Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom een hond uit een buitenlandse asiel?
Moderator: moderatorteam
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom een hond uit een buitenlandse asiel?
Ik lees en hoor ( op de kc, forums en wandelroute's ) dat er volgens mij steeds meer honden uit buitenlandse asiels worden gehaald.
Ik vraag mij af waarom mensen besluiten om een hond uit een buitenlandse asiel te halen terwijl er in de nederlandse asiels ook genoeg honden zijn die een nieuwe mand zoeken?
Groetjes, Noëlle.
Ik vraag mij af waarom mensen besluiten om een hond uit een buitenlandse asiel te halen terwijl er in de nederlandse asiels ook genoeg honden zijn die een nieuwe mand zoeken?
Groetjes, Noëlle.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waarom niet?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
wordt een beetje moedeloos hiervan...dit onderwerp komt volgens mij elke maand wel weer ergens terug maar ik ga nog een keer antwoord geven dan
Ik heb lang gezocht naar hond nr 2 , ook in de nederlandse asiels gekeken maar de honden die ik tegen kwam waren honden uit werklijnen, erfhonden of honden met hele flinke karakters...en die zocht ik dus niet... de andere waren poedels, matherzers en meer van het kleinere soort..en die wil ik dus ook niet.
Ik was al jaren donateur van een stichting die zich inzet voor de windhonden in Spanje en heb daar dus eens op de site gekeken...en zo kom ik aan Samara, een lekkere flinke hond maar met een super karakter en tevens kon ik haar op deze manier ook ee super leven geven na de ellende die ze gehad heeft in Spanje.
Een aantal dierenasiels in nederland werken smaen met buitenalndse asiels zodat hun hokken hier niet leeg staan en dan kunnen de buitenlandse honden die mooi opvullen... en de nederlandse honden in asiels worden over het algemeen vrij snel geplaatst en wat er blijft zitten is vaak niet geschikt voor jan en alleman of als huishond.
Dus...ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb

Ik heb lang gezocht naar hond nr 2 , ook in de nederlandse asiels gekeken maar de honden die ik tegen kwam waren honden uit werklijnen, erfhonden of honden met hele flinke karakters...en die zocht ik dus niet... de andere waren poedels, matherzers en meer van het kleinere soort..en die wil ik dus ook niet.
Ik was al jaren donateur van een stichting die zich inzet voor de windhonden in Spanje en heb daar dus eens op de site gekeken...en zo kom ik aan Samara, een lekkere flinke hond maar met een super karakter en tevens kon ik haar op deze manier ook ee super leven geven na de ellende die ze gehad heeft in Spanje.
Een aantal dierenasiels in nederland werken smaen met buitenalndse asiels zodat hun hokken hier niet leeg staan en dan kunnen de buitenlandse honden die mooi opvullen... en de nederlandse honden in asiels worden over het algemeen vrij snel geplaatst en wat er blijft zitten is vaak niet geschikt voor jan en alleman of als huishond.
Dus...ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=134060
Zelf ook een asielhond neem ik aan? Als je zo met hun lot begaan bent..

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Erelid
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Eline* schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=134060

Of DEZE!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
dat vind ik geen reden. als iedereen uit buitenland honden haalt, worden ook hier vanzelf de asiels te vol, en zitten daar uiteindelijk ook consequenties aanvast.joline schreef:Om ook die honden een kans te geven op een nieuw baasje? Ik vindt zelf ook dat de situatie in buitenlandse asiels erger zijn dan in de Nederlandse asiels.

