Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Warm weer en ver wandelen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Warm weer en ver wandelen.

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het valt mij op dat mensen zodra de zon gaat schijnen en het warm weer is, ineens heel veel met de honden gaan wandelen.
Ik zie vaak honden die zowat oververhit raken.
Ook mensen die ineens een stuk gaan fietsen met de hond, die loopt dan met zijn pootjes over dat warme asfalt en de warme tegels en de hete zon op z'n lijf.
En als ik dan 's avonds buiten kom zodra de zon een beetje onder is gegaan, zo tussen half negen en een uur of tien, dan loopt er helemaal nietmand buiten met de hond.

Ik snap dit niet, ik laat de honden overdags in de zon alleen uit op het grasveldje voor de deur, ze mogen niet rennen, niet spelen, alleen hun behoefte doen.
En zodra het half negen is ga ik met ze naar buiten en loop ik heerlijk een uur of langer en kunnen ze dus zelfs samen los lopen op bepaalde plekken met overzicht, omdat er werkelijk niemand buiten is met de hond.

Wat vinden jullie hiervan?
En hoe doen jullie het met warm weer?
:zweep:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Jouw manier is de verantwoordelijke manier. Zeker voor honden die snel(ler) door hitte zijn bevangen.

Als wij t.z.t. de hond hebben en het is mooi weer, dan zullen we dat ook zo doen en in hoogzomer nog wel later dan half 9 denk ik :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat is warm weer? bij mij is het pas warm als mij n honden aangeven er last van te hebben. dan gebeurt er overdag niks op een plas na en ga ik 's ochtends vroeg eerder en verder en 's avonds later en lekker spelen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

massam schreef:wat is warm weer? bij mij is het pas warm als mij n honden aangeven er last van te hebben. dan gebeurt er overdag niks op een plas na en ga ik 's ochtends vroeg eerder en verder en 's avonds later en lekker spelen.
Dat is precies wat ik bedoel, te warm voor een hond om veel te lopen, rennen en spelen.
Je ziet dit aan de honden op straat, waarvan de tong zowat over de straat sleept en de ogen helemaal rood zijn en ze keihard hijgen en soms amper meer op hun poten kunnen staan.
Dat vind ik warm weer.

Mijn honden vinden het trouwens warm zodra het zonnetje flink gaat schijnen en het boven de 18 graden komt.
Vooral Julia heeft er snel last van, is ook logisch want ze is donkerder dan Julia en absorbeert veel meer hitte van de zonnestralen.
Mojuan
Zeer actief

JBK schreef:Jouw manier is de verantwoordelijke manier. Zeker voor honden die snel(ler) door hitte zijn bevangen.

Als wij t.z.t. de hond hebben en het is mooi weer, dan zullen we dat ook zo doen en in hoogzomer nog wel later dan half 9 denk ik :wink:
Ja, hoog zomer loop ik altijd veeeel later pas een lang stuk.
Maar nu is het vanaf half negen goed te doen vind ik.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Met heel warm weer loop ik kleinere eindjes en ga ik 's ochtends en 's avonds langer lopen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

warm voor mijn honden is 25+

ze zijn allebei zwart.

ik denk dat het per hond scheelt.

ik kan me inderdaad groen en geel ergeren als ik met 25 graden een gezinnetje met hond in galop gezellig zie fietsen... :boos: :jank:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

massam schreef:
ik kan me inderdaad groen en geel ergeren als ik met 25 graden een gezinnetje met hond in galop gezellig zie fietsen... :boos: :jank:
Van zulke taferelen krijg ik regelmatig tranen in mijn ogen.... :jank:
En ik zie het o zo vaak helaas.
Mensen die normaal gesproken amper met hun hond buiten komen, en dan schijnt de zon, is het warm en ineens moet hondjelief uren lopen of naast de fiets rennen.
Die honden worden ook vaak mee getrokken terwijl ze echt niet meer kunnen.
Zo'n beestje heeft ook amper een conditie doordat hij verder vrijwel niet buiten komt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik laat ze smorgens vroeg zwemmen, en later op de dag alleen de behoefte doen, kort rondje, en in de avond is het vaak ook nog benauwd,
dus ook alleen even de behoeft doen.

dus smorgens vroeg de grote wandeling, en zwemmen :19:

maar het is waar zomers heeft iedereen een cabrio en een hond :eek:
waar die s`winters blijven :19:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

aangezien ik door m'n werk moeilijk met tijden kan schuiven, pas ik afstanden en tempo aan, voor zover ze dat zelf niet al doen. Ook zoek ik het water op, zodat ze regelmatig kunnen koelen en zwemmen als ze daar zin in hebben.

