Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoelang jou hond alleen thuis??
Moderator: moderatorteam
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zitten ze 3 dagen per week ruim 8 uur met z'n tweetjes thuis, mijn ouders komen dan wel tussen de middag om een wandelingetje met ze te maken. In de tijd dat er niemand is liggen ze te slapen of spelen ze een beetje. Als we thuis komen gaan we direct met ze aan de wandel zodat ze kunnen rennen en zwemmen. Voor wat betreft het plassen denk ik maar net wat je je hond aanwent. Timo en Wieke kunnen het prima 8 uur volhouden
En 's nachts laat jij je hond toch ook niet uit, moet hij toch heel wat uurtjes z'n plasje ophouden 

Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Bij mijn schoonouders zijn de honden soms ook wel 8-9 uur alleen thuis... Ik zou dat zelf niet doen... Abby is op donderdagochtend wel 5 uur alleen, maar dat is dan ook meteen het maximum. Als ik langer dan 5 uur weg moet, en er is niemand die haar even tussentijds kan uitlaten, dan gaat ze mee. Maar meestal is er wel iemand (moeder, vriend, schoonouders, buurvrouw) die dr zou kunnen uitlaten.
5 uur, hooguit 6, is voor mij toch wel het maximum. Ook al zie ik bij de honden van mijn schoonouders dat ze meer dan 8 uur makkelijk redden, ik zou het zelf niet doen...
5 uur, hooguit 6, is voor mij toch wel het maximum. Ook al zie ik bij de honden van mijn schoonouders dat ze meer dan 8 uur makkelijk redden, ik zou het zelf niet doen...

- Jorda
- Actief
alleen
Mijn honden zijn vier dagen per week 9 uur alleen als ik aan het werk ben. Alleen als ik langer weg ben ivm cursus of als ik opgeroepen word voor een piketdienst, bel ik mijn moeder of een vriendin die dan de honden gaat uitlaten.
En net als bij Indiera ben ik bijna dagelijks op het trainingsveld te vinden en in het weekend heb ik altijd wedstrijden met de honden. Mijn honden weten niet beter en zijn happy. Als ik heb gewerkt zorg ik er wel voor dat ik 's avonds niet wegga, of dat ze met me mee kunnen.
Groetjes van Jorda.
En net als bij Indiera ben ik bijna dagelijks op het trainingsveld te vinden en in het weekend heb ik altijd wedstrijden met de honden. Mijn honden weten niet beter en zijn happy. Als ik heb gewerkt zorg ik er wel voor dat ik 's avonds niet wegga, of dat ze met me mee kunnen.
Groetjes van Jorda.

Re: alleen
hier schrik ik erg van, ben ik nou zo ouderwets die voor die tijd een oppas dan vraag?Jorda schreef:Mijn honden zijn vier dagen per week 9 uur alleen als ik aan het werk ben.

.En net als bij Indiera ben ik bijna dagelijks op het trainingsveld te vinden en in het weekend heb ik altijd wedstrijden met de honden
dit slaat weer nergens op , net als bij die andere, ik ga óok elke dag met Bauke heel lang uit
en doe ook lange wandelingen elke dag, maar..
tòch vraag ik dan een oppas als ik zo lang wegmoet
is dit nou normaal, of ben ik nou een "abnormaal"?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ieder maakt eigen keuzes, dit is voor de honden van Jorda dus prima, jij zou dit niet willen, ook prima, het ene is niet normaal en het andere abnormaal... gewoon een andere keus die mensen makenPak-de-bal schreef:hier schrik ik erg van, ben ik nou zo ouderwets die voor die tijd een oppas dan vraag?Jorda schreef:Mijn honden zijn vier dagen per week 9 uur alleen als ik aan het werk ben.![]()
![]()
.En net als bij Indiera ben ik bijna dagelijks op het trainingsveld te vinden en in het weekend heb ik altijd wedstrijden met de honden
di slaat weer nergens op : ik ga ook elke dag met Bauke uit en doe lange wandelingen elke dag, maar..

maar maak je dan een goede , èn een verantwoorde keuze?yamie schreef:ieder maakt eigen keuzes, dit is voor de honden van Jorda dus prima, jij zou dit niet willen, ook prima, het ene is niet normaal en het andere abnormaal... gewoon een andere keus die mensen maken

dat is bij sommige gevallen toch wel een kwestie van "is dit wel normaal"?
Hoe is er niet eentje aangevallen over het feit dcat de hond 8 `a 9 uur in de bench moest blijven zitten?
En hier zou het ineens wèl goedgekeurd worden? dat snap ik dan niet...
- Moos
- Zeer actief
Je ziet zelf hopenlijk ook wel het verschil tussen 8 uur in de bench alleen, en 8 uur met meerdere honden los in huis?Pak-de-bal schreef:maar maak je dan een goede , èn een verantwoorde keuze?yamie schreef:ieder maakt eigen keuzes, dit is voor de honden van Jorda dus prima, jij zou dit niet willen, ook prima, het ene is niet normaal en het andere abnormaal... gewoon een andere keus die mensen maken![]()
Hoe is er niet eentje aangevallen over het feit dcat de hond 8 `a 9 uur in de bench moest blijven zitten?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik lees niks over 8/9 uur in een bench.Pak-de-bal schreef:maar maak je dan een goede , èn een verantwoorde keuze?yamie schreef:ieder maakt eigen keuzes, dit is voor de honden van Jorda dus prima, jij zou dit niet willen, ook prima, het ene is niet normaal en het andere abnormaal... gewoon een andere keus die mensen maken![]()
ik denk dat honden best die tijd zonder baas kunnen zijn, en dat er bij Jorda meer dan genoeg tegenover staat aan aandacht en werken met de baas.
niet in de bench nee, maar wel in huisyamie schreef:ik lees niks over 8/9 uur in een bench.Pak-de-bal schreef:maar maak je dan een goede , èn een verantwoorde keuze?yamie schreef:ieder maakt eigen keuzes, dit is voor de honden van Jorda dus prima, jij zou dit niet willen, ook prima, het ene is niet normaal en het andere abnormaal... gewoon een andere keus die mensen maken![]()
ik denk dat honden best die tijd zonder baas kunnen zijn, en dat er bij Jorda meer dan genoeg tegenover staat aan aandacht en werken met de baas.

ik heb net uitgelegd, dat ik ook heel veel doe met Bauke qua lange wandelingen dan, en op strand zijn.
maar het is toch een volgende , nieuwe dag dan?
Met een nieuw alleen-zijn , de hele dag?
Een hond kàn nou even niet teren op een menselijke manier van:
..."gôh, wat was het gisteren leuk , hè? En morgen mag ik weer"...
een hond leeft per minuut namelijk, snap je?
- Moos
- Zeer actief
Als je je hond echt flink geestelijk en lichamelijk bezig houdt kunnen ze daar de volgende dag ook nog best tevreden van zijn.Pak-de-bal schreef:
Een hond kàn nou even niet teren op een menselijke manier van:
"gôh, wat was het gisteren leuk , hè? "
Bovendien lees ik hier ook overal dat op de dagen dat de honden 8 uur alleen zitten er ook nog flink met ze gewandeld wordt.
Het is dan niet 8 uur alleen en verder ook alleen een rondje van 10 minuutjes die dag.

De sinten hier zitten gerust 8 uur per dag alleen zonder uitgelaten te worden. Sterker: er zijn dagen dat ze helemaal niet uitgelaten worden. Zij kunnen dit heel goed hebben en worden niet depressief of juist weer enorm druk ervan. Ze mogen in de tuin al hun behoeften doen maar als we ze 's nachts eens opsluiten (enorme storm, vuurwerk e.d.) dan blijven ze ook gerust 8 uren droog.
Het ligt enorm aan het type hond en het karakter. Boris zou helemaal gek worden en dus wordt hij gewoon 6 á 7 x per dag uitgelaten en als hij eens alleen thuis moet zijn dan blijft hij in de zomer (bij lekker weer) buiten en anders binnen en laat de overbuurvrouw hem elke 3 uur uit. Of hij gaat gezellig bij Bo en Sam het terrein op en lekker de vrijheid maar dat zijn we nog aan het opbouwen en dan moet het goed weer zijn gezien zijn HD.
In de periode dat Biko hier was ging die dagelijks zeker gemiddeld minimaal 1.5 uur mee. Die kon niet een dag alleen in de tuin zijn. Daar had hij veel te veel energie voor. Geeft ook niets, dan letten we daar op.
Sam vind het altijd wel leuk om mee te mogen, maar niet te lang. Een uur per dag wandelen is heel leuk, maar daarna wil hij de rest van de dag gewoon lekker lui op eigen terrein rondhangen en gaat hij niet meer mee. Bo heeft af en toe dagen dat ze helemaal geen zin heeft om mee te gaan. Soms gaat ze wel een week niet mee uit. Geven ze zelf heel goed aan want dan komen ze gewoon niet als ik de riemen pak. En dan is het voor mij duidelijk (wel check ik dan altijd even of ze wel normaal lopen en "goed in hun vel zitten".)
Het ligt enorm aan het type hond en het karakter. Boris zou helemaal gek worden en dus wordt hij gewoon 6 á 7 x per dag uitgelaten en als hij eens alleen thuis moet zijn dan blijft hij in de zomer (bij lekker weer) buiten en anders binnen en laat de overbuurvrouw hem elke 3 uur uit. Of hij gaat gezellig bij Bo en Sam het terrein op en lekker de vrijheid maar dat zijn we nog aan het opbouwen en dan moet het goed weer zijn gezien zijn HD.
In de periode dat Biko hier was ging die dagelijks zeker gemiddeld minimaal 1.5 uur mee. Die kon niet een dag alleen in de tuin zijn. Daar had hij veel te veel energie voor. Geeft ook niets, dan letten we daar op.
Sam vind het altijd wel leuk om mee te mogen, maar niet te lang. Een uur per dag wandelen is heel leuk, maar daarna wil hij de rest van de dag gewoon lekker lui op eigen terrein rondhangen en gaat hij niet meer mee. Bo heeft af en toe dagen dat ze helemaal geen zin heeft om mee te gaan. Soms gaat ze wel een week niet mee uit. Geven ze zelf heel goed aan want dan komen ze gewoon niet als ik de riemen pak. En dan is het voor mij duidelijk (wel check ik dan altijd even of ze wel normaal lopen en "goed in hun vel zitten".)
- Derona
- Zeer actief
Nou ik persoonlijk vind dat wel normaal,.Pak-de-bal schreef:hier schrik ik erg van, ben ik nou zo ouderwets die voor die tijd een oppas dan vraag?Jorda schreef:Mijn honden zijn vier dagen per week 9 uur alleen als ik aan het werk ben.![]()
![]()
dit slaat weer nergens op , net als bij die andere, ik ga óok elke dag met Bauke heel lang uit
en doe ook lange wandelingen elke dag, maar..
ik zou het genees kunnen zolang alleen laten,

de volwassen honden kunnen een dagje van 6 a 8 uur wel thuis doorbrengen.
Maar dat is bij ons niet dagelijks. Alleen als we op visite gaan bij familie in het noorden. Hooguit 6 keer per jaar.
Voor een gewone doordeweekse dag vind ik dat ze echt wel 4 a 5 uur aan een stuk moeten kunnen doorbrengen zonder mij.
Ik help op school, moet ook nog wel eens boodschappen doen etc.
We hebben nu een pup, en aangezien die in de bench gaat als ik er niet bij ben , plan ik alles rondom zijn slaaptijden.
En ben ik niet langer dan een uur van huis, en anders zorg ik voor oppas.
Maar dat is bij ons niet dagelijks. Alleen als we op visite gaan bij familie in het noorden. Hooguit 6 keer per jaar.
Voor een gewone doordeweekse dag vind ik dat ze echt wel 4 a 5 uur aan een stuk moeten kunnen doorbrengen zonder mij.
Ik help op school, moet ook nog wel eens boodschappen doen etc.
We hebben nu een pup, en aangezien die in de bench gaat als ik er niet bij ben , plan ik alles rondom zijn slaaptijden.
En ben ik niet langer dan een uur van huis, en anders zorg ik voor oppas.
het is echt alleen thuis lees maar:Moos schreef:Het is dan niet 8 uur alleen en verder ook alleen een rondje van 10 minuutjes die dag.
dus alleen bij langer dan 9 uur, dan pas een rondjeMijn honden zijn vier dagen per week 9 uur alleen als ik aan het werk ben. Alleen als ik langer weg ben ivm cursus of als ik opgeroepen word voor een piketdienst, bel ik mijn moeder of een vriendin die dan de honden gaat uitlaten.
niets mis mee ,want bij mij gebeurt dat 3 dagen in de week ,dan zijn ze 8 uur alleen zonder uitgelaten te worden en nee dat is niet zielig ,wij sporten
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben gemiddeld ongeveer 32 uur per week (inclusief reistijd) van huis.
3 dagen van 6 uur, 2 dagen van 7 uur. Maar ik begin pas 's middags met werken en in de ochtend wordt dan ook standaard een flinke wandeling gemaakt. Als ik incidenteel tot later op de avond moet werken worden ze rond een uur of 5 uitgelaten door mijn ouders. Nu het weer langer licht is wordt er ook 's avonds een boswandeling gedaan en 2 avonden per week zijn we zowiezo 's avonds op het trainingsveld te vinden.
In schoolvakanties werk ik wel hele dagen, meestal 3 dagen per week dan (en dan ben ik 11 uur per dag weg maximaal). Dan worden ze tussendoor gewoon uitgelaten door mijn ouders en de vrije dagen zijn dan voor de honden.
3 dagen van 6 uur, 2 dagen van 7 uur. Maar ik begin pas 's middags met werken en in de ochtend wordt dan ook standaard een flinke wandeling gemaakt. Als ik incidenteel tot later op de avond moet werken worden ze rond een uur of 5 uitgelaten door mijn ouders. Nu het weer langer licht is wordt er ook 's avonds een boswandeling gedaan en 2 avonden per week zijn we zowiezo 's avonds op het trainingsveld te vinden.
In schoolvakanties werk ik wel hele dagen, meestal 3 dagen per week dan (en dan ben ik 11 uur per dag weg maximaal). Dan worden ze tussendoor gewoon uitgelaten door mijn ouders en de vrije dagen zijn dan voor de honden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Dat doe ik ook hoor!Derona schreef:Wat vinden jullie ervan.dat er mensen zijm die hun honden wel langer dan 7 uur alleen laten,
en dan ook zonder een keer tussen door uitgelaten te worden?
Ik werk de ene week twee dagen, de andere week drie. En dan zit mijn hondje zo'n 9 uur alleen thuis zonder uitgelaten te worden. Ze vindt het volgens mij prima. Ze geeft geen kick en ligt in mijn bed te slapen.
Ik werk op verschillende tijden: als ik 's ochtends om 6 uur moet beginnen ga ik echt daarvoor niet urenlang lopen. Dat wordt dan een blokje-om aan de lijn. Na m'n werk wordt er natuurlijk wel lang gewandeld, en op zo'n dag laat ik haar ook verder niet alleen.
Maar het is helemaal geen probleem. Ook het plas-ophouden niet. Want als ik na m'n werk met haar ga wandelen duurt het echt wel een tijdje voordat ze haar eerste plasje doet. De plek moet natuurlijk wel zorgvuldig worden uitgezocht

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt ze toch ook een beetje erop trainen? Niet teveel water hebben staan zodat ze niet hoeven te plassen. Ik vind wel eigenlijk persoonlijk, dat je ze goed uit moet laten, en laten rennen etc..voordat je weg gaat voor een lange tijd, dan slapen ze toch lekker..
sNachts slapen ze ook iets van 8 of 9 uur..
Als er een optie is dat er een daycare voor honden is is dat toppie, vooral als het 5 dagen per week is. Ik zou denk ik dan mijn hond 1 of 2 keer per week daar naar toe brengen..
sNachts slapen ze ook iets van 8 of 9 uur..
Als er een optie is dat er een daycare voor honden is is dat toppie, vooral als het 5 dagen per week is. Ik zou denk ik dan mijn hond 1 of 2 keer per week daar naar toe brengen..

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Hier staat altijd een grote bak water. Maar vreemd genoeg drinkt ze nooit als ik weg ben: als ik thuiskom gaat ze pas wat drinkenDutchie63 schreef:Niet teveel water hebben staan zodat ze niet hoeven te plassen.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Pak-de-bal, misschien is het verschil wel dat jij maar 1 hond hebt, dan vind ik 8 uur alleen thuis ook te lang. Als je 2 of meer honden hebt dan hebben ze elkaar nog, kunnen ze nog een beetje spelen ofzo. Ik persoonlijk vind dat een hond best 8 uur alleen thuis kan zijn als je van tevoren en erna maar veel tijd in je hond stopt. Daarnaast doen mijn honden dezelfde dingen als wij niet huis zijn als dat we wel thuis zijn...en dat is slapen en spelen 

Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Sorry dat ik het zeg hoor, maar er zijn mensen die gewoon 8 uur op een dag moeten werken. Dat veel van jullie nou het geluk hebben dat jullie zo weinig hoeven te werken.... En dan zeggen dat het erg is als een hond 8 uurtjes per dag alleen moet blijven. Als je gewoon daarna en daarvoor een goede wandeling maakt en de dagen dat je thuis bent lekker met je hond(en) weggaat, is er mijns inziens niets aan de hand. Er zijn mensen die niet de luxe hebben dat de hond ergens ondergebracht kan worden. Om dan maar meteen zo te reageren :S
Ikzelf laat mijn hondje ook niet langer dan een paar uurtjes alleen en als het nodig is, kan ze altijd bij mijn moeder ofzo. Maar ik vind wel dat mensen die hun hond 8 uur alleen laten echt niet heel raar zijn.
Ikzelf laat mijn hondje ook niet langer dan een paar uurtjes alleen en als het nodig is, kan ze altijd bij mijn moeder ofzo. Maar ik vind wel dat mensen die hun hond 8 uur alleen laten echt niet heel raar zijn.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Een hond 5 dagen in de week 8 uur alleen laten vind ik niet alleen raar, ik vind dat je hond ook echt wat tekort komt. Zorg op z'n minst dat hij niet alleen hoeft te zitten (gun 'm een hondenmaatje) maar liever nog: regel opvang, oppas of iets van een uitlaatservice.Madison schreef:Sorry dat ik het zeg hoor, maar er zijn mensen die gewoon 8 uur op een dag moeten werken. Dat veel van jullie nou het geluk hebben dat jullie zo weinig hoeven te werken.... En dan zeggen dat het erg is als een hond 8 uurtjes per dag alleen moet blijven. Als je gewoon daarna en daarvoor een goede wandeling maakt en de dagen dat je thuis bent lekker met je hond(en) weggaat, is er mijns inziens niets aan de hand. Er zijn mensen die niet de luxe hebben dat de hond ergens ondergebracht kan worden. Om dan maar meteen zo te reageren :S
Of ga minder werken. Heb ik ook gedaan. Heb er inkomen voor ingeleverd maar heel veel plezier voor terug gekregen: eindelijk kon ik honden in huis nemen.
Oh en on-topic: door bedrijf aan huis zijn de honden niet stelselmatig uren lang alleen thuis. Af en toe eens een avond of middag. Meestal iets van 4/5 uur. Soms 6 uur. Maar dat is wel het maximale.
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Of je hond wat tekort komt, ligt aan de dingen die je met hem/haar doet. Als je iedere dag met je hond naar het strand/bos gaat of een flinke wandeling maakt en als je thuiskomt van je werkt veel aandacht geeft, is het echt niet zielig. Ja, in een bench ofzo wel, maar als je hond gewoon lekker de tuin inkan en lekker in huis rond kan hobbelen vind ik echt niet dat je hond iets te kort komt.
Ben het wel met je eens dat een uitlaatservice of iets wel beter is, maar goed, ik vertrouw mijn hond liever niet aan vreemden toe.
Ben het wel met je eens dat een uitlaatservice of iets wel beter is, maar goed, ik vertrouw mijn hond liever niet aan vreemden toe.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik vind persoonlijk dat de honden die wel lang alleen zijn maar waar daarnaast een hele hoop quality time ingestoken wordt veel beter af zijn dan de honden die de hele dag gezelschap hebben van baasje en niet verder komen dan drie keer per dag een rondje van 5 minuten.
En ik denk dat er daar nog een heleboel van zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- starfleet
- Erelid
Re: Hoelang jou hond alleen thuis??
Ik werk niet, maar ben natuurlijk ook wel eens van huis. Buffy zit meestal maar een of twee uur achter elkaar alleen. Een doodenkele keer wordt het drie of vier uur. Een hele dag alleen dat doe ik eigenlijk nooit, dan blijft een van ons thuis.Derona schreef:Ik was even benieuwd
als je zelf werkt,hoelang je hond dan alleen is,
en hoe je dat dan doet met uitlaten als hij of zei wel de hele dag alleen is??????
Mocht het echt nodig zijn dan zou ik de buurvrouw vragen of ze Buffy uit wilde laten eenkeer en als dat niet kon en het was echt voor nood, dan kan ze zonder uitlaten wel 8 uur alleen zijn aan. Niet leuk, maar ze zal zich er suffend bij neer leggen.
Anne
- starfleet
- Erelid
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, maar ja, dat zijn dan wel enorme twee uitersten. Het een hoeft het andere toch niet uit te sluiten? De honden zijn hier ook zowat altijd bij ons en die lange wandelingen maken we heus. Meerdere keren per dag zelfs.renee-uk schreef:Ik vind persoonlijk dat de honden die wel lang alleen zijn maar waar daarnaast een hele hoop quality time ingestoken wordt veel beter af zijn dan de honden die de hele dag gezelschap hebben van baasje en niet verder komen dan drie keer per dag een rondje van 5 minuten.
Een hond alleen, dus echt stelselmatig, 5 dagen achter elkaar, 8 uur lang, komt niet aan zijn trekken omdat 'ie gescheiden is van zijn roedel (de familieleden die er op dat moment niet zijn).
De hond 'denkt' niet: straks, als ze allemaal weer thuis zijn, gaan we heel veel leuke dingen doen. Dat besef is er domweg niet. Voor de hond telt het hier en nu en het hier en nu houdt in dat 'ie uren achter elkaar in zijn eentje zit te wachten totdat hij weer herenigd is met zijn roedel, zijn familie.
Ik zou het iig nooit willen. Met een hondemaatje en/of oppas, opvang vind ik al weer heel wat anders.
- starfleet
- Erelid
Wat is langer dan 7 uur? 10 uur alleen vind ik niet acceptabel, 8 uur alleen bij een wat oudere hond een of twee keer per week dat kan vaak wel. Honden die met zijn tweeën zijn en er uit kunnen is weer een heel ander geval dan een alleen die opgesloten zit.Derona schreef:Wat vinden jullie ervan.dat er mensen zijm die hun honden wel langer dan 7 uur alleen laten,
en dan ook zonder een keer tussen door uitgelaten te worden?
Wat je toch vaak ziet: een hond die al vanaf pup of heel jonge hond dat maar moet kunnen een paar keer per week, in een bench dan ook nog. Dat vind ik sneu, neem dan geen hond of zoek een fatsoenlijke oplossing.
Verder verschilt het zo erg per hond. Je zou een camera mee moeten laten draaien, dan kun je zien of de hond echt rustig en ontspannen is de tijd dat hij alleen is, of dat hij zich gestresst gedraagt.
Anne