Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom een hond uit een buitenlandse asiel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:dat zeker, maar vaak zijn ze mishandeld, kunnen een hekel daardoor hebben aan mensen, hebben voor hun eten moeten knokken, zullen ze misschien thuis dus ook doen als je meerdere honden hebt etc., vaak zie je wel dat ze goed in een roedel kunnen leven maar er zijn er natuurlijk ook die geen andere honden moeten.
dat is waar, maar honden hier in het asiel worden ook al snel om die zelfde redenen daar achtergelaten.

en dan toch wordt dat als "moeilijke' asiel-hond bestempeld,
die niemand daarvoor wil nemen.

waarom worden die buitenlands honden, dan als "leuk " bestempeld? :denken:
is dat om recalme te maken?
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik heb ook een hondje van de canarische eilanden, een vriendin van me heeft een hondje uit spanje, en een andere vriendin heeft óók een hondje uit het buitenland! Maar ons hondje was al in nederland, en toevallig kregen we een mailtje van haar vorige eigenaar. Want ik heb serieus OVERAL afgezocht naar een geschikt hondje, maar echt niet dat er in de nederlandse asiels iets te vinden was. Zeg maar vriendin die heeft zelfs een jaar gezocht naar een hondje, ook op dierenasiels site, maar dan belde ze en was dat hondje al weg.
En het is echt niet dat wij express voor een buitenlands hondje hebben gekozen, we waren gewoon verliefd op dr koppie en karakter!
Ik vind dat ieder zelf moet kiezen waar je je hondje vandaan haalt, zolang het maar niet de broodfok is. Ieder hondje verdient een leuk huisje. Waarom een hond in NL wel, maar in andere landen niet?
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Dus het is niet reeel. :denken: .mmmm kom maar hier even kijken, we hebben net 2 volwassen honden geplaatst die zwerfertjes waren, schuw, niet te weinig, we hebben er een maand of 4 mee gewerkt, en er zit echt veel verbetering in. Oh en dan 5 catahoula puppies, van een week of 6-7, die zo bang waren, dikke buiken hadden van de honger en wormen, ja, ze hadden dus schurft, ze hadden wormen, ze waren brood mager..toen ze aan gingen sterken veranderden ze van een lelijk eendje in een hele mooie zwaan..Tenzij je er mee werkt, of het nou in Spanje, Griekenland of hier, weet je het niet helemaal precies..( denk ik :wink: )
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Dutchie63 schreef:Dus het is niet reeel. :denken: .mmmm kom maar hier even kijken, we hebben net 2 volwassen honden geplaatst die zwerfertjes waren, schuw, niet te weinig, we hebben er een maand of 4 mee gewerkt, en er zit echt veel verbetering in. Oh en dan 5 catahoula puppies, van een week of 6-7, die zo bang waren, dikke buiken hadden van de honger en wormen, ja, ze hadden dus schurft, ze hadden wormen, ze waren brood mager..toen ze aan gingen sterken veranderden ze van een lelijk eendje in een hele mooie zwaan..Tenzij je er mee werkt, of het nou in Spanje, Griekenland of hier, weet je het niet helemaal precies..( denk ik :wink: )
Ik denk echt dat jij teveel vanuit je eigen situatie denkt :wink:
En voor de goede orde Eline is voorzitster van stichting dierenhulp cadiz dus die weet denk ik wel waar het over heeft :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

tineke schreef:
Dutchie63 schreef:Dus het is niet reeel. :denken: .mmmm kom maar hier even kijken, we hebben net 2 volwassen honden geplaatst die zwerfertjes waren, schuw, niet te weinig, we hebben er een maand of 4 mee gewerkt, en er zit echt veel verbetering in. Oh en dan 5 catahoula puppies, van een week of 6-7, die zo bang waren, dikke buiken hadden van de honger en wormen, ja, ze hadden dus schurft, ze hadden wormen, ze waren brood mager..toen ze aan gingen sterken veranderden ze van een lelijk eendje in een hele mooie zwaan..Tenzij je er mee werkt, of het nou in Spanje, Griekenland of hier, weet je het niet helemaal precies..( denk ik :wink: )
Ik denk echt dat jij teveel vanuit je eigen situatie denkt :wink:
En voor de goede orde Eline is voorzitster van stichting dierenhulp cadiz dus die weet denk ik wel waar het over heeft :wink:
En daarbij ga je vooral uit van zwervertjes, denk ik?
Terwijl er ook honden zijn die zijn afgestaan, dus wel een leven met en bij mensen hebben gehad en daarna in een asiel belanden.
Een van mijn honden adopteerden ik op vierjarige leeftijd uit een Turks asiel. Aan de manier waarop ze zich van het begin af aan in huis gedroeg (ze was niet bang voor de tv, stofzuiger en dergelijke, ging - uit zich zelf - niet op de bank, was volkomen zindelijk) kun je met enige zekerheid vaststellen dat ze gewoon bij mensen gewoond heeft.
Daarbij is ze - denk ik - ook altijd goed behandeld. Ze is dol op mensen en vooral op kinderen. :wink:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

