Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

martin*
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel

Ongelezen bericht door martin* »

Ik heb op het moment een hele lieve Tibetaanse spaniel achtig hondje.
er zit waarschijnlijk nog iets door heen alleen het karakter is dat echt van een tibetaanse spaniel!(uiterlijk ook wel een deel) ik vind het karakter ook echt onwijs leuk. maar mijn volgende hond wordt waarschijnlijk geen tibbie, maar een border collie met kleur slag red tricolor vind ze echt geweldig!ik hou eigenlijk al een hele tijd van borders maar omdat ik maar student ben en toch heel graag een hondje wilde heb ik voor een kleiner ras gekozen. ten eerste voor de hond zelf, ze is makkelijker mee te nemen en het kost gewoon een stuk minder.
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

IJslanders 4 ever! Echt, misschien komt er nog wel eens (nadat de andere honden overleden zijn) een ander ras bij, maar er zullen ALTIJD IJslanders in m'n leven blijven!
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

in het begin niet..maar nu wel..
Maar of het alleen bij de mechelse herder blijft..Geen idee :19:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Voor mij staat de RR stiekum toch wel op nr 1... als ik die ergens zie lopen MOET ik er naar kijken en daar wordt ik ook helemaal vrolijk van.

Verder hou ik van grote, lompe, lieve knuffel honden (zoals Mitch :mrgreen: )

Misschien komt er ooit nog 'n rottweiler of een duitse dog als ik later groot ben en een heel groot huis en omheind terrein heb (in m'n dromen dan he :wink: )
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik ben dol op alle herders :mrgreen:
Afbeelding
Marja1969
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marja1969 »

Toen mijn opa leefde fokte hij bouviers en ik heb toen een paar keer een blonde bouvier gezien en was daar helemaal weg van.
Mijn ouders hadden een zwarte dwerg poedel.
Maar nu we Elmo hebben is dat toch wel ons "ras" om het zo maar te zeggen.
Ik vind zijn karakter geweldig al vind ik dat van meer rassen.
Laatst gewijzigd door Marja1969 op 17 apr 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Op gegroeid met een DOber..heb meer goldens en labs gehad, maar mijn liefde is een Mastiff, of een Bouvier.. en een golden/Lab..en natuurlijk een groot Newfie hondje..maar ik ben gek van de meeste honden dus het maakt niet uit eerlijk gezegd..als we maar klikken samen.
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik ben opzich gek op dit ras.
Amstaffjes hebben toch wel een speciale plek in mijn hart... alleen ben ik ook gek van de Bordeaux dog dus of het altijd amstaffjes blijven weet ik niet...

Mijn vriend wil geen ander ras en is dus compleet verknocht aan het ras...
Vespertillio
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Vespertillio »

Ik zal altijd wel helemaal gek blijven border collies al heb ik nou een beetje een neppe (niet druk, geen gek van schapendrijven..*zucht* :P ) en mijn mechelse herder is de liefste die er rond loopt. Maar zal altijd naar karakter kijken wat bij me past en niet naar soort hond. Zal daarom altijd veel eerder geneigd zijn om een hond van een jaar te nemen dan bijv een pup. Maar hoop toch ooit een herplaatser border te hebben die echt kan schapendrijven!
voorlopig zijn twee drukke donders wel genoeg in huis :P
Reagan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door Reagan »

vroeger thuis ben ik opgegroeid met sint bernhards,vind ik nu nog steeds schitterend,maar toen ik op mezelf woonde had ik zelf geen honden,omdat ik te weinig ruimte had voor een grote en ik had een hekel aan kleine hondjes nu niet meer overigens,ik leerde mijn huidige vriend kennen en hij had zelf een kangal we gingen samenwonen en de hond kwam mee natuurlijk,ben me toen gaan verdiepen in het ras,en sinds die tijd eigenlijk verknocht aan kangals,de eerste kangal is 9 geworden,en toen kwam sultan en later karabash erbij :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Labradors vind ik een geweldig ras maar zou er na Nora niet nog 1 willen. De Labrador van tegenwoordig vind ik te druk, iets TE enthousiast en eigenlijk ook niet mooi qua bouw.

