En door haar model vragen er steeds mensen of ze pup is, hahahah
Moderator: moderatorteam
Jij mag dat rustig onzin vinden, hoor ..... als je verder gelezen had, had je kunnen zien dat dit mijn persoonlijke mening is waar niemand het mee eens hoeft te zijn.matthijs schreef:Wat een klinklare onzin zeg, als ik een kind neem dan weet ik ook dat dat haar blijft groeien, moet ik hem daarom maar met haar tot op de kont rond laten lopen?flatcoat schreef:Ik ben het wel met TS eens ...... je weet dat wanneer je voor een langharig ras kiest dat dit het nodige aan vachtonderhoud met zich meebrengt. Als je geen tijd en/of zin hebt om hier energie in te steken zou je eigenlijk niet voor een langharig ras moeten kiezen. En natuurlijk is het voor de hond in kwestie beter als ie in zo'n geval wel gekortwiekt wordt want anders wordt het een wandelende klittenbaal en kan daar behoorlijk veel last/pijn van krijgen.
Ik heb ook een langharig ras en in de originele outfit vind ik haar prachtig om te zien en zou het zelf doodzonde vinden om daar de schaar in te zetten.
Mijn vriendin heeft een shih-tzu en die gaat keurig elke 2 mnd in de puppylook, waarom? Als ze niet getrimt wordt knalt ze overal tegen aan omdat ze niks meer kan zien. En als het hondje zomers in het zwembadje wil springen achter het huis dan kan ze dat gewoon doen in de wetenschap dat ze met een uurtje weer opgedroogt is en ze niet door baasje op tafel gezet wordt om een uur lang gefohned en gekamd te worden.
Daar komt nog eens bij dat zo'n hondje een vacht heeft die je onmogelijk klitvrij kunt houden en voor het beest is het echt niet fijn als die klitten eruit moeten hoor.
Noem mij eens 1 voordeel wat de hond zelf aan een lang kapsel heeft?
Ik ben het met je eens. Mijn honden hebben ook geen doorgroeivacht en ik zie ze graag zoals ze horen te zijn. Ooit heb ik 1 van mijn honden geknipt omdat ze veel last had van hotspots. Maar ik heb gekozen voor het totaalplaatje, een langharige hond met een lekker eigenwijs karakterflatcoat schreef:Jij mag dat rustig onzin vinden, hoor ..... als je verder gelezen had, had je kunnen zien dat dit mijn persoonlijke mening is waar niemand het mee eens hoeft te zijn.matthijs schreef:Wat een klinklare onzin zeg, als ik een kind neem dan weet ik ook dat dat haar blijft groeien, moet ik hem daarom maar met haar tot op de kont rond laten lopen?flatcoat schreef:Ik ben het wel met TS eens ...... je weet dat wanneer je voor een langharig ras kiest dat dit het nodige aan vachtonderhoud met zich meebrengt. Als je geen tijd en/of zin hebt om hier energie in te steken zou je eigenlijk niet voor een langharig ras moeten kiezen. En natuurlijk is het voor de hond in kwestie beter als ie in zo'n geval wel gekortwiekt wordt want anders wordt het een wandelende klittenbaal en kan daar behoorlijk veel last/pijn van krijgen.
Ik heb ook een langharig ras en in de originele outfit vind ik haar prachtig om te zien en zou het zelf doodzonde vinden om daar de schaar in te zetten.
Mijn vriendin heeft een shih-tzu en die gaat keurig elke 2 mnd in de puppylook, waarom? Als ze niet getrimt wordt knalt ze overal tegen aan omdat ze niks meer kan zien. En als het hondje zomers in het zwembadje wil springen achter het huis dan kan ze dat gewoon doen in de wetenschap dat ze met een uurtje weer opgedroogt is en ze niet door baasje op tafel gezet wordt om een uur lang gefohned en gekamd te worden.
Daar komt nog eens bij dat zo'n hondje een vacht heeft die je onmogelijk klitvrij kunt houden en voor het beest is het echt niet fijn als die klitten eruit moeten hoor.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de hond in originele outfit (en zij heeft geen doorgroeivacht) maar als iemand anders er de schaar in wil zetten moet hij/zij dat helemaal zelf weten of dat nou is om de ene reden of om de andere reden.
Zo zijn ze schitterend. Echte heersers over het rijk der elegantieAnnSophie schreef:Een maltheser zoals hij zou moeten zijn:
Ik vind ze eigenlijk mooier met lange vacht in hun dagelijkse bezigheid dan dat ze net gekamd en geborsteld zijn. Die tweede vind ik dus leuker dan die eerste uiteraard, maar die eerste zal er wel niet lang zo uit zien.
Ik vind lang haar wel mooi hoor bij kinderen,matthijs schreef:Wat een klinklare onzin zeg, als ik een kind neem dan weet ik ook dat dat haar blijft groeien, moet ik hem daarom maar met haar tot op de kont rond laten lopen?flatcoat schreef:Ik ben het wel met TS eens ...... je weet dat wanneer je voor een langharig ras kiest dat dit het nodige aan vachtonderhoud met zich meebrengt. Als je geen tijd en/of zin hebt om hier energie in te steken zou je eigenlijk niet voor een langharig ras moeten kiezen. En natuurlijk is het voor de hond in kwestie beter als ie in zo'n geval wel gekortwiekt wordt want anders wordt het een wandelende klittenbaal en kan daar behoorlijk veel last/pijn van krijgen.
Er is nogal een verschil tussen nat gras en blubbersloten met klei die 2 dagen later nog in de vacht hangt hoor.Derona schreef:Jaa dat heb ik hier ook als het gras nat is.maar dat vind ik niet erg droogt wel weerenjo schreef:de zwarte modder pootjes ja, madam duikt overal in-op en onder in het bos, met een lange vacht is dat echt niet handig.