Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelukje door inschattingsfout

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

En ik vind het heel goed van je dat je het geplaatst hebt hier :ok:
Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout alleen niet iedereen durft ervoor uit te komen .
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Paulala schreef:
tineke schreef:Ik vind het dom wat je gedaan hebt ,je weet dat het mis kan gaan met Romeo maar toch blijf je maar allerlei dingen ''proberen'' die standaard fout aflopen waar dan weer allemaal verontschuldigingen voor worden aangedragen.
Breng je hond, en die van anderen, toch niet steeds in dit soort situaties en houd nou gewoon eens rekening met zijn karakter waar het niet kunnen opschieten met andere reuen maar een klein onderdeel van is :wink:
Wat bedoel je met allerlei dingen proberen?
Dit is de eerste keer dat er iets gebeurt omdat ik iets stoms wilde proberen.
De eerdere ongelukken die ooit zijn gebeurd hadden hele andere oorzaken.
Ik hou Romeo nml verder altijd bij andere honden uit de buurt, tenzij hij zelf aangeeft dat hij wil spelen, en dat laat hij dan duidelijk zien door door zijn voorpoten te zakken.
En ik snap ook niet dat je zegt dat ik allerlei verontschuldigingen aandraag, want zoals je duidelijk kunt lezen heb ik al meerdere malen gezegd dat het mijn eigen fout is, omdat ik een stomme inschattingsfout heb gemaakt en Romeo in een situatie heb gedwongen die niet nodig is geweest.
Als je dan iets zegt, zeg dan wel iets dat op waarheid berust.
En je suggestie dat ik geen rekening hou met zijn karakter klopt ook niet.
Jij bent er niet bij elke dag dat ik met hem buiten loop.
Elke dag heb ik ogen in mijn rug, en ik loop altijd een andere kant uit als ik ergens een hond zie, ik blijf vrijwel altijd bij andere honden uit de buurt en ga ook al niet meer naar een hondenschool met hem.
Als het donker is hou ik hem aan de korte lijn, omdat ik dan niet alles even goed kan zien als overdags.
Ik heb alles gewoon veel te snel willen doen, en heb hem de tijd niet gegeven om zelf te beslissen wanneer hij Max zou accepteren.
Hij kan wel met andere reuen, maar niet van het ene op het andere moment.
De boxer van een vriend van ons is ook een reu, en die heeft hij ook volledig geaccepteert.
Die hond komt hier gewoon binnen in huis, en de honden liggen vaak met z'n drieën op een hoopje.
Dit komt omdat we dat wel goed hebben aangepakt met alle geduld die nodig was.

Ik heb zelfs al een heel plan van aanpak gemaakt hoe ik het ga doen als we gaan verhuizen, omdat de mensen in de nieuwe buurt natuurlijk nog niet weten hoe Romeo is.
Ik ga een muilkorf aanschaffen binnenkort en Romeo heel voorzichtig laten wennen aan dat ding, want dat gaat heel veel tijd kosten, en wil ik dus al hebben gedaan voordat we verhuisd zijn.
De eerste tijd zal hij dat ding dragen als ik buiten loop, zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren door loslopende honden.
Er zijn al verschillende bijtincidenten met Romeo geweest toch om allerlei verschillende redenen en daar is al meerdere malen de da aan te pas moeten komen voor de andere hond.
Ik vind dat als je een hondagressieve hond hebt ,of wat voor soort agressie dan ook eigenlijk,dat je alles in het werk moet stellen omdat te voorkomen.
Je hebt zelf wel al wel eens aangegeven dat als Romeo bijt je hulp nodig hebt om hem van de andere hond af te krijgen dus vind ik het onbegrijpelijk dat je dit soort dingen toch probeert :denken: .
Op zich voegt het toch ook niets leuks toe aan zijn leven want hij vind andere reuen klaarblijkelijk niet leuk.
Met zo'n hond kom je nog vaak zat in situaties waarin je gewoon geluk moet hebben dat het goed afloopt zonder dat je dat moet tarten en het op moet zoeken.
Ik heb verder niets tegen staffords of wat voor soort rassen dan ook hoor :mrgreen: en weet zelf precies hoe moeilijk het is om met een mogelijk agressief reagerende hond op pad te moeten en hoe hinderlijk andere bazen met hun ongeleide projectielen kunnen zijn maar dat neemt jouw verantwoording niet weg :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

tineke schreef:
Er zijn al verschillende bijtincidenten met Romeo geweest toch om allerlei verschillende redenen en daar is al meerdere malen de da aan te pas moeten komen voor de andere hond.
Ik vind dat als je een hondagressieve hond hebt ,of wat voor soort agressie dan ook eigenlijk,dat je alles in het werk moet stellen omdat te voorkomen.
Je hebt zelf wel al wel eens aangegeven dat als Romeo bijt je hulp nodig hebt om hem van de andere hond af te krijgen dus vind ik het onbegrijpelijk dat je dit soort dingen toch probeert :denken: .
Op zich voegt het toch ook niets leuks toe aan zijn leven want hij vind andere reuen klaarblijkelijk niet leuk.
Met zo'n hond kom je nog vaak zat in situaties waarin je gewoon geluk moet hebben dat het goed afloopt zonder dat je dat moet tarten en het op moet zoeken.
Ik heb verder niets tegen staffords of wat voor soort rassen dan ook hoor :mrgreen: en weet zelf precies hoe moeilijk het is om met een mogelijk agressief reagerende hond op pad te moeten en hoe hinderlijk andere bazen met hun ongeleide projectielen kunnen zijn maar dat neemt jouw verantwoording niet weg :wink:
Ik heb één keer hulp nodig gehad, omdat ik op heel glad gras stond op het trainingsveld op de hondenschool.
Ik kon toen niets anders dan op mijn kont blijven zitten en de lijn strak houden, zodat hij niet over kon gaan pakken en ik hem direct terug zou kunnen trekken zodra hij over wilde gaan pakken.
Dus het is niet zo dat ik daar elke keer hulp voor nodig heb.
Dit is pas de tweede keer dat er echt een da nodig is geweest.
Natuurlijk is dat twee keer teveel!
De eerste keer was toen hij aan het spelen was met een andere hond wat al maanden goed ging, en helaas hadden beide honden ineens tegelijk een stok vast, de andere hond viel als eerste aan, en Romeo vecht dan natuurlijk terug. Dit was een teefje, en dat was echt zijn vriendinnetje, maar als hij wordt aangevallen is die vriendschap ineens over natuurlijk.
En dan deze keer dus, met het oor.
De keer op de hondenschool viel heel erg mee, was eigenlijk vrij weinig aan de hand, maar ze zijn uiteraard voor de zekerheid naar de da geweest, wat logisch is.
Maar geen hechtingen of iets dergelijks nodig.
Romeo is zelf ook eens aangevallen door een Bullterrier waar hij leuk mee aan het spelen was, die sloeg ineens om.
En toen was het natuurlijk ruzie, maar ook geen rare verwondingen.
Alleen Romeo had toen een paar gaatjes in zijn nek.
En een keer met een Rottweiler reu die bij ons logeerde, die was van mijn toenmalige schoonmoeder die in de gevangenis zat, die Rottweiler viel hem aan, en Romeo pakte zijn oor. Ik heb hem er gewoon vanaf kunnen halen, geen schade.
En een klein hondje dat uit de riem was geschoten, toen liet mijn vriend hem uit, ik was er niet bij, hij had hem niet vast!
Dat hondje mankeerde ook niet veel, alleen vier gaatjes van de hoektanden, gelukkig is Romeo alleen een vasthouder, geen doorbijter.
Hij heeft ook een keer naar een oud reutje gehapt dat losliep en dat was een heel klein putje in het oor, ook geen gekke dingen.

Als je alles op een rijtje zet, zie je dat in de meeste gevallen Romeo niet eens de aanstichter is geweest.
En wanneer dat nodig was heb ik hem gewoon los kunnen maken zonder schadelijke gevolgen.
Omdat hij redelijk vaak betrokken is geweest bij een bijtpartij, lijkt het net of het elke keer aan mij heeft gelegen en alsof er altijd vreselijke dingen zijn gebeurd, maar het valt allemaal echt wel mee.
Daarom vind ik het altijd zo vervelend als mensen zo praten.
Negatieve dingen blijven altijd hangen, zonder dat mensen precies onthouden wat er precies is gebeurd.
Ze horen de naam Romeo, en een bijtincident en meteen wordt er van alles bijgehaald dat heel anders is gelopen dan gedacht wordt.

Dit keer was het gewoon een hele stomme fout van mezelf :19:
En dat besef ik heel goed.
:zweep:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Je blijft "verdedigen" en "excuses" zoeken, je blijft uitleggen...
Dat geeft in mijn ogen precies aan wat Tineke ook bedoeld te zeggen denk ik...

Je bent nog steeds niet zover dat je je hond accepteert zoals hij is en dus voel je ook nog steeds niet de verantwoordelijkheid om alles te doen om dit soort dingen te voorkomen...

Op deze manier gebeurt er met een paar maanden wel weer wat ben ik bang.

En eerlijk...als ik iemand op een trainigsveld zie zitten met zijn kont in het gras die daar alle heisa uit de kast moet halen om haar hond in bedwang te houden, dan zet ik het op een rennen, de ANDERE kant uit.
Wij hadden eerder in de groep een vrouw die 15 kilo lichter was dan mij en bijna nog een kop kleiner, met een New Foundlander die de pis had aan andere reuen..
Die vrouw kwam al "skieend" op haar muiltjes of gympies het parkeerterrein over als ze de trainingshal inging.
ik heb echt doodsangsten uitgestaan als ze voor de zoveelste keer als een gare lappenpop door die hond het parkeerterrein overgesleept werd of in de hal in paniek bijna de lijn gewoon losliet :N: waarna de gedragspeut die er altijd vlakbij stond de hond snel overnam.
Die hond was pislink op Rimpel en ik was na vijf lessen dolblij dat ze niet meer kwam.

Je hebt het telkens over "geen gekke dingen"
Maar ik kan je wel vertellen dat als jouw Romeo even hap zegt in Rimpel's oor waar alleen een putje van zichtbaar is er hele gekke dingen gebeuren...
Jij zult de "verkeerde" (mij bijvoorbeeld) maar een keer tegenkomen die een hond bij zich heeft die vol in Romeo kleunt ... dat wordt 1 groot drama.

Onderschat je hond niet en zijn gedragingen ook niet, dat is eigenlijk alles wat Tineke zegt en wat ik ook zeg bij deze
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mercedes2803 schreef:Je blijft "verdedigen" en "excuses" zoeken, je blijft uitleggen...

Je bent nog steeds niet zover dat je je hond accepteert zoals hij is en dus voel je ook nog steeds niet de verantwoordelijkheid om alles te doen om dit soort dingen te voorkomen...

En eerlijk...als ik iemand op een trainigsveld zie zitten met zijn kont in het gras die daar alle heisa uit de kast moet halen om haar hond in bedwang te houden, dan zet ik het op een rennen, de ANDERE kant uit.
Wij hadden eerder in de groep een vrouw die 15 kilo lichter was dan mij en bijna nog een kop kleiner, met een New Foundlander die de pis had aan andere reuen..
Die vrouw kwam al "skieend" op haar muiltjes of gympies het parkeerterrein over als ze de trainingshal inging.
ik heb echt doodsangsten uitgestaan als ze voor de zoveelste keer als een gare lappenpop door die hond het parkeerterrein overgesleept werd of in de hal in paniek bijna de lijn gewoon losliet :N: waarna de gedragspeut die er altijd vlakbij stond de hond snel overnam.
Die hond was pislink op Rimpel en ik was na vijf lessen dolblij dat ze niet meer kwam.

Maar ik kan je wel vertellen dat als jouw Romeo even hap zegt in Rimpel's oor waar alleen een putje van zichtbaar is er hele gekke dingen gebeuren...
Jij zult de "verkeerde" (mij bijvoorbeeld) maar een keer tegenkomen die een hond bij zich heeft die vol in Romeo kleunt ... dat wordt 1 groot drama.

Onderschat je hond niet en zijn gedragingen ook niet, dat is eigenlijk alles wat Tineke zegt en wat ik ook zeg bij deze
:ok:

ik heb het gevoel ook dat je het gewoon niet echt wilt zien, dat blijkt imo uit je eigen post, hij speelde zo leuk en ineens boem.. een opvang hond in huis en boem, verder dus incindenten waar hij niet de aanstichter was, maar wel degene was die pakte.... dus een muilkorf was al eerder handig geweest.

ik zeg niet dat romeo een rot hond is, dat is hij ook niet, maar wel een hond die gewoon niet met vreemde andere honden in aanraking moet komen, ook al gebeurt het buiten zijn schuld, jij weet dat hij grijpt, dus jij moet daar de verantwoording voor nemen.

klaar met uitproberen en denken dat het nog wel een keer een zoete, sociale speelknuffel word, het is romeo en romeo kan niet met andere ( vreemde ) honden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als je gras nat of niet je eigen hond niet kan houden lijkt mij een muilkorf op zijn plaats ja :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

mercedes2803 schreef:Je blijft "verdedigen" en "excuses" zoeken, je blijft uitleggen...

Dat bedoel ik inderdaad ,natuurlijk is Romeo geen rothond maar heeft hij gewoon een beperking tav andere honden.
Orson kan hond en mensagressief zijn en dat is de fijnste hond die je je kunt voorstellen ,voor eigen dan wel te verstaan :wink:
Als je daar rekening mee houd kun je je hond best een leuk en goed leven bezorgen zonder een ander schade te berokkenen.
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

Ik snap best wel,omdat het zo goed was gegaan,dat je het wou proberen,
maar helaas is het anders afgelopen dan dat jullie hadden gehoopt.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik snap echt niet waarom je hem niet een muilkorf om doet, het is voor de hond even wennen, maar met wandelen geft het toch vele voordelen.

Het lijkt me niet dat jij lekker ontspannen een uurtje gaat wandelen met je honden, dat is toch jammer??

Je schrijft er is pas 2 keer een DA aan te pas gekomen, pas 2 keer dat is dus 2 keer te veel en dan ook nog bij de nodige honden een gaatje, of dat niks is zeg.

Meid wordt toch verstandig doe hem een muilkorf om voor er gekkere dingen gebeuren
Mojuan
Zeer actief

Er wordt weer niet goed gelezen.....
Hier word ik dus zo moe van, ik blijf alles uitleggen tot ik een ons weeg.
Ik moest helemaal niet alle heisa uit de kast halen om hem in bedwang te houden.
Ik had hem netjes vlak naast me vast, en die andere hond sprong zonder dat ik het kon zien van achter mij bovenop Romeo.
Toen hapte hij direct vast, en omdat het veld zo drassig was, ben ik gaan zitten voor de veiligheid.
Maar verder heb ik dus geen zin meer om hierop in te gaan, je denkt maar wat je denken wil.
Jij was nergens bij, ik wel en ik weet wat er precies is gebeurd.
Je weet ook dat ik niet meer met hem naar een hondenschool ga om zulke dingen te voorkomen.

Ik ben me ook niet aan het verdedigen of excuses aan het zoeken, ik leg alleen maar uit hoe de dingen in elkaar zitten, en wat jij of wie dan ook daar voor gedachten bij hebt, dat is niet mijn probleem.
mercedes2803 schreef:Wij hadden eerder in de groep een vrouw die 15 kilo lichter was dan mij en bijna nog een kop kleiner, met een New Foundlander die de pis had aan andere reuen..
Daar zou ik ook bang voor zijn!
Geloof maar niet dat ik zo met Romeo hoef te lopen, die heb ik netjes onder controle. Hij loopt gewoon met me mee, en ik heb zonder moeite zijn aandacht, maar niet als een hond bovenop hem springt ofzo.
Gewoon lopen is geen probleem, ik word niet door hem meegesleurd, ik sleur hem mee als dat nodig zou zijn.

mercedes2803 schreef:Je hebt het telkens over "geen gekke dingen"
Wij kennen elkaar niet, en ik kan me ook niet voorstellen dat jij je hond zomaar bij een vreemde hond in de buurt laat komen zonder dat je zeker weet dat dat goed gaat.
Dus Romeo en jouw hond zouden nooit kennis maken, want hij mag van mij niet bij een vreemde hond in de buurt komen.
Je doet nu net of ik hem maar op alle honden af laat gaan zeg, alsjeblieft niet!
mercedes2803 schreef:Onderschat je hond niet en zijn gedragingen ook niet, dat is eigenlijk alles wat Tineke zegt en wat ik ook zeg bij deze
En dat doe ik ook niet, ik heb me alleen heel erg vergist met Max.
Ik besef heel goed wat Romeo aan kan richten als het goed mis gaat.
Waarom denk je dat hij nooit bij honden van onbekenden in de buurt komt?
Waarom denk je dat ik niet meer naar een hondenschool ga?
Dat ik altijd een andere kant uit ga lopen als ik ergens een hond zie?
Dat ik mensen altijd vraag of ze afstand willen houden omdat Romeo vastbijt?
Dat ik eerst over het balkon kijk voor ik met hem naar buiten ga?
Enz enz.
Je komt over alsof ik hem heel de dag al fluitend los laat lopen en het me niets kan schelen als er een ongeluk gebeurt.
Nou dan heb je het mis, maar ik ben ook heel nuchter.
Gebeurd is gebeurd, en van de gebeurtenissen leer ik.
Elk incident had een andere reden, en van elk incident heb ik een andere les geleerd.
Zo heb ik geleerd dat ik niet meer op een hondenschool kan komen, tenzij hij een muilkorf draagt, en omdat ik dat niet wil, ga ik daar niet naartoe.
Ik heb geleerd dat het beter is om hem aan een muilkorf te laten wennen voor het geval we gaan verhuizen, en om dat ding op zak te houden mocht het nodig zijn hem om te doen.
Ik heb geleerd dat ik nooit meer moet proberen om hem vriendjes te laten worden met een reu, ook al lijkt het goed te gaan.
En zo heb ik nog wel meer dingen geleerd.
Maar mensen maken wel eens een foutje, en ik heb niet één keer ontkend dat het fout was om dit te proberen met Max.
Ik heb niet één keer een excuse gemaakt, of mezelf willen verdedigen vanwege dit incident.
Het was gewoon mijn fout, mijn keuze, en de gevolgen zijn voor mezelf.
Wat wil je dat ik nog meer zeg?
Mojuan
Zeer actief

yamie schreef:

ik heb het gevoel ook dat je het gewoon niet echt wilt zien, dat blijkt imo uit je eigen post, hij speelde zo leuk en ineens boem.. een opvang hond in huis en boem, verder dus incindenten waar hij niet de aanstichter was, maar wel degene was die pakte.... dus een muilkorf was al eerder handig geweest.

Waar haal je dat vandaan?
Hij werd die beide keren gebeten, en die Bullterrier heeft hij niet één keer gepakt, alleen een hoop gegrom, meer niet.
En die Rottweiler wilde ik helemaal niet in huis hebben, je wilt niet weten wat een ruzie ik heb gehad met mijn toenmalige vriend!
Ik vond het veel te gevaarlijk die twee reuen in huis, maar omdat het de hond van zijn moeder was, had ik dus niets in te brengen anders moest het beest naar het asiel.
Die Rottweiler heeft Romeo twee keer aangevallen, de eerste keer droop Romeo meteen af, de tweede keer vond hij het genoeg.
Na de eerste keer wilde ik die hond het huis uit, maar mijn exvriend wilde er niets van weten, ik had gewoon niets te vertellen in die tijd.

ik zeg niet dat romeo een rot hond is, dat is hij ook niet, maar wel een hond die gewoon niet met vreemde andere honden in aanraking moet komen, ook al gebeurt het buiten zijn schuld, jij weet dat hij grijpt, dus jij moet daar de verantwoording voor nemen.

klaar met uitproberen en denken dat het nog wel een keer een zoete, sociale speelknuffel word, het is romeo en romeo kan niet met andere ( vreemde ) honden.
Uitproberen heb ik nu één keer gedaan, en zal ik nooit meer in mijn hoofd halen.
Het was oerstom van me, en dat had ik al door voordat iedereen zijn zegje had gedaan.
Mojuan
Zeer actief

omafia schreef:Ik snap echt niet waarom je hem niet een muilkorf om doet, het is voor de hond even wennen, maar met wandelen geft het toch vele voordelen.

Het lijkt me niet dat jij lekker ontspannen een uurtje gaat wandelen met je honden, dat is toch jammer??

Je schrijft er is pas 2 keer een DA aan te pas gekomen, pas 2 keer dat is dus 2 keer te veel en dan ook nog bij de nodige honden een gaatje, of dat niks is zeg.

Meid wordt toch verstandig doe hem een muilkorf om voor er gekkere dingen gebeuren
Volgens mij lees jij niet alles wat ik zeg.....
Ik heb ook al gezegd dat het twee keer teveel was, denk je dat ik dat zelf niet besef?
Ik had het over 'pas twee keer' omdat iemand beweerde dat het zowat bij elk incident nodig is geweest.

Ik ben verstandig genoeg om te weten wat ik doe, maar ik heb een fout gemaakt, en daar heb ik van geleerd.
Gek he, mensen maken fouten, alsof jij nooit een vergissing maakt.
Zoals je kunt lezen ga ik een muilkorf aanschaffen, dus die reactie is ook totaal overbodig van je.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het gaat niet alleen over de verwondingen, besef je ook dat er honden zijn die er een gigantisch trauma aan over kunnen houden en zelf ook aggressief of moeilijker t.o.v. andere honden.

Ik vind dat je toch nog al wat incidenten opnoemt, of je nu wel of niet naar de DA moet, dat is geen maatstaf.
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:Het gaat niet alleen over de verwondingen, besef je ook dat er honden zijn die er een gigantisch trauma aan over kunnen houden en zelf ook aggressief of moeilijker t.o.v. andere honden.
Natuurlijk weet ik dat!
Ik denk ook zeker dat die hond op de hondenschool daar last van heeft.
En dat vind ik vreselijk voor die arme hond, hij kan er niets aan doen dat dit is gebeurd.
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:Het gaat niet alleen over de verwondingen, besef je ook dat er honden zijn die er een gigantisch trauma aan over kunnen houden en zelf ook aggressief of moeilijker t.o.v. andere honden.

Ik vind dat je toch nog al wat incidenten opnoemt, of je nu wel of niet naar de DA moet, dat is geen maatstaf.
Ja klopt, er is nogal wat gebeurd.
Maar ik ben zo eerlijk om alles hier op het forum te knallen.
En daarom krijg ik alles over me heen.
Een ander houdt zulke dingen meestal voor zich.
Ik weet waar mijn fouten liggen, en ik weet wat ik ervan heb geleerd.

Er zijn ook dingen gebeurd met honden waar Romeo helemaal geen moeite mee had, en waarbij hij zelf de pineut was.
En ook al was dat niet mijn schuld, ik ga daar niet moeilijk over doen tegen de baasjes van die honden.
Romeo is ook een keer aangevallen door een ex-politiehond, die gooide hem zo in ene keer op zijn rug.
Daar heb ik die man ook niet over aangesproken, ongelukjes kunnen gebeuren.
Ook is Romeo eens in zijn poot gebeten door een Kangal, dat was wel mijn fout, want Romeo was toen nog vrij jong en wilde met hem spelen, ze waren lange tijd maatjes, maar die Kangal zat aan de lijn en had helemaal geen zin in spelen.
Romeo had een flinke snee in zijn voorpoot.
En ook al beet de Kangal, ik had Romeo niet vast, dus stom van mij.
Die Kangal was ook geen lieverdje tegen andere honden, en beet ook flink, maar van mij hoefde hij echt geen muilkorf om.
Er zijn wel meer honden hier in de buurt waarbij het vaker mis is gegaan omdat de eigenaren een vergissing hebben gemaakt, of dat er een loslopende hond op hun hond afrende.
Ik maak daar niet zo'n groot probleem van, en gelukkig maken de mensen hier in de buurt ook geen groot probleem van Romeo.
Met iedereen kan ik gewoon een goed gesprek voeren, en ze weten dat ik altijd uit de buurt blijf bij andere honden.

Daarom voel ik me extra stom door wat er nu met Max is gebeurd.
Want ik weet heel goed dat ik zoiets niet moet doen bij Romeo.
Maar omdat het baasje van Max mijn beste vriend is, hadden we beide iets teveel vertrouwen in de honden, wat gewoon heel dom is geweest.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

yamie schreef:

Ik heb inderdaad ook wel het idee dat Romeo's gedrag altijd uitgelegd wordt als 'logisch'. De andere hond of eigenaar deed dit en daarom beet Romeo. Ook bij dit incident weer, de hond ging snuffelen aan Romeo's piemel en dus beet Romeo. Ik zie het anders: Romeo kan gewoon niet met andere reuen en hij zal altijd wel een reden zien om de andere reu te verwonden. En dat maakt hem geen slechte hond, maar een hond met een flink aandachtspunt voor de eigenaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mojuan
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
yamie schreef:

Ik heb inderdaad ook wel het idee dat Romeo's gedrag altijd uitgelegd wordt als 'logisch'. De andere hond of eigenaar deed dit en daarom beet Romeo. Ook bij dit incident weer, de hond ging snuffelen aan Romeo's piemel en dus beet Romeo. Ik zie het anders: Romeo kan gewoon niet met andere reuen en hij zal altijd wel een reden zien om de andere reu te verwonden. En dat maakt hem geen slechte hond, maar een hond met een flink aandachtspunt voor de eigenaar.
Er is meestal ook wel een reden waarom hij bijt.
Alleen is het mijn schuld geweest dat hij die reden had!
Dus nogmaals: ik leg nergens schuld neer behalve bij mezelf.
Ik had dit nooit moeten toestaan, want Romeo wil absoluut geen gesjoemel aan zijn lijf.
En misschien had hij ook wel gebeten als Max dat niet had gedaan, en was het gesnuffel alleen al voldoende reden voor Romeo geweest om te happen.

En ja, ik weet dat hij ook best zonder enige aanlijding zou kunnen bijten, gewoon simpelweg door alleen maar de aanwezigheid van een reu.
Alleen geef ik hem daar de kans niet voor, want dan ben ik bezig met zijn aandacht op mij te houden.
Dus in die zin heb je helemaal gelijk.

En nee, logisch vind ik het niet, ik begrijp wel waarom hij het doet, maar dat maakt het nog niet logisch.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap niet goed waarom er zo over wordt 'doorgezeurd'. Paulala geeft heel duidelijk aan dat zij niet zo slim is geweest, maar dat zij er van heeft geleerd en dat dit niet meer zal gebeuren. Gelukkig is het geen drama geworden en de eigenaar van de andere hond neemt het haar gelukkig niet kwalijk. Zij neemt heel duidelijk haar verantwoordelijkheid voor haar hond. Zij wel gelukkig, iedereen hier op het forum kan legio incidenten opnoemen die zij persoonlijk hebben meegemaakt waarbij hún hond de dupe is geworden van de onverantwoordelijkheid van andere hondeneigenaren. En waar vaak niet eens een excuus van afkon.
Iedereen maakt fouten, maar als je dan oprecht spijt hebt en je excuus aanbiedt en er van leert, is het buitengewoon irritant als anderen iedere keer 'ja maar...' zegt. Dan schiet je vanzelf wel in de verdediging, logisch toch?
't Was dom, ja. En nee, ze doet het nooit meer. Klaar af, punt erachter!

Paulala, ik vind het jammer dat je zo vaak jezelf moet verdedigen en nogmaals: ik vind het erg moedig dat je dit op het forum durft te zetten met het risico dat je zo erg wordt afgebrand.

Effe wat anders: mijn 'lieve' Lyndie heeft mij afgelopen zaterdag ook wat geflikt. Ik had met haar en Kyra een flyballdemo op een hondenschool. Doen we wel vaker en dit is nooit een probleem. Er staan altijd een hoop mensen (met honden) naar te kijken.
Laat ik Lyndie los van de riem en i.p.v. keurig de flyballbaan te lopen, rent ze zonder zich te bedenken naar de mensen toe. In de eerste instantie zag ik geen probleem omdat ik nooit problemen met mijn meiden heb. Maar tot mijn ontzetting duikt zij zonder zich te bedenken op een klein wit aangelijnd hondje (maltezertje?) en grijpt het stakkertje.
Het gegil van het hondje ging mij door merg en been :jank: . En die eigenaresse van het hondje was terecht ontzettend geschrokken en boos.
En ik ook. God zij dank geen verwondingen, maar zo zie je maar dat zelfs je ontzettend lieve en sociale hond een buitengewoon kreng kan zijn!
En ik heb me kapót geschaamd!!!
En nou kon ik eens die beroemde zin zeggen: 'dat doet ze anders nóóit :19: .
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet waar mijn fouten liggen, en ik weet wat ik ervan heb geleerd
:19: :denken:
Dit soort dingen gebeurt me niet hoor, ik haal geen expirimentjes uit met mijn honden :19: :roll:
heeft ook absoluut geen toegevoegde waarde.
en nu heb jij een fout gemaakt en mag Romeo een muilkorf door het leven :denken: :ok: Klasse :oeps:
dat je je verantwoordelijkheid neemt prima, maar dat kun je misschien beter doen voor je gaat proberen zijn grenzen te verleggen.
(en dit is niet kwetsend bedoeld, maar ik heb wel zoiets van :roll: sorry)
Mojuan
Zeer actief

lieke schreef:Ik snap niet goed waarom er zo over wordt 'doorgezeurd'. Paulala geeft heel duidelijk aan dat zij niet zo slim is geweest, maar dat zij er van heeft geleerd en dat dit niet meer zal gebeuren. Gelukkig is het geen drama geworden en de eigenaar van de andere hond neemt het haar gelukkig niet kwalijk. Zij neemt heel duidelijk haar verantwoordelijkheid voor haar hond. Zij wel gelukkig, iedereen hier op het forum kan legio incidenten opnoemen die zij persoonlijk hebben meegemaakt waarbij hún hond de dupe is geworden van de onverantwoordelijkheid van andere hondeneigenaren. En waar vaak niet eens een excuus van afkon.
Iedereen maakt fouten, maar als je dan oprecht spijt hebt en je excuus aanbiedt en er van leert, is het buitengewoon irritant als anderen iedere keer 'ja maar...' zegt. Dan schiet je vanzelf wel in de verdediging, logisch toch?
't Was dom, ja. En nee, ze doet het nooit meer. Klaar af, punt erachter!

Paulala, ik vind het jammer dat je zo vaak jezelf moet verdedigen en nogmaals: ik vind het erg moedig dat je dit op het forum durft te zetten met het risico dat je zo erg wordt afgebrand.

Effe wat anders: mijn 'lieve' Lyndie heeft mij afgelopen zaterdag ook wat geflikt. Ik had met haar en Kyra een flyballdemo op een hondenschool. Doen we wel vaker en dit is nooit een probleem. Er staan altijd een hoop mensen (met honden) naar te kijken.
Laat ik Lyndie los van de riem en i.p.v. keurig de flyballbaan te lopen, rent ze zonder zich te bedenken naar de mensen toe. In de eerste instantie zag ik geen probleem omdat ik nooit problemen met mijn meiden heb. Maar tot mijn ontzetting duikt zij zonder zich te bedenken op een klein wit aangelijnd hondje (maltezertje?) en grijpt het stakkertje.
Het gegil van het hondje ging mij door merg en been :jank: . En die eigenaresse van het hondje was terecht ontzettend geschrokken en boos.
En ik ook. God zij dank geen verwondingen, maar zo zie je maar dat zelfs je ontzettend lieve en sociale hond een buitengewoon kreng kan zijn!
En ik heb me kapót geschaamd!!!
En nou kon ik eens die beroemde zin zeggen: 'dat doet ze anders nóóit :19: .
Ik vind het erg lief van je dat jet het voor me opneemt.
Maar ergens kan ik de reacties van de mensen hier ook wel begrijpen.
Zij staan niet in mijn schoenen, en 'kijken' vanaf de zijlijn mee.
De beste stuurlui staan immers altijd aan wal toch? :mrgreen:

Toen Max was gebeten heb ik Romeo direct aan een paal vastgemaakt om even te kijken hoe erg het was.
Ik heb rustig gekeken en de dierenarts en ambu gebeld.
Ik heb Romeo thuis gebracht, en ben meegegaan naar de da, we mochten trouwens ook bij het hechten aanwezig zijn.
Max was nergens van onder de indruk, hij vond alles wel best.
Ik ben daarna ook weer meegegaan naar zijn huis, en we hebben nog twee uurtjes gezellig gepraat.
Hij vroeg nog aan me of ik niet dacht dat hij boos was, want dat was absoluut niet zo hoor, en hij wilde zelf nog de helft betalen omdat hij zelf ook niet slim was geweest.
Maar dat hoefde niet, ik heb zonder ook maar na te denken de rekening betaald, dat was wel het minste dat ik kon doen.
En we zijn nog steeds hele goede vrienden hoor :ok:

Je zal wel heel erg geschrokken zijn van wat Lindy deed zeg. :eek:
Mojuan
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Ik weet waar mijn fouten liggen, en ik weet wat ik ervan heb geleerd
:19: :denken:
Dit soort dingen gebeurt me niet hoor, ik haal geen expirimentjes uit met mijn honden :19: :roll:
heeft ook absoluut geen toegevoegde waarde.
en nu heb jij een fout gemaakt en mag Romeo een muilkorf door het leven :denken: :ok: Klasse :oeps:
dat je je verantwoordelijkheid neemt prima, maar dat kun je misschien beter doen voor je gaat proberen zijn grenzen te verleggen.
(en dit is niet kwetsend bedoeld, maar ik heb wel zoiets van :roll: sorry)
Ik begrijp precies wat je bedoelt.
En je hebt ook gelijk, ik had dit nooit uit moeten proberen.
En dit was dus ook één keer en nooit meer.

Het idee van de muilkorf staat los van dit incident.
We zijn al een tijdje op zoek naar een ander huis, en al die tijd had ik al besloten dat ik een muilkorf om ga doen in de nieuwe wijk.
Dat heeft niets te maken met deze fout van mij.
Dat heeft ermee te maken dat ik mijn verantwoordelijkheid neem om andere honden te beschermen, omdat er best eens een hond los kan lopen en de mensen daar helemaal niet weten hoe Romeo is.
En ik weet ook niet hoe druk het daar is met honden, want als het telkens druk is als ik naar buiten moet, dan is het wel zo veilig als hij een muilkorf gewend is en die zonder problemen om kan.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Paulala schreef: En ja, ik weet dat hij ook best zonder enige aanlijding zou kunnen bijten, gewoon simpelweg door alleen maar de aanwezigheid van een reu.
Dat bedoel ik :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Paulala schreef:
Het zal wel een grapje zijn, maar om er even serieus op in te gaan.

Mensen zoals Tineke en ik zijn geen stuurlui aan de wal hoor, wij zijn stuurlui die op volle zee aan het varen zijn met een iets te klein bootje op iets te grote golven...

Dus een beetje flauwe opmerking :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mercedes2803 schreef:
Paulala schreef:

Mensen zoals Tineke en ik zijn geen stuurlui aan de wal hoor, wij zijn stuurlui die op volle zee aan het varen zijn met een iets te klein bootje op iets te grote golven...

tja, en er komen ook opmerkingen van mensen die al jaren in de woestijn wonen, misschien sommig dingen ietsjes minder persoonlijk aantrekken, want ik kan me die opmerking wel voorstellen.
als de schoen je niet past hoeft je hem ook niet aan te trekken :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Paulala schreef:

Ik begrijp niet dat je mijn geintje zo serieus opvat en het je nog aantrekt ook.
Ik had het erover, dat de mensen die reageren er zelf niet bij zijn geweest. En dus niet weten wat er precies is gebeurd.
En mensen weten het over het algemeen allemaal prachtig te vertellen als het over iets gaat dat een ander heeft meegemaakt.
Was niets persoonlijks, als je het zo opgevat hebt, mijn excuses daarvoor, dat is niet zo bedoeld geweest.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zoek stok! schreef:
Paulala schreef: En ja, ik weet dat hij ook best zonder enige aanlijding zou kunnen bijten, gewoon simpelweg door alleen maar de aanwezigheid van een reu.
Ik lees ergens boven dat hij tijdens een spel het ook aan de stok had met een teefje. Dat zou mij eerder zorgen baren dan het feit dat hij niet met reuen kan.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

alm@ schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik lees ergens boven dat hij tijdens een spel het ook aan de stok had met een teefje. Dat zou mij eerder zorgen baren dan het feit dat hij niet met reuen kan.
Ja klopt.
Dat was een staffordteefje en ze hadden beide dezelfde stok vast.
Toen viel het teefje aan omdat ze allebei niet los wilden laten, en was het knokken.
Daarom mag hij dus nooit meer samen met een andere hond met een speeltje (stok, bal, touw) spelen, alleen met Julia.
Ik ben daar heel voorzichtig mee geworden, want ben me kapot geschrokken.
Hij speelt nu af en toe nog met een Duitse Herder teefje, maar als er ook maar een klein stokje in de buurt ligt, is het spelen over.
Hij weet inmiddels dat stokken totaal verboden zijn, en pakt ze ook nooit meer van de grond :ok:
Maar ik ga het risico niet lopen dat de honden het toch in hun hoofd halen om de stok te pakken, dus stok in de buurt = niet meer spelen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

asani schreef: Waarom zou Romeo gemuilkorfd moeten worden omdat iemand anders zijn hond niet onder appel heeft?
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen huisdier.
En ik ben er verantwoordelijk voor als ik met Buffy loop en weet dat ze door het lint gaat als er een andere hond met zijn domme kop even leuk komt snuffen. Het gaat niet om een hond die flink uitvalt en een keer snapt, maar als het misgaat dan laat Romeo niet meer los.

Waarom dan eerst muilkorven en later niet meer? Later kan er ook een onbekende lopen. Daarbij is een muilkorf geen martelwerktuig, is het een waarschuwing voor hondeneigenaren en loop je zelf rustiger wat je weer naar je hond uitstraalt.

Ik lees nu dat Romeo eigenlijk altijd negeert tegenwoordig, maar ik lees ook dat Paulala nog altijd behoorlijk bang is dat het misgaat. Ik vind het netjes dat ze zich zorgen maakt en niet denkt: ach wat kan mij die andere hond schelen.

Als ik het goed begrijp zit jij er niet mee als jouw honden aangelijnd een klein Witje doodbijten dat komt snuffen in aanlijngebied?

Anne
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

in de topic :`` dat was ff schrikken``ook in Algemeen.
wordt er gezegd dat hun reuen ook op andere reuen klappen als die naar hun honden toegaan. en dat die eigenaren maar moeten letten dat hun honden niet naar hun honden toegaan.
en hier wordt op paulala gereageerd dat ze maar met muilkorf om moet lopen.
sorry maar ik snap hier nu ff niks van :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Emma schreef:in de topic :`` dat was ff schrikken``ook in Algemeen.
wordt er gezegd dat hun reuen ook op andere reuen klappen als die naar hun honden toegaan. en dat die eigenaren maar moeten letten dat hun honden niet naar hun honden toegaan.
en hier wordt op paulala gereageerd dat ze maar met muilkorf om moet lopen.
sorry maar ik snap hier nu ff niks van :19:
Volgens mij wordt daar toch ook gezegd dat je je verantwoording moet nemen als baas van de hondagressieve hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”