ik kan me wel voorstellen dat je naar een bepaalde hond op zoek bent en die je op dat moment niet in nederlandse asiels vindt.
maar ik zie op het moment ook veel Spaanse hondjes. het lijkt wel een hype. alsof het nu in is. straks is er in een ander land opeens iets zieligs en wordt daar veel reclame voor gemaakt en krijg je daar weer een hype van.
maar ik heb ook geen asielhond omdat toen wij er waren niet veel honden in dat asiel waren(gelukkig) en we mochten de honden niet zien. er werd gevraagd wat we ongeveer wilden en volgens hun hadden ze dat op dat moment niet. kregen adressen mee van andere asiels. maar als je de honden niet te zien krijgt heb je ook geen klik of spontane verliefdheid

dus vond dat ook niet goed van het asiel.
-
- Zeer actief
Ik neem gewoon de hond die ik hebben wil. Als ik verliefd wordt op een buitenlandse hond dan neem ik die dus gewoon zonder dat ik daarvoor verantwoording hoef af te leggen. Het is gewoon heerlijk dat je zelf mag beslissen welke hond je neemt.
Wij hebben van alles wat, stamboomhond van fokker, Nederlandse asielhond en een buitenlandse Spaanse hond. Dat waren nu net de honden die wij wilden hebben. Lijkt me dus vooral de zaak van degene die de hond neemt waar hij/zij deze vandaan haalt. Ik ga niet mijn leukste hond niet nemen omdat die ergens vandaan komt waar sommige mensen het dan niet mee eens zouden zijn.
Wij hebben van alles wat, stamboomhond van fokker, Nederlandse asielhond en een buitenlandse Spaanse hond. Dat waren nu net de honden die wij wilden hebben. Lijkt me dus vooral de zaak van degene die de hond neemt waar hij/zij deze vandaan haalt. Ik ga niet mijn leukste hond niet nemen omdat die ergens vandaan komt waar sommige mensen het dan niet mee eens zouden zijn.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Ja, het is belachelijk. Daarom hebben wij een Portugeesje.Emma schreef:maar ik zie op het moment ook veel Spaanse hondjes. het lijkt wel een hype. alsof het nu in is.

Ik snap niet waarom er iedere keer weer een punt van gemaakt wordt. Wat maakt het uit waar een hond vandaan komt. Als er een klik is, dan is die er.
- Derona
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Er zitten hier niet zulke leuke honden in de asiels. Ik heb een tijdje gezocht en als ik belde voor een hond die dan wel leuk leek, was die al weg. Later heb ik wel begrepen dat je beter regelmatig zelf langs kunt gaan, want er zijn genoeg honden die niet op de site komen.
Maar kijk ik bij allerlei buitenlandse honden dan zitten er veel honden die me erg aanspreken. Een voordeel vind ik ook dat het vaak honden zijn die goed met andere honden kunnen omdat ze gewend zijn in een roedel te leven.
Anne
Maar kijk ik bij allerlei buitenlandse honden dan zitten er veel honden die me erg aanspreken. Een voordeel vind ik ook dat het vaak honden zijn die goed met andere honden kunnen omdat ze gewend zijn in een roedel te leven.
Anne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
heh,heh, ik zei toch ook dat als je naar een bepaalde hond op zoek bent ik dat dan kan voorstellen. ik kan me heel goed voorstellen dat spaanse hondjes leuk zijn. ben zelf gek op spaanse paardenSilmariën schreef:Ja, het is belachelijk. Daarom hebben wij een Portugeesje.Emma schreef:maar ik zie op het moment ook veel Spaanse hondjes. het lijkt wel een hype. alsof het nu in is.![]()
Ik snap niet waarom er iedere keer weer een punt van gemaakt wordt. Wat maakt het uit waar een hond vandaan komt. Als er een klik is, dan is die er.

trouwens ik ben geen topic-opener, maak ook geen probleem. heb alleen advertentie op marktplaats gehad en kreeg steeds mail over spaanse hondjes voor donaties e.d. ben best begaan hoor, maar wat is next? je hebt ook Brooke hospital voor paarden. in die landen worden honden ook vreselijk behandelt, maar daar zie je nu weer geen hondjes van. ook geen EU land dus gaat misschien moeilijker?
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
asiel
Eigenlijk heb ik bij toeval een hondje uit Kreta. Via via werd ik gewezen op een stichting die zich inzet om deze hondjes, die heel slecht behandeld worden, en werd verliefd op Pippy
Voor het zelfde geld was het een hondje uit Spanje of weet ik waar vandaan, dierenliefde kent toch geen grenzen
groetjes, Ingrid

