Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoelang jou hond alleen thuis??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

indiera schreef: en trouwens ik ben ook wel eens een dag alleen hoor
niemand die je daarover hoort :mrgreen:
Jij hebt wel wat meer te doen als je alleen bent. Boeken, t.v. computer, telefoon. Je kan eruit om boodschappen te gaan doen of een ommetje te maken. Dat kun je toch niet vergelijken.

Nou zal het wel meevallen bij jouw herders, die zijn met zijn tweeën, dat is niet alleen. Dat ze ' s avonds sporten dat weten ze overdag natuurlijk niet, maar Buffy zou wel gevloerd zijn als ze de avond ervoor nog heel flink getraind of gewandeld had. Dat behoefte ophouden vind ik niet echt je dat, maar als het heel hard regent, dan houdt Buffy het ook heel lang uit ;-)

Anne
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:Ik vind persoonlijk dat de honden die wel lang alleen zijn maar waar daarnaast een hele hoop quality time ingestoken wordt veel beter af zijn dan de honden die de hele dag gezelschap hebben van baasje en niet verder komen dan drie keer per dag een rondje van 5 minuten.
Ik denk het eigenlijk niet :wink:

Volgens mij wil een hond het liefst de hele dag bij z'n baasje/roedeltje zijn. Lange leuke wandelingen of training vindt hij ook heerlijk, maar het liefst is hij niet alleen, denk ik.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
starfleet
Erelid

Re: alleen

Jorda schreef:Mijn honden zijn vier dagen per week 9 uur alleen als ik aan het werk ben. Alleen als ik langer weg ben ivm cursus of als ik opgeroepen word voor een piketdienst, bel ik mijn moeder of een vriendin die dan de honden gaat uitlaten.
En net als bij Indiera ben ik bijna dagelijks op het trainingsveld te vinden en in het weekend heb ik altijd wedstrijden met de honden. Mijn honden weten niet beter en zijn happy. Als ik heb gewerkt zorg ik er wel voor dat ik 's avonds niet wegga, of dat ze met me mee kunnen.

Groetjes van Jorda.
Ook jij hebt de honden niet alleen, ze zijn toch met zijn drieën zo te zien? Ik vind het bepaald geen ideale situatie ik vind dat ze erg lang binnen zitten: ' s nachts en dan overdag ook nog. In de winter zien ze nauwelijks daglicht buiten door de week. Honden schikken zich vaak wel, maar ik zou me er zelf erg schuldig voelen en daarom alleen al zou het niets voor me zijn.

Anne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rami schreef:
renee-uk schreef:Ik vind persoonlijk dat de honden die wel lang alleen zijn maar waar daarnaast een hele hoop quality time ingestoken wordt veel beter af zijn dan de honden die de hele dag gezelschap hebben van baasje en niet verder komen dan drie keer per dag een rondje van 5 minuten.
En ik denk dat er daar nog een heleboel van zijn.
Ja, maar ja, dat zijn dan wel enorme twee uitersten. Het een hoeft het andere toch niet uit te sluiten? De honden zijn hier ook zowat altijd bij ons en die lange wandelingen maken we heus. Meerdere keren per dag zelfs.

Een hond alleen, dus echt stelselmatig, 5 dagen achter elkaar, 8 uur lang, komt niet aan zijn trekken omdat 'ie gescheiden is van zijn roedel (de familieleden die er op dat moment niet zijn).
De hond 'denkt' niet: straks, als ze allemaal weer thuis zijn, gaan we heel veel leuke dingen doen. Dat besef is er domweg niet. Voor de hond telt het hier en nu en het hier en nu houdt in dat 'ie uren achter elkaar in zijn eentje zit te wachten totdat hij weer herenigd is met zijn roedel, zijn familie.
Ik zou het iig nooit willen. Met een hondemaatje en/of oppas, opvang vind ik al weer heel wat anders.
Dat is zo, maar ik denk toch dat er heel wat van die honden zijn, alleen zul je die eigenaren waarschijnlijk niet op dit of een ander hondenforum vinden.

