Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doen jullie aan cursus of aan sport met je hond / honden??

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb met Beike ( ik heb hem van pup af aan), cursus G&G gedaan.
Hij heeft: Puppy, Beginner, A en B.

Later zijn we in gestroomd bij een andere hondenschool en hebben we V2 gehaald.

We hebben een tijdje behendigheid gedaan bij de hondenschool waar ik ook G&G trainde, na ongeveer een half jaar zijn we er een tijdje tussen uit geweest.

Nu hebben we behendigheid weer opgepakt, bij een andere hondenschool.

We doen nu alleen nog behendigheid en geen G&G meer.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Met Nika heb ik na de puppycursus en de basiscursus nog EG1 gehaald en daarna behendigheid gedaan.
Marouck heeft puppy, jonge hondencursus, EG1, VZH en IPO1. Tussendoor ook nog even KNPV getraind maar daar was ze niet geschikt voor en een tijdje behendigheid gedaan.
Met Biène train ik bij de KNPV. Ik train nu nog PH1 maar er is een reële kans dat ik haar om ga zetten naar het basiscertificaat zoekhonden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Helaas niet :jank: :jank: Nanni is 12 jaar dus ja, beetje oud ervoor :mrgreen: Hopelijk in de toekomst dat er een pupje komt en dat ik daar lekker mee kan trainen :cheer: Zowiezo eerst puppytraining en met 6 maanden naar een VDH voor IPO. En als de hond het leuk vind, wil ik daarnaast behendigheid doen. Dat wilde ik al met Tuana, maar toen was ze al het huis uit, dat gaat een beetje rottig dan.

Met Nanni heeft in Gehoorzame Huishond gedaan bij de DB. Met Tuana heb ik bij de DB puppytraining gedaan en ook nog een beetje behendigheid/appel op een VDH. Daarna heeft mijn zus het overgenomen
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Niet officeel,maar ik doe genoeg zelf :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Niet meer helaas :cry:

Gina was niet zo geschikt voor IPO/VH maar met haar ben ik wel blijven speuren en Jan deed het geweldig, had er ook verschrikkelijk veel plezier in.
Maar hier in Engeland zijn haast geen kringroepen (13 in de totale UK) en met je dh ben je hier ook niet echt welkom op een 'normale' hondenclub.

Dus nee, tot mijn grote verdriet doen wij niet meer aan hondensport :cry:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ja, ik heb met Maggie puppy kindergarden gedaan, 1, 2,3, en vervolg opleiding met gehoorzaamheid training. Verder heb ik 21/2 jaar agility gedaan met haar. Heerlijk om lekker bezig te zijn met mijn honden, zwemmen doen we ook veel.
Ik heb moeten stoppen met agility omdat ze arthritis heeft in haar rug en heupen. Emma heeft nog niks geen opeliding gevolgd, dat doe ik zelf ook nu en dat gaat best..Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ja, G&G en waterwerk.
doggy

Pepie schreef:Niet officeel,maar ik doe genoeg zelf :wink:
Ik ben op cursus gegaan, omdat Beike mijn eerste pup was.

Stel, mocht ik in de toekomst ooit weer een pup nemen, dan moet ik het nog bekijken, het hangt er vanaf.

Ik ben wel een goot fan van behendigheid, dat wil ik wel graag blijven doen en meestal heb je bij sommige hondenscholen eerst een ander diploma nodig, dus dan moet je wel eerst op cursus gaan.
doggy

Oh ja, ik ben, toen Beike pup was, naar een puppy-party geweest.

Dat was erg gezellig maar ook leerzaam.
Je zag pups die bang waren en pups die zelf verzekerd waren.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Hier een gepensioneerde enge herder die met manlief alles zo een beetje heeft gehaald wat er te halen valt. Daarnaast een jonge telg waar ik afgelopen winter IPO III mee heb gehaald en deze maand van start ga in de officieele wedstrijden. Nieuwkomer pup gaat met vriendlief een nieuwe sportcariere tegemoet als het allemaal meezit :wink:
doggy

Chiki schreef:Hier een gepensioneerde enge herder die met manlief alles zo een beetje heeft gehaald wat er te halen valt. Daarnaast een jonge telg waar ik afgelopen winter IPO III mee heb gehaald en deze maand van start ga in de officieele wedstrijden. Nieuwkomer pup gaat met vriendlief een nieuwe sportcariere tegemoet als het allemaal meezit :wink:
Knap hoor!!!! :ok:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Op het moment alleen agility (nou op dit moment ook even niet vanwege een blessure).
Wil volgend seizoen ook de G&G weer gaan oppakken.
In het verleden hebben wij puppycursus, jonge honden, gehoorzaamheid A, gehoorzaamheid B, G&G beginners, ringtraining, clicker training, jachttraining (maar kort) en praktijkspeuren gedaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Met allemaal IPO (helaas niet meer met de oudste dober ivm zijn nekhernia)

Oudste doppie heeft IPO III en diverse wedstrijden
Jongste doppie gaat dit jaar voor zn VZH
Mn mechelaarteef heeft IPO III, een paar wedstrijden en SpH I en gaat dit jaar als het goed is voor SpH II
Mn oudste MH reu heeft IPO II en gaat dit jaar voor IPO III en wedstrijden als alles meezit
Mn jongste MH reu heeft IPO I, gaat dit jaar voor zn IPO II en misschien nog wel zijn IPO III als het meezit.
Laatst gewijzigd door malinois op 04 mei 2008 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
doggy

De periode dat ik V2 trainde , was met een clicker.
Omdat hij gewend was om zonder clicker te trainen, zijn wij door gaan trainen zonder clicker, omdat het erg verwarrend voor ons was.
Als hij nu een clicker hoort, reageert hij er wel op.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef: Met Biène train ik bij de KNPV. Ik train nu nog PH1 maar er is een reële kans dat ik haar om ga zetten naar het basiscertificaat zoekhonden.
met welke reden? (gewoon erg nieuwsgierig :mrgreen: )
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow en ik hebben de puppy, basis A en B gedaan en zijn daarna overgestapt naar behendigheid.

Groetjes, Noëlle.
Yooki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Yooki »

Wij hebben flyball en doggydance, gedaan en natuurlijk G&G maar ook doen wij agility en schapendrijven!
Op een gegeven moment moest ik door tijdgebrek een keuze maken en nu doen wij dus twee keer in de week agility-training en in het weekend regelmatig wedstrijd en voor de lol één keer in de week schapendrijven!
Alles vindt Stan geweldig het is een echte workaholic... :mrgreen:
Hi five van Stan, natte lebber van Rose
Afbeelding
Prince R I P
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik doe met Jamey alleen behendigheid, gehoorzaamheid was een beetje lastig omdat ze de neiging heeft part-time te luisteren :mrgreen:

Ze heeft wel alle cursussen die ik gedaan heb in 1 keer gehaald, dat wil zeggen, puppy, GH1, (GH2 overgeslagen), A cursus, B cursus. We zouden nu aan G&G beginners toe zijn dus, maar dat zag ik niet zo zitten, hoewel Jamey en ik door trainen echt heel ver zijn gekomen...
Laatst gewijzigd door Jacksel op 04 mei 2008 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Met Rio heb ik puppycursus ,eg1 en eg2 gedaan en op speuren gezeten.
Met Micron doe ik sinds kort behendigheid.
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik doe gehoorzaamheid, engelse obedience en ik denk er aan om ook doggydance te doen binnenkort :ok:
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep heeft GH1, GH2, A, B en een paar lessen GG 0 gedaan. Met hem ben ik daarmee gestopt, met hem loop ik nu hondenvisite in een verpleeghuis. Heerlijk knuffelen met dementerenden!

Paco heeft gehoorzaamheid A, B en C en een half diploma GG 0 Met hem train ik nog steeds en wil ik door als Paco het leuk blijft vinden naar GG3. Ooit wil ik ook nog met hem gaan schapen drijven.
Laatst gewijzigd door Domie op 04 mei 2008 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka en ik hebben de basiscursus, gehoorzaamheid A en gehoorzaamheid B met goed succes afgerond. Nu zijn we bezig met behendigheid en G&G, allebei erg leuk om te doen :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
Inge schreef: Met Biène train ik bij de KNPV. Ik train nu nog PH1 maar er is een reële kans dat ik haar om ga zetten naar het basiscertificaat zoekhonden.
met welke reden? (gewoon erg nieuwsgierig :mrgreen: )
Er is twijfel of ze de dreiging aan gaat kunnen. Ze bijt op zich heel graag maar bij het stokstellen begint ze zo´n 2 meter vóór ze de aanval inzet te grommen of te joelen :roll: . Tot nu toe is ze wel altijd doorgegaan, óók met flinke stemdreiging maar of ze dat zal blijven doen bij een echte dreiging is een beetje afwachten helaas. Dus ik ben wat aan het twijfelen.

Nu vind ik het basiscertificaat tegenwoordig een erg leuk programma en aangezien ze wel goed zoekt en het appèl eigenlijk geen problemen oplevert is dat een overweging. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb met Saffie lang getraind bij een kleine hondenschool waar we van alles deden, gehoorzaamheid, behendigheidstoestellen, zoekspelletjes, en wat we zelf graag wilden leren. Die hondenschool werkte toen met tien-lessenkaarten en de lessen gingen dus steeds door, ik heb daar erg veel geleerd met Saffie.
Daarnaast puppycursus, een halve G&G cursus, doggydance, toen weer G&G en we hebben ook behendigheid gedaan maar daar ben ik mee gestopt want dat ging niet lekker.
Op het moment doe ik niets met Saffie maar ik ga weer dogdance-les nemen en misschien behendigheid over een tijdje weer oppakken.

Met Boy heb ik ook zo'n gehoorzaamheid/van alles wat cursus gedaan toen ik hem net had, en nu doe ik een sport&spel cursus met hem en dat gaat best leuk.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Ik heb met Beetle de puppy cursus en de basisgehoorzaamheid doorlopen en ben nu bezig met de EG en daarna hoop ik door te kunnen naar de GG met hem. Dat moet goed komen,

Ik merk gewoon aan Beetle dat hij de cursus heel leuk vind en ik vind het ook leuk om samen echt wat te doen!
Afbeelding

Made by Spriet
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Met Giada, net 4 jaar, loop ik G&G 3 en over 4 weken gaan we examen doen. Ben benieuwd. Ook doe ik obedience met haar en heeft ze doggydance gedaan.
Met Yenthe, 14 maanden, loop ik G&G-B en obedience. Ook speur ik met haar en als alles goed gaat gaan we in september beginnen met behendigheid.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Met Max helemaal niks.

Met Macho heb ik al gedaan: puppy, basis, EG,VEG G&G beginners.
Nu zijn we bezig met G&G 1.
Verder doen we frisbee en behendigheid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Met Kira, 8,5 jaar oud, heb ik de puppy cursus gedaan, toen ze 5 jaar was :mrgreen: en daarna de E.G.

Beide goed behaald. Maar gezien haar leeftijd ben ik gestopt, ze vond het ook erg vervelend.

Met Tease, 2,5 jaar, ben ik begonnen met puppy cursus, daarna de E.G.
Daarna naar een andere hondenschool gegaan. Daar begonnen aan de VV1 en nu bezig met de VV2.

Ook meteen bezig met behendigheid voor beginners :wink:
Hij vind het gelukkig wel nog erg leuk allemaal!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Met Taro ben ik nu voor de tweede keer bezig met gehoorzaamheid A. In mei moeten we examen doen. Denk dat we het dit keer wel gaan halen. Vorige keer was alles nog te spannend voor hem.

Met Sita doen we op dit moment behendigheid en dogfrisbee. Gehoorzaamheid zijn we meegestopt. Ze vond het wel leuk, maar miste de actie. In het verleden hebben we gehoorzaamheid A en B, club gg, GH 1 en 2, doggydance 1 en 2 gedaan.

O ja en met Taro volg ik nu een ringtraining en met beide honden gaan we in november het UV examen doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Joep hebben we toendertijd puppiecursus en jongehonden cursus gedaan, hij heeft ook even op agility gezeten, maar dat was niet goed voor zijn gewrichten :jank:

Lance heeft ringtraining gehad.

Chad 3 lessen puppycursus, de cursus daar beviel voor geen meter. Daarna heeft hij een cursus mobiel en stabiel gehad en sinds een maand of 2 doet hij agility.

Tristan is nu op puppencursus en wat we daarna gaan doen zien we wel.

Verder zijn alle 4 de mannen therapiehonden in een verpleeghuis, 1x in de maand, bij dementerende mensen.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”