Voor het zelfde geld was het een hondje uit Spanje of weet ik waar vandaan, dierenliefde kent toch geen grenzen

groetjes, Ingrid
Laatst gewijzigd door Ingrid48 op 26 mei 2008 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
wacht even hoor, ik lees het nu maar komt er een beetje cru uit.Emma schreef:heh,heh, ik zei toch ook dat als je naar een bepaalde hond op zoek bent ik dat dan kan voorstellen. ik kan me heel goed voorstellen dat spaanse hondjes leuk zijn. ben zelf gek op spaanse paardenSilmariën schreef:Ja, het is belachelijk. Daarom hebben wij een Portugeesje.Emma schreef:maar ik zie op het moment ook veel Spaanse hondjes. het lijkt wel een hype. alsof het nu in is.![]()
Ik snap niet waarom er iedere keer weer een punt van gemaakt wordt. Wat maakt het uit waar een hond vandaan komt. Als er een klik is, dan is die er.![]()
trouwens ik ben geen topic-opener, maak ook geen probleem. heb alleen advertentie op marktplaats gehad en kreeg steeds mail over spaanse hondjes voor donaties e.d. ben best begaan hoor, maar wat is next? je hebt ook Brooke hospital voor paarden. in die landen worden honden ook vreselijk behandelt, maar daar zie je nu weer geen hondjes van. ook geen EU land dus gaat misschien moeilijker?
wat ik probeer te zeggen is dat je nu veel hoort over SPAANSE hondjes. terwijl er dus landen zat zijn waar veel zwerfhonden zijn die er slecht aan toe zijn en daar hoor ik niks over. maar dus hoor je nu vooral veel over Spanje. (leg ik het zo een beetje uit?)
wat ik al eerder zei: je moet een klik hebben met een beestje en dat gaat pas als je ze gezien hebt. en daar ben ik het mee eens dat land van herkomst dan niet uitmaakt.
maar wil dus zeggen dat niet alleen spanje rescue hondjes heeft ook al adverteren die op het moment zoveel.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zelf 10 jaar een asiel beheerd. Drommen mensen in je kennel is voor de dieren geen pretje (veel ziektekiemen binnen en stress voor de dieren) en daarnaast zijn er dus mensen die dan oh zo verliefd worden op een hond die totaal niet binnen hun plaatje past. Bijvoorbeeld een hond die een behoorlijke verlatingsangst heeft bij mensen die toch veel van huis zijn (werk bijvoorbeeld) zie ze dan nog maar eens om te praten. Nemen het hondje toch mee naar huis want oh ze zijn er helemaal voor gevallen en na een week krijg je een hond met heel veel meer stress en teleurgestelde mensen weer terug aan je poort. Bij ons werd er dus niet zo maar even voor de lol door de kennels gelopen, dat scheelde enorm in bijvoorbeeld kennelhoest en schimmels. Kijken kon bij de open dagen.Emma schreef:dat vind ik geen reden. als iedereen uit buitenland honden haalt, worden ook hier vanzelf de asiels te vol, en zitten daar uiteindelijk ook consequenties aanvast.joline schreef:Om ook die honden een kans te geven op een nieuw baasje? Ik vindt zelf ook dat de situatie in buitenlandse asiels erger zijn dan in de Nederlandse asiels.![]()
ik kan me wel voorstellen dat je naar een bepaalde hond op zoek bent en die je op dat moment niet in nederlandse asiels vindt.
maar ik zie op het moment ook veel Spaanse hondjes. het lijkt wel een hype. alsof het nu in is. straks is er in een ander land opeens iets zieligs en wordt daar veel reclame voor gemaakt en krijg je daar weer een hype van.
maar ik heb ook geen asielhond omdat toen wij er waren niet veel honden in dat asiel waren(gelukkig) en we mochten de honden niet zien. er werd gevraagd wat we ongeveer wilden en volgens hun hadden ze dat op dat moment niet. kregen adressen mee van andere asiels. maar als je de honden niet te zien krijgt heb je ook geen klik of spontane verliefdheid![]()
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik een hond die ik lief en leuk en wat dan nog vind, in een ander land, waarom zou ik die dan niet helpen om het een thuis te geven. Het is erg genoeg dat die ellende er is en als ik er eentje kan helpen, heeft er 1 hond een geweldig thuis.
De honden hebben er niet om gevraagd om in een rot land geboren te worden, waar men niet of nauwelijks omkijkt naar ze..
Ik wou soms dat je kinderen uit zo'n weeshuis/asiel kon halen..maar nee, de regering zit daar dan weer tussen..
In een perfcte wereld, zijn er geen asiels, is er geen misdaad, mishandeling en iedereen leeft in vrede met elkaar...maar dat is dus niet het geval.
MAAR, met adopteren uit een asiel, hoort ook education..om de inwoners van een bep. land te wijzen op de manier waarop men met honden handelt, want anders helpt het ook voor geen meter natuurlijk..
De honden hebben er niet om gevraagd om in een rot land geboren te worden, waar men niet of nauwelijks omkijkt naar ze..
Ik wou soms dat je kinderen uit zo'n weeshuis/asiel kon halen..maar nee, de regering zit daar dan weer tussen..
In een perfcte wereld, zijn er geen asiels, is er geen misdaad, mishandeling en iedereen leeft in vrede met elkaar...maar dat is dus niet het geval.
MAAR, met adopteren uit een asiel, hoort ook education..om de inwoners van een bep. land te wijzen op de manier waarop men met honden handelt, want anders helpt het ook voor geen meter natuurlijk..
wacht even hoor, ik lees het nu maar komt er een beetje cru uit.Emma schreef: heh,heh, ik zei toch ook dat als je naar een bepaalde hond op zoek bent ik dat dan kan voorstellen. ik kan me heel goed voorstellen dat spaanse hondjes leuk zijn. ben zelf gek op spaanse paarden![]()
wat ik probeer te zeggen is dat je nu veel hoort over SPAANSE hondjes. terwijl er dus landen zat zijn waar veel zwerfhonden zijn die er slecht aan toe zijn en daar hoor ik niks over. maar dus hoor je nu vooral veel over Spanje. (leg ik het zo een beetje uit?)
wat ik al eerder zei: je moet een klik hebben met een beestje en dat gaat pas als je ze gezien hebt. en daar ben ik het mee eens dat land van herkomst dan niet uitmaakt.
maar wil dus zeggen dat niet alleen spanje rescue hondjes heeft ook al adverteren die op het moment zoveel.[/quote]
Je hebt er duidelijk dus geen verstand van

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ten eerste is mijn vraag geen aanval voor de mensen die een hond uit het buitenland hebben gehaald, maar het was gewoon een vraag. En veel vragen zullen terug komen omdat er steeds nieuwe mensen bij komen.
Ik snap best als je een bepaald ras zoekt en dat vind je hier in de asiels niet dat je verder zoekt. Maar ik kan mij niet voorstellen dat alleen buitenlandse asielhonden leuker zijn zoals iemand zei. En hoe weet je nu of het klikt als de hond in het buitenland zit en jij hier? En wat als het niet blijkt te klikken als zo'n hondje hier heen is gebracht?
In sommige landen zullen de honden het idd slechter hebben dan de honden hier is het asiel, maar het zal voor de honden in de nederlandse asiels ook geen lolletje zijn om in een asiel te zitten.
Groetjes, Noëlle.
Ik snap best als je een bepaald ras zoekt en dat vind je hier in de asiels niet dat je verder zoekt. Maar ik kan mij niet voorstellen dat alleen buitenlandse asielhonden leuker zijn zoals iemand zei. En hoe weet je nu of het klikt als de hond in het buitenland zit en jij hier? En wat als het niet blijkt te klikken als zo'n hondje hier heen is gebracht?
In sommige landen zullen de honden het idd slechter hebben dan de honden hier is het asiel, maar het zal voor de honden in de nederlandse asiels ook geen lolletje zijn om in een asiel te zitten.
Groetjes, Noëlle.
- Kayka
- Zeer actief
ik denk dat dàt komt omdat Spanje en Grieknland nou eenmaal ònze vakantie-landen zijn ..Emma schreef:wat ik probeer te zeggen is dat je nu veel hoort over SPAANSE hondjes. terwijl er dus landen zat zijn waar veel zwerfhonden zijn die er slecht aan toe zijn en daar hoor ik niks over. maar dus hoor je nu vooral veel over Spanje. .

