Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We stoppen...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
We stoppen...
Na de 2 weken rust leek Jamey weer goed te lopen, maar vorige week was ze de vrijdag wat sloompjes, wat ik hoopvol aan het hete weer wijtte, deze week was het weer zo en ze liep niet helemaal zoals ik gewend ben van haar. Niet mank, zeker niet, maar ook niet zo soepeltjes als normaal. Donderdag hebben we getraind, vanaf vrijdag liep ze weer 'anders', vandaag liep ze ineens weer een heel klein stukje op 3 poten, waar ze wederom pas weer uit kwam toen ik het pootje strekte, toen was er (op een iets lager staartje na, maar ik had ook snel even halsband voor tuigje verwisseld omdat het dus ineens een aanlijnwandeling ging worden. Tuigje vindt ze niet leuk omdat dat een associatie met de auto heeft) verder niets meer aan de hand en liep ze weer gewoon verder.
Morgen bel ik mijn dierenarts op voor overleg, maar ik heb sowieso besloten om te stoppen met de behendigheid, het is duidelijk niet goed voor Jamey. Als we geen behendigheid doen, is ze een vrolijke stuiterbal, huppelend, rennend, niets aan de hand, en na training is ze dat niet, dat is duidelijk genoeg. Ook dat ze alleen bij de zware belasting van de behendigheid dus blijkbaar klachten krijgt.
Dus ik ga even overleggen met de DA of onderzoeken ed nodig zijn als ik gewoon stop met de behendigheid. Ik heb al even overlegd en nagevraagd en echt ernstige dingen kunnen het bijna niet zijn met deze klachten (de klachten zijn eigenlijk alleen specifiek voor PL en dat is ook het enige waarvan ik zeker weet dat dat het niet is), dus stoppen met behendigheid zou voldoende kunnen zijn om ervoor te zorgen dat ze geen pijn/klachten meer heeft, maar die beslissing wil ik even in overleg met mijn DA maken. Die had ook gezegd dat ik contact op moest nemen als ze toch weer ging manken...
Ik sla mezelf nu (erg hard) voor mn kop dat ik niet eerder naar jullie heb geluisterd en ben gestopt, maar door wat mn omgeving steeds bleef herhalen (DA, ouders, trainers, trainingsgenootjes, ook dus mensen die wel kijk erop hebben) ben ik toch doorgegaan, maar ik vind het nu klaar... Commentaar geven op mijn eerdere beslissingen kan natuurlijk nog steeds, maar ik voel mezelf ook flink lullig dat ik eerder toch blijkbaar de verkeerde beslissing heb genomen, en het verleden is helaas niet meer te veranderen...
Morgen bel ik mijn dierenarts op voor overleg, maar ik heb sowieso besloten om te stoppen met de behendigheid, het is duidelijk niet goed voor Jamey. Als we geen behendigheid doen, is ze een vrolijke stuiterbal, huppelend, rennend, niets aan de hand, en na training is ze dat niet, dat is duidelijk genoeg. Ook dat ze alleen bij de zware belasting van de behendigheid dus blijkbaar klachten krijgt.
Dus ik ga even overleggen met de DA of onderzoeken ed nodig zijn als ik gewoon stop met de behendigheid. Ik heb al even overlegd en nagevraagd en echt ernstige dingen kunnen het bijna niet zijn met deze klachten (de klachten zijn eigenlijk alleen specifiek voor PL en dat is ook het enige waarvan ik zeker weet dat dat het niet is), dus stoppen met behendigheid zou voldoende kunnen zijn om ervoor te zorgen dat ze geen pijn/klachten meer heeft, maar die beslissing wil ik even in overleg met mijn DA maken. Die had ook gezegd dat ik contact op moest nemen als ze toch weer ging manken...
Ik sla mezelf nu (erg hard) voor mn kop dat ik niet eerder naar jullie heb geluisterd en ben gestopt, maar door wat mn omgeving steeds bleef herhalen (DA, ouders, trainers, trainingsgenootjes, ook dus mensen die wel kijk erop hebben) ben ik toch doorgegaan, maar ik vind het nu klaar... Commentaar geven op mijn eerdere beslissingen kan natuurlijk nog steeds, maar ik voel mezelf ook flink lullig dat ik eerder toch blijkbaar de verkeerde beslissing heb genomen, en het verleden is helaas niet meer te veranderen...

You'll be in my heart... Always...
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
Ik zit te twijfelen om terug te gaan naar de gehoorzaamheid met haar, aangezien ze het wel nodig heeft om te blijven trainen. Daar wordt ze juist zo blij van. Alleen gehoorzaamheid was het niet echt voor ons :N: Vooral omdat Jamey na een keer of 2 een oefening wel weer gezien heeft, motivatie is erg moeilijk. En ze luistert sowieso alleen als zij er zin in heeft (en dat is als er direct iets tegenover staat
), dus bijvoorbeeld een G&G programma wordt al lastig... Speuren is zij niet echt geschikt voor (ze vindt haar bal nog niet eens als hij naast haar ligt, om het maar zo te zegen), dogdance, flyball, frisbee zijn allemaal ook niet echt opties... Blijft niet veel over 

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Jacksel
- Zeer actief
Ik vind het echt superlief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik zit zelf te denken richting zelf een beetje de 'hulphond trucjes' trainen. Dingen aangeven, helpen jas uittrekken, dat soort dingen. Ik denk dat Jamey dat echt heel erg leuk zal vinden en het is best een uitdaging om dat erin te trainen...

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Jacksel
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Jacksel
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
doggy dance doe ik met mijn boxer ook die behoorlijk last van HD heeft. Wij doen niets in clubverband omdat ik dat voorheen niet zag zitten en weet van mijn eigen dat ik hem dan ga overbelasten.
Hij kan twist/turn, weave, achteruit lopen, vooruit lopen (dit gaat lang nog niet goed), rond me lopen enz. Als Jamey van af en toe springen niets krijgt dan kan je ze ook leren over je been te springen of door je benen en erover terug (niet hoog dan). Op je rug springen, rollen e.d er is heel veel te bedenken wat geheel niet belastend is voor de poten.
Doggy dance hoeft echt niet perce alleen maar springen en op achterpoten lopen te zijn
. Veel mensen "kicken" daarop lijkt het wel, maar grondwerk en dan dichtbij en op afstand uit laten voeren vind ik zelf veel mooier. Leren achteruit tussendoor je benen te lopen e.d.
Hij kan twist/turn, weave, achteruit lopen, vooruit lopen (dit gaat lang nog niet goed), rond me lopen enz. Als Jamey van af en toe springen niets krijgt dan kan je ze ook leren over je been te springen of door je benen en erover terug (niet hoog dan). Op je rug springen, rollen e.d er is heel veel te bedenken wat geheel niet belastend is voor de poten.
Doggy dance hoeft echt niet perce alleen maar springen en op achterpoten lopen te zijn

- starfleet
- Erelid
Dat is erg leuk en niet belastend. Daarnaast kun je ook heel wat Doggydance dingen doen die helemaal niet belastend zijn.Jacksel schreef:Ik vind het echt superlief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik zit zelf te denken richting zelf een beetje de 'hulphond trucjes' trainen. Dingen aangeven, helpen jas uittrekken, dat soort dingen. Ik denk dat Jamey dat echt heel erg leuk zal vinden en het is best een uitdaging om dat erin te trainen...
Ik merk zelf wel dat het motiverender is om iets in groepsverband te doen met een wekelijkse training, maar misschien heb jij daar helemaal geen last van.
Anne
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
Daar heb ik dus ook wel wat last van, ik moet even kijken hoe en wat ik kan en ga doen. Misschien ga ik ook wel gewoon voor de lol G&G doen, maar dan wel op mijn manier (dus niet met eens in de zoveel tijd jackpot, maar gewoon lekker continu blijven belonen)...starfleet schreef:Dat is erg leuk en niet belastend. Daarnaast kun je ook heel wat Doggydance dingen doen die helemaal niet belastend zijn.Jacksel schreef:Ik vind het echt superlief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik zit zelf te denken richting zelf een beetje de 'hulphond trucjes' trainen. Dingen aangeven, helpen jas uittrekken, dat soort dingen. Ik denk dat Jamey dat echt heel erg leuk zal vinden en het is best een uitdaging om dat erin te trainen...
Ik merk zelf wel dat het motiverender is om iets in groepsverband te doen met een wekelijkse training, maar misschien heb jij daar helemaal geen last van.
Anne

- Jacksel
- Zeer actief
Dierenarts is het helaas met mn beslissing eens. Ik kon kiezen, als ik per se door wilde met behendigheid zou hij ons doorsturen naar een orthopeed, maar omdat ze zonder behendigheid nergens last van heeft vond hij dat onzinnig, en ik eigenlijk ook. Vooral omdat Jamey best wel angstig is bij de dierenarts, dus is allemaal stress voor haar, als ze dan ook weer naar een orthopeed moet... Dus we stoppen echt definitief met behendigheid, waarbij ze best af en toe nog even een rondje mag lopen. Bijvoorbeeld een keertje eurorace op een wedstrijd ofzo, dat kan geen kwaad... Verder mocht ik haar ook van de lijnrust afhalen, ze mag weer alles (behalve behendigheid dus)...
Komen de klachten ook tevoorschijn als 'gewone huishond', dan natuurlijk terugkomen en alsnog orthopeed, maar voor nu is dat niet nodig...
Komen de klachten ook tevoorschijn als 'gewone huishond', dan natuurlijk terugkomen en alsnog orthopeed, maar voor nu is dat niet nodig...