Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gezocht behendigheid club in/rond amsterdan niet KC
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
gezocht behendigheid club in/rond amsterdan niet KC
nou mijn titel zegt genoeg ..
ik zoek dus een club waar ze behendigheid doen in of rond amsterdam maar niet de kc heeft er iemand een idee...
ik zoek dus een club waar ze behendigheid doen in of rond amsterdam maar niet de kc heeft er iemand een idee...

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Zenda
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zenda
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
Ik weet er ook een in Heemstede en dat is wel te bereiken met de bus.
Maar ik weet niet of het een KC is, ik ga even voor je kijken.
-Deze trainen in spaarnwoude, ik weet niet of dat wat is?
http://www.hondenschool.in/link_hondens ... nummer=117
-En hier kan je even kijken of er iets in de buurt zit.
http://hondensport.rubrieken.com/
Veel succes.
Maar ik weet niet of het een KC is, ik ga even voor je kijken.
-Deze trainen in spaarnwoude, ik weet niet of dat wat is?
http://www.hondenschool.in/link_hondens ... nummer=117
-En hier kan je even kijken of er iets in de buurt zit.
http://hondensport.rubrieken.com/
Veel succes.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- **yo**
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit ook bij KC Kennemerland (Heemstede) en ben daar erg blij mee.Frenk schreef:Wij zitten ook bij de KC in Heemstede. Wat is daar inderdaad mis mee?**yo** schreef:hsv-sirius in amsterdam. Schijnt goed bereikbaar te zijn met OV.
In Heemstede zit een KC. Maar wat is er erg aan een KC?
edit: toevoeging
-
- Zeer actief
nou het gaat mij niet zo zeer om de kc het ging mij meer omFrenk schreef:Wij zitten ook bij de KC in Heemstede. Wat is daar inderdaad mis mee?**yo** schreef:hsv-sirius in amsterdam. Schijnt goed bereikbaar te zijn met OV.
kcAmsterdam waar ik niet meer wil trainen...
ik vind de sweer er helemaal niet leuk meer.. en heb eerder het gevoel dat het om prestatie gaat dan om leuk met je hond bezig te zijn...
en ga zondag bij hondenschool.in kijken (in spaarnwoude)
ik heb gister een gesprek gehad met de dame die daar les geeft en moet zeggen hun visie bevalt mij wel.... nu ff kijken hoe het daar eraan toe gaat.
ze trainen daar in groepen van maximaal 7 honden en dat is tegen over de kcamsterdam minder.
ik zat daar in groepen van 9 a 10 honden, en dus was de aandacht veel en veel minder.
je krijgt bij hun les op nivo van je hond. (dus komt ook in een groep te zitten waar ze alle 7 op ongeveer gelijke nivo zitten...)
op kcamsterdam zat ik samen met honey in een groep waarvan honey de enige was die al de comando's al kon.. maar ik moest die cursus doen want je kan niet zomaar naar de b (dan zit je met een hond die het gras uit de grond trekt en zich stierlijk zit te vervelen....)
jef en ik gaan samen trainen met zira en honey en we kunnen alleen maar op zondag.. dus moet ik iets vinden wat ook op die dag les geeft..
en hun zijn daar bereid toe dus dat is erg fijn.
(ik hoop dat ik niemand tegen het verkeerde been schop hoor maar dit zijn mijn ondervindingen over KCA)
groetjes liana

- Zenda
- Zeer actief
Ik heb dit ook al vaker gehoord, daarom heb ik ook besloten om niet naar een KC te gaan. Ik vind het belangrijk dat roxy niet trekt b.v., dus als ik zeg naast dat ze stopt met trekken en niet perse aan de voet hoeft te lopen.
Maar de een wilt dat wel en de ander niet. Zo hebben alle hondenscholen klanten. 

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Zo ken ik de KCA...Ayka-Zira-Honey schreef:nou het gaat mij niet zo zeer om de kc het ging mij meer omFrenk schreef:Wij zitten ook bij de KC in Heemstede. Wat is daar inderdaad mis mee?**yo** schreef:hsv-sirius in amsterdam. Schijnt goed bereikbaar te zijn met OV.
kcAmsterdam waar ik niet meer wil trainen...
ik vind de sweer er helemaal niet leuk meer.. en heb eerder het gevoel dat het om prestatie gaat dan om leuk met je hond bezig te zijn...
en ga zondag bij hondenschool.in kijken (in spaarnwoude)
ik heb gister een gesprek gehad met de dame die daar les geeft en moet zeggen hun visie bevalt mij wel.... nu ff kijken hoe het daar eraan toe gaat.
ze trainen daar in groepen van maximaal 7 honden en dat is tegen over de kcamsterdam minder.
ik zat daar in groepen van 9 a 10 honden, en dus was de aandacht veel en veel minder.
je krijgt bij hun les op nivo van je hond. (dus komt ook in een groep te zitten waar ze alle 7 op ongeveer gelijke nivo zitten...)
op kcamsterdam zat ik samen met honey in een groep waarvan honey de enige was die al de comando's al kon.. maar ik moest die cursus doen want je kan niet zomaar naar de b (dan zit je met een hond die het gras uit de grond trekt en zich stierlijk zit te vervelen....)
jef en ik gaan samen trainen met zira en honey en we kunnen alleen maar op zondag.. dus moet ik iets vinden wat ook op die dag les geeft..
en hun zijn daar bereid toe dus dat is erg fijn.
(ik hoop dat ik niemand tegen het verkeerde been schop hoor maar dit zijn mijn ondervindingen over KCA)
groetjes liana
Ik heb er stage gelopen en het is inderdaad een heel erg prestatiegerichte KC.
Je bent er voor de sport training, niet om je hondje leuk bezig te houden

Zelf vind ik dat heerlijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen heel frustrerend kan zijn.
Wat ik nooit begrepen heb (ik heb er ook een discussie bij m'n huidige KC over) is waarom KC's geen aparte groepen voor sport en huishond training maken. Dat lijkt me voor beide publieksgroepen veel fijner trainen.
-
- Zeer actief
wat mij ook erg beviel van die dame die ik aan de telefoon had dat ze gelijk ook zei.. misschien is het ook leuk om eens een keer een les van hond te wisselen dus mijn vriend met honey en ik met zira...
ze kwam echt met dingen waar ik mij wel in kan vinden...
ik wacht zondag wel af dan gaan we naar een behendigheid training kijken en een combi cusrus (waar in ze de honden kennis leren maken met behendigheid, flyball, doggydance, en een deel disipline) elke keer iets anders.
en overigens valt de lesprijs ook erg mee...(maar dat is niet het alles belangrijkste
)
ik wacht zondag wel af dan gaan we naar een behendigheid training kijken en een combi cusrus (waar in ze de honden kennis leren maken met behendigheid, flyball, doggydance, en een deel disipline) elke keer iets anders.
en overigens valt de lesprijs ook erg mee...(maar dat is niet het alles belangrijkste

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
En dat ook al vanaf beginners niveau???ranetje schreef:De KC Brummen heeft een "sport"groep en een "recreatie"groepEnnath schreef:Wat ik nooit begrepen heb (ik heb er ook een discussie bij m'n huidige KC over) is waarom KC's geen aparte groepen voor sport en huishond training maken. Dat lijkt me voor beide publieksgroepen veel fijner trainen.
Meestal zie je in de A en de B beide soorten publiek door elkaar heen trainen, en dat levert toch vaak het nodig aan irritatie op.
Voor de instructie is het ook niet altijd leuk: moet je nu zo de hameren op recht zitten en opkijken?
Voor de sport mensen van belang, voor de huishond mensen niet belangrijk.
Leg je er als instructeur de nadruk op dan ben je aan het zeiken, let je er niet teveel op dan bereidt je niet goed voor op de sport.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
In de puppycursus wordt nog niet gehamerdEnnath schreef:En dat ook al vanaf beginners niveau???ranetje schreef:De KC Brummen heeft een "sport"groep en een "recreatie"groepEnnath schreef:Wat ik nooit begrepen heb (ik heb er ook een discussie bij m'n huidige KC over) is waarom KC's geen aparte groepen voor sport en huishond training maken. Dat lijkt me voor beide publieksgroepen veel fijner trainen.
Meestal zie je in de A en de B beide soorten publiek door elkaar heen trainen, en dat levert toch vaak het nodig aan irritatie op.
Voor de instructie is het ook niet altijd leuk: moet je nu zo de hameren op recht zitten en opkijken?
Leg je er als instructeur de nadruk op dan ben je aan het zeiken, let je er niet teveel op dan bereidt je niet goed voor op de sport.

De Jonge Honden groep (vanaf 6 maanden) lijkt het meest op een huishondcursus en vanaf de A is er een splitsing in recreatief en sport.
Bij mensen die meteen al aangeven de sport in te willen wordt door mij trouwens meteen ook gehamerd

-
- Zeer actief
't is dat het zo'n end fietsen isranetje schreef:In de puppycursus wordt nog niet gehamerdEnnath schreef:En dat ook al vanaf beginners niveau???ranetje schreef:De KC Brummen heeft een "sport"groep en een "recreatie"groepEnnath schreef:Wat ik nooit begrepen heb (ik heb er ook een discussie bij m'n huidige KC over) is waarom KC's geen aparte groepen voor sport en huishond training maken. Dat lijkt me voor beide publieksgroepen veel fijner trainen.
Leg je er als instructeur de nadruk op dan ben je aan het zeiken, let je er niet teveel op dan bereidt je niet goed voor op de sport.![]()
De Jonge Honden groep (vanaf 6 maanden) lijkt het meest op een huishondcursus en vanaf de A is er een splitsing in recreatief en sport.
Bij mensen die meteen al aangeven de sport in te willen wordt door mij trouwens meteen ook gehamerd

- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
En de KCZY? Die is ook hardstikke gezellig en bij jullie in de buurt (althans in de buurt van Tuindorp Oostzaan).Ayka-Zira-Honey schreef:wat mij ook erg beviel van die dame die ik aan de telefoon had dat ze gelijk ook zei.. misschien is het ook leuk om eens een keer een les van hond te wisselen dus mijn vriend met honey en ik met zira...
en overigens valt de lesprijs ook erg mee...(maar dat is niet het alles belangrijkste)
-
- Zeer actief
kunnen we ook even gaan kijken .....Maryanne schreef:En de KCZY? Die is ook hardstikke gezellig en bij jullie in de buurt (althans in de buurt van Tuindorp Oostzaan).Ayka-Zira-Honey schreef:wat mij ook erg beviel van die dame die ik aan de telefoon had dat ze gelijk ook zei.. misschien is het ook leuk om eens een keer een les van hond te wisselen dus mijn vriend met honey en ik met zira...
en overigens valt de lesprijs ook erg mee...(maar dat is niet het alles belangrijkste)
we gaan eerst kijken voor we beslissen..

- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben daar binnenkort op zondag aan het flyballen met B en M.Ayka-Zira-Honey schreef:kunnen we ook even gaan kijken .....Maryanne schreef:En de KCZY? Die is ook hardstikke gezellig en bij jullie in de buurt (althans in de buurt van Tuindorp Oostzaan).Ayka-Zira-Honey schreef:wat mij ook erg beviel van die dame die ik aan de telefoon had dat ze gelijk ook zei.. misschien is het ook leuk om eens een keer een les van hond te wisselen dus mijn vriend met honey en ik met zira...
we gaan eerst kijken voor we beslissen..
-
- Zeer actief