Mijn 'dinnetje en ik zijn net de auto uit, hond losgelaten etc. etc. Paar minuten later zegt mijn schatje vol verbazing, "moet je nou es kijken". Ik draai me om en zie nog net hoe drie mooie bracco Italiano's een bestel busje verlaten. Ze zetten het op een rennen en al luid blaffend naar het einde van het landje renden om duidelijk te kijken waar de konijnen zich bevonden. De eigenaar liep er al sigaar rokend achteraan op een beduidend minder hard tempo. Vervolgens kijk ik naar Gaia die ondertussen met d'r bek vol van verbazing aan het gade slaan was, wat er in vredesnaam zoveel kabaal kon maken.
Tijdje doorgelopen werd ik toch nieuwsgierig en ben ik naar die man toegegaan en heb een praatje gemaakt. Wat uiteraard begon met de zin, "jeuhtje die honden van u rennen hard." Toen kreeg ik dus het antwoord terug, "ja, even laten stropen hè?"
Vervolgens vroeg ik of hij er ook iets mee deed in de trand van sport en kreeg ik botweg te horen dat hij niet net zo als mij balletjes gooide, maar wel iets serieuzer was met zijn honden. Na een scherpe opmerking terug kwam hij dat hij wat voorbereidend veldwerk deed met zijn honden en na het schot liet apporteren. Daarnaast liep hij nog tentoonstellingen met zijn honden. Dit opzich was allemaal duidelijk. Echter ik dacht altijd dat jacht honden dus niet mochten doden? Of zit ik daar nou fout in?
Bedoel, zijn hele indruk maakte mij doen walgen, maar dat is weer een ander verhaal. Ook zijn beroemde zin, "als ik fluit zijn ze er" ging ook niet op. Wat dan wel weer grappig is om iemand minimaal 8 keer te zien fluiten zonder enig resultaat.