Tollers zijn wel echt mijn ras en ik heb ook bewust voor het ras gekozen en een jaar op een wachtlijst gestaan voordat Nilo was geboren. Alles aan dit ras spreekt me aan maar ik kan niet zeggen dat ik er altijd 1 zou hebben. Ik vind heel veel rassen zo geweldig dus je weet maar nooit wat er nog bij komt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik ben en blijf helemaal gek van duitse herders maar ik weet niet of mijn volgende hond er weer een is.
Er zijn een aantal zaken die daarbij meespelen.
Ik hou niet zo van de engelse uitvoering van de dh's (Engeland is geen FCI land en heeft een andere rasstandaard) en er eentje importeren is niet echt een optie ivm de bloedtest die ze moeten ondergaan om Engeland in te mogen.
Een herplaatser 7 maanden te laten wachten op de herplaatsing lijkt me moeilijk en als ik een pup neem wil ik ook een pup: 7 a 8 weken en niet 7 maanden oud.
Dus ik weet zo net nog niet of ik het bij de duitse herder zal houden :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lillith
Zeer actief

Re: Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Ongelezen bericht door Lillith »

Topic gevonden toen ik op een bepaald ras zat te zoeken op de Basset Fauve de Bretagne, ik zag er laatst een paar lopen en mijn voorkeur voor ruig, blond/grijzig/zwart, vriendelijk en eigenwijsheid is voor mij wel duidelijk. Zo vind ik rw.Teckels heel leuk..ben alleen bang voor de pootjes en ruggetjes, de Hollandse Smous, Schnauzers, Schapendoezen en nu een hele Brak, jammer wel het jagen enzo :wink: .
Niet dat ik Lille in de vuilnisbak gooi, ze is mijn :I: maar ik heb dat al vaker gezegd 1 Lille is mij meer dan genoeg en Ollie...tja, die valt ook onder de boven genoemde rassen.

:LOL: sommige mensen die hebben nu en in dit topic nog steeds dezelfde voorkeur, heel grappig om te lezen...echt oude doos :ok:
Laatst gewijzigd door Lillith op 19 apr 2012 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Marianne en Tibo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door Marianne en Tibo »

Eerst 2 duitse herders, met een kruising poedel kees, toen 2 welsh springers spaniels (gastgezin voor hulphond geweest) en nu een aussie herplaatser. Ik vind ze allemaal even leuk.
haddock
Actief
Mijn ras(sen): Boxer/Am. Bull

Ongelezen bericht door haddock »

Ik ben aardig Boxergek. Bijna altijd Boxers gehad, wel 's 'n opvang Herderreu naast de Boxerteef, hing erg aan mij, rest van de familie was maar zozo.
Heb meestal 2 honden. Nu dus 'n halve Boxer/Am. Bull., omdat de laatste Boxer met goed 8 jaar te vroeg ging hemelen. Hoop dat deze stokoud wordt, lekker grijs enzo. Vind de Am. Bull en Olde English Bulls ook geweldig.
Maar als deze teef 'n jaar of 2 is komt er hier waarschijnlijk 'n Wetter reu bij. Vink ook prachtig, en 't ras is het behouden waard.
Of we moeten besluiten dat we 'n nestje bij deze nemen, want ze heeft ons hart wel al helemaal...... Lijkt me ook 'n geweldige moeder. Dan wordt ze wel eerst HD gescreened, ook al heeft ze dan geen papieren. En de vader wordt dan zeer waarschijnlijk 'n Old English, weer lekker vreemd bloed.
Groets, Haddock
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zit even terug te lezen. Ik schreef dat er altijd wel een rottweiler rond zal lopen. Niet dus. Al smelt ik nog steeds bij een mooie rottweiler, zeker het karakter blijft me trekken.
Maar zo ben ik de mechel ook heel erg gaan waarderen.
Er zijn zoveel leuke rassen!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re:

Ongelezen bericht door Machie »

renee-uk schreef:Ik ben en blijf helemaal gek van duitse herders maar ik weet niet of mijn volgende hond er weer een is.
Ik hou niet zo van de engelse uitvoering van de dh's (Engeland is geen FCI land en heeft een andere rasstandaard) en er eentje importeren is niet echt een optie ivm de bloedtest die ze moeten ondergaan om Engeland in te mogen.
Een herplaatser 7 maanden te laten wachten op de herplaatsing lijkt me moeilijk en als ik een pup neem wil ik ook een pup: 7 a 8 weken en niet 7 maanden oud.
En nu, bijna 4 jaar later is toch alles anders :cheer:
Importeren is nu prima te doen toch?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik blijf zeker wel bij de labradors, dat is echt helemaal mijn ras!
Ik zou er best ooit een ander ras bij willen maar een labje zou ik altijd houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Nou, ik vind een schapendoes wel heel erg 'mijn ras', maar als er ooit een andere hond komt, dan kan het heel goed zijn, dat ik kies voor een beardie. Als ik zou verhuizen tegen die tijd en een benedenhuis zou hebben, dan vind ik een New Foundlander ook heel gaaf.

