Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met welk ras wordt jouw hond verward??
Moderator: moderatorteam
- matthijs
- Actief
-
thunga
- Vaste gebruiker
Een saarlooswolfhond wordt nogal eens verward met een husky, en als je dan zegt dat het geen husky is dan is het wel een of andere poolhond
Het was zo erg dat op de stand van beestjes en baasjes mensen eers het bord wat boven onze stand hing lazen, dus Belgische SaarloosWolfhonden Vereniging en dan vroegen of het husky's waren
Katrien
Het was zo erg dat op de stand van beestjes en baasjes mensen eers het bord wat boven onze stand hing lazen, dus Belgische SaarloosWolfhonden Vereniging en dan vroegen of het husky's waren
Katrien
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, ik hoor hier nu ook thuis.
Mijn beauceron-pup wordt steevast aangezien voor rotweiler-pup, en als ik dan nee zeg, dan is het een dobermann (althans bij de mensen die dat ras kennen). Ook moet ik haar dubbele wolfsklauwen laten weghalen, want dat hoort niet, en ze zullen gaan scheuren!!:19:.
Maar als ik vertel dat het een beauceron is, dan kent ook steevast niemand het ras, dus kan me voorstellen dat je het dan niet raden kunt
.
Trouwens, Bonha is in haar leventje ook al van alles genoemd, zelfs een bergamasco!! Een man was er echt heilig van overtuigd. En heb ook een sbijna ruzie gehad met een vrouw die bij hoog en laag beweerde dat het een schapendoes was (ze weegt 30 kilo en is 60 cm hoog). Of dat ik aangesproken werd dat ik mijn hond "mishandelde" omdat ik haar niet de juiste vachtverzorging gaf als bouvier, en haar moest scheren omdat ze anders zou oververhitten. Right.
Dus ik heb een verwaarloosde bouvier en een rotweiler-pup met dubbele wolfsklauwen
.
(nietes.....een Schafpudel en een korthaar Hovawartje
)
dedoei
Mijn beauceron-pup wordt steevast aangezien voor rotweiler-pup, en als ik dan nee zeg, dan is het een dobermann (althans bij de mensen die dat ras kennen). Ook moet ik haar dubbele wolfsklauwen laten weghalen, want dat hoort niet, en ze zullen gaan scheuren!!:19:.
Maar als ik vertel dat het een beauceron is, dan kent ook steevast niemand het ras, dus kan me voorstellen dat je het dan niet raden kunt
Trouwens, Bonha is in haar leventje ook al van alles genoemd, zelfs een bergamasco!! Een man was er echt heilig van overtuigd. En heb ook een sbijna ruzie gehad met een vrouw die bij hoog en laag beweerde dat het een schapendoes was (ze weegt 30 kilo en is 60 cm hoog). Of dat ik aangesproken werd dat ik mijn hond "mishandelde" omdat ik haar niet de juiste vachtverzorging gaf als bouvier, en haar moest scheren omdat ze anders zou oververhitten. Right.
Dus ik heb een verwaarloosde bouvier en een rotweiler-pup met dubbele wolfsklauwen
(nietes.....een Schafpudel en een korthaar Hovawartje
dedoei
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
- Kimberley&Tommy
- Vaste gebruiker
- aragoleon
- Actief
- Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
- Contacteer:
- Marja1969
- Vaste gebruiker
Van Elmo word wel gezegd dat hij op een Jack-Russel lijkt maar zijn poten zijn alleen wat langer..jaja.
Maar het ergste wat ik 1 keer gehoord heb is dat er mij gevraagd werd welk "ras"is het? Ik zeg boerenfox, zegt die man Nee dat kan niet die zien er anders uit!! Ik zeg nou het staat toch echt in zijn paspoort en ik verzin het niet. Toen moest hij nog even in zijn bek kijken en mompelde iets van dat hij ook zwarte vlekken in zijn verhemelte had zitten en dat dat typisch boerenfox was... Ik heb het maar laten gaan en ben door gelopen.
Maar het ergste wat ik 1 keer gehoord heb is dat er mij gevraagd werd welk "ras"is het? Ik zeg boerenfox, zegt die man Nee dat kan niet die zien er anders uit!! Ik zeg nou het staat toch echt in zijn paspoort en ik verzin het niet. Toen moest hij nog even in zijn bek kijken en mompelde iets van dat hij ook zwarte vlekken in zijn verhemelte had zitten en dat dat typisch boerenfox was... Ik heb het maar laten gaan en ben door gelopen.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Groetjes Marja
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
*Jolanda*
- Marja1969
- Vaste gebruiker
Loop ik net mijn rondje met Elmo kom ik een mevrouw tegen met een Cairn terrier en die zegt tegen mij dat het lijkt of er iets van een Whippet in zit omdat hij die elegantie heeft en slankheid (hij is wel de helft kleiner dan een Whippet )

