Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoelang jou hond alleen thuis??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle en Nina kunnen beide een hele dag alleen zijn, zonder moeite. Met de balkondeur open uiteraard voor de eventuele nood. Vind echter nooit iets.
Amy is uiteraard nog niet langer alleen dat 2 uur, maar ze is dan ook nog maar 4 maandjes.

Maar voorkomen doet het eigenlijk nooit.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind het erlijk gezegd ook nog een verschil of een hond alleen zit of dat er meerdere honden zijn.
Dan heeft ie toch nog soortgenoten om zich heen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik werk drie dagen in de week van 9:00 uur t/m 17:00 uur (vaak langer en thuis ook) en op twee dagen worden de honden tussen de middag uitgelaten. Op vrijdag is mijn man thuis, o.a. ook voor de honden.
Wij hebben dat bewust gedaan vanaf het moment dat we een geflipte asielhond in huis hadden gehaald. Het is er altijd ingebleven na de komst van Stanley, toen had ik makkelijkere werktijden en altijd oppas/uitlaat voor de honden. Zolang ze gezond zijn, is er misschien niks aan de hand, maar op een gestresste hond met hoge nood zou ik niet zitten te wachten. Honden blijven niet altijd gezond, hoe goed je het ook geregeld denkt te hebben. Had daar toch niet aan moeten denken een hond als Stanley zo lang alleen te moeten laten zonder uitgelaten te worden.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Met een zieke hond wordt het idd een ander verhaal.
Op mijn werk zijn ze gelukkig erg meegaand.
Julia heeft eens een darmvirus gehad, en daardoor flinke diarree.
Toen mocht ik gewoon tussendoor naar huis om haar uit te laten.
Was geen enkel probleem.
Ik mag zelfs wel eens op donderdag ochtend tussendoor naar de markt gaan als ik vlees nodig heb voor de honden.
Wat dat betreft heb ik een hele fijne baas.
:zweep:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

starfleet schreef:[
Daarbij zijn er veel mensen die spreken over quality time, maar het meer bij willen laten. Het komt er in de praktijk vaak heel wat minder van om na een drukke werkdag meer dan een half uurtje met de hond te lopen. De pest is dat heel veel honden zich wel schikken, Die leiden dan een duf saai leven. Sorry, dat wil ik niet voor mijn hond, ook al kan het. Een hond die de hele dag op bed ligt te suffen is niet tevreden, die suft.

Anne
dan moet je het idd niet doen, maar er zijn ook mensen zoals ik die gewoon trouw elke werkdag drie x een uur met hun hond gaan lopen, op meestal 3 verschillende uitlaatplekken. Mijn honden zijn bepaald niet suf te noemen, al kunnen ze echt wel heel tevreden liggen suffen, en dat is dan ook de bedoeling :ok:

Maar je moet wel alles verder opzij willen zetten voor je honden, en ze moeten er natuurlijk ook tegen kunnen.

Dus, ideaal, nee, dat is het niet, maar ik geloof niet dat mijn honden een slecht leven hebben.

edit: ik heb een tijdje geprobeerd om slechts twee lange wandelingen van wel langer dan een uur te maken op een dag, maar dan kwam het te vaak voor dat ze 's nachts blafte en, zo kon ik zien, speelde 's nachts.

Denk dat zoiets van je honden afhangt, de ene hond heeft natuurlijk veel meer behoefte aan beweging en uitdaging dan de ander.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en toch zijn de honden nooit langer dan 4 of 5 uur alleen. Want één van ons twee laat de honden altijd tussen de middag uit. Verder werk ik 1 dag in de week thuis. Ik denk trouwens dat ze makkelijk zonder problemen 8 of 9 uur alleen zouden kunnen zijn, ik voel me daar alleen niet lekker bij.
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

Ik werk niet dus ben ik heel veel thuis, maar soms ben ik een hele dag weg 9-18 uur. Dan word Emma voor die tijd goed uitgelaten door mij, tussen de middag uitgelaten en geknuffeld door mijn buurvrouw en om 17 uur nogmaals. Ik vind dat niet leuk voor Emma voel me best wel schuldig, maar aan de andere kant denk ik, ik heb ook wel eens een iets minder leuke dag. Nu is Emma flink op leeftijd en slaapt heel veel, maar toen ze jong was heb ik ook niet gemerkt dat Emma er onder gebukt ging. Maar als het ff kan gaat Emma overal mee naar toe.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik werk 3 hele dagen en 2 halve.
Op maandag en woensdag komt mijn moeder Rossi uitlaten, op maandag neemt ze haar meestal mee naar haar huis en dan haal ik Rossi s'avonds bij mijn moeder op. Ze vind het geweldig bij mijn ouders thuis, vooral mijn broertje van 15 is ze helemaal verliefd op :mrgreen:

Op dinsdag komt de uitlaatservice, ben ik ook erg tevereden mee, er worden veel foto's en filmpjes gemaakt en Rossi heeft het er duidelijk goed naar haar zin!
Donderdag en vrijdag werk ik halve dagen.

Rossi is dus halve dagen alleen, en dat kan in mijn ogen prima.
S'ochtends voordat ik ga werken neem ik haar altijd mee naar het bos voor een lange wandeling dus ik vind eigenlijk dat ze niks tekort komt.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Mijn hond gaat altijd mee naar mijn werk, maar zaterdags ga ik altijd weg zonder hem en dan blijft hij de hele dag alleen, nog nooit gemerkt dat hij zich daar rotter door voelt, en een schuldgevoel heb ik er ook niet over, ik hou veel van mijn hond zorg goed voor hem ben er de hele week voor hem en 1 dag is voor mezelf, ik zie daar geen probleem in, je kan overal wel een probleem van maken of je schuldig voelen
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

nou wat een verschillende menigen allemaal ,en dat is maar goed ook ,het alleen laten van je hond moet wel kunnen vind ik ,maar iedere hond is anders en ik denk dat iedereen het beste voor heeft met zijn hond en doet wat in zijn of haar situatie past, als ik zou merken dat 1 van mijn honden niet happy is ,ik heb er 3 ,nou dan moet ik een andere oplossing zoeken ,maar ik heb ze zo geleerd dat ze 3 dagen alleen kunnen blijven dus doe ik dat ,kon het niet dan had ik een andere oplossing moeten bedenken ,let wel ,iemand mijn honden te vragen om uit te laten zal niet gaan ,ze laten niemand binnen als ik er niet ben. en dan houd ik graag zo
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

2 hele dagen en 2 halve van 4 uurtjes en 1 dag van 2 a 3 uur.
Dylan in de bench,10 weken,en Diva los.
Ze worden tussendoor uitgelaten en nu hebben ze een oppas hoor vanwege Dylan uiteindelijk is het de bedoeling dat ze gewoon alleen blijven en dan smiddags soor mn schoonouders uitgelaten worden.
Dat gaat echter pasin als Dylan er klaar voor is hoor :mrgreen:.
Tot die tijd zijn ze gewoon bij mn schoonouders als wij er niet zijn behalve de dag van 2 a 3 uurtje en die kunnen ze prima alleen blijven.....

Gr Gemma
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”