Dat idioot harde fietsen met honden begrijp ik toch al niet zo, en met warm weer vind ik het onverantwoordelijk. Rustig fietsen met de hond los, langs het water, af en toe ook stlstaan enz. kan natuurlijk wel. Ik bedoel, je hoeft niet perse zelf te lopen, natuurlijk.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als het echt te warm wordt dan is het overdag een klein plas en poep rondje aan de dijk hier, meer niet.
En dan lekker in de tuin regelmatig met de tuinslang aan de slag.

Als het afkoelt dan lekker naar het water of de wandeling.

Maar nu jij het zegt ja, het is wél zo ja.... Niet echt liefde voor hun hond :devil:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik loop met het warme weer gewoon rustig een rondje. Als ze willen rennen of spelen mag dat ook en als ze aangeven dat het te veel is gaan we weer op huis aan.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk dat dat per hond verschillend is, de een kan beter tegen de warmte dan de ander. Maar ik pas ook aan (nu ja we lopen al helemaal niet meer zo ver) maar als het echt warm is maar 'n klein eindje of nog erger, ik ga met de auto naar 'n veldje al is het maar 5 min lopen en weer terug met de auto.

Thuis staat er 'n afwas bak met water waar ze regelmatig met d'r voorpoten in gaat. Ze kan niet meer in het badje, te hoge instap, dus moet op zoek naar iets anders. 'n Grote afwasbak met doorsnede van 'n meter of zo, zijn die er ook??
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik snap het ook helemaal niet, dat gefiets als het zo warm is.

Mijn ritme is altijd wel hetzelfde, zowel in de zomer als in de winter, sinds een paar maanden pak ik 's ochtends vroeg de auto en rij 10 minuutjes naar het bos en loop daar zo'n 3 kwartier tot een uur.
Tussen de middag alleen een plasrondje en dan rond 18 uur nog eens naar buiten, meestal een half uur, waarbij ze ook loskunnen. Soms langer, ligt aan hun bui.
Als het heel warm weer is, dan wordt het rondje van 18 uur ook een kort plasrondje en dan gaan we 's avonds nog even naar buiten, of naar het strand.
En dan voor het slapen gaan natuurlijk nog een laatste kort ronde.