In Egypte komen maar weinig Hollanders , maar daar is hetzelfe probleem
ook in Timpaktoe, maar daar komen de toeristen niet met : ..."ach, kijk wat zielig" ,...

- iones
- Zeer actief
Dit zijn de argumenten voor mensen om een hond uit het buitenland te adopteren:
- Mijn liefde voor honden stopt niet bij de grens, ik vind dat óók honden in andere landen geholpen moeten worden
- Hoewel hier asiels vol zitten, ik had net zo goed een hond hier kunnen kiezen maar ik viel voor dat ene hondje dat ik zag op internet. IK ga voor de hond, niet voor het land/asiel/stichting.
- in de asiels in Nederland lopen de honden geen gevaar (ziektes, doodgebeten worden omdat ze in groepshuisvesting zitten, gebrek aan schoonwater, verwarmd verblijf, goed voer, etc.). Hier worden ze niet ingeslapen. Hier zijn goede faciliteiten. Al deze dingen moeten de honden in asiels in het buitenland ontberen.
- naast asiels zijn er nog echte dodingsstations te vinden (een ervan in Cadiz is voorlopig gesloten, daar moesten honden 10 dagen zonder eten en drinken zitten in uitwerpselen (soms ook lijken van andere honden) voordat ze doodgespoten werden, een middel dat leidde tot langzame verstikking). Die dodingsstations moeten volledig verdwijnen, daar mogen geen honden meer terecht komen. Door toeval is men daar achter gekomen. Andere dodingsstations werken met vergassen.
- het is HEEL hard nodig dat er een mentaliteitsverandering plaats vind in de zuid europese landen. De mensen daar zijn BEESTEN als het om dieren gaat.
De stichtingen aldaar worden meestal geleid door mensen uit Duitsland, Nederland en Belgie. Zij vangen honden op van de straat die daar de dood wacht ofwel door marteling, doodrijden, ziekte, verwondingen. De mensen in het land ZELF doen dat niet. Daarnaast verzorgen de stichtingen voorlichting over het houden van dieren, wat dieren ervaren (pijn etc), en de noodzaak van castratie en sterilisatieprojecten.
De mentaliteitsverandering duurt waarschijnlijk nog jaren en jaren, en voorlopig is het nog dweilen met de kraan open. Want er zullen steeds honden worden geboren op straat (ze zijn daar tegen castreren, zien de dieren liever doodkreperen), doodgereden worden, doodgemarteld, etc. dus opvang blijft voorlopig noodzakelijk. Daarmee blijft ook adoptie noodzakelijk. Er zullen komende jaren namelijk ook honden bij blijven komen van de straat en er zullen plaatsen vrij moeten komen in de asielen om alle dieren op te kunnen vangen.
Waar de stichtingen naar streven is dat in de toekomst er geen zwerfdieren meer zullen zijn als gevolg van castratieprojecten en opvang. Vergeet niet dat een paar decennia terug hier ook zwerfhonden waren. Maar die zie je intussen niet meer, dus hier zijn we al zover. Ik hoop dat dit daar ook komt. En helaas zal dit niet vanuit de Spanjaarden, turken of grieken zelf komen. En de mensen uit onze landen nu óók al de handen af gaan trekken van deze honden (want eigen honden eerst), is er voor de honden in het buitenland geen enkele hoop meer, niet voor de honden nu, en niet voor de honden in de toekomst.
Ik vind het heel goed als mensen een hond uit het asiel halen, hier of in het buitenland. Ik heb geen voorkeur, ik vind beiden goed. Waar ik graag verandering in zou willen zien is dat de broodfokkerij aan banden wordt gelegd.
het verschil tussen broodfokken en de stichtingen in het buitenland is het volgende: een broodfokker is er alleen maar op uit om eigen portemonee te spekken. Het interesseert hem amper waar de honden die hij fokt terecht komen. Een goede stichting (er zijn ook hier weer malafide handelaars onder te vinden) is er niet uit om de eigen kas te spekken maar om geld te vangen die ze weer kunnen steken in het opvangen en redden van dieren.
- Mijn liefde voor honden stopt niet bij de grens, ik vind dat óók honden in andere landen geholpen moeten worden
