correct te handelen terwijl je door zo'n zoekertje staat te turenJaap* schreef:Overigens blijft paardestront lekker liggen waar het ligt Marloes, dat is niet een halve kilometer verderop voordat je "niet doen" kunt zeggen![]()
Ik zal ook nog even een filmpje van een uitzondering die de regel bevestigt proberen te plaatsen ter illustratie
Jaap* schreef:Aldus geschiedde, ik moet er even bij zeggen dat dit gepruts geheel en al te wijten is aan mijn onvermogen correct te handelen terwijl je door z'n zoekertje staat te turenJaap* schreef:Overigens blijft paardestront lekker liggen waar het ligt Marloes, dat is niet een halve kilometer verderop voordat je "niet doen" kunt zeggen![]()
Ik zal ook nog even een filmpje van een uitzondering die de regel bevestigt proberen te plaatsen ter illustratie![]()
![]()
hahhaha, alsof je zelf iets anders dachtJaap* schreef:Jij kunt een mens er echt weer bovenop helpenyamie schreef:en tja Jaap.. hier heeft felix toch echt enorm poep aan je, geweldig![]()
Gelukkig komt het niet zo vaak meer voor, heel soms zoekt hij gewoon een aanleiding om te rennen en ben je zelf niet op je scherpststarfleet schreef:Heerlijk filmpje, ik moest zo lachen bij dat "kut" en die zeer herkenbare zucht. Buffy luistert prima, maar bij eenden is dat "wat" lastiger. Wat spurt Felix snel een enorm eind weg zeg.
Aan het eind van het filmpje zit je zo lekker te broddelenIk snapte er niks meer van en Felix ook niet echt. Het lijkt mij heel wat werk geweest om Felix zo'n eind onder controle te krijgen toch. Als ik alleen al zie hoe snel hij een enorm eind weg is en echt buiten beeld. Dan hebben wij het met kleefBuffy heel wat gemakkelijker gehad.
Anne
Ga je even mij hele "trainingsmethodeMARC_S schreef:Wat me alleen wel opvalt is dat je helemaal niet beloond?Waarom is dat? Kan me voorstellen dat Felix niet alleen voor een hoog stemmetje dat goed zo zegt gaat hierkomen
Ik kan er stiekem ontzettend van genieten, als het maar niet altijd zo gaatInge O schreef:en ik weet meteen weer waarom ik gek ben van staande honden maar er toch liever niet (meer) aan begin![]()
Heel herkenbaar. Ik heb hier zo'n zelfde type rondlopen (maar dan met meer haar!Jaap* schreef:Ik kan er stiekem ontzettend van genieten, als het maar niet altijd zo gaatInge O schreef:en ik weet meteen weer waarom ik gek ben van staande honden maar er toch liever niet (meer) aan begin![]()
![]()
Het is een proces, een discussie zonder einde. En stukje bij beetje trek je zo'n hond er een beetje meer bij
En een enkele keer sta je ineens weer met je bek vol tanden
Rio kan ook zo zijn vooral als hij achter Spok aanholt die daar dan ook inderdaad van die gilletjes bij slaaktRami schreef:Heel herkenbaar. Ik heb hier zo'n zelfde type rondlopen (maar dan met meer haar!Jaap* schreef:Ik kan er stiekem ontzettend van genieten, als het maar niet altijd zo gaatInge O schreef:en ik weet meteen weer waarom ik gek ben van staande honden maar er toch liever niet (meer) aan begin![]()
![]()
Het is een proces, een discussie zonder einde. En stukje bij beetje trek je zo'n hond er een beetje meer bij
En een enkele keer sta je ineens weer met je bek vol tanden) en ik vind het mooi om te zien hoe Silka tegenwoordig heel 'beheerst' ganzen kan spotten. Ze is nog steeds enhousiast en enorm gefocust, oortjes naar voren, staart omhoog, elk spiertje gespannen, maar ze gaat niet meer als een idioot langs de waterkant rennen om de ganzen op te jagen.
Ik houd haar dan met mijn stem bij de les en zie dan ook dat ze contact met me houd (oortjes veranderen even van richting).
En soms gaat het precies zo als in jouw laatste filmpje. Geen grip, of eigenlijk 'contact' meer. Hier gaat dat gepaard met hoge kefjes en dan zit er maar een ding op, ik ga haar (aardig maar beslist) halen.