Ik heb er 2 van. Heel handig en veilig om andere honden te passeren en om getrek en gedonderjaag aan de lijn te voorkomen!malinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1![]()

Moderator: moderatorteam
O, ik wist niet dat deze dingen bestonden.malinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1![]()
Zo 1 heb ik voor Bowie ook aangeschaft voor op de hondenschool, zo kan ze toch lekker los alles doen maar als de toestellen aan de beurt zijn kan ik dr toch ff vasthouden zonder dat ze meteen aan de lijn moetMARC_S schreef:Zo'n ding ga ik vanmiddag halen voor als Eva groot ismalinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1![]()
Lijkt me heel handig omdat je die aan de hond kan laten hangen en haar wel zo even kan pakken indien nodig. Ook op evt een show lijkt me dat heel handig. Zit je hond niet steeds in het gezicht van andere honden en andersom natuurlijk
sinds wanneer bepaal jij of ergens aanleiding voor is?Pak-de-bal schreef:misschien wel niet, Jaap, want ik zag ze in de verte heel leuk spelenJaap* schreef:Misschien gaan deze honden wel tegen de auto's opspringen als er een hond in een auto zit ofzo. Weten wij veel?Pak-de-bal schreef:dit is geen anti-herder topic, maar het is zo toevallig![]()
ik kan er ook niets verder aan doen.
de meeste mensen en er waren er heel weinig, om 20.oo uur, die lopen gewoon met hun honden
en dit viel gewoon op, verder niets![]()
Om welke herdertypische reden dacht jij in eerste instantie dat ze vast zaten?
Ging je er automatisch vanuit dat ze agressief zouden zijn?
maar waarom zo kort houden, terwijl er helemaal geen aanleiding toe is?
een kwestie van gewoonte?
het viel mij gewoon op, misschien mogen die honden anders nooit los lopen?massam schreef:ze lopen weg, willen achter een vogel aan.. zijnnet 2 uur losgeweest en net pas weer droog van het zwemmen en meneer wil ze droog in de auto doen, meneer loopt gewoon graag zo met zijn honden...![]()
waarom denk jij dat ie het "stoer" vond?Pak-de-bal schreef:het viel mij gewoon op, misschien mogen die honden anders nooit los lopen?massam schreef:ze lopen weg, willen achter een vogel aan.. zijnnet 2 uur losgeweest en net pas weer droog van het zwemmen en meneer wil ze droog in de auto doen, meneer loopt gewoon graag zo met zijn honden...![]()
![]()
even ervoor was er een leuk herdertje en die speelde met andere honden in die omgeving al, maar dat was een teefje.
Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen?
zo korthoudend, want anderen deden gewoon aan de lange lijn hun honden vast
ik wilde gewoon even het jullie laten zien, omdat ik toevallig mijn camera net bij mij had
anders had ik dit niet eens meer vermeld
maar ik maak die dingen dus mee, ja ( dat wildeik even laten zien)
Waar baseer je dat op? Als je niet zo probeerde voor anderen te denken, had je meer tijd gewoon te genietenPak-de-bal schreef: het viel mij gewoon op, misschien mogen die honden anders nooit los lopen?![]()
Waarom denk je dat hij het stoer vond? Nu denk je weer voor een ander. Misschien vind hij het gewoon praktisch. Aan de lijn als teken dat we naar huis gaan, ze hadden daarvoor toch al losgelopen? je hebt wel erg veel fantasie hoorPak-de-bal schreef: Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen?
Spannend leven heb je hoor!Pak-de-bal schreef: ik wilde gewoon even het jullie laten zien, omdat ik toevallig mijn camera net bij mij had
Ik zie een man waarvan zijn herders heel netjes naast hem lopen de rechter dan wel strak maar zo te zien is dat ook een jonge hond. Ik zie niet zo goed wat het probleem is dat hij zijn hond op bepaalde stukken vast pakt. Ik doe dat met mijn herder ook. Die hoeft van mij niet om te gaan met vreemde honden liever niet. Aangezien ze nogal ruw is in haar spel. Andere herder mensen begrijpen dit ook , maar mensen die geen herders kennen zoals jij? is dat weer een bevestiging van de enge herder. Helaas... Dus het is toch juist prima dat deze man zijn honden bij zich pakt ik zie het als rekening houden met anderen, hij zou er vast wel zijn redenen voor hebben Daarom vind ik het heeel verstandig!Pak-de-bal schreef:Vanavond even op het strand geweest en ik zag meerdere honden gezellig los lopen,
maar 1 man met 2 herders en die liep er zó mee.: ( zie foto hieronder)![]()
hij liet ze wel los op een verlaten stuk, maar toen hij het terrasje naderde deed hij ze aan de lijn
en op déze manier zelfs , dus heel kort..
ik had mijn fototoestel bij me en maakte deze foto .
De meeste eigenaren doen er niet moeiljk over en laten hun honden daar zelfs ook nog los..
bij het verlaten van het starnd en het naar boven gaan van het strand af.
want..wat geeft het?![]()
maar deze man nou weer net niet. En het was de enige man met 2 herders..
...Hoe denken jullie er dan hierover?
