Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie enig idee? Ik weet dat hij een kruising Bouvier x Herder is. Ze denken Mechelse, maar ik weet het niet. Timber is trouwens onze gasthond (tijdelijke opvang-herplaatser via een herplaatsstichting). Welk 'herderras'-bloed stroomt door zijn aderen?
Nanna schreef:Hij lijkt wel wat op een bouvier des ardennes
Misschien istie een x BdA, al lijkt dat me niet erg waarschijnlijk. Die zijn, voor zover ik weet, toch een stuk minder 'in trek' dan de BdF. Of zie ik dat nou verkeerd? Hij is wel veel lomper om te zien dan een BdA.
Nanna schreef:Hij lijkt wel wat op een bouvier des ardennes
Misschien istie een x BdA, al lijkt dat me niet erg waarschijnlijk. Die zijn, voor zover ik weet, toch een stuk minder 'in trek' dan de BdF. Of zie ik dat nou verkeerd? Hij is wel veel lomper om te zien dan een BdA.
Het meest waarschijnlijke is dat het gewoon een Bouvier kruising is
Maar jij vroeg waar ie op leek. En dan lijkt ie wat mij betreft het meest op de BdA.
Dat ie dat IS is hoogst onwaarschijnlijk; dat is een zeer zeldzaam ras.
LongFields schreef:Ik vind het een ontzettend leuke hond.
Misschien een kruising Bouvier met Hollandse Herder?
Zat ik ook al aan te denken, vooral omdat z'n kleur wel erg lijkt op die van Laika (Greyhound x HH). Maar Mechelaar zou ook best kunnen, hij kan soms echt zo kíjken . En die grote flaporen zijn niet bepaald Bouvier-achtig , wel erg Mechelaar idd.
Inge O schreef:owwwwwwwww, prachtig is hij - het is dat ik al supervol zit anders wist ik het wel .
Als ik m'n verstand uit zou zetten zou ik ook "och schat blijf bij mij!" roepen, maar hij is me toch nèt iets te lomp bij m'n kleine Terry. Hij is nog maar 2 en errug speels en heeft niet door dat een Shih-mix veeeuuul kleiner is dan hij .
Trouwens, onze toekomstplannen i.v.m. fokken en meerdere IJslanders met een maximum van 4 eigen honden, werkt ook niet echt mee wat dat betreft.
Laatst gewijzigd door Ineke op 12 mei 2008 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mechelaar zou ook best kunnen inderdaad.
Het is hoe dan ook een hele leuke hond.
Een Bouvier des Ardennes zie ik er trouwens niet in, die heb ik vorige week in Dortmund nog gezien en die heeft toch wel een flink andere bouw, kop en vachtstructuur. Een kruising met dit zeer zeldzame ras zal het al helemaal moeilijk kunnen zijn, aangezien er weinig "in het wild" te vinden zijn.
LongFields schreef:Mechelaar zou ook best kunnen inderdaad.
Het is hoe dan ook een hele leuke hond.
Een Bouvier des Ardennes zie ik er trouwens niet in, die heb ik vorige week in Dortmund nog gezien en die heeft toch wel een flink andere bouw, kop en vachtstructuur. Een kruising met dit zeer zeldzame ras zal het al helemaal moeilijk kunnen zijn, aangezien er weinig "in het wild" te vinden zijn.
Hij heeft ook dat donkere masker dat erg Mechels lijkt . Maar weet 't toch niet zeker.
Ach, zoals het nu lijkt istie hier nog wel eventjes, hoor. Tegen de tijd dat jij een groter huis hebt (geen idee hoe lang dat duurt maar goed ) mag je 'm zó meenemen .
Onze vorige hond (Candy) was een Bouvier x Mechelaar! Zag er totaal anders uit, maar.... Mijn moeder zei dat een zusje van haar er qua vacht weer wel zo uit zag. Ik zelf ga voor de HH in deze hond.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl