Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grrrrrrrrrrrr

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Gisteren was ik aan het wandelen met de honden, zie ik drie turkse jongetjes met stenen oid gooien naar een eend.
Dus ik zeg er wat van: dat moet je niet doen hoor, dat mag niet, dat is zielig voor die eend.
Die jongetjes kijken me aan, en zeggen dat ze brood geven.
Dus ik zeg: nee, ik zie toch dat je op die eend gooit, doe dat maar niet, zo maak je hem bang.
En ze stopten netjes.
Soms moet ook de omgeving een beetje helpen met de opvoeding, zolang je dat maar op een nette manier doet.

Wat ik zo leuk vond, is dat vervolgens één van die jongetjes vraagt of hij mijn honden mag aaien.
Ja, natuurlijk mag dat, maar dan hou ik wel die donkere dichtbij me, want zij springt.
Je mag die lichte aaien, maar wel alleen op zijn rug, anders vindt hij het niet zo leuk.

Nou prima, dat jongetje gaat Romeo aaien, en Romeo kijkt hem kwispelend aan en snuffelt aan zijn gezicht en kleding.
Die vriendjes bleven nog wat uit de buurt, want die vonden de honden een beetje eng.
Ook geen probleem, zolang ze de dieren maar met respect behandelen.

Nu ging het in mijn geval toevallig ook over buitenlandse jongetjes (voor zover ze buitenlands zijn, want ze zijn hier geboren).
Maar dit soort dingen gebeuren ook met Nederlandse kinderen, met alle kinderen natuurlijk.
En de kans dat ik buitenlandse kinderen tegenkom is gewoon groot, omdat ik in een buurt woon met heel veel verschillende achtergronden.

Ik probeer altijd om die kinderen iets bij te brengen als ik zie dat ze iets doen wat niet kan, en zelfs de ouders soms :mrgreen:
Zo zag ik eens een vrouw die volledig groen beschimmeld brood bij de eenden neergooide.
Dus ik vroeg of ze dat weer op wilde rapen, omdat de eenden daar heel erg ziek van kunnen worden.
Ze keek me een beetje argwanend aan, maar toch heeft ze het weer opgeraapt :ok:
:zweep:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

iones schreef:
MonaToetje schreef:[
Precies.... :roll:

Ik word onpasselijk van Iones post . Wat zij schrijft slaat werkelijk nergens op. niet iedere allochtoon heeft een hekel aan dieren of komt uit een cultuur waar dieren op de laatste plaats komen.
Ik ken " allochtonen " die huisdieren hebben .Ik zag laatst een donkere man fietsen met een hondje voorop de fiets in een fietsmandje. Het was niet mijn man :mrgreen: . Zo ken ik ook Hollanders die niks van honden moeten hebben.
Trouwens , wat is een allochtoon? :19: Want zover ik weet zijn alle kinderen die in Nederland geboren zijn " Nederlander " .. :19:
Ik vraag dit , omdat ik merk dat sommige Nederlanders alles wat maar een tintje heeft niet als Nederlander beschouwen.
JIj wordt snel onpasselijk, dus dat zegt meer over jou dan over mij. Ook de negatieve manier over hoe jij mijn post interpreteert zegt meer over jou dan over mij. Jij WIL discriminatie zien.
Maar ik noem alleen een paar feiten, cultuurverschillen, achtergronden, ga jij dat maar eens ontkennen dat die verschillen er niet zijn. Daarmee zie je mij nog niet beweren dat alle allochtone mensen niet van dieren houden . Maar dat maak je er zelf van. Kun je weer lekker trappen.
Ik heb zelf een buitenlands hondje. Ik ben vrij goed op de hoogte hoe men met honden omgaat in Zuid Europa. En dan kun je niet anders dan de conclusie trekken dat men daar anders tegen honden aan kijkt. En dat nemen ze mee als ze hier komen wonen.

Sommige mensen zijn plooibaar, die zien meer in dieren dan alleen een hoop vuil. En anderen houden vast aan hun oude denkwijzen. Dit zie je ook bij nederlanders die een moeder met een hygienemanie hebben gehad. Mijn schoonzus komt uit een familie die geen enkele vorm van respect kunnen opbrengen voor dieren. Helemaal niks! En dat zie je terug bij de kinderen.

