Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxers gestroomd en geel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Leane

Boxers gestroomd en geel

Ongelezen bericht door Leane »

Waarom worden ze op shows niet tegelijk gekeurd eigenlijk. de gestroomde en de gele worden apart gekeurd. Wat maakt het uit :19: ze hebben toch alleen maar een andere kleur zou je zeggen. De bouw is hetzelfde
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Boxers gestroomd en geel

Ongelezen bericht door Elly* »

Leane schreef:Waarom worden ze op shows niet tegelijk gekeurd eigenlijk. de gestroomde en de gele worden apart gekeurd. Wat maakt het uit :19: ze hebben toch alleen maar een andere kleur zou je zeggen. De bouw is hetzelfde
Is er dan ook een apart CAC/IB voor elke kleur?
Ik heb uitslagen gezocht en kon alleen op de site van een kringgroep de uitslagen van de Winner vinden. Hier werd geen onderscheid in kleur gemaakt.
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik zou het antwoord niet weten maar ik weet wel dat in Italie de Bracco Italiano ook in 2 keer wordt gekeurd, de bruine en oranje appart. Ze vinden het daar bijna 2 apparte rassen, maar ja die Italianen zijn ook een wel een beetje raar. (in dit soort dingen)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

op een gewone show worden de boxers eigenlijk nooit op kleur geshowd. Op een clubmatch wel en dan is het denk ik voornamelijk vanwege het aantal boxers dat in totaal ingeschreven is. Zeker weet ik het niet, heb er nooit bij stil gestaan en zelf nooit geshowt. Maar bijv. een show als de Winner daar gaat het niet op kleur :ok:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ik weet dat in Duitsland de cockers ook op kleur gekeurd worden, de rode, de zwarte en de bonte apart :19: waarom is me nog steeds een raadsel, ze hebben allemaal dezelfde fci standaard
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Toch vind ik het helemaal niet zo gek om per kleur te keuren. Bij de Franse bull wordt dit bijv. niet gedaan, maar dan krijg je dat vroeg of laat de voorkeur van keurmeesters bekend wordt. Heb je dan een keurmeester die op 'bont' valt, dan schrijven veel bontjeseigenaren zich daarbij in. Krijg je toch een soort oneerlijke concurrentie, maar eerlijk is eerlijk: per kleur ziet zo'n hondje er toch weer heel anders uit.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Anna*Poncho schreef:Toch vind ik het helemaal niet zo gek om per kleur te keuren. Bij de Franse bull wordt dit bijv. niet gedaan, maar dan krijg je dat vroeg of laat de voorkeur van keurmeesters bekend wordt. Heb je dan een keurmeester die op 'bont' valt, dan schrijven veel bontjeseigenaren zich daarbij in. Krijg je toch een soort oneerlijke concurrentie, maar eerlijk is eerlijk: per kleur ziet zo'n hondje er toch weer heel anders uit.
een kleur zou niet ter zake moeten doen. Het gaat om de bouw en niet om de kleur. Ik vind het vreemd
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

De laatste twee shows waar ik was waren wij elke keer na de boxers vandaar dat het mij opviel :19: Of dat er ook apart CAC/IB is dat weet ik niet.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Er zijn inderdaad rassen waar bepaalde kleuren apart gekeurd worden. Als de kleuren ook apart gefokt worden en niet onderling aan elkaar gepaard mogen worden vind ik dit prima. (poedels, DD)
Wat betreft de boxers: als ze op clubmatches de kleuren apart keuren vanwege de aantallen, lijkt me dit een mooie oplossing, maar dan zou ik wel de beste 4 van elke klasse tegen elkaar uit latenkomen voor de definitieve plaatsing.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Elmar schreef:Er zijn inderdaad rassen waar bepaalde kleuren apart gekeurd worden. Als de kleuren ook apart gefokt worden en niet onderling aan elkaar gepaard mogen worden vind ik dit prima. (poedels, DD)
Wat betreft de boxers: als ze op clubmatches de kleuren apart keuren vanwege de aantallen, lijkt me dit een mooie oplossing, maar dan zou ik wel de beste 4 van elke klasse tegen elkaar uit latenkomen voor de definitieve plaatsing.
Dit las ik op een boxersite:

"Na intensief contact met de Raad van Beheer, kregen we uitendelijk de toestemming om op onze kampioensclubmatch geel en gestroomd apart te mogen keuren. Onze dank gaat uit naar dhr. V.Raamsdonk en de dhr Wauben die zich hier voor hebben ingezet.

Ook nieuw is dat de NBC 4 titels gaat koppelen aan de beste jeugdhonden per kleurslag en geslacht, De NBC jeugdjaarwinaar(es) 2008.

En 4 titels voor de volwassen boxers per kleurslag en geslacht. De NBC Jaarwinnaar(es) 2008.

We denken hierdoor een meer internationaal karakter aan onze kampioensclubmatch te kunnen geven.

Uiteraard blijven de regels voor toekenning van de (res.) CAC’s van kracht. En de beste boxer van de dag wordt Clubwinnaar 08 en zal in 2009 de voorplaat sieren van “Onze Boxers”.

Onze kampioensclubmatch wordt dit jaar gehouden op het terrein van de KG Tilburg, waar enthousiaste kringgroepmensen onder leiding van dhr. C. v.Gorp er alles aan zullen doen om er een geslaagde dag van te maken.

De boxers worden gekeurd door:

Dhr. J.Williams- Reuen geel."

En dat ik zelf met de boxer showde is al weer zo godsgruwelijk lang geleden, ik zit maar te peinzen en te peinzen en ik weet het echt niet meer of de kleurslagen apart werden gekeurd tijdens de clubmatches ??? :denken: Ik vind het zelf trouwens onzin.
Gr. Aniek

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Toch vind ik het niet gek. Velen kijken toch naar de kleur die ze het mooist vinden als het gaat tussen 1 en 2 als er weinig verschil zit tussen beide honden. Dit gaat nu wel voorkomen worden op deze manier.
Het stuk was ik ook al tegengekomen en ik heb gevraagd waarom men steeds vaker zo gaat showen. Ben wel benieuwd, maar ik schat dat het komt door het feit dat men vaak kijkt naar de kleur vacht als het dus gaat om 1 en 2. Op zich wel begrijpelijk ook. Als ze mij twee fantastisch rastypische boxers voorzetten met weinig verschil en de ene is geel en de andere gestroomd dan zal ik toch echt vele malen sneller voor de gele gaan. Gewoon omdat deze voor mij mooier over komt.

Afbeelding
Afbeelding
Deze vind ik geweldig en zal hem snel boven alle andere boxers zetten. Vind de uitstraling geweldig maar de kleuren ook!

Deze hond is ook super mooi gebouwd maar door zijn andere kleur vind ik hem minder
Afbeelding
Afbeelding
Ga je op kleuren showen dan ga je dit soort dingen niet krijgen.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

boxersien schreef:Toch vind ik het niet gek. Velen kijken toch naar de kleur die ze het mooist vinden als het gaat tussen 1 en 2 als er weinig verschil zit tussen beide honden. Dit gaat nu wel voorkomen worden op deze manier.
Dat bedoelde ik dus. Geef mij een gestroomde en een bonte Franse bull te keuren, beide even mooi van bouw etc., en ik zal kiezen voor de bonte bull. Gewoon net even je persoonlijke voorkeur aanspreken als je met je verstand geen keus kunt maken.
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

Voor zover ik weet worden boxers bijna overal in europa apart gekeurd alleen nederland is daar ooit mee gestopt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”