Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelukje door inschattingsfout

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
Frenk schreef: Agressie zonder aanleiding is sowieso een weinig bruikbare reactie. Zou ook in 'de natuur' niet gewaardeerd worden vrees ik...
Ik weet zeker dat er geen wolf ter wereld zomaar een andere wolf zou grijpen en die voorts dan ook niet meer loslaten.
Wat dat aangaat heeft de mens er wel een hele rare kronkel ingefokt.
In deze overvolle maatschappij waar hondengevechten trouwens ook afgeschaft zijn is het ook een volkomen nutteloos, lastig en gevaarlijk gedrag.
Waarom fokken de Staff-fokkers deze eigenschap er niet uit? Blijft over een zeer mensvriendelijke, intelligente en leuke hond.
Ik ken één fokker die dat zeker wel doet.
De fokker waar Julia vandaan komt!
En Julia is dan ook een heerlijk sociaal hondje die overal los kan, en als iets haar niet zint dan laat ze dat merken door lichaamstaal te gebruiken.
Zelfs als ze wordt aangevallen bijt ze nog niet, ik heb het een keer meegemaakt met een Franse Bulldog.
Ze dook er zo bovenop, en met haar bek wijd open over zijn rug, maar het beestje mankeerde niets, nog geen schrammetje.
Dus er is iig één fokker waarvan ik weet dat die puur op karakter fokt en daarbij het uiterlijk nog weleens naar de achtergrond schuift.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tibetaantje schreef:
Ik zou als ik jou was echt gaan trainen op zijn gedrag met andere honden :wink:

maar hoe dan....????
ik heb dus echt geen overwicht op hem.......ik kan wel doen alsof.....maar je ken hem he, dan luisterd hij dus gewoon echt niet!!!!
Daarom hoop ik altijd dat hij door een hond op zijn plaats gezet word.........maar helaas!!!!
ik weet niet wat je aan het doen bent met je quotes :denken: maar die eerste [/quote] die jij er neerzet moet niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

tibetaantje schreef:
Ik zou als ik jou was echt gaan trainen op zijn gedrag met andere honden :wink:

maar hoe dan....????
ik heb dus echt geen overwicht op hem.......ik kan wel doen alsof.....maar je ken hem he, dan luisterd hij dus gewoon echt niet!!!!
Daarom hoop ik altijd dat hij door een hond op zijn plaats gezet word.........maar helaas!!!![/quote]

je zegt het zelf al je hebt geen overwicht...
dat is toch echt iets wat je moet hebben ,...
daar ligt de sleutel ....
duidelijkheid.... en gewoon regels wat kan wel en wat kan niet beter gezegt wat accepteer je en wat niet....
en daar heel erg duidelijk in zijn...

suc6
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

chrico schreef:
Frenk schreef:
Die 'ervaring' heb jij toch ook wel, dat je dat onderscheidt kent en onderkent?
Juist door mijn ervaring hecht ik er andere waarde aan dan jij :wink:
Ik weet niet wat jouw ervaring is, maar het lijkt me logisch dat iedereen zijn meningen baseert op zijn/haar eigen ervaringen.

Ik wil trouwens wel benadrukken dat ik met deze discussie helemaal niet wil beweren dat jij (of anderen) je verantwoordelijkheid niet neemt. Ik denk juist dat de meesten hier dat wel doen.

Er zijn echter een aantal keuzes die ik anders zou maken. Mede gebaseerd op die ervaringen inderdaad.
Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

ok, maar meteen aan de riem houden of pas als er honden in het vizier komen...dat ie wel begrijpt waarom ie vast moet????
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Frenk
Zeer actief

pammetje schreef:hahahahaha
moet je de wet er eens bij pakken
als mijn hond vast zit en de jouwe los
ook al is ie weggeschoten
dan nog is jouw hond fout

heb daar toevallig een discussie over gehad
en heb dit nagevraagd bij een bevriende rechercheur

maar ja weet je wat ik ga doen
ik ga lekker slapen
en ik lees lekker morgen weer verder
welterusten
Nou... charmant...

Weet je, ik denk dat jij nog wel een lesje in moraliteit kan gebruiken. Maar bovenal hoop ik dat je nooit in een dergelijke situatie terechtkomt.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ik ga nu ook slapen trouwens :slaap: Morgen om 9u weer puppencursus :mrgreen:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

chrico schreef:Vaak ligt er ook een groot gedeelte bij de baas en de opvoeding die zo een hond krijgt
Klopt, en dat maakt het voor mij een extra gevoelig onderwerp.
Romeo is vroeger mishandeld door mijn ex.
En mijn ex liet hem altijd tekeer gaan aan de riem tegen andere honden en vond dat nogal stoer.
Mijn ex heeft de Rottweilers van zijn moeder in huis gehaald wat ik niet wilde, en daardoor is Romeo dus tot twee keer toe aangevallen door die hond.
Het heeft ontzettend lang geduurd eer ik met Romeo normaal over straat kon zonder dat hij telkens tekeer ging tegen elke hond die hij zag lopen.
Het heeft me heel veel tijd gekost voor hij heeft geleerd te negeren.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

tibetaantje schreef:
en jouw type hond heeft ervoor gezorgd dat een van mijn honden nooit meer met kleine hondjes kan. die is (45 kilo) tot haar 3e jaar steeds tot bloedens toe gepakt
Als je de moeite neemt om mijn verhaaltjes te lezen lees je ook dat mijn tibbie niet de hond tot bloedens toe toetakeld.....
hij bijt naar de hond...........in de vacht...........maar NOOIT tot bloedens toe of uberhaut dat de andere hond het heeft gevoeld. JE DENKT TOCH NIET DAT IK DAT TOE ZOU LATEN!!!!!
Ik kan je begrijpen hoor dat je de schurft heb aan kleine hondjes maar zo dat de andere hond er pijn van heeft heeft mijn tibbie nog nooit gebeten hoor.............altijd als ie langsgelopen is...........hij rent er achteraan..................alsof ie echt wil dat ie weg moet wezen en niet bij mijn andere tibbie moet komen???
Ik wil je ook nog een keer uitleggen hoe het misschien is gekomen met tibo....dat beschermende..........er is iets gebeurt tussen mijn 2 hondjes met een ander puppy, maar ik wil dat misschien hier nog niet meteen kwijt.
het rood gemarkeerde laat jij wel toe? laten we het even omdraaien. stel dat mijn reu van 60 kilo en een kop zo zwaar als jouw hondje dat bij jouw honden zou doen, vindt je dat dan nog steeds okay? ik denk dat er dan weinig meer van jouw hondjes over is, niet? maar hij bijt niet tot bloedens toe, dus dat mag :19: . bovendien heb ik geen overwicht op hem dus laat ik hem maar lopen :19: .
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona_Diego »

Frenk schreef:
Typ ik vandaag nou zo onduidelijk?
Nee hoor je typt heel duidelijk, maar je praat gewoon dom!
Mijn hond kan ook niet met andere reuen, en hij gaat een gevecht ook niet uit de weg. Maar ik heb hem altijd aangelijnd. Waarom zou ik hem dan moeten muilkorven? Voor de fouten van andere mensen?

Voorbeeldje:
Voor een tijdje terug is de hond van mijn buren ontsnapt, toevallig stond ik buiten en liep mijn vader met Diego. Ik zag de hond van mijn buren in mijn ooghoeken voorbij vliegen en riep gelijk naar mijn vader. Maar dat was al te laat, de buurhond klapte bovenop Diego. Diego verdedig zichzelf natuurlijk, zou ik ook doen als ik aangevallen wordt!
Maar mijn buurman heeft hier een fout gemaakt, hij liet de deur op een kier openstaan. Dus omdat mijn hond niet met andere reuen kan dan moet ik mijn hond maar muilkorven. NEE dat dacht ik niet. Mijn buurman moet de deur gewoon dicht doen!
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona_Diego »

tibetaantje schreef: Als je de moeite neemt om mijn verhaaltjes te lezen lees je ook dat mijn tibbie niet de hond tot bloedens toe toetakeld.....
hij bijt naar de hond...........in de vacht...........maar NOOIT tot bloedens toe of uberhaut dat de andere hond het heeft gevoeld. JE DENKT TOCH NIET DAT IK DAT TOE ZOU LATEN!!!!!
Ik kan je begrijpen hoor dat je de schurft heb aan kleine hondjes maar zo dat de andere hond er pijn van heeft heeft mijn tibbie nog nooit gebeten hoor.............altijd als ie langsgelopen is...........hij rent er achteraan..................alsof ie echt wil dat ie weg moet wezen en niet bij mijn andere tibbie moet komen???
Ik wil je ook nog een keer uitleggen hoe het misschien is gekomen met tibo....dat beschermende..........er is iets gebeurt tussen mijn 2 hondjes met een ander puppy, maar ik wil dat misschien hier nog niet meteen kwijt.
Dus jij laat het toe dat jou hond, andere honden in de vacht bijt??? :denken: Mijn hond heeft kort haar, hoe doe je dat dan?
Ik hoop niet dat wij elkaar tegen komen als we allebei onze hond bij ons hebben. Want Diego laat het niet toe dat ie gebeten word en ik laat dat ook niet toe! En niet om het 1 of ander.. als jou hond op mijn hond af zou komen dan krijg jou tibetaantje toch echt wel een trap van me. Want ik wil niet weten hoe dat dan af zou lopen!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

chrico schreef:
Frenk schreef:
chrico schreef:Ik ben echt serieus hoor met mijn vraag. Denk je dat Romeo voor de kill is gegaan?
Dat is even buiten wat je vind van de incidenten :wink:
Ik ben ook echt serieus met mijn antwoord. Maar blijkbaar is dat nog niet voldoende voor jou :denken:
Jij (en meerderen) gebruiken het woord voor de kill gaan. Als je dat een keer gezien heb weet je wat het verschil is tussen een grauw en snauw, een vechtpartij en een voor de kill gaan gevecht.
Dat TS haar hond in situaties brengt die een ander zou voorkomen ben ik met je eens maar er word een stempel op de hond gezet die hij misschien helemaal niet verdient.
Zonder waarschuwen is misschien wel zonder dat het gesignaleerd word door de baas.
Als jij met een van mijn honden zou lopen zou je ook zijn signalen niet herkennen. Dat varieerd tot een kleine draai van het oor tot een grom.
Zolang je de signalen niet herkend dan kan je niet zeggen dat de hond geen signaal afgeeft. Wie weet heeft Romeo tijdens die wandeling de spanning wel op lopen bouwen zonder dat het herkend werd of juist gezien werd als ontspannen lopen.
Ik reageer nu op jou omdat ik lees dat Frenkie ook aardig van zich af kan snauwen en jij niet ingrijpt omdat jij vind dat hij dat zelf wel op kan lossen. Op het moment dat hij op zijn flikker krijgt van een andere hond die dit niet accepteerd en hij bijv een scheurtje heeft waar 2 hechtingen in moeten, vraag ik me af hoe je dit gaat ervaren. Zal je denken dat de ander hem wilde killen of te lomp corrigeren.

(even buiten de situatie om dus alleen het uiteindelijke resultaat)
Als ik lees dat Romeo uithaalde en er een scheurtje in het oor zat is dat in mijn ogen weinig bijzonders gezien het type hond en wat hij zou kunnen aanrichten.
Ik wil even reageren op wat jij zegt.
Dat Romeo niet waarschuwt is iets anders dan dat hij geen signalen geeft.
Hij geeft weldegelijk signalen af die ik ook absoluut herken.
In het begin zag ik het niet, maar nu wel.
Hij trok zijn oor naar achteren, en draaide met zijn ogen.
Ik zag dat, maar het ging zo snel dat ik te laat was met reageren.
Met niet waarschuwen bedoel ik dat hij geen grom geeft oid.
Dat is in mijn ogen een waarschuwing.
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

tibetaantje schreef:ok, maar meteen aan de riem houden of pas als er honden in het vizier komen...dat ie wel begrijpt waarom ie vast moet????
als je hem gaat aanlijnen als er honden in het vizier komen associeer je juist voor hem" hey er is iets niet pluis....

dus of gewoon los... met dus overwicht en geen risico voor andere honden en daarmee voorzichzelf....

of aangelijnd houden tot ie onder control is...
:wink:
tibetaantje
Zeer actief
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

i
k weet niet wat je aan het doen bent met je quotes :denken: maar die eerste
die jij er neerzet moet niet...[/quote][/quote]

je ziet dat ik een beginneling ben he.......dat ik uberhaupt af en toe de quote al goed heb vind ik al heel wat......................... :ok:

Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief

het rood gemarkeerde laat jij wel toe? laten we het even omdraaien. stel dat mijn reu van 60 kilo en een kop zo zwaar als jouw hondje dat bij jouw honden zou doen, vindt je dat dan nog steeds okay? ik denk dat er dan weinig meer van jouw hondjes over is, niet? maar hij bijt niet tot bloedens toe, dus dat mag :19: . bovendien heb ik geen overwicht op hem dus laat ik hem maar lopen :19: .

ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt.........ik zeg niet dat ik het toelaat...ik zeg dat ie het doet als ik niet op let.......................tuurlijk lopen we met ogen in ons achterzak..........en ik heb geen 1 KEER gezegd dat ik DIT GEDRAG OKAY vind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!het is niet zo dat ik hem maar laat lopen terwijl ik geen overwicht heb>>>>>>>>>>>>>>>>>>heb ogen in me zak en roep hem terug als er doggies komen en er loopt nog iemand mee die meer ontzag hebdan ik :wink:

Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief

Want Diego laat het niet toe dat ie gebeten word en ik laat dat ook niet toe! En niet om het 1 of ander.. als jou hond op mijn hond af zou komen dan krijg jou tibetaantje toch echt wel een trap van me. Want ik wil niet weten hoe dat dan af zou lopen!

diego laat dat zelf toch al niet toe....................kunnen ze dat toch zelf uit zoeken.
vind je je eigen ook niet een beetje aggresief...........wij komen elkaar nooit tegen hoor.
maar ik ben hier mee gekomen om advies te krijgen over hoe ik er mee om moet gaan..................................trappen naar mijn tibbie gaat niks oplossen he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief

Diego en mijn tibo............................dat is toch geen partij!!!!!!!!!
zou zo,n grote hond dan niet de rol overnemen van alfa en proberen om zo,n smurf op zijn nummer te zetten zonder hem meteen te molestreren?????
dit is dus een serieuse vraag he........ik wil dus niet aanvallend overkomen he!!!

Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief

we gaan lekker slapen..................hoop jullie morgen weer te spreken.
welterusten allemaal en tot morgen! :slaap:

Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ilona_Diego schreef:
Frenk schreef:
Typ ik vandaag nou zo onduidelijk?
Nee hoor je typt heel duidelijk, maar je praat gewoon dom!
Mijn hond kan ook niet met andere reuen, en hij gaat een gevecht ook niet uit de weg. Maar ik heb hem altijd aangelijnd. Waarom zou ik hem dan moeten muilkorven? Voor de fouten van andere mensen?

Voorbeeldje:
Voor een tijdje terug is de hond van mijn buren ontsnapt, toevallig stond ik buiten en liep mijn vader met Diego. Ik zag de hond van mijn buren in mijn ooghoeken voorbij vliegen en riep gelijk naar mijn vader. Maar dat was al te laat, de buurhond klapte bovenop Diego. Diego verdedig zichzelf natuurlijk, zou ik ook doen als ik aangevallen wordt!
Maar mijn buurman heeft hier een fout gemaakt, hij liet de deur op een kier openstaan. Dus omdat mijn hond niet met andere reuen kan dan moet ik mijn hond maar muilkorven. NEE dat dacht ik niet. Mijn buurman moet de deur gewoon dicht doen!
Hmmm... Okay.. Dus ik praat dom, terwijl jij het maar niet kunt snappen :denken:

Ja hoor, dat zal het zijn.. :blah: :smile:

Weet je, het lijkt wel alsof 'jullie' (de mensen met wie ik hier openlijk in discussie ben) niet willen snappen wat ik bedoel. Ik heb het niet over 'jezelf verdedigen', 'flink corrigeren' of wat dan ook waarmee je het agressieve gedrag van je hond probeert te vergoeilijken.

