Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn herders eng?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

Caro. schreef:
IngeK schreef:
de hond van Caro krijgt meteen een knuffel. De 1e hond van jou ook Malinois en de 2e niet :) Puur als ik deze fotos zie.
Welke hond van mij? Of bedoel je de eerste foto die Malinois liet zien?
Oeps...ja die bedoel ik :mrgreen: foutje
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik ben niet bang voor herders, maar dat ben ik eigenlijk voor geen een ras. Toch heb ik niet zo'n goede ervaring met Duitse herders uit de buurt, richting mijn honden vind ik ze lomp en overheersend. Wieke is erg onderdanig maar wil wel graag even gedag zeggen. In het losloopgebied waar wij vaak lopen wordt ze dan ook altijd opgejaagd en omver gebeukt door een DH. Een andere herder duikt altijd heel lomp boven op Timo. Nee, ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met Duitse herders....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier is het zo erg dat ik haar moet vermommen als ik de straat opwil :jank:

aanschouw mijn enge herder :smile2: :smile2: :smile2:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Afbeelding

Dit kan iemand toch niet eng vinden?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rami schreef:Nee, helemaal niet eng. :wink: Integendeel. Ik vind herders (met name de wat grovere zoals de Oudduitse) en vooral, vooral herderkruisingen de meest 'aantrekkelijke' honden. Dat klinkt misschien raar, maar ik bedoel dat ik ze graag zie maar ook dat ze eigenschappen hebben die me aanspreken. Maar toch... denk ik dat ik niet geschikt ben voor een herder.
Ik vind eigenlijk all-rounders, een soort 'gemiddelde' honden het fijnst. Met Bill en Sil heb ik het dan ook best getroffen: ze gaan graag mee op lange wandelingen, maar ze liggen ook graag aan mijn voeten, ze houden van spelen met een bal of stok, maar kunnen zich ook vermaken met rondscharrelen op het erf en door de tuin. Ze bewaken de poort maar zijn ook weer niet zo blafferig dat je er gek van wordt.
En ik denk een herder niet een gemiddelde hond is. :wink:

Laat die beschrijving nou ook voor 100% op mijn Jantje van toepassing zijn.....:? :D
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maart
Zeer actief

onvermomd ziet er zo uit...

Afbeelding

en den anderen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

renee-uk schreef:
Rami schreef:Nee, helemaal niet eng. :wink: Integendeel. Ik vind herders (met name de wat grovere zoals de Oudduitse) en vooral, vooral herderkruisingen de meest 'aantrekkelijke' honden. Dat klinkt misschien raar, maar ik bedoel dat ik ze graag zie maar ook dat ze eigenschappen hebben die me aanspreken. Maar toch... denk ik dat ik niet geschikt ben voor een herder.
Ik vind eigenlijk all-rounders, een soort 'gemiddelde' honden het fijnst. Met Bill en Sil heb ik het dan ook best getroffen: ze gaan graag mee op lange wandelingen, maar ze liggen ook graag aan mijn voeten, ze houden van spelen met een bal of stok, maar kunnen zich ook vermaken met rondscharrelen op het erf en door de tuin. Ze bewaken de poort maar zijn ook weer niet zo blafferig dat je er gek van wordt.En ik denk een herder niet een gemiddelde hond is. :wink:
Laat die beschrijving nou ook voor 100% op mijn Jantje van toepassing zijn.....:? :D
Maar misschien is Jantje een uitzondering? Ik bedoel met mijn 'rijtje' dat Billy en Silka nergens heel erg fanatiek in zijn. Ja, ze trekken er graag op uit maar dat doen alle honden. :wink:
Van herders heb ik - misschien onterecht - het idee dat ze echt een taak moeten hebben. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Herders vind ik absoluut niet eng. Voor geen enkel ras ben ik bang maar ik kan uiteraard wel eens terughoudend zijn naar een individuele hond.
Frank
Actief
Mijn ras(sen): Working Terriers

Ongelezen bericht door Frank »

Ja, als je het aan mijn zoon(van 5) zou vragen zou hij zeggen dat hij Herders eng vind. Maar tot dit rijtje behoren alle rassen met langer haar, dus ook Labjes, Goldens, Stabijs etc etc. Het was tot een jaar of twee geleden zelfs zo dat ie er voor op de loop ging. Zijn zusje daarintegen heeft dit nooit gehad.

Enige hondensoorten waar ie niet bang voor is.......Hou je vast:
Staffords, Bull Terriers, Boxers, Pitbulls etc etc. Eigenlijk bijna alle Bull rassen. Neemt niet weg dat hij sommige individuele honden van deze rassen ook niet benadert maar dat zijn incidenten. Hoe dit komt? Simpel, omdat deze honden hun ogen vaak beter zichtbaar zijn dan van andere rassen en dus beter zichtbaar is hoe het karakter van deze honden is.
Opvallend is ook dat veel vreemde kinderen, als hun ouders ze niet beinvloeden of als ze er niet bij zijn, ook dit soort honden heel open benaderen, juist door die blik.

Maar de vraag, zijn Herders eng? Nee, ze zijn vaak wel waakser dan andere rassen, maar een goede eigenaar zorgt dat ie altijd zijn honden onder controle heeft zodat er geen gekke dingen kunnen gebeuren. Net zoals die man (uit een ander topic) op het strand met zijn twee honden kort aangelijnd. Deze man weet waarschijnlijk wat ie heeft en neemt dus zijn maatregelen. Dus geen probleem.

Problemen onstaan er vaak(in confrontatie met andere honden) pas als anderen denken dat ze hun eigen hond altijd maar te pas en te onpas los moet laten lopen zonder rekening te houden met anderen.

Een Herder(werkhond) is wel geneigd eens naar de troon van de roedelleider te steken. Maar als je als baas kordaat optreed hoeft ook dit geen probleem te zijn.

We moeten niet vergeten dat we met HONDEN te maken hebben hier. Veel teveel mensen willen hun honden helemaal vermenselijkt zien, en daar word hier de grootste fout gemaakt, en daarom gebeuren veel van de ongelukken. Door baasjes die niet voorbereid zijn en onvoldoende kennis hebben van het fenomeen hond in het algemeen.
Frank
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ja ik vond herders eng, vooral vanwege slechte ervaringen. Tyra vond herders zo eng dat ze met dr staart tussen haar benen weg ging rennen als ze er een zag, ook al was het een pup. Gelukkig komen we nu regelmatig ontzettend lieve en rustige herders (in ons geval gaat het om de duiters) tegen zodat we allebei eigenlijk van de angst af zijn. Maar mijn lievelingsras zal het nooit worden.
Frank
Actief
Mijn ras(sen): Working Terriers

Ongelezen bericht door Frank »

Valerie schreef: duiters
Heb je een foto? Ken dit ras namelijk nog niet :mrgreen:
Frank
Valerie
Zeer actief

Oops, ik bedoel natuurlijk van ons buurland, de Duitsers :mrgreen: (het is weekeind)
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

Dit kan toch niet eng zijn?

Afbeelding

En ondanks dat Haggis het liefst met andere Herders speelt, kan hij het wel:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik Herders erg makkelijk te lezen, in tegenstelling tot honden met gecoupeerde of flaporen, RR die altijd een 'borstel' op de rug hebben, honden met gecoupeerde of krulstaarten etc. etc. spreekt een herder hele duidelijke taal :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Kinderen willen trouwens altijd liever Bill aaien (ziet er uit als een goeierd met zijn hangoren) als Sil (spitse oren, wolfachtig). Zelfs als Silka heel onderdanig naar zo'n kind toegaat en Bill er niets van moet hebben (kop wegdraaien). Het is dus idd puur het uiterlijk wat wel of niet lief gevonden wordt.
Kinderen staan ook altijd raar te kijken als ik zeg dat ze die wolf wel mogen aaien maar die lobbes niet... :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Rami schreef:
renee-uk schreef:
Ik vind eigenlijk all-rounders, een soort 'gemiddelde' honden het fijnst. Met Bill en Sil heb ik het dan ook best getroffen: ze gaan graag mee op lange wandelingen, maar ze liggen ook graag aan mijn voeten, ze houden van spelen met een bal of stok, maar kunnen zich ook vermaken met rondscharrelen op het erf en door de tuin. Ze bewaken de poort maar zijn ook weer niet zo blafferig dat je er gek van wordt.En ik denk een herder niet een gemiddelde hond is. :wink:
Maar misschien is Jantje een uitzondering? Ik bedoel met mijn 'rijtje' dat Billy en Silka nergens heel erg fanatiek in zijn. Ja, ze trekken er graag op uit maar dat doen alle honden. :wink:
Van herders heb ik - misschien onterecht - het idee dat ze echt een taak moeten hebben. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Nee hoor Jan is een echte dh, heel erg werkwillig, heel erg attent en ja heel erg baasgericht, niet echt geinteresseerd in andere mensen en honden maar ook niet onaardig naar ze. Hij vindt ze gewoon niet belangrijk.
En een taak....ja ik denk wel dat ze die nodig hebben, maar de poort bewaken is ook al een taak, meehelpen in de tuin is ook een taak.
Zelfs op straat lopen is een taak, want daar moet ie ook luisteren en soms volgen en natuurlijk opletten dat alles in zn roedeltje wel goed gaat ;).

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt en daar heb je -wat Jan betreft- ook wel gelijk in. Die genoot op de club in Nederland, net zoveel van het appel lopen als van het pakwerk en hij mist dat hier in Engeland. Wat ik dan probeer op te vangen door het dagelijkse poep en plas rondje af te sluiten met een beetje appel lopen op het veldje hier in de buurt.
Ik denk alleen dat die hang naar 'trainen' komt omdat hij nou eenmaal vanaf pup mee is gegaan naar de club. Had ik dat niet gedaan had ie waarschijnlijk happy genoeg geweest met alleen zijn broodnodige dagelijkse beweging en de 'geestelijke' spelletjes die je so wie so met een hond doet (tenminste ik wel). Maar ik denk niet dat ie daarion verschilt van elke andere middelgrote hond, denk dat een heleboel problemen met dat soort honden voortkomt uit het feit dat ze niet genoeg beweging krijgen/bezig gehouden worden en daar dan zelf een soort van compensatie voor gaan zoeken :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maart
Zeer actief

malinois schreef: dat staat er ook niet, ik zeg dat voornamelijk andere mecheleigenaars de manier van spelen snappen... de rest zal al snel doodsangsten uitstaan terwijl er niets aan de hand is... daarnaast heb ik gewoon de ervaring dat herders onderling elkaar het best liggen niet alleen bij mij... maar ik zie dat ook in het bos...
En dat labjes en mechelaars ook vaak niet samen gaan zie ik hier gewoon in het bos, park etc.

:pffff:

Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Craig schreef:Dit kan toch niet eng zijn?
--------------------
Persoonlijk vind ik Herders erg makkelijk te lezen, in tegenstelling tot honden met gecoupeerde of flaporen, RR die altijd een 'borstel' op de rug hebben, honden met gecoupeerde of krulstaarten etc. etc. spreekt een herder hele duidelijke taal :wink:
Ooo dat kan zeker eng zijn hoor :mrgreen: Maar ik vind weer gladharige honden makkelijk te lezen, vooral staffords vanwege de gezichtsuitdrukkingen en het lichaamstaal dat ik gewent ben. Ik denk dat dat voor ieder geld met het ras dat je in huis hebt.
renee-uk
Zeer actief

Ik denk dat dat voor ieder geld met het ras dat je in huis hebt.
En ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt Valerie :wink:
Afbeelding

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nee ik vind herders absoluut niet eng,ik vind veel herdersoorten juist prachtig.
Niet ieder soort spreekt me qua karakter aan ,ik vind ze al snel nerveus en erg verbaal ingesteld :mrgreen: maar een mooie oud duitse herder met een stabiel karakter spreekt me wel aan.
Ik heb geen echt nare dingen met herders zelf ooit meegemaakt en mijn ervaring is dat ze best makkelijk weg te brullen zijn als ze wel wat te opdringerig worden.
In mijn jeugd hadden buren van ons een hollandse herder,Wilson genaamd , en daar liep ik veel mee en dat was een heerlijke hond.
Een paar jaar geleden heb ik een toen nog helemaal verklitte oud duitse herder in de buurt van Utrecht opgehaald die zijn hele leven ,zes jaar,in een kennel had gezeten ter bewaking van een bedrijf samen met een mechelaar.
Na verkoop van het bedrijf was de baas ''vergeten'' zijn honden mee te nemen en de nieuwe eigenaar wilde ze niet.
Mechelaar was al geplaatst maar voor Duncan was weinig animo hij zag er ook echt vreselijk onverzorgd uit.
Ik heb hem mijn auto ingetild na een korte kennismaking en dat liet hij zonder problemen toe en zijn huidige baasje heeft hem dagen lang heel voorzichtig uit lopen bostelen en na een paar weken goed voer en vachtverzorging is het toch een prachthond geworden dat wil je niet weten.
Ook qua karakter is het een goudklomp :ok: .
Sultan uit Kimba was ook zo'n heerlijke herdermix waar je zo verliefd op werd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef: ik zeg dat voornamelijk andere mecheleigenaars de manier van spelen snappen... de rest zal al snel doodsangsten uitstaan terwijl er niets aan de hand is... daarnaast heb ik gewoon de ervaring dat herders onderling elkaar het best liggen niet alleen bij mij... maar ik zie dat ook in het bos...
En dat labjes en mechelaars ook vaak niet samen gaan zie ik hier gewoon in het bos, park etc.
.
Ik ken een stel met een golden en een werkmechelaar,twee teefjes, en dat is samen een prima combi, die echt heel veel samen doen :ok:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Inge schreef:Afbeelding

Dit kan iemand toch niet eng vinden?

Natuurlijk wel, dat soort schepsels zijn alleen op de wereld gezet om Bauke angst aan te jagen. Dacht dat iedereen dat nu toch wel snapte :denken: Levensgevaarlijk.

Denk dat ik mijn lidmaatschap van de duitse herderclub maar opzeg en gevarengeld eis voor elke keer dat ik mijn leven gewaagd heb tussen die gevaarlijke herders :jank:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Eng zou ik ze niet noemen. Maar ik moet bekennen dat ik soms ook bij de anti-herder groep hoor. Ik heb bij het asiel zelf een keer een slechte ervaring met een mechelaar gehad, daarna 2 jaar geen grote honden (alles groter dan jackrussels) meer aangeraakt. En meteen een tering-hekel aan herders gekregen. Totdat Lola (hyperactieve asielhond, kortharige hollandse herder) me van mijn angst afhielp.
Ik vind nog steeds dat herders vaak erg fel zijn. En dat moet in goede banen worden geleid. In het asiel zitten er ook regelmatig herders. Soms vind ik ze leuk (het rustige, minder felle type) maar vaak erger ik me kapot aan het eeuwige geblaf en gespring van die beesten (sorry... :N: )
Als ik met Abby langs het (erg rustige) fietspad loop, kom ik ook altijd langs de schtertuin van mensen met een grote duitse herder-reu die steevast begint met blaffen zodra we in het zicht komen, en niet meer ophoudt met blaffen en hysterisch heen en weer rennen tot we een paar honderd meter verder zijn. Als we deze hond aan de riem tegenkomen, moet de eigenaar zich altijd schrap zetten en de hond heel kort houden, anders valt hij uit naar andere honden.

Zo'n beeld heb ik over het algemeen van herders. De herder op mijn krantenwijk, loopt los over het erf, en komt blaffend en grommend aanrennen waardoor je niet met je hand bij de brievenbus kunt, aangezien die aan 'zijn' kant van het hek zit.
Of de man met 2 tervurense herders, die hij panisch aanlijnt zodra hij iemand ziet aankomen die ook een hond bij zich heeft. Als je langsloopt, hangen beide honden te gieren (want blaffen kun je t niet meer noemen) in de riem.

Kortom, ik heb een enorm vooroordeel over herders, vooral door zulke slechte ervaringen, maar ik weet dat er ook leuke herders zijn... :mrgreen:
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Toen ik bij mijn vader woonde hebben wij ook een herder gehad, en bij ons thuis moest ie van vreemden níets hebben, daar kwam je ook echt niet zomaar binnen.

Maar buiten....daar konden mensen hem gewoon aaien en was het een hele lieve hond :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wij hadden de allerliefste herder DH van de hele wereld
we hadden eigenlijk voor de waak maar ja iedereen kon gewoon in en uit lopen bij ons thuis
het was ook een echt schoot hondje hij heeft nooit iemand gebeten totaal niet eng
de 2 pekinezen in huis waren veel gevaarlijker 1 daar van beet ook gewoon door beet vreemde mensen die waren echt erg
en niet alle bijt gevallen komen in de krant hoor maar op school bij mijn zoontje zat toen een jongetje die zijn oog kwijt was door een yorksterier
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Caro. schreef:
malinois schreef:
Caro. schreef: Ik heb dus echt geen idee :19:

Ik vind hem (haar?) een prachtige kop hebben, maar die ogen kan ik dus absoluut niet peilen. Ze staan een beetje 'weemoedig' naar mijn idee en gefixeerd op iets (balletje? :mrgreen: ) , maar aan de hand van deze foto kan ik niet zien of ik deze hond aan zou kunnen halen of niet.
dat is wel leuk :mrgreen: ik zal je zo vertellen hoe of wat (antw. op je vragen)... hier heb je mn 2 andere honden... hoe zie je dat?

Afbeelding

Afbeelding
Oké een poging (als je belooft me niet uit te lachen hoor :smile: ).

Hond 1: Fanatieke drukke, zeer alerte hond.
Maar vrolijke ogen die vriendelijk kijken. Deze hond zou ik (aan de hand van de foto) wel aanhalen en geen reserves bij hebben.

Hond 2: Eigenlijk geen flauw idee :denken: Typisch een voorbeeld dus van een Herder die ik totaal niet kan lezen, zoals hij op de foto staat in ieder geval. Ik zou de hond dus niet totaal onbevangen tegemoet treden. Nu doe ik dat zelden hoor bij honden om er zomaar naar toe te gaan, maar om even een beetje mijn indruk weer te geven :wink: Ik denk dat je bij deze hond geen geintjes uit moet halen :mrgreen:
oke ik had je uitleg beloofd en ik lag niemand uit :pffff: :mrgreen: :

hondje 1:

Afbeelding

Is inderdaad een heel moeilijk te peilen hondje voor mensen die geen verstand van het ras hebben (sorry, ik wil niemand tegen het hoofd stoten hoor :N: :mrgreen: )
Het is een hij... hij hoort hier iets dus is wat aan het luisteren... hij is heel lief staat te kwispelen... maar kan ook ineens beginnen te mokken als je hem aan het aaien bent... (een vreemde dan)...
Voor ons trouwens een schat van een hond (allemaal trouwens)

hondje 2:

Afbeelding

Da's mn Xena. Is een heel open en eerlijk hondje... is een allermansvriendje... vind andere mensen geweldig en zal op straat ook al het mogelijke doen om bij je te komen zodat ze gekroeld kan worden...

hondje 3:

Afbeelding
een moeilijke hond met andere honden... hij moet ze niet... geen enkele of het nu een reu of een teef is...
mensen mag hij of hij mag ze niet... kom je bij zn kennel en hij kwispeld en laat zich aanhalen is het goed en dan ook voor altijd... gromt hij, vergeet het dan maar... dan komt het ook nooit meer goed :pffff:
Op straat wel aan te halen door vreemden.... maar hij laat het gewoon over zich heenkomen... hij wordt er niet warm of koud van heb ik het idee... je moet er inderdaad geen geintjes mee uithalen... hij zal er ook niet voor schromen om zn gelijk te halen als hij fysiek gecorrigeerd wordt.

Dus je zat redelijk goed in de richting :ok:
Laatst gewijzigd door malinois op 03 mei 2008 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Craig schreef:Dit kan toch niet eng zijn?

Afbeelding

En ondanks dat Haggis het liefst met andere Herders speelt, kan hij het wel:

Afbeelding

Wat een uitsraling zeg :eek: Geweldig :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:Afbeelding

Afbeelding

Eng he?
jamaar jamaar jamaar... da's niet eerlijk :pffff: puppies zijn altijd lief :boos:

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator

dit is trouwen nog een lijst van 1 jaar honden beten de golden scort nog hoger dan de heder

# Golden en Labrador Retriever 6

# Duitse Herdershond 2

# Mechelaar 2
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb niet dit hele topicgelezen, maar ik vind herders totaal niet eng.
Er wonen hier diverse herders in de buurt en mijn hond speelt bijna met ze allemaal.
Er zijn een paar baasjes van Herders die ze aangelijnd houden, en die niet met andere honden kunnen spelen, maar ik vind ze totaal niet eng.
twinkeltje
moderator

Pak-de-bal schreef:
Mireillevdw schreef:Afbeelding
Wat is hier nou eng aan, als ik vragen mag??? :19:
het zijn:.. de grote rechte oren en de hele dominante uitstraling, zo van:

"hier ben ik , en ik ga jouw hondje eens lekker bang maken :N: "

maar ik snap best dat , als je aan de andere kant van de lijn zit, dat je dàt niet ziet,
wat de tegenligger wèl van zo'n grote herder ziet :19:
als ik deze foto zie zie ik een vrolijke lieve hond die heel knuffelbaar is een lekkere goedsul :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”