De enige die hier trouwens echt heel actief is, is Bantam, de andere twee slenteren en snuffelen lekker en maken zich nooit heel erg druk, behalve 's ochtends in het bos.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Volgens mijn zijn dat de baasjes die bij slecht weer en in de winter niet verder komen dan een rondje om de flat heen
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik merk wel dat het nu al drukker wordt op de losloop/natuurgebieden. die doen in de winter zeker inderdaad rondje om de flat :19: :mrgreen:
ik merkte vandaag wel dat ik het juist wat eerder had dan mijn hond :mrgreen: maar heb nu wel s`ochtends de lange wandeling gedaan ipv s`middags. meestal kien ik dat een beetje uit op het weer, en ook wel op wat ik zelf nog moet die dag.
maar nu is het nog niet heel warm (ga ook niet fietsen s`middags, maar we zijn hier net mee begonnen en we doen alleen nog het fietspad op en af.dus conditie is nog niet genoeg), maar dat doe ik dan weer morgenochtend. of avond.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben heeft behoorlijk weinig last van de warmte, en als we lang met hem lopen, is dat bijna altijd bij iets waar wel water is ( een meertje/de zee ) dus voor hem is dat verder geen probleem, of het nou zomer of winter is.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Neeltje schreef:'n Grote afwasbak met doorsnede van 'n meter of zo, zijn die er ook??
Een anti lekbak voor wasmachine?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik loop bijna altijd heel vroeg in de ochtend een lange wandeling dus dan hebben de honden er geen last van,en met de andere wandelingen later op de dag houd ik er gewoon wat rekening mee.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier wordt er nu al alleen s'morgens een fikse wandeling gedaan, smiddags even een plas en poeprondje in een zeer rustig tempo van maximaal een half uur en als het nog warmer is maar 15 minuten en dan na het eten s'avonds een 45 minuten en dan het laatsteb rondje rond half 12.
Hier wordt niet overdag lang gewandelt dus, Samara legt al het loodje aan het einde van de straat als de zon zo schijnt met die temperaturen erbij...en dan geen wind :N:
En dat voor een Spaanse hond :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 05 mei 2008 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Wij gaan gewoon elke dag zwemmen in de zomer. Er loopt een wandelpad langs de vijver, dus die gaan we dan gewoon helemaal rond, ik lopend, Max zwemmend. Zo is ze toch lekker haar energie kwijt en het is verkoelend.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik pas de wandelingen aan. Alhoewel onze hond niet echt een wandelaar is, hou ik er wel degelijk rekening mee. Alles rustig aan en zodra het koeler is dan lekker wandelen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Vanmiddag kwam ik alweer de eerste mooiweerhondenuitlaatfietser tegen, shirtje en kort broekje, windje door de haren en klein hondje in volle galop ernaast,met de tong tot op het asfalt :devil:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik loop gerust hele stukken met de hond ook op het heetst van de dag, wel loop ik eigenlijk altijd op stukken met water in de buurt dus als ze het warm zou hebben kan ze afkoelen. Fietsen zou ik op een dag als vandaag ook nog wel doen maar niet al te ver. Ik moet meer uitkijken met spelen. 3 keer bal gooien en dan is het over. Maar met wandelen heeft Jola eigenlijk nooit problemen, zou ze aangeven van wel zou ik natuurlijk ook niet meer zo ver gaan.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik vind kou en een zonnetje, of een grijze dag met een aardige temperatuur de beste periodes voor lange wandelingen.

Zoals het nu is ga ik niet midden op de dag wandelen met Tsuki, vanwege haar korte (of gebrek aan) neus.
Als ik in de zon een kwartier met haar loop hijgt, snurkt en gnuift ze binnen 5 minuutjes.
Op een grijze dag kan ik rustig 2 uur lopen, dan is er weinig aan de hand.

Moet wel zeggen dat ik nog een beetje voorzichtig ben, heb haar pas net en weet niet precies wat ze wel en niet goed aankan.

Voor Quasar maakt het weinig uit maar ook voor hem geldt: liever niet op het heetst van de dag.
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Ja wat is warm? vanmiddag heb ik wel even een uur ofzo met Layla op het veld gespeeldt. Maar helaas is hier niet in de buurt waar Layla kan zwemmen. Fietsen doe ik meestal niet als het heel heet is. ben net terug van de cursus en is een stukje fietsen. maar om half 7 is het meestal niet meer zo heet.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

gewoon kleine rondjes met dit weer
zelfs dan heeft cas er na de ochtendwandeling last van
als ik toch wat verder wil met cas, gaan we met de auto naar de polder, daar mag hij best rennen, om dan lekker af te koelen in het water
maar alleen als hij dat uit zichzelf doet
als ik met balletjes ga gooien zal hij zichzelf doodrennen met warm weer
holly
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door holly »

Als het echt heel erg warm is, pas ik alles aan.
Maar nu vind ik het eigenlijk nog niet echt warm. :denken:
Sowieso loop ik meestal in de bossen of aan het kanaal waar ze kunnen zwemmen.
En voor langere wandelingen heb ik altijd water bij.
Als ik naar de bossen ga, heb ik altijd een tussenstop bij een terras, dus daar kunnen ze lekker in de schaduw bijkomen.
En ik let natuurlijk wel erg op het gedrag. Tong op de grond is naar huis. Vooral voor Faeden let ik goed op, ze is pas 12 weken.

Maar dat mensen nu denken: leuk we gaan eens super lang fietsen. Dat snap ik echt niet...... :neenee:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin heeft snel last van de warmte, nu al , dus ook hier pas 's avonds de lange wandeling of 's ochtends vroeg. Maar overdag alleen wat plasrondjes.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Als het echt warm is dan gaan we ergens heen waar de honden in het water kunnen en we passen de wandelingen aan, later op de avond of heel vroeg in de ochtend.
Nu vinden ze het hier nog niet echt warm en lopen smiddags gewoon nog een uur mee.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”