We hebben over buitenlandse asiels..dus canada is een buitenlands asiel..
Maggie kwam als 3 maanden uit een rescue asiel..Emma uit een asiel..niet bang voor stofzuigers, gek op auto rijden, lief ding...haat mannen, haat manne honden, is over en over gefokt, mishandeling zeker weten..mager als een lat, plus liep rond met een ongeconstateerd hart ziekte..w.s gedumpt ergens omdat de eigenaars niet verder wilden met haar maar het lef niet hadden om haar aftemaken..gelukkig....wij hebben ook van alles..kijk maar op mijn website..
Laatst gewijzigd door Dutchie63 op 02 mei 2008 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Dutchie63 schreef:We hebben over buitenalndse asiels..dus canada is een buitenlands asiel..
Maar vangen Canadese asiels dan alleen zwerfdieren op? Geen afstandsdieren?
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Natuurlijk, Ik heb alles hier..
Ik ben de rep/coordinator voor heel canada..en zie het allemaal..
tineke

Dutchie63 schreef:We hebben over buitenalndse asiels..dus canada is een buitenlands asiel..
Ja maar dat wil toch niet zeggen dat het er hetzelfde aan toe gaat als in Spanje of Griekenland :denken:
Ik kan je in ieder geval verzekeren als je een hond via een goede stichting adopteert je alle relevante informatie ,welke uiteraard bekend is, erbij krijgt.
Ik heb zelf ook weleens een spaanse herder in opvang gehad die had een groot gedeelte van zijn leven in het asiel gezeten en die draaide binnen no time mee in mijn roedel en maakte een volkomen stasbiele ,niet angstige indruk.
Toen hij naar zijn nieuwe baasje toe ging zat hij uiteraard niet onder de vlooien ,schurft of andere vieze of nare zaken.
Mijn eigen kleine mannetje komt via stichting Paws en was een heel normaal stabiel pupje waar niets mis mee was.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ik woon hier, ik werk hier..hands on..ik zie het, ik ontvang honden van allerlei achtergronden, ik doe de medische opvang samen met de DA, ik help met herplaatsen, uit adopteren..ja ik maak mijn handen vies..oh en het is allemaal vrijwilligers werk, zelfs de benzine betaal ik zelf, want ik wil dat al het geld bij de honden blijft. :ok:
Natturlijk wil ik ook dat iedereen alle info heeft over die bep hond, maar soms is dat gewoon niet. Daarom kijkt de DA de beesten helemaal na en als ze goed gekeurd zijn, dan gaan we verder met adopties.
tineke

Dutchie63 schreef:Ik woon hier, ik werk hier..hands on..ik zie het, ik ontvang honden van allerlei achtergronden, ik doe de medische opvang samen met de DA, ik help met herplaatsen, uit adopteren..ja ik maak mijn handen vies..oh en het is allemaal vrijwilligers werk, zelfs de benzine betaal ik zelf, want ik wil dat al het geld bij de honden blijft. :ok:
Natturlijk wil ik ook dat iedereen alle info heeft over die bep hond, maar soms is dat gewoon niet. Daarom kijkt de DA de beesten helemaal na en als ze goed gekeurd zijn, dan gaan we verder met adopties.
Er zijn meer mensen die vrijwilligerswerk doen hoor die hoor je er alleen minder over :wink:
Ik geloof echt wel dat je prima werk doet maar dat is dus gewoon een vrijwillige keuze ,niemand draait je arm om toch dat je het moet doen :wink:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

En hoor je mij klagen? Nee helemaal niet, het is de beste vrijwilligersbaan die ik ooit heb gehad..
En ik ben blij dat ik dit allemaal kan blijven doen als ik in Nederland ben..
tineke

Dutchie63 schreef:En hoor je mij klagen? Nee helemaal niet, het is de beste vrijwilligersbaan die ik ooit heb gehad..
En ik ben blij dat ik dit allemaal kan blijven doen als ik in Nederland ben..
Nee ik hoor je ook niet klagen maar heb wel het gevoel,correct me if i'm wrong :wink:,dat de discussie dood slaat omdat jij iedere keer roept hoeveel je wel niet doet in rescue.
Op mij komt het wat over dat omdat je dat ,ongetwijfeld prima ,doet andere zich bij jou mening moeten neerleggen :wink:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Omdat het hondeleed zo erg is, en rescue in mijn bloed zit..sorry..maar dit is toch een hondenforum?..
En dat sommige mensen gewoon hun ogen dicht doen en het leven gaat gewoon door..
Maar zo is het echt niet..jammer genoeg..
Ik heb het over mijn ervaringen hier, maar velen denken dat ik dus niet weet waar ik mee bezig ben..maar zo is het niet..ik weet niet alles helemaal niet..maar wat ik weet, weet ik.. :idea:
tineke