Er wordt toch wat af gebagatelliseerd met "hij heeft zo goed leren negeren", "hij gaat een gevecht niet uit de weg", "hij lost bijna altijd" of "hij mag zichzelf toch verdedigen"....

Lekker eufemistisch allemaal, maar het komt op hetzelfde neer: een onbetrouwbare (hond)agressieve hond.

Ik heb het over de situatie waarbij de agressieve hond er ook bij een onbedreigende hond er zomaar 'op kan klappen' :N:

Om dat te voorkomen vind ik dat je honden die zichzelf dus echt niet kunnen beheersen een handje moet helpen. Met een muilkorf bijvoorbeeld.

Uitersten. En als jij zegt dat jouw hond dat niet doet en alleen maar aanvalt als hij echt aangevallen of uitgedaagd wordt, dan val je toch niet in de categorie die ik schets?

Maar misschien is dat dus wel het hele probleem, niet waar? Dat je donders goed weet dat jouw hond inderdaad niet te vertrouwen is en daarom zo'n 'uiterste' is.

Laten we er nou toch niet om heen draaien: honden waar die karakterkronkel ingefokt is (want dat is wat er gebeurd is), zijn helaas a-sociaal en zullen zich daarom aan moeten passen aan de rest van de samenleving.

En de tweede vraag uit de discussie: waarom fokken de fokkers van deze (hond)agressieve honden dit uitermate ongewenste gedrag er niet uit? Het zijn verder namelijk fantastisch leuke honden. Hun gedrag en gebrek aan remmingen zitten ze alleen in de weg.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

En de tweede vraag uit de discussie: waarom fokken de fokkers van deze (hond)agressieve honden dit uitermate ongewenste gedrag er niet uit? Het zijn verder namelijk fantastisch leuke honden. Hun gedrag en gebrek aan remmingen zitten ze alleen in de weg.
Die indruk krijg ik helemaal niet van je :roll: , dat je het fantastische leuke honden vindt, ik hoor van jouw alleen maar dat ze gestoord zijn.
Verder zou ik zeggen activeer je toverstaf, en doe er wat aan :19:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Frenk schreef: Lekker eufemistisch allemaal, maar het komt op hetzelfde neer: een onbetrouwbare (hond)agressieve hond.
En toch zit mij iets niet lekker aan jouw boute beweringen. Ik heb 2 herders. In de omgang met andere honden vrij sociaal, goed mijn reu kan nog wel eens patsen met een andere grote reu maar uitzichzelf aanvallen zit er niet bij en bovendien luistert hij erg goed. In principe kan ik ze met een gerust hart los laten lopen. Kleine hondjes worden altijd genegeerd of even besnuffeld.
Maar aan de riem kúnnen het draken zijn met onbekende loslopende honden die komen buurten, die hun circeltje inkomen dus. Niet dat er ooit wat gebeurd is maar een hap sluit ik in zo'n geval dan niet uit. Als jouw Frenkie ontsnapt en door één van mijn herders gebeten wordt komt de (eventuele) verwonding heel anders aan dan dat Frenkie een roedeltje teckels binnenloopt.
Vind je dat ik mijn herders moet muilkorven?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Natuurlijk :pffff: , anders zijn ontsnappende , niet luisterende naar grote honden grauwende snauwend swiffertjes niet veilig :19:
en dat kan natuurlijk niet :neenee: :roll:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

S@ndr@ schreef:Natuurlijk :pffff: , anders zijn ontsnappende , niet luisterende naar grote honden grauwende snauwend swiffertjes niet veilig :19:
zo een hondje krijgt van mij dus vliegles voor hij bij mijn hond aankomt. :19:

en dan is mijn hond niet eens een uitvaller. aan de lijn en aan de voet negeert hij andere honden volledig, als hij uitgedaagd wordt kijkt hij wel en weet ik dat hij het liefst de uitdaging aangaat, maar daarom is hij vrijwel altijd aangelijnd als er andere honden zijn. Als andere mensen hun onbetrouwbare keffers die niet onder appel staan ook eens zouden aanlijnen zou dat veel fijner zijn. Ik train bij en met genoeg andere honden van andere rassen die ook niet even makkelijk zijn, maar vreemd genoeg zijn het juist wel de stafford/ herder/rottweiler eigenaars die ik ken die allemaal hun verantwoording nemen.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frenk schreef: Weet je, het lijkt wel alsof 'jullie' (de mensen met wie ik hier openlijk in discussie ben) niet willen snappen wat ik bedoel. Ik heb het niet over 'jezelf verdedigen', 'flink corrigeren' of wat dan ook waarmee je het agressieve gedrag van je hond probeert te vergoeilijken.

Er wordt toch wat af gebagatelliseerd met "hij heeft zo goed leren negeren", "hij gaat een gevecht niet uit de weg", "hij lost bijna altijd" of "hij mag zichzelf toch verdedigen"....

Lekker eufemistisch allemaal, maar het komt op hetzelfde neer: een onbetrouwbare (hond)agressieve hond.
Ik snap wel wat jij bedoeld alleen is het in de praktijk vaak zo dat de grotere hond (tja die van mij zijn dat nu eenmaal) ten alle tijden de pineut zijn en ik er van walg dat als jouw hond ontsnapt, vrolijk op mijn hond afrent, daarmee alle regels overtreed om met respect op een vreemde hond af te komen, doorgaat en toch ondanks lichaamstaal de circel binnenloopt van een aangelijnde hond, op zijn klote krijgt (in jouw geval zal dat heel snel verkeerd af kunnen lopen) dat ik dan mijn hond moet muilkorfen. Dat vind ik een hele krome redenatie vooral van iemand die ervaring heeft met honden. Dan zeg jij dat de eigenaar het zou bezuren als die hond Frenkie dood zou bijten/schudden. Op zo een moment denk ik dan, kijk eens waar de fout ligt, de fout ligt in dit geval bij jou als baasje en echt niet bij de andere hond. Het is wel het makkelijkste natuurlijk maar als ik jouw tegenkom en zoiets zou gebeuren (nogmaals ik zal er alles aan doen om zulke situaties te voorkomen) en jij gaat het mij laten bezuren dan kan jij zelf wel eens van een koude kermis thuiskomen want wettelijk gezien sta ik in mijn recht en jij niet, daarnaast ben jij met zo een opmerking niet veel beter dan de hond van de tegenpartij dus ipv een muilkorf vind ik dat ze jou dan bij voorbaat in de gevangenis moeten gooien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ella46 schreef:
S@ndr@ schreef:Natuurlijk :pffff: , anders zijn ontsnappende , niet luisterende naar grote honden grauwende snauwend swiffertjes niet veilig :19:
En dat mag je van mij ook doen, graag zelfs :wink: (niet loeihard natuurlijk :N: ).
Ik heb geen honden die zich zomaar op andere vreemde honden storten, ook pupje Vera doet dat niet, maar zou op een of andere manier een van mijn honden toch terecht komen bij jouw aangelijnde hond die dan grijpt, ben ik je dankbaar als je zelf mijn hond wegwerkt ipv haar te grazen te laten nemen door jouw hond.
(mits je dus niet enorm gaat lopen schoppen).
Afbeelding
chrico
Zeer actief

tibetaantje schreef:Diego en mijn tibo............................dat is toch geen partij!!!!!!!!!
zou zo,n grote hond dan niet de rol overnemen van alfa en proberen om zo,n smurf op zijn nummer te zetten zonder hem meteen te molestreren?????
dit is dus een serieuse vraag he........ik wil dus niet aanvallend overkomen he!!!
Jouw hond blijft een hond. Een andere hond denkt niet van oh dat is een klein hondje, nee die ziet alleen een hond. Daarbij als een grote hond jouw hond grijpt is hij ten alle tijden in de mindere positie en geloof me dat je dan beter een baasje bij di egrote hond kan hebben die jouw hond een schop de andere kant opgeeft dan dat zo een hond dat mag oplossen. Is weinig agressiefs aan, je zou er in principe dankbaar voor moeten zijn dat zo een baas zo reageerd :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ella46
Zeer actief

