We zijn zeker een uur binnen geweest en de hondjes zijn uit en te na gecontroleerd. Zowel Caja als Bram hebben geen lichamelijke beperkingen voor agility en we hebben veel tips gekregen.
Bij Bram constateerde hij:
> gebroken/verbrijzeld sesambeentje bij een van de voorvoeten. Dit schijnt 70 % van de honden (en hij denkt 100 % van de agilityhonden) te overkomen. Het was al een tijdje geleden (kon hij voelen). Ik denk eigenlijk dat dit al gebeurd is toen Bram een half jaar was, ik ben toen een keer op z'n poot gaan staan. Het lichaam heeft dit helemaal zelf opgelost, dus geen probleem met sporten,
> wat vastzittende rug tussen twee wervels. Hij heeft die behandeld en ik moet over twee weken terugkomen voor nog een behandeling,
> speling van een paar mm bij de kruisbanden van de knieen. Uitgebreide uitleg gekregen wat dit betekent, zou geen probleem moeten opleveren in sporten.
Hij gaf ook aan dat Bram circa 200 gram zou moeten afvallen om echt het ideale 'agilityhond' gewicht te hebben. De warmte kan dan ook beter weg. Mbt die warmte zei hij dat het een optie is om een baan op z'n buik kaal te scheren. Je ziet dat niet als hij loopt en hij zal het minder snel warm krijgen. Ik ga daar eens over nadenken, heeft iemand dit weleens gedaan bij z'n hond?
Marye mag zelf vertellen wat bij Caja geconstateerd is, dat zal ze nog lang te horen krijgen van me