Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoelang jou hond alleen thuis??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Derona
Zeer actief

Hoelang jou hond alleen thuis??

Ongelezen bericht door Derona »

Ik was even benieuwd
als je zelf werkt,hoelang je hond dan alleen is,
en hoe je dat dan doet met uitlaten als hij of zei wel de hele dag alleen is??????
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik werk fulltime, maar heb de luxe dat dat voor het grootste gedeelte vanuit mijn eigen huis kan. Als ik afspraken heb, buiten de deur, dan gaat Frenk meestal mee. Gaan we eerst lopen, dan slaapt hij in de auto en dan ben ik er na een uurtje weer. Dan is hij minder lang alleen, dan als ik hem thuis achter zou laten. Mijn (halve) dagen op kantoor plan ik zo dat mijn vriend na max 4 uurtjes thuis is. Als dat niet kan, dan heb ik altijd nog een zusje die graag voor dagopvang speelt... :mrgreen:

Kortom, Frenk is nooit langer dan 3 a 4 uur alleen en we werken beiden fulltime.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als we werken nooit langer dan anderhalf uur, ik ben op weg naar huis en mijn partner is op weg naar haar werk :wink:
Derona
Zeer actief

Addy schreef:Als we werken nooit langer dan anderhalf uur, ik ben op weg naar huis en mijn partner is op weg naar haar werk :wink:
zoo dat hebben jullie goed geregeld "D
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Derona schreef:
Addy schreef:Als we werken nooit langer dan anderhalf uur, ik ben op weg naar huis en mijn partner is op weg naar haar werk :wink:
zoo dat hebben jullie goed geregeld "D
Bewuste keuze, we hebben een grote roedel en die willen we niet lang alleen laten :wink:
Derona
Zeer actief

Lana is bij ons ook niet lang alleen,want ik ben huis moeder,en gastouder dus werk ook thuis,

en als we weg gaan gaat ze 9 van de 10 keer lekker mee,

Boven ons 3 hoog hebben ze 2 grote honden

hun werken allebei fulltime,en ze laten de honden alleen smorgens uit,

en sávonds laat pas als ze weer thuis komen

ik persoonlijk vind dat sneu voor de honden,
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Leon werkt hier in de buurt, bij de beveiliging als servuillance.
Als het dus rustig is komt hij gewoon naar huis tussendoor.
Zeker als ik slaapdienst heb, dan is het heel handig als hij tussendoor naar huis kan voor de honden. :ok:

Dagdiensten heeft hij nooit, alleen alarmdiensten, maar dan is hij af en toe weg.
Dus prima geregeld hier.

Het is anders geweest, maar dan liet iemand anders de honden tussendoor uit als het té lang werd. Langer dan 5-6 uur wil ik ze niet alleen laten. Daisy kan moeilijk haar plas ophouden.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nooit langer dan vier uurtjes. Ik werk 20 uur verdeeld over 6 dagen maar zo dat mijn zoon alweer bijna thuis is als ik wegga. En als dat niet kan dan is mijn hulp Kitty er om voor de hondjes te zorgen. :wink:
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik werk 36 uur onregelmatig, mijn vriend 20 uur regelmatig...
Langer dan 4 uur hoeven ze zo niet alleen te zitten..
Heel af en toe als mijn vriend moet overwerken wel, maar dan is het hoog uit 6 uur en kan mijn zus ze tussen door uitlaten :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik werk 3 dagen per week.
Op de dagen dat ik ben werken laat ik ze voor het werk uit.
Rond half 12 komt de uitlaatservice en dan gaan ze een uur ravotten in het bos. :wink:
Wanneer ik thuis ben van mijn werk gaan we weer een ronde doen. :ok:
Daarbij scheelt het ook dat ze met zijn tweeen zijn, dus echt alleen zijn ze niet.

