Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb ooit van iemand ijsco-vormpjes gekregen.
Zij vulde die met water en deed er een Frolic brokje in en deed ze in de vriezer.
Als de hond er 1 kreeg, deed ze de ijsco eerst even onder de kraan en dan.....smullen maar.
Ik doe allemaal soorten vers fruit in de blender met een beetje yochurt erdoor en dan in van die ijsjesvormen. Een tijd in de vriezer en daarna even afspoelen onder de kraan en smullen maar
wendy71 schreef:In een kong gevuld met: vul maar in..
Maar hoe voorkom je dan dat het eruit loopt???
Onder in het kleinste gaatje een stukje brood ofzo proppen, en dan rechtop in de vriezer zetten.
En de ijsjeskong geef ik buiten, en voordat er ook maar iets uitloopt is het allang in de bek van de hond verdwenen.
Ik vul hem meestal met wat vruchtenyoghurt, karnemelk met wat honing oid.
Wel eerst de bevroren kong onder de kraan houden voordat je hem aan de hond geeft.
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71 schreef:In een kong gevuld met: vul maar in..
Maar hoe voorkom je dan dat het eruit loopt???
Onder in het kleinste gaatje een stukje brood ofzo proppen, en dan rechtop in de vriezer zetten.
En de ijsjeskong geef ik buiten, en voordat er ook maar iets uitloopt is het allang in de bek van de hond verdwenen.
Ik vul hem meestal met wat vruchtenyoghurt, karnemelk met wat honing oid.
Wel eerst de bevroren kong onder de kraan houden voordat je hem aan de hond geeft.
Mijn vader deed (doet?) altijd het volgende als hij de stad in gaat en een hond mee heeft. Hij vraagt bij de ijssalon een ijsje voor zichzelf en een extra hoorntje voor de hond .
zowiezo krijgt ie alles uit de kong bevroren anders is het binnen 3 seconden weg haha
nu heeft ie een ijsje klaar staan van yoghurt gemengt met het poeder wat overblijft van de FF
Ik heb nu ijs gemaakt van sardientjes, zalm en tonijn met doperwtjes en yochurt.
Alles in de blender en daarna een paar uurtjes in de vriezer, dat word smullen vanavond
C@rmen schreef:Ik heb nu ijs gemaakt van sardientjes, zalm en tonijn met doperwtjes en yochurt.
Alles in de blender en daarna een paar uurtjes in de vriezer, dat word smullen vanavond
Hee, dat is ook een leuke variant!
Die ga ik onthouden.
Nog meer lekkere kong recepten?
Hier staan er nu vier kongen voor de honden in de vriezer: allemaal gevuld met een mengsel van yoghurt, vleesnat/kleine stukjes CB en wat Huttenkase/honing. De onderkant heb ik dichtgemaakt door een kauwstaafje in te steken, zo hebben ze straks echt een ijslollie idee.
Marieke* schreef:Hier staan er nu vier kongen voor de honden in de vriezer: allemaal gevuld met een mengsel van yoghurt, vleesnat/kleine stukjes CB en wat Huttenkase/honing. De onderkant heb ik dichtgemaakt door een kauwstaafje in te steken, zo hebben ze straks echt een ijslollie idee.
Die is ook leuk!
Een ijsco.