Moos schreef:
Ella46 schreef:
En dat mag je van mij ook doen, graag zelfs :wink: (niet loeihard natuurlijk :N: ).
Ik heb geen honden die zich zomaar op andere vreemde honden storten, ook pupje Vera doet dat niet, maar zou op een of andere manier een van mijn honden toch terecht komen bij jouw aangelijnde hond die dan grijpt, ben ik je dankbaar als je zelf mijn hond wegwerkt ipv haar te grazen te laten nemen door jouw hond.
ik ken mijn hond heel erg goed en weet dat hij nooit meteen een kleine hond zal grijpen, meestal voelt hij zich daar te goed voor en een gewoon klein hondje wat alleen kijkt walst hij omver met zijn kop in de lucht :pffff: of hij kijkt alsof hij wil zeggen "wat is DAT nu weer?". Echter, de kleine hondjes hier in de buurt houden het niet bij geïnteresseerd op hem aflopen.. die vliegen luid keffend en in de lucht happend op hem af en dan verandert het verhaal. dan geef ik inderdaad liever een kleintje een trap richting baasje dan dat ik mijn hond de kans geef om zo een kleintje manieren te leren en vervolgens de zwarte kaart toebedeeld te krijgen.

helaas denken veel mensen daar niet over na en roepen dan ook nog "laat het ze zelf maar uitvechten" :N:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
Ella46 schreef:
Dat bedoel ik dus.
Wij hadden laatst met Lu dat die met een hoop grootsheidswaanzin op een hond afdenderde en toen zij linea recta de andere kant op gejaagd werd door de baas bedankte ik. Werd heel vreemd aangekeken
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ella46
Zeer actief

chrico schreef:
tibetaantje schreef:Diego en mijn tibo............................dat is toch geen partij!!!!!!!!!
Jouw hond blijft een hond. Een andere hond denkt niet van oh dat is een klein hondje, nee die ziet alleen een hond. Daarbij als een grote hond jouw hond grijpt is hij ten alle tijden in de mindere positie en geloof me dat je dan beter een baasje bij di egrote hond kan hebben die jouw hond een schop de andere kant opgeeft dan dat zo een hond dat mag oplossen. Is weinig agressiefs aan, je zou er in principe dankbaar voor moeten zijn dat zo een baas zo reageerd :wink:
vind ik ook, ik heb al eens gezien hoe een enorme newfoundlander een aanvallende dwerghond op zijn plaats wilde zetten en toen kwam er door wat lompheid alleen een krakend geluid uit het kleintje..
neem toch geen risico en denk niet "oh het kan wel ", niet met een kleintje of met een grote waarvan je weet dat hij niet gezellig is met andere honden. ik snap die naïviteit van mensen als tibetaantje niet :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

chrico schreef: Ik snap wel wat jij bedoeld alleen is het in de praktijk vaak zo dat de grotere hond (tja die van mij zijn dat nu eenmaal) ten alle tijden de pineut zijn en ik er van walg dat als jouw hond ontsnapt, vrolijk op mijn hond afrent, daarmee alle regels overtreed om met respect op een vreemde hond af te komen, doorgaat en toch ondanks lichaamstaal de circel binnenloopt van een aangelijnde hond, op zijn klote krijgt (in jouw geval zal dat heel snel verkeerd af kunnen lopen) dat ik dan mijn hond moet muilkorfen..
Ehm nou, als dat kleine hondje wordt doodgebeten zie ik toch echt nog een partij die enorm de pineut is....

Als zo'n klein hondje zou ontsnappen en vervolgens wordt doorgebeten door een paar honden die het niet pikken dat hij in de buurt komt vind ik ook niet dat je kan zeggen "had je dat hondje maar bij je moeten houden" en klaar.
Er kan gewoon altijd iets gebeuren waardoor een hond(je) je roedel binnen kan komen. Kind heeft het tuinhek open laten staan, hondje is uit de halsband geschoten, hondje vertikte het 1 keer om te luisteren. Noem maar op.
Als je dan weet, vantevoren weet, dat jouw honden zo'n hond echt enorm toe zouden takelen vind ik dat je je maatregelen moet nemen.
Shit happens, en had geen van de partijen zo'n nare afloopt verwacht, dan is dat daar een gevalletje van.
Maar als je weet dat je honden zo'n hondje echt fiks toetakelen kan je naar mijn mening niet doen alsof jij er zelf totaal geen invloed op hebt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”