Ik zou het ook niet willen en ik ben blij dat het ook niet hoeft hier, maar ik zou ook niet geen hond nemen als het wel zo was. Sommige mensen moeten nou eenmaal werken voor de kost en om daarom nou hondloos door het leven te gaan....

Maar honden kunnen zich prima aanpassen, die zijn vrij goed in het accepteren van situaties zoals die nou eenmaal zijn.
Een hond die niet beter weet zal heus niet gestresst raken van alleen zijn, die gaat over het algemeen slapen.
Rust Reinheid en Regelmaat lol en de honden van mensen die werken hebben so wie so twee van de drie :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
starfleet
Erelid

Daar noem je wel twee uitersten. Drie keer per dag een rondje van vijf minuten is voor een normale gezonde hond veel te weinig. Die komt veel te kort en zal een hoop uitdaging missen in zijn leven. Maar dat mag geen argument zijn om dan maar te zeggen dat een hond die veel alleen is en waar meer mee wordt gedaan het heel goed heeft?

Ik vind het allebei geen goede situatie voor een hond.

Anne
renee-uk
Zeer actief

starfleet schreef:
Daar noem je wel twee uitersten. Drie keer per dag een rondje van vijf minuten is voor een normale gezonde hond veel te weinig. Die komt veel te kort en zal een hoop uitdaging missen in zijn leven. Maar dat mag geen argument zijn om dan maar te zeggen dat een hond die veel alleen is en waar meer mee wordt gedaan het heel goed heeft?

Ik vind het allebei geen goede situatie voor een hond.

Anne
Ik zeg ook niet dat die hond het wel goed heeft, denk dat als de mogelijkheid er was iedereen wel graag de hele dag bij zn hondjes zou willen zijn.
Ik zeg dat die honden met een hoop quality time beter af zijn en dat vind ik echt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
starfleet
Erelid

renee-uk schreef: Sommige mensen moeten nou eenmaal werken voor de kost en om daarom nou hondloos door het leven te gaan....
Waarom niet? Ik vind dit zo'n dooddoener. Er zijn genoeg mensen die werken en de werksituatie zo hebben aangepast (alleen of met zijn tweeën) dat de hond niet acht uur alleen hoeft te zijn. Of ze hebben een oppas gevonden, of een dagopvang, een uitlaatservice, al naar gelang wat bij de hond past.

Het leven is niet helemaal maakbaar. Je maakt keuzes en daar zitten consequenties aan. De consequentie aan full time buitenshuis werken is dat je niet zomaar even een hond kunt nemen en de deur 9 uur lang achter je sluiten. "Moet kunnen want ik moet werken voor de kost". Daar heeft je hond geen boodschap aan. Je kunt niet altijd alles hebben en als je het wel wil, moet je daar soms maar wat energie en moeite en creativiteit in steken zodat het wel kan. Een jonge hond alleen, negen uur lang in een huis opgesloten, vier of vijf dagen in de week dat is in de meeste gevallen gewoon zielig.

Daarbij zijn er veel mensen die spreken over quality time, maar het meer bij willen laten. Het komt er in de praktijk vaak heel wat minder van om na een drukke werkdag meer dan een half uurtje met de hond te lopen. De pest is dat heel veel honden zich wel schikken, Die leiden dan een duf saai leven. Sorry, dat wil ik niet voor mijn hond, ook al kan het. Een hond die de hele dag op bed ligt te suffen is niet tevreden, die suft.

Anne
starfleet
Erelid

renee-uk schreef:
Ik zeg ook niet dat die hond het wel goed heeft, denk dat als de mogelijkheid er was iedereen wel graag de hele dag bij zn hondjes zou willen zijn.
Ik zeg dat die honden met een hoop quality time beter af zijn en dat vind ik echt.
Hier op het forum zal het wel meevallen, maar ik zie in de omgeving weinig van de quality tijd terug bij mensen die het druk druk druk hebben. Veel honden zitten én lang alleen én worden weinig uitgelaten.

