Pak-de-bal schreef:renee-uk schreef:Ik zeg ook niet dat die hond het wel goed heeft, denk dat als de mogelijkheid er was iedereen wel graag de hele dag bij zn hondjes zou willen zijn.
Ik zeg dat die honden met een hoop quality time beter af zijn en dat vind ik echt.
maar als die mogelijkheid er
niet is, sterker nog ,
men laat ze "gewoon" 9 uur alleen,
dàn moet je geen hond nemen, je moet keuzes maken in het leven , en dit is er eentje van.
Veel vrienden van mij zouden óók heel graag een hond willen, maar ze beginnen er niet aan,
omdat ze veel werken, en veel sociale verplichtingen hebben.
Dus maw :
mensen die hond-loos zijn, denken hier
BETER over na, dan mensen mèt honden
..
Je moet niet te snel oordelen pdb.
Toen ik Romeo kocht, werkte ik maar een paar avondjes, en mijn toenmalige vriend werkte overdags.
Hij was dus eigenlijk nooit alleen.
Langzaam ben ik ook de middagen erbij gaan werken, maar hij was eigenlijk nooit langer dan 4 uur alleen thuis, drie tot vier keer in de week.
Mijn leven veranderde, en ik kreeg een andere baan.
Wel weer in de horeca, dus ik werkte 's middags en 's avonds, vier tot vijf dagen per week.
Maar mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, en hij werkte juist vroeg in de ochtend tot de middag.
Dus Romeo was toen heel weinig alleen thuis.
Maar toen ging mijn vriend Spanje rijden, en was dus heel de week van huis weg, hierdoor was Romeo erg veel alleen thuis, en hij had het daar moeilijk mee.
Toen hebben we besloten om er een pup bij te nemen voor hem, en dat werd Julia.
Ik heb een aantal weken vrij genomen voor haar, en ben daarna langzaam weer meer gaan werken.
Dit ging heel goed!
Inmiddels heb ik een andere baan, niet meer in de horeca, maar vanaf 6u 's morgens tot 14.30u 's middags.
Ideaal!
Ik werk vier tot vijf dagen in de week, en de honden vinden het prima.
Vooral Romeo vindt het nml vervelend om in de avond alleen thuis te zijn.
In de ochtend wil hij slapen en slapen en slapen, dus dat kan hij dan heerlijk doen, en doet hij ook.
Dus ja, mijn honden zijn vier tot vijf dagen per week ongeveer 9 uur alleen thuis. Nou ja, samen thuis dus.
Ze hebben heel de woonkamer en keuken tot hun beschikking, en worden direct uitgelaten als ik thuiskom.
Voor ik naar bed ga maak ik altijd een lekker lange wandeling met ze, en als ik vrij ben dan neem ik ze ook nog vaak apart mee naar buiten zodat ze heerlijk alle aandacht voor zichzelf alleen hebben.
Dan speel ik met ze, en train ik met ze.
Je hebt het niet altijd voor het zeggen in het leven.
De reden dat mijn vriend buitenland is gaan werken is persoonlijk, en ook dat ik zelf meer uren ben gaan werken.
Als de honden er onder zouden lijden zou ik zo stoppen met werken, maar dat is niet zo.
Als ik alleen Romeo nog maar had gehad, dan had ik mijn leven aangepast, want hij kan gewoon niet zoveel in zijn uppie thuis zijn.
Dat trekt hij niet, dan zou hij dood ongelukkig worden.