Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Warm weer en ver wandelen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Hier nog zo een die zich afvraagt waar al die mensen s winters hun hond laten :denken:

On Topic; Sam s zwart , maar dan ook ECHT pik zwart en ja die heeft vrij veel last van de warmte :(: dus ook voor hem de lange wandeling s avonds; s morgens zou k wel willen maar lijkt me geen succes met 2 kleine kinderen dus s avonds als mijn vriend thuis is gaan we dan op pad; overdags spelen de kinderen in de tuin en Sam s dan ook wel in de tuin maar zoekt echt de schaduw op en wil water en water en nog meer water; achter onze tuin grens een groot veld waar k dan wel gemiddeld elk uur ff balletjes met em gooi maar voor maximaal 5 minuutjes dat kan Sam goed hebben en dat vind ie leuk, verder is het dus kalm aan en kalm aan en doe maar rustig :mrgreen: (k vind het zelf ERG balen dat er geen water voor hem in de buurt is waar hij kan zwemmen :19: )
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tja wat is warm....dit is nog niet warm voor mij... ik train nog gewoon, ze mogen wel even afkoelen in de sloot na afloop... komt het boven de 30 wordt het wat anders....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho vindt het nog niet warm
Ik loop nu ook gewoon nog overdag, ik gooi alleen geen balletjes meer en ga ook niet fietsen.
Als het straks echt warm wordt, ga ik in de ochtend en in de avond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik merk aan mijn honden nu nog niet dat ze het te warm vinden. De lange ochtenwandeling duurt ongeveer een uur en die lopen we zo'n beetje tussen half negen en half elf. Soms wat vroeger dus, soms wat later.
De rest van de dag wordt er in de tuin/erf, werkplaats etc. rondgescharreld en 'ergens' tussen zes en acht gaan we er nog minimaal een uur op uit. Er is wel altijd water in de buurt. Bill zwemt, Sil baadt alleen pootje. :wink:
Bij echte tropische temperaturen pas ik de rondes natuurlijk wel aan, dan loop ik s'morgens zo'n beetje meteen na zonsopgang, laat ik ze ergens op de dag alleen even plassen/poepen en even zwemmen bij de Schie en 's avonds zo rond, negen/tien uur gaan we nog een keer lang weg.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Waar ik ook ga wandelen hier in Groningen altijd is er water in de buurt
Gizmo kan ten alle tijden een duik in het water nemen
Ik hoef er niet zoveel rekening mee te houden qua hitte
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Die van mij hebben wel al last van de warmte. Eentje is pik- en pikzwart en de ander heeft een superdikke ondervacht.
Dus nu hebben we de duur en route van de middagwandelingen wat aangepast: 's-Morgens wandelen we langer (45 minuten à 1 uur), 's-middags doen we kortere, schaduwrijke routes met liefst een poel of meertje op de route en 's-avonds lopen we dan weer langer dan normaal.
Als het nu echt 30°C of meer wordt, krijgen ze 's-middags een pies- en poeprondje en zijn de hoofdwandelingen alleen nog 's-morgens en 's-avonds laat.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

nu vind ik het nog niet warm (en mijn honden ook niet) dus nu gaan we overdag nog steeds lekker voor een lange wandeling. pas bij 25+ gaan we de wandelingen aanpassen, ook omdat ik dan zelf ook niet graag in de zon loop, mijn honden kunnen het eigenlijk prima vooral als er water in de buurt is. fietsen doe ik toch al niet heel veel met ze.

gisteren kwam ik wel iemand tegen op de fiets, met zijn boxer naast hem op het asfalt, midden op de dag vol in de zon. dat zou ik zelf niet zo snel doen. ik zou hem in ieder geval in het gras naast het fietspad laten rennen, maar eigenlijk zou ik dat soort activiteiten voor s'avonds bewaren.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

dat fietsen vind ik nog het ergste , ik kàn er maar niet aan wennen, aan die "slaven-sport"..
in de regen zie je ze niet, inderdaad :roll:

Maar ja, het is mooi weer, dus de hond moet maar mee
of hij het leuk vindt of niet

Wat ook erg is , is honden mee naar het strand nemen op klaarlichte dag
zo zielig, er is geen boom of lekker een schaduw-plekje te zien.

En ook daarvoor geldt: als het regent , zie je ze niet :roll:

leuk , een hond meenemen, maar dan alleen mee met mooi weer :roll:

Ik loop mijn gewone route nog, tussen bomen is het veel schaduw en een vijver komen we tegen,
dus even lekker laten zwemmen, tegen de avond idem dito
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Marie-Josée schreef:Vanmiddag kwam ik alweer de eerste mooiweerhondenuitlaatfietser tegen, shirtje en kort broekje, windje door de haren en klein hondje in volle galop ernaast,met de tong tot op het asfalt :devil:
je kan er best wel wat van zeggen, hoor, ik zeg altijd:
niet galopperen en niet op het asfalt,

( dan heb je er nog wat aan gedaan :wink: )
ze weten dat niet :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik pas de wandeling(en) ook aan als het echt heel heet is.
Lekker vroeg naar de bossen toe en sávonds een lange wandeling.
Op het heetst van de dag zul je ons niet tegenkomen , hooguit voor de plas/poep ronde's maar géén uren in ieder geval. :wink:

En dan heb ik toch ridgebacks, die houden wel van een zonnestraaltje.
Maar als het bloedheet is liggen ze toch echt liever op de tegelvloer :roll: :mrgreen: .
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

Ik hou er nu wel rekening mee met de warmte
ik merk ook zelf dat ze weinig energie nu heeft,
woensdag avond gaan we lekker naar het strans en dan kan ze lekker ff uitwaaien :D
Laatst gewijzigd door Derona op 06 mei 2008 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya heeft snel last van de warmte en nu dus ook al. In ieder geval in die mate dat ze veel hijgt.
Sinds een paar dagen ga ik dus 's middags al naar het water toe, daar kan ze zo'n 1.5 uur heerlijk rommelen en zwemmen.
's Ochtends en 's avonds wandel ik wel een half uur, maar dat is ook niet zo lang en dan is het ook niet zo warm.

Puchu heeft veel minder last van de warmte en zou nog prima lang kunnen wandelen 's middags, maar die gaat gewoon ook mee naar het water. Lijkt me geen straf :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

We zijn afgelopen zondag naar een open markt geweest en we
zagen een gezinnetje met een Chi en een Naakthondje lopen , beide hondjes hadden een dik winterjasje aan. :devil: :jank:
Het erwas erg warm en druk ......

Maar om weer helemaal ontopic te komen : Ik zie hier ook regelmatig mensen met de hond naast de fiets lopen. Ik snap dat niet. Hier liggen ze met het warme weer lekker in de tuin of in de keuken en ik ga dan meestal pas rond een uur of 8-9 `s avonds een ver stuk met ze wandelen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als het warm is ligt Felix het liefst wat in de schaduw te dommelen, die wil liever helemaal geen drukte dan.
Wij gaan dan 's ochtends en 's avonds.
Ik zal hem er overigens even van in kennis stellen dat hij slavenarbeid verricht als we fietsen. Misschien tempert dat zijn enthousiasme over het fietsen eindelijk eens wat :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik ga rustig fietsen met Boomer, zoals dit weekend..
Alleen zit hij dan wel int mandje achterop.. :mrgreen: En das maximaal een kwartier, dus valt wel mee. In het park, met schaduw, mag hij lekker op zn eigen tempo naast de fiets mee.
En we zijn dan onderweg naar, of bij water, kan hij lekker badderen.

Die gek gaat overigens dan wel nog in de volle zon liggen, als ik op het balkon zit. Zit ik daar niet, is hij er ook niet te vinden.. :wink:

Qua wandelen merk ik niet veel aan hem, hij loopt alleen ietsepietsje langzamer.. :wink:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Pak-de-bal schreef:dat fietsen vind ik nog het ergste , ik kàn er maar niet aan wennen, aan die "slaven-sport"..
Ik vind fietsen met de hond geen slavensport.
Mijn hond vind het juist leuk om te doen.
Ik fiets wel met een springer, dat vind ik een stuk veiliger.

Natuurlijk fiets ik niet met dit warme weer, maar wel eens als het lekker koel is, at vind hij heerlijk.

Zo lang mijn hond het leuk vind en er plezier in heeft en uitzich zelf mee loopt, zie ik er geen slavensport in.
starfleet
Erelid

Re: Warm weer en ver wandelen.

Ongelezen bericht door starfleet »

Paulala schreef:
Wat vinden jullie hiervan?
En hoe doen jullie het met warm weer?
Rustig aan met mooi weer. Je ziet nu ineens heel veel honden die flink moeten lopen die je de hele winter niet ziet :boos: :boos: Boven de 25 graden gaan mensen vaak wel een beetje opletten maar de meeste honden vinden 23 graden ook al heel warm.
Rustig aan dus en veel bij het water. ' s avonds een grote wandeling en op de dag wat rustiger aan dan anders.

Anne
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Inderdaad, veel mensen gaan ineens hop heel veel fietsen, wandelen als het zonnetje schijnt. Soms kom je dan echt honden tegen met dikke of blauwe tongen, doodeng :N: Hier wordt met hitte aangepast gewandeld en neem ik routes met royaal water in de buurt. Vooral Sun kan er slecht tegen, die loopt echt op 50% met zulke dagen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:dat fietsen vind ik nog het ergste , ik kàn er maar niet aan wennen, aan die "slaven-sport"..
't is dat ik het niks vind, maar 2 van mijn honden vinden het geweldig hoor... is het dan nog een slavensport als de hond het geweldig vind?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

malinois schreef:
't is dat ik het niks vind, maar 2 van mijn honden vinden het geweldig hoor... is het dan nog een slavensport als de hond het geweldig vind?
Ja natuurlijk de baas trapt zich helemaal de pleuris opdat die hond kan draven :N:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
Ja natuurlijk de baas trapt zich helemaal de pleuris opdat die hond kan draven :N:
ja precies... daarom vind ik het ook helemaal niks... :smile:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

i
Met beleid toch niet? Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik maar heel weinig mensen zie die fietsen zoals het hoort en dan vind ik het ook slavendrijverij. Op rustig tempo met een slappe lijn is het een prima manier om een hond beweging te geven, als daarnaast de leuke wandelingen maar niet vergeten worden. Niks voor mij en voor Buffy hoeft dat rennen om het rennen ook absoluut niet, maar er zijn wel van die honden die je er een groot plezier mee doet.