Maar ik zie hier zoveel honden, dat ik er al wel veel meer mooi vind. Ik ben de naam kwijt, ik meende dat ze in Apeldoorn woont en nu een nestje heeft. (lijkt wel crypto) Maar dat type hond vind ik ook prachtig.
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ik heb altijd duitse herders gehad ( dat is mijn ras bij uitstek). Toen ik niet meer verder wilde in de sport maar wel een sportieve hond wilde die het ook oke vind om naast mij op de bank te liggen en best een dag wil overslaan met wandelen kwam ik uit bij mijn tweede liefde een teckel ( ik wilde een korthaar of langhaar) maar als ik een teckel wilde moest het een ruwhaar worden vond mijn man..aldus geschiede.
Toen ik toch wel weer wat wilde sporten en ik geen duitse herder meer wilde ivm met alle problemen in dat ras ( DH, rugproblemen, karakter) zijn we na lang zoeken uitgekomen bij de beauceron..
Dus zo komt het dat hier drie hele verschillende rassen door het huis lopen, trekt op straat veel bekijks maar ik zou het niet weer doen. Ik heb het idee dat honden van hetzelfde ras toch meer een klik met elkaar hebben.
Wat het volgende ras zal zijn twijfel ik nog over maar ik denk een korthaar standaard teckel.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik ben met een rottie en een herder uit het asiel begonnen, daarna kwam de eerste husky (ook uit het asiel en de 3 daarna ook), 15 jaar geleden en dat is nooit meer verandert.
Wel heb ik er ook akita's naast, nu nog 1,5 in de toekomst zal dat er iig altijd 1 zijn maar niet meer dan 2 (amerikaan wel teverstaan)
Gewoon voor de afwisseling, omdat de husky's ietwat saai zijn, dat klinkt stom maar gewoon simpel, geen uitdaging zeg maar :F:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Stabijs, wetters en die Hava blijft ook. ;)

Ik vind zoveel leuk, maar ik heb het eeuwige leven niet dus ik kan niet alles proberen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier zal er ook altijd minstens 1 beagle en 1 fauve rond blijven lopen.
Beide rassen blijf ik geweldig vinden, en mijn ideaal voor de toekomst is een koppeltje beagles en een koppeltje fauven.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Wij zijn totaal niet verknocht aan 1 ras. Maar de kans dat er hier altijd een vergelijkbare combinatie rondloopt is wel groot. 1 werkhondje en 1 'relaxter' type. Past leuk samen :ok:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ja.

dat wil zeggen, ik val op rasloos. we hebben rasloze honden, en tja die unieke uitstralingen, geweldige leuke kruisingen of bastaardjes :I: dat doet mij altijd veel meer, dan een hond die aan een ``plaatje``(uiterlijke raskenmerken) moet voldoen.

dat wil overigens niet zeggen dat ik rashonden niet leuk vind. maar ik kan toch geen keuze maken in een ras, en dan komt er altijd wel weer een rasloos exemplaar wat mijn hart steelt :mrgreen:

elke week denk ik weer, oohhh een teckel, ooohhh een whippet, ooohhh een stafford. maar het gaat mij om de ``x``factor die een hond in je losmaakt.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Opgegroeid met een Yorkshire terrier, zelfs uitgezocht (mocht toen alleen een klein hondje). Nu een dalmatier. Helemaal verknocht aan dit ras, alhoewel ik ook erg weg ben van een husky :I:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ja, helemaal verslingert aan de Labrador :love:
Er zullen hier altijd Labradors rondlopen :mrgreen:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Re:

Ongelezen bericht door renee-uk »

Machie schreef:
renee-uk schreef:Ik ben en blijf helemaal gek van duitse herders maar ik weet niet of mijn volgende hond er weer een is.
En nu, bijna 4 jaar later is toch alles anders :cheer:
Importeren is nu prima te doen toch?
ja een heel stuk beter dan eerst gelukkig, maar blijft toch het feit dat je een pup niet eerder dan met 15 weken zult kunnen invoeren.
wat herplaatsers betreft is het wel een heel stuk gunstiger, drie weken wachttijd is natuurlijk prima te overbruggen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Molossers en dan met name Newfoundlanders, daar zal er hier altijd een van blijven rondlopen.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ja ik ben wel verknocht aan de Akita en dwergpoedel. Kenzo is zo'n beetje de ideale hond, hij had alleen een heel stuk hondsocialer moeten zijn. Nova is gewoon een heerlijk hondje, altijd vrolijk, sociaal, slim en altijd in voor actie. En dat niet verharen is ook wel heel fijn :cool2:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”