Juist de mensen die veel thuis zijn, zijn ook veel met de hond bezig, hij is een belangrijk deel van hun leven.

Als je het dan per se tegen elkaar wil afzetten dan denk ik dat het zal verschillen per hond. Probleem is dat de honden niks te zeggen hebben over wat ze in hun persoonlijke situatie liever zouden hebben.

Anne
renee-uk
Zeer actief

starfleet schreef:
renee-uk schreef: Sommige mensen moeten nou eenmaal werken voor de kost en om daarom nou hondloos door het leven te gaan....
Waarom niet? Ik vind dit zo'n dooddoener. Er zijn genoeg mensen die werken en de werksituatie zo hebben aangepast (alleen of met zijn tweeën) dat de hond niet acht uur alleen hoeft te zijn. Of ze hebben een oppas gevonden, of een dagopvang, een uitlaatservice, al naar gelang wat bij de hond past.

Het leven is niet helemaal maakbaar. Je maakt keuzes en daar zitten consequenties aan. De consequentie aan full time buitenshuis werken is dat je niet zomaar even een hond kunt nemen en de deur 9 uur lang achter je sluiten. "Moet kunnen want ik moet werken voor de kost". Daar heeft je hond geen boodschap aan. Je kunt niet altijd alles hebben en als je het wel wil, moet je daar soms maar wat energie en moeite en creativiteit in steken zodat het wel kan. Een jonge hond alleen, negen uur lang in een huis opgesloten, vier of vijf dagen in de week dat is in de meeste gevallen gewoon zielig.

Daarbij zijn er veel mensen die spreken over quality time, maar het meer bij willen laten. Het komt er in de praktijk vaak heel wat minder van om na een drukke werkdag meer dan een half uurtje met de hond te lopen. De pest is dat heel veel honden zich wel schikken, Die leiden dan een duf saai leven. Sorry, dat wil ik niet voor mijn hond, ook al kan het. Een hond die de hele dag op bed ligt te suffen is niet tevreden, die suft.

Anne
Ik reageerde voornamelijk op de reacties hier van mensen die wel veel van huis zijn en daarnaast trainen met hn hond.
Ik weet wat dat inhoudt want ook ik trainde in Nederland met Jan.
Dat was 3 avonden per week op het veld en ook nog de hele zondag.
Dat noem ik quality time en er is niemand die mij van het idee af kan brengen dat deze honden het niet slecht hebben en zelfs beter dan de gemiddelde huishond die het moet hebben van zn 3 plas- en poep rondjes per dag.

Als je de hele dag van huis bent en het dan houdt bij diezelfde 3 plas- en poeprondjes ben je verkeerd bezig inmijn ogen en ook zeker geen hond waard.
Maar dat was -nog- niet aan de orde.

Ik heb in het verleden altijd gewerkt en ook altijd honden gehad en ik heb nooit gemerkt dat die ongelukkig waren.
Maar ik liet het ook niet bij die paar rondjes, hoewel ik toen niet trainde.
Ik had wel de mogelijkheid om in mn lunchpauze naar huis te gaan en ze uit te laten maar als dat eens niet kon was er nog geen man overboord.

Ik hou er niet van mn honden in handen te geven van vreemden en heb en zal dat ook zo weinig mogelijk doen.
Afbeelding

doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mijn hond is eigenlijk nooit alleen.
Hooguit 3 tot 4 uurtjes en dat 1 tot 2 X per week,niet vaker.
Er is meestal altijd iemand thuis.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:Maar honden kunnen zich prima aanpassen, die zijn vrij goed in het accepteren van situaties zoals die nou eenmaal zijn.
Dat klopt. Een hond is trouw aan zijn baas, ook al mishandelt die baas hem en is hij heel slecht voor hem. Die hond accepteert de situatie zoals hij is. Maar heeft de hond het dan ook goed?
Een hond die niet beter weet zal heus niet gestresst raken van alleen zijn, die gaat over het algemeen slapen.
Ik ken honden die nonstop blaffen, slopen en rondjes lopen als ze alleen zijn, omdat ze daar niet tegen kunnen. En dat zijn echt geen uitzonderingen.
Rust Reinheid en Regelmaat lol en de honden van mensen die werken hebben so wie so twee van de drie :mrgreen:
Welke twee dan? Rust alleen maar als hij goed alleen kan zijn, niet als hij nonstop in paniek is en gestresst.
Reinheid alleen als hij niet sloopt, niet poept en piest van de stress en als hij een heldere baas heeft.
Regelmaat: ja, dat kan, als hij elke dag van 8 tot 19 alleen zit. Dat is reuze regelmatig. Maar ongeveer de helft van de werkenden in Nederland werkt niet op vaste kantoortijden, dus die regelmaat is helemaal niet vanzelfsprekend.

Jij probeert iets goed te praten, maar je argumenten kloppen niet erg, volgens mij :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

renee-uk schreef: Ik zou het ook niet willen en ik ben blij dat het ook niet hoeft hier, maar ik zou ook niet geen hond nemen als het wel zo was. Sommige mensen moeten nou eenmaal werken voor de kost en om daarom nou hondloos door het leven te gaan....

Maar honden kunnen zich prima aanpassen, die zijn vrij goed in het accepteren van situaties zoals die nou eenmaal zijn.
Ja, ik moet ook werken voor de kost, maar ik werk liever wat minder (met minder inkomen, geeft niks, mijn leven is kwalitatief beter met honden aan mijn zij). Maar wil of kun je dat niet en wil of kun je ook geen opvang, oppas, uitlaatservice of wat dan ook regelen, dan moet je - vind ik - geen hond in huis halen. Neem dan een stel katten.
Ik ben ook heel lang hondloos door het leven gegaan. Vond ik uitermate vervelend, maar ik vind de combinatie fulltime werken en een hond, zonder dat je iets 'regelt', geen doen.
Maar goed, ik val in herhalingen.

Overigens 'went' een hond overal wel aan, ook aan stelselmatig op zijn flikker krijgen, maar ergens aan gewend raken wil nog niet zeggen dat het goed is.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

starfleet schreef:
indiera schreef: en trouwens ik ben ook wel eens een dag alleen hoor
niemand die je daarover hoort :mrgreen:
Jij hebt wel wat meer te doen als je alleen bent. Boeken, t.v. computer, telefoon.
je vergeet iets heel belangrijks :. je eigen wc heb je thuis, dus je kan gaan wanneer je maar wilt :wink:

mensen met dieren vergelijken gaat niet op
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

renee-uk schreef:Ik zeg ook niet dat die hond het wel goed heeft, denk dat als de mogelijkheid er was iedereen wel graag de hele dag bij zn hondjes zou willen zijn.
maar als die mogelijkheid er niet is, sterker nog , men laat ze "gewoon" 9 uur alleen,
dàn moet je geen hond nemen, je moet keuzes maken in het leven , en dit is er eentje van.

Veel vrienden van mij zouden óók heel graag een hond willen, maar ze beginnen er niet aan,
omdat ze veel werken, en veel sociale verplichtingen hebben.

Dus maw :

mensen die hond-loos zijn, denken hier BETER over na, dan mensen mèt honden :pffff:

..
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mijn honden zijn nooit langer dan 4 uur alleen
ook zal ik altijd zorgen dat er ruim voldoende water aan wezig is dan piesen ze maar binnen voor mijn part maar als ze dorst hebben moet er water zijn
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Hier ook 3 honden die 4 dagen 9 uur alleen zitten. Zie zelf absoluut geen verschil aan blijheid/vrolijkheid of gelukkig zijn met de periode dat mijn man hele dagen thuis was.

