Anne panne je bent gedist door een kind???Anne Panne schreef:nou.. omdat ik toch wel redelijk met m'n bek vol tanden stond..iones schreef:WAarom heb je niet gevraagd "waarom?"?
Want dat kind schijnt een hoop niet te begrijpen. Missschien had je uit kunnen leggen hoe lief honden zijn, en wat een goede vriend ze kunnen zijn voor mensen, en dat ze niet vies zijn, of gevaarlijk.
Maar ja, nu begrijpt hij het nog steeds niet....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grrrrrrrrrrrr
Moderator: moderatorteam
- Zenda
- Zeer actief
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
nou stond meer perplex van de brutaalheid en onbeschofdheid.. zoiets had ik nog nooit mee gemaaktZenda schreef:Anne panne je bent gedist door een kind???Anne Panne schreef:nou.. omdat ik toch wel redelijk met m'n bek vol tanden stond..iones schreef:WAarom heb je niet gevraagd "waarom?"?
Want dat kind schijnt een hoop niet te begrijpen. Missschien had je uit kunnen leggen hoe lief honden zijn, en wat een goede vriend ze kunnen zijn voor mensen, en dat ze niet vies zijn, of gevaarlijk.
Maar ja, nu begrijpt hij het nog steeds niet....

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
ik woon in een buurt met veel "buitenlanders" en merk weinig van angst voor honden. eigenlijk alleen glimlachen en aanhalen tot nu toe. maar misschien komt dat ook doordat mijn hond een nogal koddig exemplaar isSanne!! schreef:Ik zou dan zoiets zeggen van zal ik ze is even laten komen??Bij ons in de buurt zijn die buitenlandse mensen allemaal bang van honden ik neem hem ook altijd mee naar school en dan moet in de trein en in de bus dan zijn ze ook allemaal bang dus dan had ik zoiets denk ik gezegd!! hahah
zeggen dat alle buitenlanders bang zijn voor honden is net zo iets als zeggen dat ze allemaal stelen. en de fransoos of amerikaan die vast wel bij jou in de buurt woont, zijn die ook bang?
-
Mojuan
- Zeer actief
Dan zijn mijn honden ook koddige exemplaren!cooperv schreef:ik woon in een buurt met veel "buitenlanders" en merk weinig van angst voor honden. eigenlijk alleen glimlachen en aanhalen tot nu toe. maar misschien komt dat ook doordat mijn hond een nogal koddig exemplaar isSanne!! schreef:Ik zou dan zoiets zeggen van zal ik ze is even laten komen??Bij ons in de buurt zijn die buitenlandse mensen allemaal bang van honden ik neem hem ook altijd mee naar school en dan moet in de trein en in de bus dan zijn ze ook allemaal bang dus dan had ik zoiets denk ik gezegd!! hahah
zeggen dat alle buitenlanders bang zijn voor honden is net zo iets als zeggen dat ze allemaal stelen. en de fransoos of amerikaan die vast wel bij jou in de buurt woont, zijn die ook bang?
Hier worden ze regelmatig aangehaald door buitenlandse kinderen.
Alleen mag het vaak niet van de ouders, erg jammer.
Ze vragen ook vaak: is dat een Stafford?
Dan zeg ik ja, allebei!
Meestal hoor je zo'n kind dan tegen de vriendjes of vriendinnetjes die erbij zijn zeggen: zie je nou wel, dat zei ik toch!
Erg leuk altijd.
Gelukkig heeft een kind nog nooit zoiets raars gezegd als dat ik mijn hond moet slaan :N:

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Ik heb genoeg meegemaakt met "buitenlanders" (Turken, Marokkanen, Antilianen) om te weten dat het vaak geen vooroordelen meer zijn, maar helaas gewoon de harde werkelijkheid.M@ri@nne schreef:Gelukkig hebben alleen buitenlanders voroordelen naar honden toe en hondeneigenaars niet naar buitenlanders toe.
Trouwens, ik ben zelf ook allochtoon, ben in Engeland geboren

- Zenda
- Zeer actief
Sluit jij dan je ogen voor de Nederlanders,Belgen,Duitsers, Amerikanen en ga zo maar door? Overal.... in elk land zitten raddraaiers en criminelen.Hayley84 schreef:Ik heb genoeg meegemaakt met "buitenlanders" (Turken, Marokkanen, Antilianen) om te weten dat het vaak geen vooroordelen meer zijn, maar helaas gewoon de harde werkelijkheid.M@ri@nne schreef:Gelukkig hebben alleen buitenlanders voroordelen naar honden toe en hondeneigenaars niet naar buitenlanders toe.
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Dus omdat jij genoeg hebt meegemaakt dan is het zo? Misschien lag dat wat jij hebt meegemaakt aan jou?Hayley84 schreef:Ik heb genoeg meegemaakt met "buitenlanders" (Turken, Marokkanen, Antilianen) om te weten dat het vaak geen vooroordelen meer zijn, maar helaas gewoon de harde werkelijkheid.M@ri@nne schreef:Gelukkig hebben alleen buitenlanders voroordelen naar honden toe en hondeneigenaars niet naar buitenlanders toe.
Zo'n stiff upper lip kan bij sommigen behoorlijk wat irritaties oproepen.
Groetjes, Marianne.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik woon zowat tussen de 'buitenlanders' en weinig problemen hier hoor.
Natuurlijk is er altijd wel iemand tussen die een hekel heeft aan honden, of er bang voor is, of ze vies vindt.
Maar die zijn er ook onder de rasechte Hollanders
Over het algemeen tonen ze juist interesse in mijn honden, vragen ze wat voor ras het is, en willen ze er alles over weten.
Het begint wel vaak met gevaarlijke honden of vechthonden, maar ik neem dan de tijd om ze te laten zien dat ze lief zijn, en vertel er wel eerlijk bij dat dit ras meestal graag vecht.
Maar leg ze dan uit dat dat helemaal niet leuk is voor de honden, en als je van ze houdt je dat helemaal niet wilt, omdat je hond dan gewond raakt.
Ze draaien dan heel snel bij, want ze weten gewoon vrij weinig, en op deze manier laat ik ze kennis maken met de honden.
Het enige vervelende eraan is, dat ik merk dat ze dan vaak zeggen dat ze ook zulke honden willen, want ze zijn mooi en lief.
Alleen vraag ik me af wat er dan van de opvoeding terecht komt.
Maar om bij het onderwerp te blijven:
In alle bevolkingsgroepen heb je zulke personen.
Natuurlijk is er altijd wel iemand tussen die een hekel heeft aan honden, of er bang voor is, of ze vies vindt.
Maar die zijn er ook onder de rasechte Hollanders
Over het algemeen tonen ze juist interesse in mijn honden, vragen ze wat voor ras het is, en willen ze er alles over weten.
Het begint wel vaak met gevaarlijke honden of vechthonden, maar ik neem dan de tijd om ze te laten zien dat ze lief zijn, en vertel er wel eerlijk bij dat dit ras meestal graag vecht.
Maar leg ze dan uit dat dat helemaal niet leuk is voor de honden, en als je van ze houdt je dat helemaal niet wilt, omdat je hond dan gewond raakt.
Ze draaien dan heel snel bij, want ze weten gewoon vrij weinig, en op deze manier laat ik ze kennis maken met de honden.
Het enige vervelende eraan is, dat ik merk dat ze dan vaak zeggen dat ze ook zulke honden willen, want ze zijn mooi en lief.
Alleen vraag ik me af wat er dan van de opvoeding terecht komt.
Maar om bij het onderwerp te blijven:
In alle bevolkingsgroepen heb je zulke personen.

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
natuurlijk zijn die van jou koddig, dat zie je toch zo? de kindjes bij jou in de buurt hebben er oog voor in ieder gevalPaulala schreef:Dan zijn mijn honden ook koddige exemplaren!cooperv schreef:ik woon in een buurt met veel "buitenlanders" en merk weinig van angst voor honden. eigenlijk alleen glimlachen en aanhalen tot nu toe. maar misschien komt dat ook doordat mijn hond een nogal koddig exemplaar isSanne!! schreef:Ik zou dan zoiets zeggen van zal ik ze is even laten komen??Bij ons in de buurt zijn die buitenlandse mensen allemaal bang van honden ik neem hem ook altijd mee naar school en dan moet in de trein en in de bus dan zijn ze ook allemaal bang dus dan had ik zoiets denk ik gezegd!! hahah
zeggen dat alle buitenlanders bang zijn voor honden is net zo iets als zeggen dat ze allemaal stelen. en de fransoos of amerikaan die vast wel bij jou in de buurt woont, zijn die ook bang?![]()
Hier worden ze regelmatig aangehaald door buitenlandse kinderen.
Alleen mag het vaak niet van de ouders, erg jammer.
Ze vragen ook vaak: is dat een Stafford?
Dan zeg ik ja, allebei!
Meestal hoor je zo'n kind dan tegen de vriendjes of vriendinnetjes die erbij zijn zeggen: zie je nou wel, dat zei ik toch!
Erg leuk altijd.
Gelukkig heeft een kind nog nooit zoiets raars gezegd als dat ik mijn hond moet slaan :N:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik woon ook in een buurt met vrij veel allochtone (lees: islamitische
) gezinnen en ik heb ook nooit problemen met angst voor mijn honden. Integendeel, we lopen op onze ronde altijd langs een paar speeltuinen waar heel veel kinderen spelen en als ze ons zien, rennen ze gelijk op ons toe. Ze kennen de honden inmiddels bij naam
en ze aaien en knuffelen met ze terwijl de ouders glimlachend toekijken. Alleen Cody mogen ze niet aaien, die is te onberekenbaar en trouwens te gereserveerd om het leuk te vinden door vreemden te worden aangeraakt.
De enige vervelende die ik ooit heb meegemaakt is van een hoogblonde 'mevrouw' die heel aanstellerig met een boog om ons heen liep en onder boze blikken in mijn richting en luid gemompel 'hè wat vies' haar kleren aan het afvegen was.
De honden zijn niet eens bij haar in de buurt geweest. Zeker bang dat er vlooien van ze zouden overspringen
.
En rare en onopgevoede kinderen heb je overal
.
De enige vervelende die ik ooit heb meegemaakt is van een hoogblonde 'mevrouw' die heel aanstellerig met een boog om ons heen liep en onder boze blikken in mijn richting en luid gemompel 'hè wat vies' haar kleren aan het afvegen was.
De honden zijn niet eens bij haar in de buurt geweest. Zeker bang dat er vlooien van ze zouden overspringen
En rare en onopgevoede kinderen heb je overal

- iones
- Zeer actief
Als dat haar ervaring nu eenmaal is, daar kan ze toch niets aan doen?M@ri@nne schreef:
Dus omdat jij genoeg hebt meegemaakt dan is het zo? Misschien lag dat wat jij hebt meegemaakt aan jou?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou als je deze ultra-grappige opmerking wilt maken toch wel zorgen dat je hem in correct Nederlands kunt opschrijven. Anders staat het zo slordig, niewaar?Sanne!! schreef:Ik zou dan zoiets zeggen van zal ik ze is even laten komen??Bij ons in de buurt zijn die buitenlandse mensen allemaal bang van honden ik neem hem ook altijd mee naar school en dan moet in de trein en in de bus dan zijn ze ook allemaal bang dus dan had ik zoiets denk ik gezegd!! hahah
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Wat eem opmerking.....
Ik sta vaak versteld van de jeugd van tegenwoordig. Die trouwens tegenwoordig echt wel veel minder beleefd zijn als in de tijd van mijn opa & oma en van mijn vader en moeder. Ze worden met de dag brutaler.....
Laatst waren kinderen van hier in de buurt alle stekjes eruit aan het trekken van plantjes die er net waren neergezet. Ouders stonden er gewoon bij te kijken en zeiden er helemaal niets van.
Mijn vriend wel: Hé, vindt je het normaal om al die plantjes eruit te trekken???!!!
Kijk dat kinderen zulke streken leveren, ok, maar dat ouders er niets van zeggen, snap ik echt niet......
Laatst waren kinderen van hier in de buurt alle stekjes eruit aan het trekken van plantjes die er net waren neergezet. Ouders stonden er gewoon bij te kijken en zeiden er helemaal niets van.
Mijn vriend wel: Hé, vindt je het normaal om al die plantjes eruit te trekken???!!!
Kijk dat kinderen zulke streken leveren, ok, maar dat ouders er niets van zeggen, snap ik echt niet......

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Jij bent een slaaf van je ervaringen?iones schreef:Als dat haar ervaring nu eenmaal is, daar kan ze toch niets aan doen?M@ri@nne schreef:
Dus omdat jij genoeg hebt meegemaakt dan is het zo? Misschien lag dat wat jij hebt meegemaakt aan jou?
Groetjes, Marianne.

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
zullen we ontopic blijven?M@ri@nne schreef:Jij bent een slaaf van je ervaringen?iones schreef:Als dat haar ervaring nu eenmaal is, daar kan ze toch niets aan doen?M@ri@nne schreef:

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Ozzfest
- Zeer actief
Hier in Den Haag lopen ook veel van die schoffies rond,maar het zijn echt niet altijd "allochtonen"
Ik blijf geduldig aan kinderen uitleggen die mijn hond ruw benaderen,hoe ze dat anders kunnen doen,en soms heeft dat nog effect ook.
Hier wordt er in ieder geval minder geplaagd.
Maar het is inderdaad frustrerend als dat zovaak gebeurd,ik denk dat kinderen die manier van met dieren omgaan oppikken uit hun omgeving.
Ik blijf geduldig aan kinderen uitleggen die mijn hond ruw benaderen,hoe ze dat anders kunnen doen,en soms heeft dat nog effect ook.
Hier wordt er in ieder geval minder geplaagd.
Maar het is inderdaad frustrerend als dat zovaak gebeurd,ik denk dat kinderen die manier van met dieren omgaan oppikken uit hun omgeving.
-
Addy
Ik wordt een beetje onpasselijk van dit soort opmerkingenHayley84 schreef:Ik heb genoeg meegemaakt met "buitenlanders" (Turken, Marokkanen, Antilianen) om te weten dat het vaak geen vooroordelen meer zijn, maar helaas gewoon de harde werkelijkheid.M@ri@nne schreef:Gelukkig hebben alleen buitenlanders voroordelen naar honden toe en hondeneigenaars niet naar buitenlanders toe.
- iones
- Zeer actief
Heeft met slaaf zijn helemaal niets te maken. MAar het is menselijk om ervaring te beschouwen als informatie en daar iets mee te doen.M@ri@nne schreef:Jij bent een slaaf van je ervaringen?iones schreef:Als dat haar ervaring nu eenmaal is, daar kan ze toch niets aan doen?M@ri@nne schreef:
Allochtone kinderen komen uit een cultuur waar huisdieren niet op een hoog plan staan. In hun land van herkomst is het vaak zelfs erg gesteld hoe men met dieren om gaat. Kijk maar naar Turkije, Egypte en zo. Zwerfhonden waar met stenen naar gegooid wordt, die ze aangereden aan hun lot over laten etc.
Dat verandert niet om dat die ouders hier in Nederland komen wonen.
Als je ouders hebt die nederlanders respecteren in hun doen en laten, zullen ze hun kinderen niet opstoken tegen diens huisdieren. Maar je hebt ook ouders die door de cultuurshock zich afzetten tegen nederlanders en dat werkt natuurlijk door in de opvoeding van hun kinderen.
Het jongetje in dit verhaal was daar een voorbeeld van. HIj heeft duidelijk geen liefde voor dieren geleerd van zijn ouders. Kennelijk hebben ze een rotopmerking gemaakt over honden, want hij moet dit toch ergens vandaan hebben?
Het had een leermoment kunnen worden voor hem. Helaas kans gemist.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Addy
tja maar het is natuurlijk wel een buitenlands kindje tochM@ri@nne schreef:Ik lees continu hier op het forum oa dat kinderen vervelend zijn, dat er teveel met kinderen overlegd wordt, dat kinderen teveel inspraak hebben en ga zo maar door.
En dan maakt er een kind een verkeerde opmerking en gaat iedereen dat ineens heel serieus nemen.
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Addy schreef:tja maar het is natuurlijk wel een buitenlands kindje tochM@ri@nne schreef:Ik lees continu hier op het forum oa dat kinderen vervelend zijn, dat er teveel met kinderen overlegd wordt, dat kinderen teveel inspraak hebben en ga zo maar door.
En dan maakt er een kind een verkeerde opmerking en gaat iedereen dat ineens heel serieus nemen.en daar moeten we vooral wat over te emmeren hebben
-
gotcha
- Zeer actief
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
-
loebas
- Vaste gebruiker
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Dat zou ik ook doen ja. Simpelweg omdat dat kind dus het idee heeft dat je best een hond kunt slaan. Als zo'n etter dan oud genoeg is om zelf een hond te nemen, en nooit van dat idee is afgebracht, wil ik niet weten hoe dat beest opgevoed gaat worden...M@ri@nne schreef:Ik lees continu hier op het forum oa dat kinderen vervelend zijn, dat er teveel met kinderen overlegd wordt, dat kinderen teveel inspraak hebben en ga zo maar door.
En dan maakt er een kind een verkeerde opmerking en gaat iedereen dat ineens heel serieus nemen.
Als je dat dan serieus neemt en bijvoorbeeld uitlegt waarom dat niet moet, kun je wel wat schade in de toekomst verhinderen.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Precies....Addy schreef:tja maar het is natuurlijk wel een buitenlands kindje tochM@ri@nne schreef:Ik lees continu hier op het forum oa dat kinderen vervelend zijn, dat er teveel met kinderen overlegd wordt, dat kinderen teveel inspraak hebben en ga zo maar door.
En dan maakt er een kind een verkeerde opmerking en gaat iedereen dat ineens heel serieus nemen.en daar moeten we vooral wat over te emmeren hebben
Ik word onpasselijk van Iones post . Wat zij schrijft slaat werkelijk nergens op. niet iedere allochtoon heeft een hekel aan dieren of komt uit een cultuur waar dieren op de laatste plaats komen.
Ik ken " allochtonen " die huisdieren hebben .Ik zag laatst een donkere man fietsen met een hondje voorop de fiets in een fietsmandje. Het was niet mijn man
Trouwens , wat is een allochtoon?
Ik vraag dit , omdat ik merk dat sommige Nederlanders alles wat maar een tintje heeft niet als Nederlander beschouwen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Branwen
- Actief
Re: grrrrrrrrrrrr
Anne Panne schreef:gotcha schreef:Hij was wel beleefd hè aanspreektitel "mevrouw"Anne Panne schreef:liet net mijn honden uit.. lekker weertje.. sta bij het uitlaat veldje waar veel kinderen spelen aan de andere kant van het hek..
komt er zo'n buitenlands jongetje naar het hek toe en zegt: mevrouw, je moet je hond slaan!
ik stond echt ff met me bek vol tanden!!![]()
heb hem, toen ik uiteindelijk weer iets kon zeggen, even goed duidelijk gemaakt dat je honden NOOIT MAG SLAAN!!
werkelijk waar.. worden kinderen dan tegenwoordig nooit meer normaal opgevoed?
whaha ja dat dan weer wel![]()
ben alleen bang dat als ie volwassen is het zoiets word van: hallo mevrouw, ik sla je de t*fus!

-
gotcha
- Zeer actief
MonaToetje schreef:Precies....Addy schreef:tja maar het is natuurlijk wel een buitenlands kindje tochM@ri@nne schreef:Ik lees continu hier op het forum oa dat kinderen vervelend zijn, dat er teveel met kinderen overlegd wordt, dat kinderen teveel inspraak hebben en ga zo maar door.
![]()
Ik word onpasselijk van Iones post . Wat zij schrijft slaat werkelijk nergens op. niet iedere allochtoon heeft een hekel aan dieren of komt uit een cultuur waar dieren op de laatste plaats komen.
Ik ken " allochtonen " die huisdieren hebben .Ik zag laatst een donkere man fietsen met een hondje voorop de fiets in een fietsmandje. Het was niet mijn man. Zo ken ik ook Hollanders die niks van honden moeten hebben.
Trouwens , wat is een allochtoon?Want zover ik weet zijn alle kinderen die in Nederland geboren zijn " Nederlander " ..
Ik vraag dit , omdat ik merk dat sommige Nederlanders alles wat maar een tintje heeft niet als Nederlander beschouwen.
Even terug on topic
Hoeveel hondeneigenaars geven zelf het slechte voorbeeld
- iones
- Zeer actief
JIj wordt snel onpasselijk, dus dat zegt meer over jou dan over mij. Ook de negatieve manier over hoe jij mijn post interpreteert zegt meer over jou dan over mij. Jij WIL discriminatie zien.MonaToetje schreef:[
Precies....![]()
Ik ken " allochtonen " die huisdieren hebben .Ik zag laatst een donkere man fietsen met een hondje voorop de fiets in een fietsmandje. Het was niet mijn man. Zo ken ik ook Hollanders die niks van honden moeten hebben.
Trouwens , wat is een allochtoon?Want zover ik weet zijn alle kinderen die in Nederland geboren zijn " Nederlander " ..
Maar ik noem alleen een paar feiten, cultuurverschillen, achtergronden, ga jij dat maar eens ontkennen dat die verschillen er niet zijn. Daarmee zie je mij nog niet beweren dat alle allochtone mensen niet van dieren houden . Maar dat maak je er zelf van. Kun je weer lekker trappen.
Ik heb zelf een buitenlands hondje. Ik ben vrij goed op de hoogte hoe men met honden omgaat in Zuid Europa. En dan kun je niet anders dan de conclusie trekken dat men daar anders tegen honden aan kijkt. En dat nemen ze mee als ze hier komen wonen.
Sommige mensen zijn plooibaar, die zien meer in dieren dan alleen een hoop vuil. En anderen houden vast aan hun oude denkwijzen. Dit zie je ook bij nederlanders die een moeder met een hygienemanie hebben gehad. Mijn schoonzus komt uit een familie die geen enkele vorm van respect kunnen opbrengen voor dieren. Helemaal niks! En dat zie je terug bij de kinderen.