Lees jij je eigen post eens terug en vertel me dan nog maar een keer dat je niet generaliseert en discrimineert, want dat doe je wel .
:roll: ( jij en nog een paar andere o.a Anne )

iones schreef:

Allochtone kinderen komen uit een cultuur waar huisdieren niet op een hoog plan staan. In hun land van herkomst is het vaak zelfs erg gesteld hoe men met dieren om gaat. Kijk maar naar Turkije, Egypte en zo. Zwerfhonden waar met stenen naar gegooid wordt, die ze aangereden aan hun lot over laten etc.
Dat verandert niet om dat die ouders hier in Nederland komen wonen.
Als je ouders hebt die nederlanders respecteren in hun doen en laten, zullen ze hun kinderen niet opstoken tegen diens huisdieren . Maar je hebt ook ouders die door de cultuurshock zich afzetten tegen nederlanders en dat werkt natuurlijk door in de opvoeding van hun kinderen.

.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Waarom is dat generaliseren?????
Zo gaat het er nu eenmaal aan toe in de landen van herkomst. EN je zult er best dierenliefhebbers tussen hebben zitten, die heb je overal. MAar het is meer uitzondering dan regel in die landen.
MIsschien kun jij dat niet goed accepteren?

Verder lees ik nog steeds geen discriminatie in mijn post hoor. HEt zwartgedrukte is geen discriminatie. Misschien moet jij eens leren relativeren.
Er zijn nu eenmaal allochtonen die zich tegen de nederlandse cultuur afzetten, en er zijn allochtonen die dat helemaal niet doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Waarom is dat generaliseren?????
Zo gaat het er nu eenmaal aan toe in de landen van herkomst. EN je zult er best dierenliefhebbers tussen hebben zitten, die heb je overal. MAar het is meer uitzondering dan regel in die landen.
MIsschien kun jij dat niet goed accepteren?

Dat je dat niet snapt. :roll: Anne verteld over een " buitenlands kindje " aan haar gevraagd heeft waarom ze haar honden niet slaat , waarop jij meteen met een heel lulverhaal komt over dat " allochtonen " uit een cultuur komen waar huisdieren op de laatste plaats komen en dat buitenlandse ouders die Nederlanders niet respecteren hun kinderen tegen diens huisdieren opzetten. het is nogal kortzichtig van jou om te beweren dat : allochtonen die hun kinderen tegen huisdieren opzetten de Nederlandse " cultuur " niet respecteren. Er zullen best landen zijn waar huisdieren niet op de 1e plaats staan , maar wat jij in een van je eerste berichten deed was alles over 1 kam scheren. Daarbij hebben we het nu niet over die andere landen.
Je wilt niet weten hoe ze in het " o-zo-diervriendelijk-kikkerlandje " met slachtdieren omspringen. Dus, verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Verder lees ik nog steeds geen discriminatie in mijn post hoor. HEt zwartgedrukte is geen discriminatie. Misschien moet jij eens leren relativeren.
Er zijn nu eenmaal allochtonen die zich tegen de nederlandse cultuur afzetten, en er zijn allochtonen die dat helemaal niet doen.
Ps : Die reacties van Anne Panne vind ik ook om te :kotz:
(met dank aan Desi)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gewoon kinderpraat, ongeacht het ras van dat kind, kinderen zeggen wel vaker uit stoerheid of onwetenheid rare dingen, waarom daar zo'n drama van maken?
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Marie-Josée schreef:Gewoon kinderpraat, ongeacht het ras van dat kind, kinderen zeggen wel vaker uit stoerheid of onwetenheid rare dingen, waarom daar zo'n drama van maken?
Mee eens :ok:

Net zoals veel volwassenen ook nog kinderpraat verkondigen :mrgreen:
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Dat je dat niet snapt. :roll: Anne verteld over een " buitenlands kindje " aan haar gevraagd heeft waarom ze haar honden niet slaat , waarop jij meteen met een heel lulverhaal komt over dat " allochtonen " uit een cultuur komen waar huisdieren op de laatste plaats komen en dat buitenlandse ouders die Nederlanders niet respecteren hun kinderen tegen diens huisdieren opzetten. het is nogal kortzichtig van jou om te beweren dat : allochtonen die hun kinderen tegen huisdieren opzetten de Nederlandse " cultuur " niet respecteren. Er zullen best landen zijn waar huisdieren niet op de 1e plaats staan , maar wat jij in een van je eerste berichten deed was alles over 1 kam scheren. Daarbij hebben we het nu niet over die andere landen.
Je wilt niet weten hoe ze in het " o-zo-diervriendelijk-kikkerlandje " met slachtdieren omspringen. Dus, verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Meiske, je bent zelf om te kotsen! Zoals je jezelf heilig voordoet en mensen beschuldigt van discrimineren en dan moet je kijken hoe je jezelf naar anderen gedraagt! Schaam je diep!
Vind jij jezelf een voorbeeld in je omgang met andere mensen? Anderen beschuldigen van iets wat ze helemaal niet doen en jezelf dan op de borst kloppen? Wat dat is wat je nu aan het doen bent.

Ik zet hier geen lulverhaal neer. Ik probeer de feiten onder de ogen zien en dat zou jij ook eens moeten proberen. Ik heb gezegd dat de ts een leermoment voor dat bewuste kind heeft gemist. Ze had een gesprek aan kunnen gaan.
"waarom vind je dat een hond geslagen moet worden? Weet je niet dat honden heel lieve dieren zijn etc etc". Ze had dat kind iets kunnen leren.

En nu begin je ook nog te zeiken over dieren die geslacht worden. :19: Je bent zwaar in de war! Dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Het gaat erom dat mensen niet van honden houden en waar dat aan zou kunnen liggen. Dát is waar het topic over gaat. En dat ligt meestal aan de opvoeding. En die opvoeding komt voort uit mensen die niet van dieren houden. Soms door de ouders ingegeven, soms door de cultuur. Ik vind als dierenliefhebber geen van beide oorzaken deugen natuurlijk. Dit was toevallig een buitenlands jongetje en het was duidelijk dat hij is opgevoed met het idee dat honden geslagen moeten worden. En dan leg ik een link met zijn achtergrond. En die link is nou eenmaal heel waarschijnlijk.

Ik heb nergens gezegd dat ALLE allochtonen niet van dieren houden. DAt maak jij er van. Kun je jezelf weer heiligjes op de borst kloppen. Dat doe je kennelijk zo graag.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
MonaToetje schreef:

Meiske, je bent zelf om te kotsen! Zoals je jezelf heilig voordoet en mensen beschuldigt van discrimineren en dan moet je kijken hoe je jezelf naar anderen gedraagt! Schaam je diep!
Vind jij jezelf een voorbeeld in je omgang met andere mensen? Anderen beschuldigen van iets wat ze helemaal niet doen en jezelf dan op de borst kloppen?
Wat dat is wat je nu aan het doen bent.

Ik zet hier geen lulverhaal neer. Ik probeer de feiten onder de ogen zien en dat zou jij ook eens moeten proberen. Ik heb gezegd dat de ts een leermoment voor dat bewuste kind heeft gemist. Ze had een gesprek aan kunnen gaan.
"waarom vind je dat een hond geslagen moet worden? Weet je niet dat honden heel lieve dieren zijn etc etc". Ze had dat kind iets kunnen leren.

En nu begin je ook nog te zeiken over dieren die geslacht worden. :19: Je bent zwaar in de war! Dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Het gaat erom dat mensen niet van honden houden en waar dat aan zou kunnen liggen. Dát is waar het topic over gaat. En dat ligt meestal aan de opvoeding. En die opvoeding komt voort uit mensen die niet van dieren houden. Soms door de ouders ingegeven, soms door de cultuur. Ik vind als dierenliefhebber geen van beide oorzaken deugen natuurlijk. Dit was toevallig een buitenlands jongetje en het was duidelijk dat hij is opgevoed met het idee dat honden geslagen moeten worden. En dan leg ik een link met zijn achtergrond. En die link is nou eenmaal heel waarschijnlijk.