Als ik deze verhalen lees moeten de meeste honden hier in Australie wel heel ongelukkig zijn. Die zitten namelijk overdag buiten, mogen savonds binnen in het "washok" (zindelijkheids training lijkt hier niet zo door te dringen) maar worden niet uitgelaten!! De hond "speelt altijd lekker in de tuin en kan daar zijn energie kwijt" is een veel gehoord iets. Nu zijn de tuinen hier over het algemeen wel wat groter maar daar geloof ik dus niet in.

Overburen krijgen binnenkort een pup en ik bood haar onze kennel maar dat hoeft niet want de hond komt toch niet binnen! Een heel andere denkwijze dus over het houden van honden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Derona schreef:
indiera schreef:het is wat je je honden went ,en ik kan zelf met gemak een dag zonder wc hoor ,en de dagen dat ik werk zijn vaak de trainingsavonden en geloof me dan zijn ze ook uitgevloerd hoor als ze klaar zijn en daarbij is een rustdag wel eens goed vvoor honden die zo actief bezig zijn als de onze ,wij hebben toch ook wel eens een rustdag nodig
nou ik zou dat zelf niet kunnen hoor,pfff zolang zonder wc te moeten doen,
ik doe het ook niet, maar als ik kijk naar mn teef... ik laat ze minimaal 4 x per dag uit... maar daarvan doet ze er minstens 2 x niets... :19: dus zo enorm nodig is het niet... ik ken ook genoeg mensen die de hond in de kennel hebben en ook 8 uur werken. Indien er noodzaak is kunnen ze wat doen, maar dat komt zo goed als nooit voor... het ligt eraan waar je je hond aan went.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jorda
Actief

alleen

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik denk dat er geen passend antwoord is of iets goed is of fout. Natuurlijk is het perfect als je bijna altijd thuis kunt zijn, maar ik zal toch de rekeningen moeten betalen! Ik kocht mijn eerste hond in de meest ideale situatie. Een relatie en er was door de onregelmatige diensten eigenlijk altijd wel iemand thuis. Relatie ging voorbij en geen haar op mijn hoofd die mijn hondje zomaar weg zou doen. Ik weet namelijk zeker dat ik de beste baas ben voor mijn honden! Inmiddels zijn het twee honden geworden en in september komt de derde. Bij alle honden ben ik drie maanden thuis geweest, toen halve dagen gaan werken en uiteindelijk weer vier volle dagen.
Nogmaals, ik denk dat mijn honden het goed hebben. Staan nagenoeg elke avond op het trainingsveld en daarbij is een van de honden ook nog twee keer in de week aaihond in het verpleeghuis en op (basis)scholen. Het maakt de hond echt niet uit of ze de hele dag of de hele avond bezig is.
Ze worden 's ochtends lekker uitgelaten in het losloopgebied en als ik thuis ben zijn zij de eerste die aan de beurt zijn. En terecht want zo hoort het ook. Mijn jongste hond kan niet in een opvang want die raakt in de stress als hij zonder mij op een andere plek is (ipv thuis) en dat is veel erger en zieliger om te zien! Dan maar lekker thuis op de bank!
En de mensen die mij kennen weten dat mijn honden altijd voor gaan en ik al mijn vrije tijd in ze steek. En misschien vinden sommige mensen mij dan een "slechte baas", het gaat mij er om hoe mijn honden bij mij en anderen zijn en in huis en het zijn twee geweldige honden, dus ik zal toch wel iets goed gedaan hebben.....

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
renee-uk schreef:Ik zeg ook niet dat die hond het wel goed heeft, denk dat als de mogelijkheid er was iedereen wel graag de hele dag bij zn hondjes zou willen zijn.
maar als die mogelijkheid er niet is, sterker nog , men laat ze "gewoon" 9 uur alleen,
dàn moet je geen hond nemen, je moet keuzes maken in het leven , en dit is er eentje van.