Laatst gewijzigd door Marja1969 op 18 apr 2008 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Groetjes Marja
-
Remina
- Zeer actief
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hé, dit heb ik nooit gelezen. Waren dat (verleden jaar inmiddelsMirandaH schreef:En laat ik nou toevallig gisteren in het Goudse Hout in Gouda een mevrouw tegenkomen die inderdaad twee van die honden heeft (teefjes). Ik ben bezig met KK1 dus kon de verleiding niet weerstaan om te vragen wat het waren. Ik dacht zelf bij de eerste aan kruising pointer-iets, maar als vervolgens in exact dezelfde versie nummer twee opduikt, dan weet je dat die kans erg klein is. Wel erg leuke honden trouwens!Jaap* schreef:Met de Gammel Dansk Honsehund indien in Scandinavie.
En zo nu en dan denkt iemand met een pointer van doen te hebben.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
Het levert wel leuke situaties op, want ik werd een tijdje geleden 'gevolgt' door een auto met 4 mensen erin, ze reden me voorbij, dan reed ik hun weer voorbij ( ik was op de fiets met de honden) na een tijdje ging een autoraam open, riep een jongeman, "mevrouw!! zijn dat nu setters of duitse staanders??" ik riep terug dat het Ierse setters waren, gelijk hoorde ik uit de de auto "zie je nou wel, ik had gelijk, nu krijg ik een tientje van je"maitestar schreef:Als ik dit allemaal zo lees is het toch wel heel bedroevend gesteld met de rassen/hondenkennis van de mensen
Hadden ze gewoon er om gewed in de auto

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Reagan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): amerikaanse stafford
- Rich
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Lauren
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Dat is de 101e keer dat je het hoort vast nog steeds even grappigRich schreef:Mijn honden worden nooit met een ander ras verward. Wel krijg ik nogal wat opmerkingen over onze bruin gespikkelde meiden; 'Dat is geen echte, want die is bruin', "is die verkeerd gewassen?", "Op welke leeftijd worden ze nou zwart?" "Waar zijn de andere 96?" en dat soort opmerkingen...![]()
richard
Mijn 9 weken oude Amstaff wordt constant aangezien voor Teckel...en vandaag ook voor Chihuahua :p
- Rich
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ligt aan mijn bui....Lauren schreef:Dat is de 101e keer dat je het hoort vast nog steeds even grappigRich schreef:Mijn honden worden nooit met een ander ras verward. Wel krijg ik nogal wat opmerkingen over onze bruin gespikkelde meiden; 'Dat is geen echte, want die is bruin', "is die verkeerd gewassen?", "Op welke leeftijd worden ze nou zwart?" "Waar zijn de andere 96?" en dat soort opmerkingen...![]()
richard![]()
Mijn 9 weken oude Amstaff wordt constant aangezien voor Teckel...en vandaag ook voor Chihuahua :p
richard
PS: Geinige Chihuahua heb je
-
Pak-de-bal
- Rich
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Yep, ik zie het ook..... familie!! hahahahaPak-de-bal schreef:hier in de Randstad met :doggy schreef:Die van mij wordt soms aangezien voor een Spaniel of Wetterhoun.
"die hond met die schapen"zelfs die naam kennen ze niet
en kinderen zeggen:
: kijk een dalmatier" , met die stippen op de poten![]()
leuk , hè? Zo'n aparte hond te bezitten?
richard
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Echt te vaag dit, maar wel komisch:
wij hebben thuis een x mechelaar groenendaeler. Toen we haar net uit het asiel haalden, 5 maanden oud, werd ze erg ziek. Ze is heel lang heel erg dun geweest. Als mensen vroegen wat ze voor ras was, zei mijn vader altijd: "Een ethiopische herder" en mensen geloofden dat.
Een paar Japanners hebben er bij een hondenshow een keer echt foto's van genomen, omdat ze dachten dat het een zeldzaam ras was!

Mats, inmiddels gezond, oud en een stuk dikker!
wij hebben thuis een x mechelaar groenendaeler. Toen we haar net uit het asiel haalden, 5 maanden oud, werd ze erg ziek. Ze is heel lang heel erg dun geweest. Als mensen vroegen wat ze voor ras was, zei mijn vader altijd: "Een ethiopische herder" en mensen geloofden dat.
Een paar Japanners hebben er bij een hondenshow een keer echt foto's van genomen, omdat ze dachten dat het een zeldzaam ras was!

Mats, inmiddels gezond, oud en een stuk dikker!
RIP Cena
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff