Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogo Argentino of Bullmastiff of Perro de presa? Wat doe je?
Moderator: moderatorteam
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
t Ligt dus gewoon aan t feit dat een Rottweiler een waker is en een Dogo een aktieve jachthond ?
Om te jagen moet je ook niet bijster intelligent zijn he ?
Ik heb ook wat ervaring met Rottweilers en vind het mooie, rustige, stabiele, intelligente honden, maar uren ermee wandelen is niks voor hen (is soms ook wel een voordeel).
Om te jagen moet je ook niet bijster intelligent zijn he ?
Ik heb ook wat ervaring met Rottweilers en vind het mooie, rustige, stabiele, intelligente honden, maar uren ermee wandelen is niks voor hen (is soms ook wel een voordeel).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ik weet niet of je van plan bent om voor een pup of herplaatser te gaan...
Maar bedenk wel dat als je voor een pup gaat, je niet altijd direct kunt zeggen of het een goeie waker zal zijn. Daarom kun je het op veilig spelen en is het misschien het overwegen waard om eens aan een herplaatser te denken. Sommige worden gedumpt net omdat ze te waaks zijn...
Voor al de rest: ik vind alle 3 de opties mooie honden, maar dat is natuurlijk niet meteen het belangrijkste. Ik ken zelf te weinig van deze grote rassen, dus doe ik maar geen uitspraken
Oh en ik zou niet voor een boerboel gaan... Op onze hs zit er een (grote) pup en deze is heel makkelijk afgeleid, is niet makkelijk te motiveren... Dat zou voor mij toch een serieus nadeel zijn.
Maar bedenk wel dat als je voor een pup gaat, je niet altijd direct kunt zeggen of het een goeie waker zal zijn. Daarom kun je het op veilig spelen en is het misschien het overwegen waard om eens aan een herplaatser te denken. Sommige worden gedumpt net omdat ze te waaks zijn...
Voor al de rest: ik vind alle 3 de opties mooie honden, maar dat is natuurlijk niet meteen het belangrijkste. Ik ken zelf te weinig van deze grote rassen, dus doe ik maar geen uitspraken
Oh en ik zou niet voor een boerboel gaan... Op onze hs zit er een (grote) pup en deze is heel makkelijk afgeleid, is niet makkelijk te motiveren... Dat zou voor mij toch een serieus nadeel zijn.
-
Kimmie
johan1969,mijn eerste dogo was heel rustig,overigens enorm waaks...
ik had hem overgenomen van en meisje,en op een dag zag ik haar en zei,joh,joes zit in de auto,ga maar even kijken,ze kwam terug omdat ze de auto niet meer inkwam...
die reu en teef waken hier alle 2 erg goed,alleen bij die reu is dat janken en fluiten echt niet te harden
,sorry dat ik het zo zeg,maar hij mag heel veel mee de wei in enz,maar het enigste wat ie dan doet is nog harder fluiten en piepen,omdat ie zo blij is..pffff,en dat houdt ook maar niet op,de hond is nu 8 jaar,en blijft maar fluiten en piepen...
die teef loopt altijd weg...zijn we altijd kwijt,loopt altijd aan de totaal andere kant waar wij lopen..maar zoals ik al zei,die is niet 100%,ligt ook altijd ver weg van de andere honden,heel raar...
of de honden mogen zwemmen en dan ben ik haar kwijt,is ze al terug gegaan naar huis...(achter op ons land is een sloot ,dus gelukkig kan dat geen kwaad)..
van die reu vind ik echt heel jammer,dat ie altijd zo moet piepen en fluiten,op zich is dat nl wel een ongelooflijk leuke en lieve hond,zeker voor mensen en kinderen,liefst zit ie de hele dag op schoot...
maar als je dan opstaat dan springt ie op ,en gelijk piepen...,ook al ga je alleen even wat drinken halen,10 minuten later weer als je opstaat,en weer en weer,steeds weer,zo nerveus dan....(en dom..
)terwijl de rottweilers hier gewoon blijven liggen en opstaan als je zegt:"kom,we....."
ik vind het wel jammer op zich hoor,dat ze zo zijn,vind het nl erg mooie honden...maar ja,ik kreeg laatst ook weer een reu aangeboden,omdat die zo jankte en floot,
nee ,dank je wel..heb al een fluiter
wel is het zo,als je echt een sportieve hond wil hebben,dat een argentijn daar uitermate geschikt voor is,veel wandelen,fietsen,ik heb ze meegenomen naast het paard,kon niet op,wat een lol,terwijl mijn rottweiler ergens 50 meter achter het paard liep,vooral zichzelf niet te moe maken
zo weer een heel verhaal zie ik..