Denken jullie van..
... typisch eigenlijk ,dat alleen mensen met herders dit nou weer doen
( dat dacht ik namelijk)
of :
... Nou ja, dit is puur een toevalligstreffer![]()
Ik vind het ook hartstikke stoer. En dan moeten ze natuurlijk nog wel een beetje aan de riem trekken hé, wordt het nog stoerder!Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen?
Mijn labradorreu word ook aangelijnd als we bij het water hier zijn en ik zie mensen met of zonder honden aankomen. Hij moet dan ook kort bij mijn been blijven zodat hij niet alsnog als een idioot richting mensen kan trekken waarbij hij mijn schouder een flinke op donder geeft.Trici schreef:Ik heb geen herder, maar een HELE 'gezellige' lab reu, en ook ik loop zo van t strand af....Waarom?! nou zoals k zei is mijn lab reu een beetje TE gezellig, die vind iedereen leuk lief en aardig, krijg meneer alleen niet aan zn verstand dat niet iedereen hem NET ZO leuk lief en aardig vind, dus lijn ik hem aan als we t strand aflopen....lijkt me normaal toch?
Nee, soms zit er wel eens iemand in :N:C@rmen schreef:doet hij het wel alleen tegen verlaten stoelen??Tiny schreef:Beau heb ik ook altijd kort als we het strand opkomen of afgaan, hij heeft namelijk de gewoonte om overal tegen aan te zeiken of dat nou een bal van een kind is of een verlaten stoel
Ik snap écht niet hoe je op zo'n gedachte komtPak-de-bal schreef:Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen?
Tiny schreef:Nee, soms zit er wel eens iemand in :N:C@rmen schreef:doet hij het wel alleen tegen verlaten stoelen??Tiny schreef:Beau heb ik ook altijd kort als we het strand opkomen of afgaan, hij heeft namelijk de gewoonte om overal tegen aan te zeiken of dat nou een bal van een kind is of een verlaten stoel
pcies,dat doen die van mij dus ook,of op vliegers die kinderen de lucht in proberen te krijgen,gaan die 2 van mij er nog even snel op zitten plassen,als ik niet oplet......C@rmen schreef:Tiny schreef:Nee, soms zit er wel eens iemand in :N:C@rmen schreef:doet hij het wel alleen tegen verlaten stoelen??Tiny schreef:Beau heb ik ook altijd kort als we het strand opkomen of afgaan, hij heeft namelijk de gewoonte om overal tegen aan te zeiken of dat nou een bal van een kind is of een verlaten stoel![]()
![]()
Ik lijn mijn honden pas af op het strand en lijn ze aan voordat ik het strand afga, lijkt me eerlijk gezegt normaalPak-de-bal schreef:dit is geen anti-herder topic, maar het is zo toevallig![]()
ik kan er ook niets verder aan doen.
de meeste mensen en er waren er heel weinig, om 20.oo uur, die lopen gewoon met hun honden
en dit viel gewoon op, verder niets
Die had ik laatst ook gezien, leek me misschien ook wel handig voor Tirsa want die til ik met hand onder de buik en hand onder tuigje uit d'r buggy....Mireillevdw schreef:@PdB:Ze houden je wel bezig , hè, die enge herders, staffords, pitbulls , rottweilers.......
O, ik wist niet dat deze dingen bestonden.malinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1![]()
![]()
Super!!!
Al denk ik wel dat ik straks zo'n leuk politietuig
ga kopen (daar zit al een handvat aan), want wij krijgen in september ook een enge hedderpup.......
Maar dat zijn allemaal aannames waarvan jij niet weet of niet juist zijn. Ken je die man, heb je die man aangesproken waarom hij zo met z'n honden loopt. Misschien vindt hij het zo gewoon lekker lopen? Wie weet. Heel eerlijk vind ik het gewoon ook heel erg mooi staan als je zo met je honden kunt lopen!Pak-de-bal schreef:het viel mij gewoon op, misschien mogen die honden anders nooit los lopen?massam schreef:ze lopen weg, willen achter een vogel aan.. zijnnet 2 uur losgeweest en net pas weer droog van het zwemmen en meneer wil ze droog in de auto doen, meneer loopt gewoon graag zo met zijn honden...![]()
![]()
even ervoor was er een leuk herdertje en die speelde met andere honden in die omgeving al, maar dat was een teefje.
Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen?
ik wilde gewoon even het jullie laten zien, omdat ik toevallig mijn camera net bij mij had
Diverse mensen die zelf meerdere honden hebben (groooote) hebben al gezegd dat korthouden het beste loopt. En nog steeds heb je het over stoer? Je kunt je dus niet voorstellen dat deze ervaringsdeskundigen het juist hebben? Je geeft er immers geen antwoord op en blijft denken dat het stoerheid is.Pak-de-bal schreef:het viel mij gewoon op, misschien mogen die honden anders nooit los lopen?massam schreef:ze lopen weg, willen achter een vogel aan.. zijnnet 2 uur losgeweest en net pas weer droog van het zwemmen en meneer wil ze droog in de auto doen, meneer loopt gewoon graag zo met zijn honden...![]()
![]()