Ik heb nergens gezegd dat ALLE allochtonen niet van dieren houden. DAt maak jij er van. Kun je jezelf weer heiligjes op de borst kloppen. Dat doe je kennelijk zo graag.
Mens waar heb jij last van? Het zit je blijkbaar erg hoog dat ik je van discriminatie beschuldig. :19:
Zo ken ik er wel nog een paar : " Neeeuhhh, ik kan geen racist zijn , want ik heb zwarte vrienden " :roll:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Gewoon kinderpraat, ongeacht het ras van dat kind, kinderen zeggen wel vaker uit stoerheid of onwetenheid rare dingen, waarom daar zo'n drama van maken?
Ja en waarom meteen de " afkomst " van zo`n kind erbij vermelden
Het verwonderd mij ook om zulke vooroordelen van Anne Panne te lezen , omdat Anne Panne meestal een van de eerste is die looopt te janken als iemand 1 van haar geliefde rassen over 1 kam scheert. :roll:
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

monatoetje.. jij mag mij vertellen waar ik discrimineer.. het enige wat ik heb gezegd was dat het om een buitenlands jongetje ging.. en sorry.. ik was er toch echt zelf bij en het is gewoon een feit.. zoiets ga ik toch niet verzinnen

please zeg.. maak je aub druk om echte problemen.. :roll:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef: Mens waar heb jij last van? Het zit je blijkbaar erg hoog dat ik je van discriminatie beschuldig. :19:
Zo ken ik er wel nog een paar : " Neeeuhhh, ik kan geen racist zijn , want ik heb zwarte vrienden " :roll:
Valse beschuldigingen zitten mij altijd hoog! Als ik jou vals zou beschuldigen van iets, zou jij ook zo reageren, MENS!

Geef maar eens een citaat waarin ik discrimineer. Doe maar eens! WAnt die zwartgedrukte woorden waren nog steeds geen uiting van discriminatie.
Je komt nogal gefrusteerd over. Als iemand het woord "allochtoon" in de mond neemt, heeft die het al gedaan bij jou.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
MonaToetje schreef: Mens waar heb jij last van? Het zit je blijkbaar erg hoog dat ik je van discriminatie beschuldig. :19:
Valse beschuldigingen zitten mij altijd hoog! Als ik jou vals zou beschuldigen van iets, zou jij ook zo reageren, MENS!

Geef maar eens een citaat waarin ik discrimineer. Doe maar eens! WAnt die zwartgedrukte woorden waren nog steeds geen uiting van discriminatie.
Je komt nogal gefrusteerd over. Als iemand het woord "allochtoon" in de mond neemt, heeft die het al gedaan bij jou.
Ach, laten we het er maar op houden dat jij niet wilt snappen dat een zin als :"Als je ouders hebt die nederlanders respecteren in hun doen en laten, zullen ze hun kinderen niet opstoken tegen diens huisdieren. Maar je hebt ook ouders die door de cultuurshock zich afzetten tegen nederlanders en dat werkt natuurlijk door in de opvoeding van hun kinderen. " generaliserend overkomt.
Ik val niet over het woord " allochtoon " en ik ben niet gefrustreerd , terwijl jij bij mij wel die indruk wekt.
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:monatoetje.. jij mag mij vertellen waar ik discrimineer.. het enige wat ik heb gezegd was dat het om een buitenlands jongetje ging.. en sorry.. ik was er toch echt zelf bij en het is gewoon een feit.. zoiets ga ik toch niet verzinnen

in het vervolg ook niet meer janken dan als iemand hier een artikel plaatst over een bijtincident met een van je geliefde rassen. En de de media er ook niet meer van beschuldigen dat een Staff of Bull altijd de schuld krijgt , dat als het een Labje betreft de media het ras er niet bij vermeld. :zwaai
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:monatoetje.. jij mag mij vertellen waar ik discrimineer.. het enige wat ik heb gezegd was dat het om een buitenlands jongetje ging.. en sorry.. ik was er toch echt zelf bij en het is gewoon een feit.. zoiets ga ik toch niet verzinnen

in het vervolg ook niet meer janken dan als iemand hier een artikel plaatst over een bijtincident met een van je geliefde rassen. En de de media er ook niet meer van beschuldigen dat een Staff of Bull altijd de schuld krijgt , dat als het een Labje betreft de media het ras er niet bij vermeld. :zwaai
WTF heeft dat nou weer hier mee te maken zeg???!!!.. je haalt er ook allerlei onzin bij om je 'gelijk' te halen..
maar helaas.. hier faal je weer

even beter je best doen monafoefje... probeer het nog een keer...
Afbeelding

MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:

WTF heeft dat nou weer hier mee te maken zeg???!!!.. je haalt er ook allerlei onzin bij om je 'gelijk' te halen..
maar helaas.. hier faal je weer

even beter je best doen monafoefje... probeer het nog een keer...
VEEL , omdat de " media " ons ook vaak probeerd wijs te maken dat allochtonen (meestal van " Marokkaanse " afkomst) zich hier niet willen aanpassen , onze normen en waarden niet respecteren , voor veel overlast zorgen enz enz ........
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief

nou.. nog 1 poging dan.. ik vroeg aan je waar ik volgens jou discrimineer..
ik wacht nu al 2 posts van je op een normaal antwoord.. maar jij draait om de hete brei heen en begint over dingen die hier niks mee te maken hebben

nou kom op.. nog 1 poging dan... je kan het! :ok:
Afbeelding

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

:pop: leest nog even mee en is benieuwd hoe t afloopt... :ok:
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef: Ach, laten we het er maar op houden dat jij niet wilt snappen dat een zin als :"Als je ouders hebt die nederlanders respecteren in hun doen en laten, zullen ze hun kinderen niet opstoken tegen diens huisdieren. Maar je hebt ook ouders die door de cultuurshock zich afzetten tegen nederlanders en dat werkt natuurlijk door in de opvoeding van hun kinderen. " generaliserend overkomt.
Ik val niet over het woord " allochtoon " en ik ben niet gefrustreerd , terwijl jij bij mij wel die indruk wekt.
Je bent wel gefrustreerd, want er staat nog altijd geen discriminatie in.
Anne Panne schreef:nou.. nog 1 poging dan.. ik vroeg aan je waar ik volgens jou discrimineer..
ik wacht nu al 2 posts van je op een normaal antwoord.. maar jij draait om de hete brei heen en begint over dingen die hier niks mee te maken hebben

nou kom op.. nog 1 poging dan... je kan het! :ok:
Ze is gefrustreerd want ze ziet overal discriminatie die er niet is. :mrgreen:

Dag Monatoedeloetje! :blah:
gotcha
Zeer actief

Laat het even zo,want het boeit niet hoor. :mrgreen:

En nu terug on topic :ok:
iones
Zeer actief

Whatever. Ik pleit ervoor om ons te proberen te beheersen als er een kind oppert om je hond te slaan of iets dergelijks, en hem te vertellen dat honden geweldige dieren zijn. Beter dan boos erop te worden of perplex te staan. Want het zo laten is toch niet goed, of wel?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik kan ook geen discriminerende uitspraken vinden in Iones posts. Integendeel, ik ben het zowaar met hem eens :mrgreen:

Ik merk het aan mijn broertje, hij is Turks/Nederlands. Hij heeft een bepaalde gereserveerdheid tegenover honden, hij vind ze ook vies in huis. Dat komt omdat zijn vader dat ook vond, in Turkije kwamen de honden niet in huis, die sliepen buiten en bewaakten de boel. De honden werden dan wel niet geslagen, maar ik kan me zo voorstellen dat er plekken in Turkije zijn waar dat wél gebeurt, en de kinderen dat dus meekrijgen.
Het wil niet zeggen dat iedereen in Turkije hetzelfde denkt en doet, maar in de dorpen in de bergen daar was het vrij normaal.

In elke cultuur hebben ze weer een verschillende omgang met mensen, dieren en de natuur. Het is toch niet zo gek om die te benoemen en van elkaar te leren? In India vereren ze de koe, discrimineer ik nu ook? :denken:
Limanade
Zeer actief

In elke cultuur hebben ze weer een verschillende omgang met mensen, dieren en de natuur. Het is toch niet zo gek om die te benoemen en van elkaar te leren? In India vereren ze de koe, discrimineer ik nu ook?
ja :pffff: volgens monaflopje wel... :blah:
:pffff:
Afbeelding

iones
Zeer actief

Hehe! Jij snapt het! Dat is alles wat ik wil zeggen!

Overigens, ik ben geen hij maar een zij. :mrgreen:

MAar wat de reden ook moge zijn dat kinderen niet van honden houden, ik vind niet dat je een kans moet laten liggen om een poging te wagen om ze WEL van honden te laten houden. Ook al is dat misschien al te veel gevraagd, maar om in ieder geval hun hekel aan honden weg te nemen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

iones schreef: Overigens, ik ben geen hij maar een zij. :mrgreen:
Ja dat zie ik niet vanaf hier :mrgreen:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Misschien is BUITENLANDSE JONGETJE wel gewoon een Nederlands jongetje :mrgreen:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Limanade
Zeer actief

:pop: tja.. ik wacht nog steeds..
Afbeelding

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

M@ri@nne schreef: Dus omdat jij genoeg hebt meegemaakt dan is het zo? Misschien lag dat wat jij hebt meegemaakt aan jou?
Zo'n stiff upper lip kan bij sommigen behoorlijk wat irritaties oproepen.
Nee ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat IK dat VIND.

En dat mijn broertje van 14 van zijn fiets af wordt getrapt en inelkaar geslagen door een groep "donkere allochtonen" nadat hij zijn vriendinnnetje "veilig" naar huis had gebracht met de fiets ... nah niks met stiff upper lip te maken.

Mijn oudere broer in een dicotheek, krijgt een duw, duwt terug en hup een hele groep erbovenop. "donkere allochtonen" waren het.
Groep van minimaal 8 man.
Gekneusde ribben en een hersenschudding.
Stiff upper lip? Dacht het niet.

MIJN MENING over bepaalde groepen allochtonen, ga ik zeker niet veranderen omdat jij denkt dat ik een stiff upper lip heb.

:blah: :blah:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Addy schreef:
Hayley84 schreef:
M@ri@nne schreef:Gelukkig hebben alleen buitenlanders voroordelen naar honden toe en hondeneigenaars niet naar buitenlanders toe. :roll:
Ik heb genoeg meegemaakt met "buitenlanders" (Turken, Marokkanen, Antilianen) om te weten dat het vaak geen vooroordelen meer zijn, maar helaas gewoon de harde werkelijkheid.

Trouwens, ik ben zelf ook allochtoon, ben in Engeland geboren :mrgreen:
Ik wordt een beetje onpasselijk van dit soort opmerkingen :puker:
Moet jij weten :ok:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Hayley84 schreef:
M@ri@nne schreef: Dus omdat jij genoeg hebt meegemaakt dan is het zo? Misschien lag dat wat jij hebt meegemaakt aan jou?
Zo'n stiff upper lip kan bij sommigen behoorlijk wat irritaties oproepen.
Nee ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat IK dat VIND.

En dat mijn broertje van 14 van zijn fiets af wordt getrapt en inelkaar geslagen door een groep "donkere allochtonen" nadat hij zijn vriendinnnetje "veilig" naar huis had gebracht met de fiets ... nah niks met stiff upper lip te maken.

Mijn oudere broer in een dicotheek, krijgt een duw, duwt terug en hup een hele groep erbovenop. "donkere allochtonen" waren het.
Groep van minimaal 8 man.
Gekneusde ribben en een hersenschudding.
Stiff upper lip? Dacht het niet.

MIJN MENING over bepaalde groepen allochtonen, ga ik zeker niet veranderen omdat jij denkt dat ik een stiff upper lip heb.

:blah: :blah:
Rot voor voor je broertjes, maar dat betekend nog niet dat ze allemaal zo zijn :19:
Ik vind het typisch dat zodra sommige mensen buitenlander hebben meegemaakt de rest dan ook meteen " slecht " is.
Ik vind dat triest.
(met dank aan Desi)
gotcha
Zeer actief

kheb ook eens een ruzie met nl meegemaakt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”