ik had hem overgenomen van en meisje,en op een dag zag ik haar en zei,joh,joes zit in de auto,ga maar even kijken,ze kwam terug omdat ze de auto niet meer inkwam...
die reu en teef waken hier alle 2 erg goed,alleen bij die reu is dat janken en fluiten echt niet te harden
die teef loopt altijd weg...zijn we altijd kwijt,loopt altijd aan de totaal andere kant waar wij lopen..maar zoals ik al zei,die is niet 100%,ligt ook altijd ver weg van de andere honden,heel raar...
of de honden mogen zwemmen en dan ben ik haar kwijt,is ze al terug gegaan naar huis...(achter op ons land is een sloot ,dus gelukkig kan dat geen kwaad)..
van die reu vind ik echt heel jammer,dat ie altijd zo moet piepen en fluiten,op zich is dat nl wel een ongelooflijk leuke en lieve hond,zeker voor mensen en kinderen,liefst zit ie de hele dag op schoot...
maar als je dan opstaat dan springt ie op ,en gelijk piepen...,ook al ga je alleen even wat drinken halen,10 minuten later weer als je opstaat,en weer en weer,steeds weer,zo nerveus dan....(en dom..
ik vind het wel jammer op zich hoor,dat ze zo zijn,vind het nl erg mooie honden...maar ja,ik kreeg laatst ook weer een reu aangeboden,omdat die zo jankte en floot,
nee ,dank je wel..heb al een fluiter
wel is het zo,als je echt een sportieve hond wil hebben,dat een argentijn daar uitermate geschikt voor is,veel wandelen,fietsen,ik heb ze meegenomen naast het paard,kon niet op,wat een lol,terwijl mijn rottweiler ergens 50 meter achter het paard liep,vooral zichzelf niet te moe maken
zo weer een heel verhaal zie ik..
-
DrDre
- geregistreerd lid
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Dogos zijn over het algemeen heel intelligent en dat geeft veel problemen over het algemeen want de meeste eigenaren zijn absoluut niet in staat een Dogo te geven wat hij nodig heeft.Om te jagen moet je ook niet bijster intelligent zijn he
Het fluiten en piepen is een heel veel voorkomend iets bij het ras, ze zijn ongelofelijk vocaal ingesteld en willen alles duidelijk maken met geluid daarbij zijn ze heel snel zenuwachtig te maken als ze geen uitdaging meer hebben het slopen is daar ook een onderdeel van. Waren ze wat stommer geweest had het denk ik een stuk makkelijker geworden. De drive die ze hebben moet er uit en als een hond dat niet kwijt kan in activiteiten waarbij ze ook de kop moeten gebruiken dan zie je heel vaak dat de prooi gezocht wordt in een andere hond.
Eigenlijk een beetje zoals een Border die zijn energie niet kwijt kan alleen kan het bij een Dogo erg nare gevolgen hebben.
Ik heb al die jaren Dogos en ik heb er heel veel gekend/ontmoet, ik heb hufters meegemaakt en sullen maar het gros is evenwichtig.
1 van mijn 2 Dogos is trouwens ook een herplaatser

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Wytske
- Actief
En tja waarom dan een rotweiler ipv een dogo?
Ik ken ook een rotweiler die de kozijnen en de vensterbanken compleet heeft uitgevreten en de bank gemold etc.
Volgens mij heb je bij ieder ras wel uizonderingen op de regel en het ligt ook vaak aan hoe de baas zijn hond opvoed (of niet). En tja met een herplaatser weet je niet wat je voor hond/karakter krijgt. Je moet dan maar uitgaan van wat de eigenaar je verteld. Zo hadden wij een Amerikaanse Bulldog, 4e eigenaar, en blijkbaar bang voor metaalgeluiden. Vond de 4e eigenaar ook niet zo leuk, want die had een stoere hond verwacht en krijgt hij een hond die bang is in bepaalde situaties. Dus de hond zal inmiddels wel een 5e eigenaar hebben!
Ik ken ook een rotweiler die de kozijnen en de vensterbanken compleet heeft uitgevreten en de bank gemold etc.
Volgens mij heb je bij ieder ras wel uizonderingen op de regel en het ligt ook vaak aan hoe de baas zijn hond opvoed (of niet). En tja met een herplaatser weet je niet wat je voor hond/karakter krijgt. Je moet dan maar uitgaan van wat de eigenaar je verteld. Zo hadden wij een Amerikaanse Bulldog, 4e eigenaar, en blijkbaar bang voor metaalgeluiden. Vond de 4e eigenaar ook niet zo leuk, want die had een stoere hond verwacht en krijgt hij een hond die bang is in bepaalde situaties. Dus de hond zal inmiddels wel een 5e eigenaar hebben!
-
Eva
- Actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1