Dutchie63 schreef:Omdat het hondeleed zo erg is, en rescue in mijn bloed zit..sorry..maar dit is toch een hondenforum?..
En dat sommige mensen gewoon hun ogen dicht doen en het leven gaat gewoon door..
Maar zo is het echt niet..jammer genoeg..
Ik heb het over mijn ervaringen hier, maar velen denken dat ik dus niet weet waar ik mee bezig ben..maar zo is het niet..ik weet niet alles helemaal niet..maar wat ik weet, weet ik.. :idea:
Dierenleed is vreselijk waar het ook ter wereld voorkomt en ik doe daar zeker ook niet mijn ogen voor dicht.
Ik twijfel niet aan je kennis hoor maar denk wel dat jij vanuit een hele andere situatie oordeelt en dat het er hier gewoonweg wat anders aan toe gaat :wink: .
Nederland -Spanje zijn op het gebied van dierenwelzijn ook onvergelijkbaar.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:dat zeker, maar vaak zijn ze mishandeld, kunnen een hekel daardoor hebben aan mensen, hebben voor hun eten moeten knokken, zullen ze misschien thuis dus ook doen als je meerdere honden hebt etc., vaak zie je wel dat ze goed in een roedel kunnen leven maar er zijn er natuurlijk ook die geen andere honden moeten.
dat is waar, maar honden hier in het asiel worden ook al snel om die zelfde redenen daar achtergelaten.

Als je een hond uit een NL asiel haalt, krijg je de info van een asielmedewerker en je moet er maar vanuit gaan dat het klopt.

Als je voor een buitenlandertje gaat, kun je de honden in een gezinssituatie zien met kleine kinderen en ev met katten. Je ziet dan hoe hij/zij het in huis doet. Je maakt kennis met de hond, je krijgt een uitgebreide beschrijving erbij en als je de hond adopteert en je hebt vragen of komt ergens niet uit, dan heb je de nazorg van de stichting die je ermee helpt.

Veel asiels geven niet thuis als je met problemen zit of ja ga maar een cursus volgen, maar dat is geen gerichte hulp...
Nederlandse asiels lijken minder betrokken bij de honden zodra ze geplaatst zijn.
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Jenny, je hebt helemaal gelijk.
Het is alleen jammer dat sommige mensen zich gelijk aangevallen voelen en daar van uit reageren, want daar kan ik niks mee, ik heb meer aan de informatie die mensen geven om mijn horizon te verbreden :ok:

Groetjes, Noëlle.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kan allemaal waar zijn, maar dat soort honden in de staat die jij beschrijft haal je dus niet naar Nederland. Honden die bemiddeld worden moeten in ieder geval gezond zijn en kunnen reizen en verder in staat zijn tot gedrag wat maakt dat ze hier een zo normaal mogelijk leven kunnen hebben. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:

ik zie ze hier niet de vele zwervertjes hoor, gelukkig niet :wink:
Natuurlijk heb je hier veel hondjes in het asiel.. maar dan is het weer persoonlijk wat je onder moeilijk verstaat...
baknijd zie ik niet als moeilijk bijvoorbeeld.. agressie tov andere honden tot een bepaald niveau ook niet.
Heel veel honden zijn in NL gewoon herplaatsbaar... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Nou , ik neem er dus wel 2 mee naar Nederland die hier vandaan komen.. :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Nou , ik neem er dus wel 2 mee naar Nederland die hier vandaan komen.. :wink:
Ik snap niet wat je nou bedoeld. Bemiddel jij dus schurftige zieke bange honden of bemiddel je ze pas als ze bijgetrokken en weer gezond zijn?
Als stichting hoor je een nette hond aan te bieden en niet een die nog totaal bij moet trekken. Als je zo'n hondje wil bemiddelen moet je hem netjes onder de eigen vleugels houden totdat de hond zover is opgeknapt dat hij plaatsbaar is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het dus over mijn eigen 2 honden die mee komen naar Nederland :wink: , vrij van alle ziektes, allemaal netjes ingeent enzo en alle papieren zijn in orde..
Wij doen het w.s een beetje anders dan in Nederland, als ik met honden aan kom die uit een slechte situatie komen, gaan ze gelijk in quarentine..en naar de DA..Ze blijven in quarantine totdat de DA zegt dat het ok is.
We gaan door veel bleek and andere middelen. Natuurlijk adopteer je geen hond uit die ziek is. of schurft heeft..
Wij werken veel met pleeggezinnen, als een hond gezond is, maar we hebben nog geenbaasje en als de temperament is getest dat hij goed bij mensen, kinderen, katten, honden kan, gaan de honden daar naar toe totdat ze geadopteerd worden.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Ik heb het dus over mijn eigen 2 honden die mee komen naar Nederland :wink: , vrij van alle ziektes, allemaal netjes ingeent enzo en alle papieren zijn in orde..
Wij doen het w.s een beetje anders dan in Nederland, als ik met honden aan kom die uit een slechte situatie komen, gaan ze gelijk in quarentine..en naar de DA..Ze blijven in quarantine totdat de DA zegt dat het ok is.
We gaan door veel bleek and andere middelen. Natuurlijk adopteer je geen hond uit die ziek is. of schurft heeft..
Wij werken veel met pleeggezinnen, als een hond gezond is, maar we hebben nog geenbaasje en als de temperament is getest dat hij goed bij mensen, kinderen, katten, honden kan, gaan de honden daar naar toe totdat ze geadopteerd worden.
Precies, dus is het niet reeel het beeld te scheppen dat mensen bij de adoptie van een buitenlandse hond een schurftig bang wezeltje in hun armen gedrukt krijgen en dat is precies wat ik bedoelde met mijn reactie op jouw stukje.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Sorry, verkeerd begrepen.. :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Je bent niet de enige die met buitenlandse honden werkt en zo komen hier in ieder geval als het goed is de honden niet zo aan :wink:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Hier wel, maar we nemen ze dan gelijk op. zoals ik al zei, we plaatsen alleen maar gezonde honden, die gekeurd zijn door een DA.
Wat wil je dat ik doe..hier is een voorbeeld,
Ik rij dus op een berg weg, 21/2 uur vanaf het dorp..er zijn daar erg veel indianen die totaal geen begrip hebben voor beesten, tenminste honden..de puppies die 6-7 weken oud zijn zitten vast aan een kabel, zo kort dat ze niet eens kunnen zitten..laat staan liggen. Het eten, is een beetje groenig, en water, oh ja, dat heeft een lekker filmpje erover..van misschien een paar dagen geleden, of langer.
Dus wat doe ik, ik praat met die lui (smeek is een beter woord) en soms geven ze mij de puppies mee, gelijk naar de DA..ermee..dus wat doe ik hier verkeerd aan dan? Zou het wel willen weten.. :denken:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
dat zeker, maar vaak zijn ze mishandeld, kunnen een hekel daardoor hebben aan mensen, hebben voor hun eten moeten knokken, zullen ze misschien thuis dus ook doen als je meerdere honden hebt etc., vaak zie je wel dat ze goed in een roedel kunnen leven maar er zijn er natuurlijk ook die geen andere honden moeten.
Da's nou gek he, maar agressie naar mensen toe zie je weinig bij die honden in Zuid Europa en die hebben er nou net genoeg redenen voor!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:dus wat doe ik hier verkeerd aan dan? Zou het wel willen weten.. :denken:
Je moet beter lezen..dat doe je verkeerd. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:
Zo'n hondje uit het buitenland, heeft w.s voor zich zelf moeten zorgen, eten jatten van waar dan ook, hebben soms sociale problemen, kunnen schuw zijn, want vaak worden ze overal weggejaagd, soms zitten helemaal onder de vlooien, zijn broodmager, hebben een ziekte of zo onder de leden, minder of weinig of geen weerstand, vanwege slechte voeding of geen voeding, zitten onder de wormen vaak, ( incl. hartwormen) mmm misschien schurft..Dus als je denkt dat die hondjes "schoon" zijn, ga maar es kijken daar..
Het is in en in triest...

Zo worden deze honden bij ons opgenomen, zo zien deze honden eruit..dankzij hard werken van vrijwilligers, goed eten, goede medische help, dan komen ze er vaak weer helemaal boven op zodat ze geadopteerd kunnen worden..
Maar voor dat het zo ver is, is het in en in triest.
Eline, ik heb net op jouw website gekeken van Cadiz..er zijn aardig wat overeenkomsten tussen die honden, ( niet het ras of i.d) maar de manier waarop ze leven) en die van onze groep..
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

iones schreef:
malinois schreef:
dat zeker, maar vaak zijn ze mishandeld, kunnen een hekel daardoor hebben aan mensen, hebben voor hun eten moeten knokken, zullen ze misschien thuis dus ook doen als je meerdere honden hebt etc., vaak zie je wel dat ze goed in een roedel kunnen leven maar er zijn er natuurlijk ook die geen andere honden moeten.
Da's nou gek he, maar agressie naar mensen toe zie je weinig bij die honden in Zuid Europa en die hebben er nou net genoeg redenen voor!
ja, je hebt gelijk...mensen is eten. !! :wink:

vooral de toeristen weten ze te binden voor .. eten !! :ok: :wink:

dus agressief? ..nou nee, anders hebben ze geen eten, toch?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”