Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zit dat nou met de jacht training?

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Hoe zit dat nou met de jacht training?

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik liep zaterdag op een heerlijk veld van ongeveer een bunder land. Dat land is verdeeld met slootjes, paadjes, stukje pas geplante bomen. Heel aangenaam om te lopen en honden te vermijden of juist te ontmoeten. Fantastisch geregeld.

Mijn 'dinnetje en ik zijn net de auto uit, hond losgelaten etc. etc. Paar minuten later zegt mijn schatje vol verbazing, "moet je nou es kijken". Ik draai me om en zie nog net hoe drie mooie bracco Italiano's een bestel busje verlaten. Ze zetten het op een rennen en al luid blaffend naar het einde van het landje renden om duidelijk te kijken waar de konijnen zich bevonden. De eigenaar liep er al sigaar rokend achteraan op een beduidend minder hard tempo. Vervolgens kijk ik naar Gaia die ondertussen met d'r bek vol van verbazing aan het gade slaan was, wat er in vredesnaam zoveel kabaal kon maken.

Tijdje doorgelopen werd ik toch nieuwsgierig en ben ik naar die man toegegaan en heb een praatje gemaakt. Wat uiteraard begon met de zin, "jeuhtje die honden van u rennen hard." Toen kreeg ik dus het antwoord terug, "ja, even laten stropen hè?"

Vervolgens vroeg ik of hij er ook iets mee deed in de trand van sport en kreeg ik botweg te horen dat hij niet net zo als mij balletjes gooide, maar wel iets serieuzer was met zijn honden. Na een scherpe opmerking terug kwam hij dat hij wat voorbereidend veldwerk deed met zijn honden en na het schot liet apporteren. Daarnaast liep hij nog tentoonstellingen met zijn honden. Dit opzich was allemaal duidelijk. Echter ik dacht altijd dat jacht honden dus niet mochten doden? Of zit ik daar nou fout in?

Bedoel, zijn hele indruk maakte mij doen walgen, maar dat is weer een ander verhaal. Ook zijn beroemde zin, "als ik fluit zijn ze er" ging ook niet op. Wat dan wel weer grappig is om iemand minimaal 8 keer te zien fluiten zonder enig resultaat. :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Je bent gewoon een dikke flapdrol tegengekomen.
Dat soort mensen is één van de redenen dat gebiedsbeheerders steeds wantrouwender worden mbt trainingsgroepjes die een trainingsplekje zoeken helaas. Een hond loslaten en vervolgens zeggen dat die hond aan het oefenen is is klinklare lariekoek.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb een vermoeden wie je hebt gezien.
Als dat klopt, waren zijn opmerkingen sarcastisch bedoeld.
Het fluiten van zijn honden en dat ze niet kwamen zal hem beslist hebben dwarsgezeten :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gaia
Zeer actief

Tsja, sarcastisch of niet. Om voor onverdeelde balletjes gooier uitgemaakt te worden omdat ik zijn honden interessant vind. Dan kwalificeer je voor mij gewoon als arrogant. Plus het patserige sigaartje en het laten stropen van je honden werkt dan niet echt in je voordeel bij mij om over te komen als een goede geinteresseerde man die weet wat zijn honden allemaal aan uitvreten. Maar goed, dat is mijn mening.

Het feit dat mijn hond wel kwam op zijn fluitje heeft waarschijnlijk ook niet geholpen? :mrgreen:

Maar goed, usio conclusio, dat wat ik dacht klopt dus?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gaia schreef:Tsja, sarcastisch of niet. Om voor onverdeelde balletjes gooier uitgemaakt te worden omdat ik zijn honden interessant vind. Dan kwalificeer je voor mij gewoon als arrogant. Plus het patserige sigaartje en het laten stropen van je honden werkt dan niet echt in je voordeel bij mij om over te komen als een goede geinteresseerde man die weet wat zijn honden allemaal aan uitvreten. Maar goed, dat is mijn mening.

Het feit dat mijn hond wel kwam op zijn fluitje heeft waarschijnlijk ook niet geholpen? :mrgreen:

Voor zover ik weet stropen zijn honden echt niet :wink:
Dat jouw hond op zijn fluitje kwam vind ik geweldig :ok: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gaia
Zeer actief

ranetje schreef:
Gaia schreef:Tsja, sarcastisch of niet. Om voor onverdeelde balletjes gooier uitgemaakt te worden omdat ik zijn honden interessant vind. Dan kwalificeer je voor mij gewoon als arrogant. Plus het patserige sigaartje en het laten stropen van je honden werkt dan niet echt in je voordeel bij mij om over te komen als een goede geinteresseerde man die weet wat zijn honden allemaal aan uitvreten. Maar goed, dat is mijn mening.

Voor zover ik weet stropen zijn honden echt niet :wink:
Dat jouw hond op zijn fluitje kwam vind ik geweldig :ok: :smile:
Ja ik moest ook wel een lachje verbergen, maar goed. Strak gezicht en doorlopen he? :mrgreen:

Volgens mij weet ik nu (na wat internet track en speur werk) wie ik tegen ben gekomen. Echter ik weet het niet zeker omdat ik hem niet goed heb bekeken. De sigaar rook zat me in de weg.
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik denk ook wel te weten wie je bent tegengekomen. Drie reuen waarvan eentje bruin wit en de andere 2 oranje wit. Zijn leuke goed opgevoede honden , ik ken alleen zijn vrouw en weet dat deze dingen die hij zei inderdaad eerder om een beetje te dollen waren bedoeld (als ik de goede voor me heb) Het is iemand die serieus traint met zijn honden en op een hoog niveau en ook jaagt hij.

Ik kan me wel voorstellen dat je dacht, jeee moet dat nou op deze manier?

groetjes,
Nicole
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

nicole ik wil wel graag een pb als dat kan, wil wel graag weten wie het is, al heb ik ook een vermoeden.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Gaia
Zeer actief

nicolioo schreef:Ik denk ook wel te weten wie je bent tegengekomen. Drie reuen waarvan eentje bruin wit en de andere 2 oranje wit. Zijn leuke goed opgevoede honden , ik ken alleen zijn vrouw en weet dat deze dingen die hij zei inderdaad eerder om een beetje te dollen waren bedoeld (als ik de goede voor me heb) Het is iemand die serieus traint met zijn honden en op een hoog niveau en ook jaagt hij.

Ik kan me wel voorstellen dat je dacht, jeee moet dat nou op deze manier?

groetjes,
Nicole
Ja dat klopt, 1 van zijn honden heet Rhino (oid). Echter kan het een hele leuke man zijn hoor, daar niet van. Hij gaf me alleen het gevoel erg naar beneden te kijken. Nu ben ik het sarcasme zelf en sarcasme is wel iets wat zeg maar bij mij goed te spotten valt. Misschien wel, misschien niet. Ik weet het niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”