Anne
doggy

malinois schreef:
Die mening deel ik met je, malinois.
Ik heb trainings-schema's opgezocht en gekregen en ik train volgens die schema's.

Zie ook mijn reactie:
doggy schreef:
Ik vind fietsen met de hond geen slavensport.
Mijn hond vind het juist leuk om te doen.
Ik fiets wel met een springer, dat vind ik een stuk veiliger.

Natuurlijk fiets ik niet met dit warme weer, maar wel eens als het lekker koel is, at vind hij heerlijk.

Zo lang mijn hond het leuk vind en er plezier in heeft en uitzich zelf mee loopt, zie ik er geen slavensport in.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:

klein rothondje kopen zoals lola! :ok: gemiddelde draafsnelheid 9.5 km/h

dat is zo langzaam dat je soms bijna van je fiets pleurt! :smile:

wel doen we soms een race. wie het hardste kan. sam rent dus harder dan ik kan fietsen.. maar van lola win in nog steeds! :cheer: maar dat is max 100 meter en dan weer rustiger vindt ze heerlijk!
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik loop met dit weer alleen s'ochtends vroeg een dik uur. De rest van de dag zijn het stukken in de wijk aan de riem. Bij heel warm weer (30 graden) loop ik s'avonds laat als het niet benauwd is buiten een uur.
Vorig jaar zijn er ook warme dagen bij geweest dat ik alleen rondjes met mijn honden liep door de wijk. De rest van de dag lagen ze dan te slapen.

Fietsen doe ik alleen als het onder de 15 graden is. Zomers sowieso nooit, en met dit weer ook niet.
Wij wonen achter de dijk, dus ze kunnen elke uitlaat ronde een frisse neus halen in het water, waar ze ook gebruik van maken met dit weer :wink:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik ga smorgens vroeg lopen,loop om 7uur al buiten en dan lekker naar zee.
het is dan ook nog koel dus goed te doen.
als ik smiddags met ze ga lopen,hangt van mijn dienst af,dan loop ik langs zee en anders ga ik naar het meer toe of ik hou het kort.
Dan ga ik na het eten nog wel even naar strand met ze,als ze toegestaan zijn,overdag mag dit nl niet.
mijn man loopt altijd de korte rondjes en ik de lange en ik probeer dus echt te zorgen dat ze het niet te warm krijgen.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

*Linda* schreef:Inderdaad, veel mensen gaan ineens hop heel veel fietsen, wandelen als het zonnetje schijnt. Soms kom je dan echt honden tegen met dikke of blauwe tongen, doodeng :N: Hier wordt met hitte aangepast gewandeld en neem ik routes met royaal water in de buurt. Vooral Sun kan er slecht tegen, die loopt echt op 50% met zulke dagen.
Hier lijkt het sowieso wel of er alleen mooi weer mensen wonen. Ik zie met dit weer honden buiten lopen die ik in de winter nooit zie lopen :denken:

Ook in het losloop gebied waar ik elke dag kom met mijn honden zie ik ineens veel mensen lopen met honden, terwijl het er in de herfst en in de winter uitgestorven is :mrgreen:
doggy

Ik kom met dit mooie weer nauwelijks meer mensen tegen als anders en ook bijna geen onbekenden.
Vanmorgen toevallig iemand met een oude Golden Retriever, die ik nog nooit eerder tegen was gekomen en vorige week iemand met een Rhodesian Ridgeback pup van 5 mnd.
Maar ik loop met dit warme weer ook niet zo ver en veel als anders.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

joline schreef:
*Linda* schreef:Inderdaad, veel mensen gaan ineens hop heel veel fietsen, wandelen als het zonnetje schijnt. Soms kom je dan echt honden tegen met dikke of blauwe tongen, doodeng :N: Hier wordt met hitte aangepast gewandeld en neem ik routes met royaal water in de buurt. Vooral Sun kan er slecht tegen, die loopt echt op 50% met zulke dagen.
Hier lijkt het sowieso wel of er alleen mooi weer mensen wonen. Ik zie met dit weer honden buiten lopen die ik in de winter nooit zie lopen :denken:

Ook in het losloop gebied waar ik elke dag kom met mijn honden zie ik ineens veel mensen lopen met honden, terwijl het er in de herfst en in de winter uitgestorven is :mrgreen:
Idem hier :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

*Linda* schreef:
joline schreef:

Idem hier :wink:
Da's 't enige jammere van mooi weer: de modder-polder waar ik vaak kom is droog gevallen en ineens lopen er mensen met honden. Noooooit eerder gezien. :mrgreen:
Nou ja, maakt op zich niet uit, alleen houd ik wel van 't alleen-op-de-wereld-gevoel (nou ja, niet helemaal alleen, met m'n honden, natuurlijk :wink: ).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”