Toen ik Lola nog alleen had, ging ze naar dagopvang als ik was werken.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Daarbij hebben we ook een hondenluik in onze achterdeur zitten.
Zo een maar dan maat xxl. :wink:
Afbeelding

Ze kunnen dus altijd naar buiten als ze willen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden zitten nooit langer dan 4 1/2 uur achter elkaar alleen thuis. Ik werk in blokken van 4 uur, en ben tussen de middag altijd minimaal een uur voor de honden thuis :wink:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Niet langer dan 4uur en echt heel uitzonderlijk als het niet anders kan 8uuren dit is maar een keer of 5 per jaar.
Derona
Zeer actief

Wat vinden jullie ervan.dat er mensen zijm die hun honden wel langer dan 7 uur alleen laten,
en dan ook zonder een keer tussen door uitgelaten te worden?
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Als er achteraf genoeg met de hond wordt gedaan zie ik er geen graatje in hoor.
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Derona schreef:Wat vinden jullie ervan.dat er mensen zijm die hun honden wel langer dan 7 uur alleen laten,
niets mis mee ,want bij mij gebeurt dat 3 dagen in de week ,dan zijn ze 8 uur alleen zonder uitgelaten te worden en nee dat is niet zielig ,wij sporten heel intensief met de honden het zijn herders ,dus beweging en ontspanning genoeg ,ik denk soms wel eens meer dat bij honden waar de baas de hele dag van thuis is.
Afbeelding
Pak-de-bal

Re: Hoelang jou hond alleen thuis??

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Derona schreef:Ik was even benieuwd
en hoe je dat dan doet met uitlaten als hij of zei wel de hele dag alleen is??????
de hele dag alleen zou ik nooit zelfs durven doen !!

als ik weg moet , een dagje , neem ik beslist een oppas !
Derona
Zeer actief

indiera schreef:
Derona schreef:Wat vinden jullie ervan.dat er mensen zijm die hun honden wel langer dan 7 uur alleen laten,
niets mis mee ,want bij mij gebeurt dat 3 dagen in de week ,dan zijn ze 8 uur alleen zonder uitgelaten te worden en nee dat is niet zielig ,wij sporten heel intensief met de honden het zijn herders ,dus beweging en ontspanning genoeg ,ik denk soms wel eens meer dat bij honden waar de baas de hele dag van thuis is.
moeten ze niet plassen dan?
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Re: Hoelang jou hond alleen thuis??

Pak-de-bal schreef:
Derona schreef:Ik was even benieuwd
de hele dag alleen zou ik nooit zelfs durven doen !!

als ik weg moet , een dagje , neem ik beslist een oppas !
ja zou ik zelf ook doen
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

indiera schreef:
wat heeft dat sporten nu te maken, met die àndere dag !! dat je de honden wel 8 uur alleen laat? :denken:

Ik kan Bauke een heerlijke bos wandeling geven, omdat hij de volgende dag ,
de héle dag zonder te worden uitgelaten thuis moet zitten..

.. dat slaat toch nergesn op? :denken:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 01 mei 2008 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Om een uurtje of half drie kom ik weer binnen.........Is toch wel 4 uur alleen :wink:
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
indiera schreef:
wat heeft dat sporten nu te maken, met die àndere dag !! dat je de honden wel 8 uur alleen laat? :denken:
ja ik zou niet 8 uur lang mijn blaas kunnen ophouden
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

het is wat je je honden went ,en ik kan zelf met gemak een dag zonder wc hoor ,en de dagen dat ik werk zijn vaak de trainingsavonden en geloof me dan zijn ze ook uitgevloerd hoor als ze klaar zijn en daarbij is een rustdag wel eens goed vvoor honden die zo actief bezig zijn als de onze ,wij hebben toch ook wel eens een rustdag nodig
en met sporten heb ik het niet over 1 dag in de week ,maar zeker 4 keer in de week buiten de dagen dat ik thuis ben en veel in het bos te vinden ben,
en trouwens ik ben ook wel eens een dag alleen hoor
niemand die je daarover hoort :mrgreen:
Laatst gewijzigd door indiera op 01 mei 2008 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

indiera schreef:het is wat je je honden went ,en ik kan zelf met gemak een dag zonder wc hoor ,en de dagen dat ik werk zijn vaak de trainingsavonden en geloof me dan zijn ze ook uitgevloerd hoor als ze klaar zijn en daarbij is een rustdag wel eens goed vvoor honden die zo actief bezig zijn als de onze ,wij hebben toch ook wel eens een rustdag nodig
nou ik zou dat zelf niet kunnen hoor,pfff zolang zonder wc te moeten doen,
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Derona schreef:
indiera schreef:het is wat je je honden went ,en ik kan zelf met gemak een dag zonder wc hoor ,en de dagen dat ik werk zijn vaak de trainingsavonden en geloof me dan zijn ze ook uitgevloerd hoor als ze klaar zijn en daarbij is een rustdag wel eens goed vvoor honden die zo actief bezig zijn als de onze ,wij hebben toch ook wel eens een rustdag nodig
Ik ook (absoluut :mrgreen: ) niet. Maar Saar kan dat met gemak hoor. Sterker nog, als ik 2 uur na de laatste wandeling weer ga wandelen moet ik haar op commando laten plassen anders moet ze niks :wink:

Ze is nooit 8 uur alleen hoor, maar qua niet plassen zou ze dat wel prima redden.
Moos kon dat weer minder goed, die moest wel na een uur of 6 echt nodig.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Moos schreef:
Derona schreef:
Ik ook (absoluut :mrgreen: ) niet. Maar Saar kan dat met gemak hoor. Sterker nog, als ik 2 uur na de laatste wandeling weer ga wandelen moet ik haar op commando laten plassen anders moet ze niks :wink:

Ze is nooit 8 uur alleen hoor, maar qua niet plassen zou ze dat wel prima redden.
ja maar hun zijn ook kleiner,ja idd als je honden het kunnen ja,maja ik vind het behoorlijk lang
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Derona schreef:
Moos schreef:
Derona schreef:

ja maar hun zijn ook kleiner,ja idd als je honden het kunnen ja,maja ik vind het behoorlijk lang
Het is niet hoe kleiner de hond hoe langer ze niet kunnen plassen hoor :mrgreen:

Ik vind 8 uur ook lang trouwens hoor :wink: Maar qua plassen zou het Saar niet zo heel veel doen. Qua alleen zijn wel.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Moos schreef:
Derona schreef:
Moos schreef:
Derona schreef: nou ik zou dat zelf niet kunnen hoor,pfff zolang zonder wc te moeten doen,

Het is niet hoe kleiner de hond hoe langer ze niet kunnen plassen hoor :mrgreen:

Ik vind 8 uur ook lang trouwens hoor :wink: Maar qua plassen zou het Saar niet zo heel veel doen. Qua alleen zijn wel.
nee zo bedoelde ik he niet haha heb het denk verkeerd neergezet maja maakt niet uit hahah
ja de 1 hond zou vast en zeker,meer moeten plassen dan de andere hond
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik snap dat er een verschil is tussen overdag en 's nachts hoor, maar ik ga er toch vanuit dat de meeste honden 's nachts toch wel langer dan 8 uur hun plas ophouden (ik weet dat Jamey 12 uur niet plassen makkelijk haalt 's nachts, dan kruipt ze zelfs meestal nog even bij mij op bed namelijk ;) ). Als ze goed alleen kunnen zijn,zaullen ze overdag hetzelfde doen als 's nachts, namelijk slapen, tenmisnte, dat lees ik hier altijd en is ook mijn ervaring met Jamey. Wat is dan het verschil?

Overigens is Jamey hier alleen thuis als ik boodschappen doe of ergens een afspraak heb en verder niet, meer dan 2 á 3 uur alleen zal ze niet zijn, is het wel langer, gaat ze naar mn ouders of een andere oppas :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Gebeurde bij Max wel eens. Niet op dagelijkse basis, maar zo af en toe een keertje. Vind ik niet zoveel mis mee, als ik dan thuiskwam gingen we direct wandelen en mocht ze eens lekker gaan rauzen.

Nu kan Max niet meer zo lang alleen zijn, omdat ze veel vaker uitmoet en niet meer zolang haar plas op kan houden. Ze kan ook niet lang achter elkaar lopen, dus dat worden dan meerdere korte wandelingen. Dus ze is niet veel langer dan 2/2,5 uur alleen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”