Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boerboel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ken iemand die gepakt is door een boerboel. :mrgreen: Was meteen einde training van zijn eigen honden en geen IPO-examen meer gezien zijn verwonding. Die hond liep met een gezin en rukte zich los en begon mensen aan te vallen. De persoon van de club waar ik trainde heeft de hond nooit gezien tot hij aan zijn arm hing :N:

Ik vind het machtig mooie honden maar wel alleen als ze onder totale controle van hun eigenaar staan. Mijn vorige hond is ook een keer afgerost door een boerboel die lief zou zijn en dus ondanks mijn smeken hem vast te houden op mijn 14 jarige hond is losgelaten. :roll:

Dus heeft iemand de ruimte en een stuk grond, goed verstand van honden en een goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel dan denk ik dat je er een prachtige hond aan kan hebben. Ben je een aso in een rijtjeshuis en wilde je vooral een stoere kolos dan denk ik dat je niet goed bij je hoofd bent. Ik verwacht ook dat er problemen komen met dit ras puur omdat ik ze werkelijk overal zie. Ze zijn allemaal jong en wonen hier allemaal in arme wijken in kleine inloophuisjes met een minituin. Kan nooit lang goed gaan. Hondje 2 is meestal een vervilte shitzu :roll:

Voor die honden loop ik ook een blokje om als je het niet erg vindt :wink:
Afbeelding
ellebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ellebel »

Ja en ik vind het doodzonde dat BB's bij zulke mensen terecht komen. Op deze manier wordt het straks nog een RAD-hond, en dat zou helemaal nergens voor nodig zijn als ze maar gewoon de juiste eigenaren zouden treffen.
Overigens woon ik met Isa (niet schrikken) in een benedenwoning zonder tuin middenin het centrum van Utrecht. Maar goed, ik wandel er wel uren per dag mee.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Een kennis van ons heeft ook een boerboel. Prachtige hond, lekker lomp, onstuimig en ook waaks. Die bewaakt dan ook het erf (zij wonen in een grote boerderij met veel grond) en dat gaat goed. Ook goed met de 2 andere (geen boerboels) honden die zij hebben. Ondanks dat zij heel lang honden hebben en er veel verstand van hebben, volgen zij er toch cursussen mee, want het is niet de makkelijkste in het opvoeden. De hond wordt dan ook altijd aan de lijn uitgelaten en dan nog is hte lastig om hem in bedwang te houden, hij is heel erg sterk. Gelukkig hebben zij veel land waar die lekker op kan rennen en ravotten.
Ik zou een zo'n waakhond niet zo snel nemen in een rijtjeshuis (en al helemaal niet als je zonder tuin woont in), maar dat is mijn mening. Veel wandelen aan de lijn is goed, maar een hond moet je ook op andere manieren bezig kunnen houden.
roy_C
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door roy_C »

jij mag om lopen hoor :wink: maar voor vito hoeft dat echt niet het ergste wat hij doet is je onderkwijlen :mrgreen:

maar wat ik wou zeggen is dat elke hond bij de verkeerde mensen gevaarlijk kan zijn.

en het merendeel van de boerboels heeft wel een stabiel en goed karakter er zijn er die de zogenaamde switch hebben gehad maar ook die zijn in goede handen niet levensgevaarlijk

en over wat pdb zegt labradors zijn wel gezinshonden toch????nou heb er vandaag 3 van vito af moeten treken omdat ze hem letterlijk aanvielen, en terwijl hij met een span band aan een boom zat bij het water waar ik lag.en wat denk je da monster maakt gewoon een speelbuiging om te spelen terwijl er nu 2 gaatjes in ze nek zitten en 1 op ze poot.maar meneer blijft aardig terwijl het toch zeker rechtvaardig was geweest om terug te bijten en dat had hij ook zeker gedaan als ik die honden niet had weg geschopt.want vito wou spelen maar de labjes vechten en die waren los en vito vast.
mvg Roy en Don Vito
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: Boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

aragoleon schreef:
roy_C schreef: ook kan hij (nog) steeds met elke (normale) hond die hij tegen komt
en er komt -binnen afzienbare tijd- een dag, dan verandert dit radicaal. Ook de houding naar de baas/gezin zal worden getest.
Zeg je dit uit ervaring of van horen zeggen?

(wij hebben er nl 12 en worden moedeloos van alle vooroordelen)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

roy_C schreef:
en over wat pdb zegt labradors zijn wel gezinshonden toch????nou heb er vandaag 3 van vito af moeten treken omdat ze hem letterlijk aanvielen, en terwijl hij met een span band aan een boom zat bij het water waar ik lag.en wat denk je da monster maakt gewoon een speelbuiging om te spelen terwijl er nu 2 gaatjes in ze nek zitten en 1 op ze poot.maar meneer blijft aardig terwijl het toch zeker rechtvaardig was geweest om terug te bijten en dat had hij ook zeker gedaan als ik die honden niet had weg geschopt.want vito wou spelen maar de labjes vechten en die waren los en vito vast.
Ik denk dat over het algemeen labradors zich wel beter kunnen aanpassen aan zo'n leefomgeving dan een boerboel, een boerboel is een hond met een enorm karakter lijkt mij, een labrador over het algemeen ( echt niet allemaal, heb hier zelf ook een 'killerlab') niet echt, plus dat een labrador natuurlijk de helft aan gewicht en grootte is. Ik ben het trouwens volledig met Marc eens, prachtige honden, mits er wel aan die eisen worden voldaan.
roy_C
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door roy_C »

niks tegen labjes hoor, heb er zelf ook 14 jaar een ''killerlab gehad''
was eigenlijk meer als voorbeeld bedoeld voor pdb

12 :mrgreen: dat zijn er genoeg
mvg Roy en Don Vito
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

roy_C schreef:
monica schreef:Hier 3 Boerboels :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
was 1 niet genoeg :mrgreen:

dus er zijn verder geen boerboels hiero? want die er zijn zitten ook op het boerboelforum
Nee 1 is niet genoeg :pffff: Ik wil meeeeerrrr... hihihihi
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

vrienden van ons hebben er ook een stuk of 8 samen en nooit geen problemen met vechten ed. ze zijn ook sociaal tegen hun andere honden van een ander ras.
Chakka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chakka »

Ohhhhhh een boerboel staat echt op me velang lijstje maar wil me er eerst heel goed in verdiepen we hebben nu een goldon retriever een rhodesian ridgeback en een kruising bordeaux dog!!!
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”