- Hoewel hier asiels vol zitten, ik had net zo goed een hond hier kunnen kiezen maar ik viel voor dat ene hondje dat ik zag op internet. IK ga voor de hond, niet voor het land/asiel/stichting.
- in de asiels in Nederland lopen de honden geen gevaar (ziektes, doodgebeten worden omdat ze in groepshuisvesting zitten, gebrek aan schoonwater, verwarmd verblijf, goed voer, etc.). Hier worden ze niet ingeslapen. Hier zijn goede faciliteiten. Al deze dingen moeten de honden in asiels in het buitenland ontberen.
- naast asiels zijn er nog echte dodingsstations te vinden (een ervan in Cadiz is voorlopig gesloten, daar moesten honden 10 dagen zonder eten en drinken zitten in uitwerpselen (soms ook lijken van andere honden) voordat ze doodgespoten werden, een middel dat leidde tot langzame verstikking). Die dodingsstations moeten volledig verdwijnen, daar mogen geen honden meer terecht komen. Door toeval is men daar achter gekomen. Andere dodingsstations werken met vergassen.
- het is HEEL hard nodig dat er een mentaliteitsverandering plaats vind in de zuid europese landen. De mensen daar zijn BEESTEN als het om dieren gaat.
De stichtingen aldaar worden meestal geleid door mensen uit Duitsland, Nederland en Belgie. Zij vangen honden op van de straat die daar de dood wacht ofwel door marteling, doodrijden, ziekte, verwondingen. De mensen in het land ZELF doen dat niet. Daarnaast verzorgen de stichtingen voorlichting over het houden van dieren, wat dieren ervaren (pijn etc), en de noodzaak van castratie en sterilisatieprojecten.
De mentaliteitsverandering duurt waarschijnlijk nog jaren en jaren, en voorlopig is het nog dweilen met de kraan open. Want er zullen steeds honden worden geboren op straat (ze zijn daar tegen castreren, zien de dieren liever doodkreperen), doodgereden worden, doodgemarteld, etc. dus opvang blijft voorlopig noodzakelijk. Daarmee blijft ook adoptie noodzakelijk. Er zullen komende jaren namelijk ook honden bij blijven komen van de straat en er zullen plaatsen vrij moeten komen in de asielen om alle dieren op te kunnen vangen.
Waar de stichtingen naar streven is dat in de toekomst er geen zwerfdieren meer zullen zijn als gevolg van castratieprojecten en opvang. Vergeet niet dat een paar decennia terug hier ook zwerfhonden waren. Maar die zie je intussen niet meer, dus hier zijn we al zover. Ik hoop dat dit daar ook komt. En helaas zal dit niet vanuit de Spanjaarden, turken of grieken zelf komen. En de mensen uit onze landen nu óók al de handen af gaan trekken van deze honden (want eigen honden eerst), is er voor de honden in het buitenland geen enkele hoop meer, niet voor de honden nu, en niet voor de honden in de toekomst.
Ik vind het heel goed als mensen een hond uit het asiel halen, hier of in het buitenland. Ik heb geen voorkeur, ik vind beiden goed. Waar ik graag verandering in zou willen zien is dat de broodfokkerij aan banden wordt gelegd.
het verschil tussen broodfokken en de stichtingen in het buitenland is het volgende: een broodfokker is er alleen maar op uit om eigen portemonee te spekken. Het interesseert hem amper waar de honden die hij fokt terecht komen. Een goede stichting (er zijn ook hier weer malafide handelaars onder te vinden) is er niet uit om de eigen kas te spekken maar om geld te vangen die ze weer kunnen steken in het opvangen en redden van dieren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Je hebt er duidelijk dus geen verstand vanAddy schreef:wacht even hoor, ik lees het nu maar komt er een beetje cru uit.Emma schreef: heh,heh, ik zei toch ook dat als je naar een bepaalde hond op zoek bent ik dat dan kan voorstellen. ik kan me heel goed voorstellen dat spaanse hondjes leuk zijn. ben zelf gek op spaanse paarden![]()
maar wil dus zeggen dat niet alleen spanje rescue hondjes heeft ook al adverteren die op het moment zoveel.

KLOPT! ik heb hier inderdaad helemaal geen verstand van. ( bedoel ik serieus) ik heb nooit een hond uit wat voor asiel gehaald. heb ook geen zin,tijd en geld voor twee honden. hoe graag ik het zou willen. ik reageer op dit topic puur uit gevoel. hoe ik het zelf ervaar dat je nu veel hoort over spanje en hondjes. misschien HELEMAAL FOUT van mij. ik weet alleen dat Spanje niet het enige land is met dierenleed. als je dan zegt dat ik er duidelijk geen verstand van heb, dan heb ik hier inderdaad geen verstand van. maar als je het mij uit wil leggen waarom juist deze hondjes voorrang hebben dan zou ik het heel graag willen begrijpen.
-
- Zeer actief
kijk hier heb ik wat aaniones schreef:Dit zijn de argumenten voor mensen om een hond uit het buitenland te adopteren:

ik denk wel dat castratie (wat ook genoemd is) erg belangrijk zal zijn. en ik ben eens dat het op mij ook wel overkwam als dweilen met de kraan open. maar snap nu wel dat je ergens moet beginnen. en inderdaad in nederland is dit al zoveel beter. dus zou dat daar ook mogelijk moeten worden.
wordt er eigenlijk ook op scholen les gegeven dat je dieren beter met respect kunt behandelen en leren dier en natuur lief te hebben?
want uiteindelijk moeten de mensen daar veranderen.
-
- Zeer actief
Dat hoef je ook geen reden te vinden, dan heb je gewoon een andere mening dan mijEmma schreef:dat vind ik geen reden. als iedereen uit buitenland honden haalt, worden ook hier vanzelf de asiels te vol, en zitten daar uiteindelijk ook consequenties aanvast.joline schreef:Om ook die honden een kans te geven op een nieuw baasje? Ik vindt zelf ook dat de situatie in buitenlandse asiels erger zijn dan in de Nederlandse asiels.![]()
maar ik heb ook geen asielhond omdat toen wij er waren niet veel honden in dat asiel waren(gelukkig) en we mochten de honden niet zien. er werd gevraagd wat we ongeveer wilden en volgens hun hadden ze dat op dat moment niet. kregen adressen mee van andere asiels. maar als je de honden niet te zien krijgt heb je ook geen klik of spontane verliefdheid![]()

De één haalt een hond uit een buitenlands asiel, en de ander uit een nederlands asiel.
Ik vindt dat iedereen zelf moet weten uit wat voor een asiel diegene een hond haalt. En ook vindt ik dat iedere asiel hond (of de hond nou uit een Nederlands asiel of uit een buitenlands asiel komt) evenveel recht heeft op een nieuw baasje

En daar hebben we dan de zoekfunktie voor.Noële schreef:Ten eerste is mijn vraag geen aanval voor de mensen die een hond uit het buitenland hebben gehaald, maar het was gewoon een vraag. En veel vragen zullen terug komen omdat er steeds nieuwe mensen bij komen.
Groetjes, Noëlle.
Verder begrijp ik niet eens dat mensen zich druk maken om waar ik mijn honden vandaan haal

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer: