Moderator: moderatorteam
oja?Martijn schreef:Grappig dat iedereen het steeds heeft over de aspecten van een hond die niets met functie te maken hebben.
Dat je het met een shitzu tot in den treure over haar wilt praten kan ik me voorstellen maar met een laekense, de minst "showie" belg?
Ik vind het trouwens sowieso een aparte ervaring dat iedereen weet hoe mijn hond er uit zou moeten zien.
Ik vind haar de mooiste Eva die er ooit geweest is.
Mensen mogen toch gewoon hun mening geven Martijn?Martijn schreef:Grappig dat iedereen het steeds heeft over de aspecten van een hond die niets met functie te maken hebben.
Dat je het met een shitzu tot in den treure over haar wilt praten kan ik me voorstellen maar met een laekense, de minst "showie" belg?
Ik vind het trouwens sowieso een aparte ervaring dat iedereen weet hoe mijn hond er uit zou moeten zien.
Ik vind haar de mooiste Eva die er ooit geweest is.
Zijn er trouwens ergens definities te vinden van wat dan precies een matige stop is?MARC_S schreef:Maar een belg hoort ook maar matig stop te hebben. Echt stop is al teveel. Ik vind dat zelf wel mooiGeen stop vind ik niet mooi, maar matig wel.
Op een mister-verkiezing zou je puntenaftrek krijgen vanwege je lange tenenMartijn schreef:Maar voor mij is het nieuw en nog een beetje vreemd.
Maar gaat allen gerust uw gang, hoor.
Precies, er zijn naar mijn mening maar weinig honden waarbij dat zoveel uitmaakt als bij de pointerMARC_S schreef:Ik vind persoonlijk bij een pointer de grens tussen teveel stop en genoeg stop zo fijn dat de hond of net een karikatuur van zichzelf wordt of heel erg mooi adel is
Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.Martijn schreef:
Bij Dapper en Cleo heb ik nooit iets gehoord over wat er beter kan. Ik moet nog even wennen.
dit vind ik weer een tervuerenkop... vind ik niet mooi :N:MARC_S schreef:Volgens mij zit er een gulden middenweg tussen. Ik persoonlijk vind de werkhonden vaak veel te zwaar en te grof. De standaard is lang geleden opgemaakt en als honden dan vele kilo's boven de standaard zitten is dat ook modernisering. Werkmechelaars zijn zover ik weet dus "verzwaard".Inge O schreef: dat klopt wel, maar toen lagen de verschillende variëteiten nog dichter bij elkaar. de ouderwetse 'werk'mechel zag er ook niet uit als de moderne showmechel
zo zag (en ziet soms nog) de ouderwetse mechelaar eruit : iets meer stop, iets kortere snuit. ik vind wat dat betreft de laekense iets authentieker gebleven dan de moderne mechelaar :
Ik ben het wel met je eens dat veredeling op show ook zijn gevolgen heeft gehad voor de "showhonden".
Persoonlijk zie ik dus graag de gulden middenweg. Een rastypische hond die niet overtypisch wordt. Als ik zo een mechelaar moest neerzetten als ideaal zou ik op bv deze hond kunnen komen kwa kop![]()
Ik vind de hond die jij als oorspronkelijk neergezet hebt nl niet zo rastypisch, daar zit verzwaring "door". Dat zie je al aan de vacht die niet meer goed stokharig is. Die hond is gladharig, ook de oren.
Bovenstaande kop vind ik dus ook echt niet mooi. En ik vind het heel jammer dat de mechelaars steeds meer die kan op gaanmalinois schreef:dit vind ik weer een tervuerenkop... vind ik niet mooi :N:MARC_S schreef:Volgens mij zit er een gulden middenweg tussen. Ik persoonlijk vind de werkhonden vaak veel te zwaar en te grof. De standaard is lang geleden opgemaakt en als honden dan vele kilo's boven de standaard zitten is dat ook modernisering. Werkmechelaars zijn zover ik weet dus "verzwaard".Inge O schreef: dat klopt wel, maar toen lagen de verschillende variëteiten nog dichter bij elkaar. de ouderwetse 'werk'mechel zag er ook niet uit als de moderne showmechel
zo zag (en ziet soms nog) de ouderwetse mechelaar eruit : iets meer stop, iets kortere snuit. ik vind wat dat betreft de laekense iets authentieker gebleven dan de moderne mechelaar :
Ik ben het wel met je eens dat veredeling op show ook zijn gevolgen heeft gehad voor de "showhonden".
Persoonlijk zie ik dus graag de gulden middenweg. Een rastypische hond die niet overtypisch wordt. Als ik zo een mechelaar moest neerzetten als ideaal zou ik op bv deze hond kunnen komen kwa kop![]()
Ik vind de hond die jij als oorspronkelijk neergezet hebt nl niet zo rastypisch, daar zit verzwaring "door". Dat zie je al aan de vacht die niet meer goed stokharig is. Die hond is gladharig, ook de oren.
En zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.tycha schreef:
Nee, geef me dan toch dit maar![]()
Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.Jaap* schreef:En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.
Nee, hoor je beledigt me niet. Alhoewel ik ook denk dat de foto wat vertekend. Zelfde hond, waarop de lengte van de neus en schedel al weer veel meer in verhouding staat.LongFields schreef:En zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.tycha schreef:
![]()
Ik vind het hoofd van deze Mechel (hoop dat ik je niet beledig) uit verhouding, de oren zijn te groot in verhouding tot de kop en zien er vrij laag aangezet uit, de snuit is te geknepen en verhouding schede/neus klopt niet (de neus hoort minstens even lang te zijn als de schedel en dat is hier zo te zien op de foto niet het geval).
Wat ik prachtig vind aan deze hond zijn de ogen, heel sprekend en mooi donker.
Maar dat is dan weer míjn mening, en die zal ongetwijfeld niet door iedereen gedeeld worden.
Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.
Ahjoh ik lul maar wat. Wat heb ik nou voor verstand van rashonden, ik heb er nog nooit ééntje gehadstarfleet schreef:Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.Jaap* schreef:En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.
Als iemand anders hier zegt dat ze meer van het kleine ranke type houden zegt me dat weinig, behalve dan dat ze meer van het ranke, fijne type houden.
Anne
Ik heb niet het idee dat Eva nu gekeurd wordt door mensenGos schreef:Als de TS de wending off-topic vindt, dan stoppen we er toch gewoon mee?starfleet schreef: Maar daarbij was en is dit topic toch geen keuring van Eva?
(hoe dan ook, voor mij is ze allang goedgekeurd)
Ik ben het wel met je eensLongFields schreef:En zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.tycha schreef:
![]()
Ik vind het hoofd van deze Mechel (hoop dat ik je niet beledig) uit verhouding, de oren zijn te groot in verhouding tot de kop en zien er vrij laag aangezet uit, de snuit is te geknepen en verhouding schede/neus klopt niet (de neus hoort minstens even lang te zijn als de schedel en dat is hier zo te zien op de foto niet het geval).
Wat ik prachtig vind aan deze hond zijn de ogen, heel sprekend en mooi donker.
Maar dat is dan weer míjn mening, en die zal ongetwijfeld niet door iedereen gedeeld worden.
dat zou ik idd. ook zeggen als ik haar zo zie :N: Vind het ook niet echt een typische mechel (wat niet wil zeggen dat ik het geen mooie hond vind overigens!)Inge schreef:Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.Martijn schreef:
Bij Dapper en Cleo heb ik nooit iets gehoord over wat er beter kan. Ik moet nog even wennen.
Het went vanzelf hoor om te horen wat er beter kan![]()
Ach...Biène wordt door veel mechelkenners niet als rastypisch gezien. Haar bouw is te grof volgens velen en ze lijkt Duitse Herder invloed te hebben gehad.Nou ja...voor mij blijft ze het mooiste en dat is het allerbelangrijkste. Nu heb ik geen show-ambities en jullie wel als ik het goed begrepen heb. Dan moet je dus wel kunnen accepteren dat de minpunten genoemd zullen worden.
Hahaha...als pup werd ze regelmatig "uitgescholden" voor Duitse Herder.malinois schreef:dat zou ik idd. ook zeggen als ik haar zo zie :N: Vind het ook niet echt een typische mechel (wat niet wil zeggen dat ik het geen mooie hond vind overigens!)Inge schreef:Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.Martijn schreef:
Het went vanzelf hoor om te horen wat er beter kan![]()
Ach...Biène wordt door veel mechelkenners niet als rastypisch gezien. Haar bouw is te grof volgens velen en ze lijkt Duitse Herder invloed te hebben gehad.Nou ja...voor mij blijft ze het mooiste en dat is het allerbelangrijkste. Nu heb ik geen show-ambities en jullie wel als ik het goed begrepen heb. Dan moet je dus wel kunnen accepteren dat de minpunten genoemd zullen worden.