Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zitten jouw hond / honden in de bench??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie zit sinds kort s'nachts niet meer in de bench, althans niet met het deurtje dicht..tot nu toe vind ik alleen heel veel gesnipperd papier maar verder sloopt ze niets.
Als ik smorgens 4 uurtje naar mijn werk bent dan zit ze nog wel in de bench..voor het slopen en voor de rust van de andere 2 honden en ook voor haar eigen veiligheid dus.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno heeft als pup in de bench gezeten, nu niet meer. Jip heeft nooit een bench gehad. Ging prima, ze sloopte niet maar soms had het wel makkelijk geweest om haar rust te geven die ze zelf niet nam :wink: Ziva heeft wel een bench. Ten eerste omdat ze echt op alles kauwt wat ze tegen komt en het huis hier vol snoeren ligt (ouder, heel weinig stopcontacten dus allerlei verlengsnoeren) en om haar en Jip rust te geven, anders spelen ze het liefst de hele dag door :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Wij hebben hier geen bench en ook nooit gehad. Ik moet er ook niet aan denken om bijv. voor Guus een bench te moeten hebben; dan zou met één bench de hele kamer vol zijn... :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow zat eerder in de bench als wij weg gingen en 'snachts. Maar sinds een maand of 4 zit hij als we weg gaan niet meer in de bench en loopt lekker rond of ligt waar hij wil. We hebben ook geprobeerd om hem 'snachts uit de bench te laten, maar dan ging hij blaffen als er 'snachts iemand naar de wc gaat en aangezien ik elke nacht wel eens moet doen we hem voorlopig weer 'snachts in de bench.

Groetjes, Noëlle.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Leia heeft als pup in het begin 's nachts en als er niemand thuis was in de gang gelegen met haar mand, maar dat is al vrij snel afgeschaft omdat ze toch eigenlijk niks deed en goed zindelijk was.
10 jaar geleden was een bench ook wat minder bekend en vonden mijn ouders en ik het maar een eng hok. :wink:
Shibby zat bij zijn oude baasje al in een mand en die is er ook in gebleven, hoewel hij daar nu niet eens meer in kan liggen door alle speeltjes die er in liggen. :mrgreen:

Ik zie best wel voordelen aan een bench in bepaalde situaties, maar zal er zelf niet snel één gaan gebruiken voor mijn hond(en).
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nu geen benches meer hier maar toen ze wat jonger waren wel gehad.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Alleen toen ze erg jong waren.
Beide honden hebben tot de leeftijd van 4 maanden in de bench gezeten en dit ging dan om 's nachts en als ik even snel weg moest voor een boodschap. Dit omdat ik het veiliger vond bij Kaya (ivm eventuele kabels, katten, e.d.) en bij Puchu omdat ik het nog niet 100% vertrouwde een pup zonder toezicht bij Kaya.

Vanaf de leeftijd van 4 maanden dus zonder en dat ging/gaat eigenlijk allemaal prima :ok: (op een kleine sloopperiode van Puchu na :N: waarbij ik bijna op het punt stond de bench weer tevoorschijn te halen, maar die gedachte heeft hij blijkbaar gehoord want hij stopte toen ineens met slopen :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max gaat in de bench als er in vreemde in huis is, in dezelfde kamer als zij. Overigens werkt het ook erg goed om Max te laten wennen aan mensen. Er logeert nu bijvoorbeeld een meisje bij ons thuis, de eerste paar dagen ging Max telkens in de bench als zij in de keuken moest zijn. Nu weet Max dat zij er is, dat ze ook door haar keuken kan lopen, dus nu hoeft Max niet meer opgesloten.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Nee, hier geen bench, en als er ooit mss weer een pup komt, ook niet :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk slaapt 's nachts in een varikennel. Als wij kort weg zijn, een boodschap oid, dan mag hij die tien minuten wel los thuis blijven. Gaan we langer weg, dan gaat hij ook de kennel in.

(Maar we gaan die 45 pagina's toch niet overdoen?)
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Jep, Yanthe zit in een bench (nu niet ;-)). Ideaal, terwijl ik met Boen nooit een bench gebruikt heb. Maar die was dan ook al 5-6 maanden toen ze uit het asiel kwam. Heeft wel zo af en toe gesloopt , maar was echt niet nodig.

Yanthe alleen laten in huis lijkt me geen optie. Die zou zalig gaan apenkooien en rustig en intens tevreden liggen slopen. Oorsponkelijk is de bench er puur gekomen omdat ik Bonha en Yanthe niet beiden los alleen wil laten, maar ben erg blij dat hij er is.

Het is inderdaad wel een verschrikking in de (kleine :N: ) kamer. Yanthe is van een grote bench naar de grootste gegaan (130 cm) en dat is me een gevaarte!

Maar voor Yanthe gewoon haast noodzakelijk (tuurlijk kan het anders), omdat ze gewoon niet slaapt buiten de bench, pas als ze echt totaal uitgeput is en zelfs dan slaapt ze niet door, en dat vind ik ongezond voor de geest!

Maar ik ben vroeger opgegroeid met honden en wij hadden bijvoorbeeld een flatcoat die tot op hoge leeftijd intens druk en springerig was....ook nooit een bench gebruikt, ging ook goed...zo zie ja maar!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb wel een bench en die doe ik ook niet weg. Maar mijn honden hoeven er nooit in. Waarom zou ik? Op de bank liggen, in de mand voor het raam of in hun groene stoeltje vinden ze het veel fijner. Verder zijn ze zindelijk en maken ze niets kapot.

Afbeelding
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Raya gaat alleen 's nachts in de bench. Ze is nu 9 mnd. We hebben haar uit de bench gelaten toen ze 7 mnd was, ging op zich goed totdat ze het behang ontdekte.....
Hierna dus weer in de bench gedaan. Nu laten we haar overdag, als we een paar uurtjes weggaan, gewoon los en dit gaat tot nu toe goed dus binnenkort denk ik, 's nachts ook weer proberen.
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Wij hebben de bench 2 weekjes gehad, maar na 1 week heeft er niet meer ingezeten. ( Ze is nu 15 weken )
Na de 2e nacht hebben wij haar op het bed aan het voeteneind laten slapen ( ze heeft nooit iets gedaan op bed ) en een tijdje later ( omdat ze nogal in de weg lag met slapen :mrgreen: ) hebben we haar mand 's avonds aan het voeteneind neergezet, vanaf de eerste nacht is ze erin gaan liggen en blijft netjes liggen tot 's ochtends.

Met weggaan blijft ze gewoon ' los' soms in de tuin en soms binnen, en dat gaat goed. We blijven dan ook nooit lang van huis af.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Wij hebben hier 2 soort van Vari-Kennels en 1 bench. Zo overdag staan de deurtjes gewoon open en gaan ze uit zichzelf er wel eens liggen.
Als wij (lang) weggaan gaat Caoimhe in haar bench omdat zij nogal eens conflicten wil veroorzaken, dus ter voorkoming gaat zij gewoon in de bench. Josh en Frencey kunnen prima samen los.
's Nachts is alles gewoon los en liggen ze heerlijk met zijn drietjes op het grote kussen.
Tijdens de loopsheden worden de kennels en bench wel gebruikt.
Groetjes,
Wendy
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe heeft als pup in de bench gezeten. Maar ik heb het niet nodig dus gebruik het al jaren niet meer. Mijn moeder vind het ook een aarts lelijk ding in de kamer trouwens. :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

clausipaus schreef: Mijn moeder vind het ook een aarts lelijk ding in de kamer trouwens. :mrgreen:
lol valt mee.
Een dik hondenkussen in een vrolijk kinder-dekbedovertrekje in de kleuren van de kamer en het ziet er al een stuk leuker uit :wink:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

nee, geen benches voor de 4 honden hier. komen er ook niet, totaal niet nodig.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nee......... :wink:
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

voor cartouche nu wel, die durft nog wel eens de boel op stelten te zetten anders, spullen slopen en quireste lastigvallen ( quireste doet niets terug).

dus voor veiligheid van beide gaat cartouche in de bench als ik voor een boodschap moet en 's nachts. ga binnenkort wel proberen om in ieder geval 's nachts de deur open te laten.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

clausipaus schreef:Mijn moeder vind het ook een aarts lelijk ding in de kamer trouwens. :mrgreen:
Haha, dat vind ik nou ook :wink:

Bram zit thuis niet in een bench. Voor wedstrijddagen heb ik wel een bench.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Frenk schreef:
(Maar we gaan die 45 pagina's toch niet overdoen?)
Ik had het niet goed gelezen en ben een nieuw topic gestart :mrgreen:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik heb een kamerkennel naast de bank staan en daar slapen ze in.

Ik heb nog een bench in de keuken staan , maar die wordt alleen gebruikt al een van de dames loops is. :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Jinga zit al sinds pups af aan in de bench. Sinds kort (ze is nu 8.5 maand) mag ze 's nachts los en als ik voor een paar uurtjes van huis ga, mag ze sinds deze week ook los. Maar vandaag moest ik weer werken en dan vertrouw ik haar voor geen meter. Vooral niet gezien het feit dat ze aan de muur aan het knagen was, buiten niet luisterde en dus even lekker een pubberbuitje had :D Vandaag heeft ze dus eventjes in de bench gezeten, maar dat vindt ze echt geen probleem.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja en Nee,

Tank zit nooit in de bench, Elektra (op de foto links) herplaatser en pup zit er alleen in als ik even weg ga omdat ze sloopt als de neten en ook alles opvreet. Jenna (rechts) herplaatser was het gewend bij haar vorige baas en ik heb hier ook uiteindelijk een benchje neer gezet omdat ze dat echt prettiger vond, die van haar staat echter ook altijd open en ze kan erin en eruit als ze wilt. Tis voor haar meer een mand.

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nee, hier geen bench.
holly
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door holly »

Voor Fenja nooit een bench gehad.

Voor Faeden heb ik er nu wel eentje, maar zodra het kan gaat die weg. 's nachts ligt ze er niet in, dan ligt ze bij ons. Ik gebruik het alleen met slot als ik weg moet en er verder niemand thuis is.(wat ongeveer 1 uur per week is) en als ze te druk is. Dan kan ik haar gewoon niet op een andere manier tot rust manen. Dan doe ik haar even in de bench met de deur op slot, en als ze slaapt zet ik hem weer open. Verder staat de bench altijd open met veel speeltjes en drinken enzo, ze gaat ook vrijwillig in de bench liggen.
Ik wil absoluut niet dat ze de bench als straf ziet.
Zodra ze iets beter weet wanneer ze echt even moet rusten en van alle kabels afblijft, gaat dat ding weer weg.
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier nu voor de uk wel omdat hij aangaf graag een bench te willen
Reagan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door Reagan »

nee,nooit gehad ook,ze zijn nu altijd buiten,maar daar ook geen ren.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Mijn honden hebben nooit in een bench gezeten en zal ook nooit een bench gebruiken in de toekomst, ook al zegt iedereen dat het een veilig plaatsje is en de hond er geen last van heeft, het blijft toch maar een klein plaatsje waar ze uren in moeten blijven, als de honden vroeger iets stuk deden bleven ze een tijdje in de pergola tot ze braaf waren, daar konden ze niet veel stuk doen en hadden toch ruimte om te bewegen.

Persoonlijk vind ik een bench niets
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”