Veel vrienden van mij zouden óók heel graag een hond willen, maar ze beginnen er niet aan,

Dus maw :

mensen die hond-loos zijn, denken hier BETER over na, dan mensen mèt honden :pffff:

..
Ik denk dat die vergelijking niet op gaat, het zou moeten zijn:
mensen in die situatie met hondenmaken een andere keuze dan mensen zonder honden :pffff: :pffff:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef:Maar honden kunnen zich prima aanpassen, die zijn vrij goed in het accepteren van situaties zoals die nou eenmaal zijn.
Dat klopt. Een hond is trouw aan zijn baas, ook al mishandelt die baas hem en is hij heel slecht voor hem. Die hond accepteert de situatie zoals hij is. Maar heeft de hond het dan ook goed?
Ik ken honden die nonstop blaffen, slopen en rondjes lopen als ze alleen zijn, omdat ze daar niet tegen kunnen. En dat zijn echt geen uitzonderingen.
Welke twee dan? Rust alleen maar als hij goed alleen kan zijn, niet als hij nonstop in paniek is en gestresst.
Reinheid alleen als hij niet sloopt, niet poept en piest van de stress en als hij een heldere baas heeft.
Regelmaat: ja, dat kan, als hij elke dag van 8 tot 19 alleen zit. Dat is reuze regelmatig. Maar ongeveer de helft van de werkenden in Nederland werkt niet op vaste kantoortijden, dus die regelmaat is helemaal niet vanzelfsprekend.

Jij probeert iets goed te praten, maar je argumenten kloppen niet erg, volgens mij :wink:
We hebben het niet over mishandeling, we hebben het over honden die wat langer alleen zijn per dag.
En ja een hond die overdag alleen is maar waar verder een hele hoop energie ingestoken wordt heeft het in mijn ogen goed.

Ik ken die honden ook, ik heb er zelf een die aan verlatingsangst lijdt, maar dat was niet aan de orde.
Als je een hond met blaasproblemen de hele dag alleen thuis zou laten zou ik er ook anders over denken.
Ik ga uit van normale gezonde honden, die je prima kunt laten wennen aan het alleen zijn.
En ook als iemand niet op dezelfde tijden afwezig is is het afwezig zijn zelf een regelmatig terugkerend feit, dus ja regelmaat hebben ze wel.

Ik vind mijn argumenten nog steeds kloppen hoor ;)

edit: kleur ter verduidelijking
Afbeelding

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Pak-de-bal schreef:

Dus maw :

..
Je moet niet te snel oordelen pdb.
Toen ik Romeo kocht, werkte ik maar een paar avondjes, en mijn toenmalige vriend werkte overdags.
Hij was dus eigenlijk nooit alleen.
Langzaam ben ik ook de middagen erbij gaan werken, maar hij was eigenlijk nooit langer dan 4 uur alleen thuis, drie tot vier keer in de week.

Mijn leven veranderde, en ik kreeg een andere baan.
Wel weer in de horeca, dus ik werkte 's middags en 's avonds, vier tot vijf dagen per week.
Maar mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, en hij werkte juist vroeg in de ochtend tot de middag.
Dus Romeo was toen heel weinig alleen thuis.

Maar toen ging mijn vriend Spanje rijden, en was dus heel de week van huis weg, hierdoor was Romeo erg veel alleen thuis, en hij had het daar moeilijk mee.
Toen hebben we besloten om er een pup bij te nemen voor hem, en dat werd Julia.
Ik heb een aantal weken vrij genomen voor haar, en ben daarna langzaam weer meer gaan werken.
Dit ging heel goed!

Inmiddels heb ik een andere baan, niet meer in de horeca, maar vanaf 6u 's morgens tot 14.30u 's middags.
Ideaal!
Ik werk vier tot vijf dagen in de week, en de honden vinden het prima.
Vooral Romeo vindt het nml vervelend om in de avond alleen thuis te zijn.
In de ochtend wil hij slapen en slapen en slapen, dus dat kan hij dan heerlijk doen, en doet hij ook.

Dus ja, mijn honden zijn vier tot vijf dagen per week ongeveer 9 uur alleen thuis. Nou ja, samen thuis dus.
Ze hebben heel de woonkamer en keuken tot hun beschikking, en worden direct uitgelaten als ik thuiskom.
Voor ik naar bed ga maak ik altijd een lekker lange wandeling met ze, en als ik vrij ben dan neem ik ze ook nog vaak apart mee naar buiten zodat ze heerlijk alle aandacht voor zichzelf alleen hebben.
Dan speel ik met ze, en train ik met ze.

Je hebt het niet altijd voor het zeggen in het leven.
De reden dat mijn vriend buitenland is gaan werken is persoonlijk, en ook dat ik zelf meer uren ben gaan werken.
Als de honden er onder zouden lijden zou ik zo stoppen met werken, maar dat is niet zo.

Als ik alleen Romeo nog maar had gehad, dan had ik mijn leven aangepast, want hij kan gewoon niet zoveel in zijn uppie thuis zijn.
Dat trekt hij niet, dan zou hij dood ongelukkig worden.
:zweep:
gabrielle1984
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gabrielle1984 »

ik werl in de zorg en in het weekend in de horeca dus een vast ritme heb ik niet.
roxy gaat er 4x per dag uit +zwemmen, fietsen en naar het bos e terras hahaha

meestal werk ik in diensten van 4 uur dus is ze 4 1/2 uur alleen.
soms hebben we een vergadering en dan ik het langer tot 6 uur.

heb ik 2 diensten achter elkaar, en mijn vriend moet op die tijden ook werken dan gaat ze naar mijn ouders.
eigenlijk is de top ongeveer 6 uur, waar ze trouwens totaal geen moeite mee heeft.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Paulala schreef:
Pak-de-bal schreef:

Dus maw :

..
Je moet niet te snel oordelen pdb.
Toen ik Romeo kocht, werkte ik maar een paar avondjes, en mijn toenmalige vriend werkte overdags.
Hij was dus eigenlijk nooit alleen.
Langzaam ben ik ook de middagen erbij gaan werken, maar hij was eigenlijk nooit langer dan 4 uur alleen thuis, drie tot vier keer in de week.

Mijn leven veranderde, en ik kreeg een andere baan.
Wel weer in de horeca, dus ik werkte 's middags en 's avonds, vier tot vijf dagen per week.
Maar mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, en hij werkte juist vroeg in de ochtend tot de middag.
Dus Romeo was toen heel weinig alleen thuis.

Maar toen ging mijn vriend Spanje rijden, en was dus heel de week van huis weg, hierdoor was Romeo erg veel alleen thuis, en hij had het daar moeilijk mee.
Toen hebben we besloten om er een pup bij te nemen voor hem, en dat werd Julia.
Ik heb een aantal weken vrij genomen voor haar, en ben daarna langzaam weer meer gaan werken.
Dit ging heel goed!

Inmiddels heb ik een andere baan, niet meer in de horeca, maar vanaf 6u 's morgens tot 14.30u 's middags.
Ideaal!
Ik werk vier tot vijf dagen in de week, en de honden vinden het prima.
Vooral Romeo vindt het nml vervelend om in de avond alleen thuis te zijn.
In de ochtend wil hij slapen en slapen en slapen, dus dat kan hij dan heerlijk doen, en doet hij ook.

Dus ja, mijn honden zijn vier tot vijf dagen per week ongeveer 9 uur alleen thuis. Nou ja, samen thuis dus.
Ze hebben heel de woonkamer en keuken tot hun beschikking, en worden direct uitgelaten als ik thuiskom.
Voor ik naar bed ga maak ik altijd een lekker lange wandeling met ze, en als ik vrij ben dan neem ik ze ook nog vaak apart mee naar buiten zodat ze heerlijk alle aandacht voor zichzelf alleen hebben.
Dan speel ik met ze, en train ik met ze.

Je hebt het niet altijd voor het zeggen in het leven.
De reden dat mijn vriend buitenland is gaan werken is persoonlijk, en ook dat ik zelf meer uren ben gaan werken.
Als de honden er onder zouden lijden zou ik zo stoppen met werken, maar dat is niet zo.

Als ik alleen Romeo nog maar had gehad, dan had ik mijn leven aangepast, want hij kan gewoon niet zoveel in zijn uppie thuis zijn.
Dat trekt hij niet, dan zou hij dood ongelukkig worden.
Ben het totaal met je eens. Pdb zou inderdaad niet zo snel een oordeel moeten vellen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik vraag me af. . .als je meerdere honden hebt, gaan ze dan niet blaffen e.d?
of wonen jullie allemaal vrijstaand?
want als je meerdere honden hebt, lijkt me dat ze toch ook luidruchtiger zijn. en heb je dan niet last met je buren?
want dat zou mij nou weerhouden om twee honden te nemen. ik ben nou niet lang van huis, maar misschien in de toekomst, je weet het niet. en dan twee honden lijkt een oplossing dan, maar ik vraag me dan toch af of ze dan niet juist (vooral als ze zonder mensen zitten) ze dan geen geluidsoverlast gaan veroorzaken?
ja tenzij je in een vrijstaande villa woont natuurlijk :mrgreen:
Baiko
Actief

Ongelezen bericht door Baiko »

Ik heb de luxe dat Baiko mee kan naar mijn werk.. :ok:

Hij is dus eigenlijk nooit alleen, soms in het weekend wel
eens een uurtje of 2, of een enkele keer als we uit eten gaan...
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:ik vraag me af. . .als je meerdere honden hebt, gaan ze dan niet blaffen e.d?
want als je meerdere honden hebt, lijkt me dat ze toch ook luidruchtiger zijn. en heb je dan niet last met je buren?
want dat zou mij nou weerhouden om twee honden te nemen. ik ben nou niet lang van huis, maar misschien in de toekomst, je weet het niet. en dan twee honden lijkt een oplossing dan, maar ik vraag me dan toch af of ze dan niet juist (vooral als ze zonder mensen zitten) ze dan geen geluidsoverlast gaan veroorzaken?
ze blaffen alleen als er hier aan de deur gebeld wordt of als ze iets zien... daarom zitten de gordijnen gewoon dicht.. zien ze niks :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Emma schreef:ik vraag me af. . .als je meerdere honden hebt, gaan ze dan niet blaffen e.d?
Nee hoor, ridgebacks zijn niet zo blafferig.
Ze slaan wel even aan wanneer de bel gaat oid maar ze blijven niet doorblaffen.
Mijn buren hebben wat dat betreft geen last van mijn honden. :ok:
Ik woon op een hoekhuis maar de buren zitten toch vrij dichtbij, de tuinen grenzen nameliijk wel aan elkaar.
Ik wilde en wil ook pertinent geen blafferig ras. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb ook de luxe dat andor mee kan naar mijn werk, maar in de zomermaanden gebeurt het wel eens dat we zo vol zitten dat er echt geen plekkie voor hem is.
Dan blijft hij thuis en dan is dat van 8 tot 17 uur, maar dat gebeurt extreem weinig.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Onze honden blaffen juist heel erg als ze helemaal alleen zijn, dus in hun eentje.
Samen zijn ze rustig, want ze voelen zich dan niet eenzaam.
Alleen heel soms blaffen ze als ze iets geks horen in het portiek, maar ik vraag regelmatig aan verschillende buren of ze last van de honden hebben, en het antwoord is telkens weer 'nee'.
'Ze blaffen wel eens een keertje als ze iets horen' zeggen de buren dan 'maar dat vinden we niet erg hoor'

Nu heb ik gelukkig makkelijke buren, want het komt heel zelden wel eens voor dat er één hond alleen thuis blijft, en die blaft dat duidelijk veel meer. Maar de buren klagen werkelijk nooit!
:zweep:
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

geen tijdsbesef

Ongelezen bericht door tibetaantje »

nog even buiten het plassen om hebben honden ook geen tijdsbesef toch????
die denken niet na 2 uur alleen zijn......jeetje nu nog 4 uur wachten!!!
doen hun ogen open en weer dicht en :slaap: verder

groetjes moniqie
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”