Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We stoppen...

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

We stoppen...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Na de 2 weken rust leek Jamey weer goed te lopen, maar vorige week was ze de vrijdag wat sloompjes, wat ik hoopvol aan het hete weer wijtte, deze week was het weer zo en ze liep niet helemaal zoals ik gewend ben van haar. Niet mank, zeker niet, maar ook niet zo soepeltjes als normaal. Donderdag hebben we getraind, vanaf vrijdag liep ze weer 'anders', vandaag liep ze ineens weer een heel klein stukje op 3 poten, waar ze wederom pas weer uit kwam toen ik het pootje strekte, toen was er (op een iets lager staartje na, maar ik had ook snel even halsband voor tuigje verwisseld omdat het dus ineens een aanlijnwandeling ging worden. Tuigje vindt ze niet leuk omdat dat een associatie met de auto heeft) verder niets meer aan de hand en liep ze weer gewoon verder.

Morgen bel ik mijn dierenarts op voor overleg, maar ik heb sowieso besloten om te stoppen met de behendigheid, het is duidelijk niet goed voor Jamey. Als we geen behendigheid doen, is ze een vrolijke stuiterbal, huppelend, rennend, niets aan de hand, en na training is ze dat niet, dat is duidelijk genoeg. Ook dat ze alleen bij de zware belasting van de behendigheid dus blijkbaar klachten krijgt.

Dus ik ga even overleggen met de DA of onderzoeken ed nodig zijn als ik gewoon stop met de behendigheid. Ik heb al even overlegd en nagevraagd en echt ernstige dingen kunnen het bijna niet zijn met deze klachten (de klachten zijn eigenlijk alleen specifiek voor PL en dat is ook het enige waarvan ik zeker weet dat dat het niet is), dus stoppen met behendigheid zou voldoende kunnen zijn om ervoor te zorgen dat ze geen pijn/klachten meer heeft, maar die beslissing wil ik even in overleg met mijn DA maken. Die had ook gezegd dat ik contact op moest nemen als ze toch weer ging manken...

Ik sla mezelf nu (erg hard) voor mn kop dat ik niet eerder naar jullie heb geluisterd en ben gestopt, maar door wat mn omgeving steeds bleef herhalen (DA, ouders, trainers, trainingsgenootjes, ook dus mensen die wel kijk erop hebben) ben ik toch doorgegaan, maar ik vind het nu klaar... Commentaar geven op mijn eerdere beslissingen kan natuurlijk nog steeds, maar ik voel mezelf ook flink lullig dat ik eerder toch blijkbaar de verkeerde beslissing heb genomen, en het verleden is helaas niet meer te veranderen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ontzettend balen en jammer voor je, omdat je het zo graag wilde.
Hoop toch dat je er nog achter komt wat het nou precies is.
Hopelijk heeft ze er verder helemaal geen last meer van.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik zit te twijfelen om terug te gaan naar de gehoorzaamheid met haar, aangezien ze het wel nodig heeft om te blijven trainen. Daar wordt ze juist zo blij van. Alleen gehoorzaamheid was het niet echt voor ons :N: Vooral omdat Jamey na een keer of 2 een oefening wel weer gezien heeft, motivatie is erg moeilijk. En ze luistert sowieso alleen als zij er zin in heeft (en dat is als er direct iets tegenover staat :mrgreen: ), dus bijvoorbeeld een G&G programma wordt al lastig... Speuren is zij niet echt geschikt voor (ze vindt haar bal nog niet eens als hij naast haar ligt, om het maar zo te zegen), dogdance, flyball, frisbee zijn allemaal ook niet echt opties... Blijft niet veel over :(
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Heel erg vervelend maar ik denk op dit moment wel verstandig. Ze geeft voldoende signalen af dat er iets niet oke is. Ik hoop dat je er ooit achter komt wat er speelt bij Jamey en toch op een andere manier sportief met elkaar bezig kunt zijn.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Boutje schreef:Dan denk ik dat doggydance het minst belastend is van de alternatieven.
Eerst maar de dierenarts afwachten, en dan misschien eens wat proeflessen nemen?
en sport & spel, dat is toch ook minder belastend? Of is dat weer niet voldoende uitdaging? Of rally-o?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik vind het echt superlief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik zit zelf te denken richting zelf een beetje de 'hulphond trucjes' trainen. Dingen aangeven, helpen jas uittrekken, dat soort dingen. Ik denk dat Jamey dat echt heel erg leuk zal vinden en het is best een uitdaging om dat erin te trainen...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

dogdance ;)
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Hutsje schreef:dogdance ;)
Maar dat is toch ook redelijk belastend voor de gewrichten?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jacksel schreef:
Hutsje schreef:dogdance ;)
Maar dat is toch ook redelijk belastend voor de gewrichten?
nee hoor dat bepaal je zelf ;)
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

donderdag weer naar de dierenarts, om te kijken wat we nu gaan doen... Misschien foto's maken of een scan...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Goed dat je stopt. Ik hoop dat je er nog wel achterkomt wat het probleem is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jammer voor je, maar ik denk de goede beslissing :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

doggy dance doe ik met mijn boxer ook die behoorlijk last van HD heeft. Wij doen niets in clubverband omdat ik dat voorheen niet zag zitten en weet van mijn eigen dat ik hem dan ga overbelasten.
Hij kan twist/turn, weave, achteruit lopen, vooruit lopen (dit gaat lang nog niet goed), rond me lopen enz. Als Jamey van af en toe springen niets krijgt dan kan je ze ook leren over je been te springen of door je benen en erover terug (niet hoog dan). Op je rug springen, rollen e.d er is heel veel te bedenken wat geheel niet belastend is voor de poten.
Doggy dance hoeft echt niet perce alleen maar springen en op achterpoten lopen te zijn :wink: . Veel mensen "kicken" daarop lijkt het wel, maar grondwerk en dan dichtbij en op afstand uit laten voeren vind ik zelf veel mooier. Leren achteruit tussendoor je benen te lopen e.d.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Jacksel schreef:Ik vind het echt superlief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik zit zelf te denken richting zelf een beetje de 'hulphond trucjes' trainen. Dingen aangeven, helpen jas uittrekken, dat soort dingen. Ik denk dat Jamey dat echt heel erg leuk zal vinden en het is best een uitdaging om dat erin te trainen...
Dat is erg leuk en niet belastend. Daarnaast kun je ook heel wat Doggydance dingen doen die helemaal niet belastend zijn.

Ik merk zelf wel dat het motiverender is om iets in groepsverband te doen met een wekelijkse training, maar misschien heb jij daar helemaal geen last van.
Anne
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Jammer, dat jullie moeten stoppen met behendigheid zeg! Maar ja als dat beter is voor Jamey, dan moet het maar hè. En inderdaad, bij doggydance kan je zelf de choreografie maken dus ook met wat minder belastende dingen. Maar gewoon wat trucjes aanleren is natuurlijk ook erg leuk.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

starfleet schreef:
Jacksel schreef:Ik vind het echt superlief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik zit zelf te denken richting zelf een beetje de 'hulphond trucjes' trainen. Dingen aangeven, helpen jas uittrekken, dat soort dingen. Ik denk dat Jamey dat echt heel erg leuk zal vinden en het is best een uitdaging om dat erin te trainen...
Dat is erg leuk en niet belastend. Daarnaast kun je ook heel wat Doggydance dingen doen die helemaal niet belastend zijn.

Ik merk zelf wel dat het motiverender is om iets in groepsverband te doen met een wekelijkse training, maar misschien heb jij daar helemaal geen last van.
Anne
Daar heb ik dus ook wel wat last van, ik moet even kijken hoe en wat ik kan en ga doen. Misschien ga ik ook wel gewoon voor de lol G&G doen, maar dan wel op mijn manier (dus niet met eens in de zoveel tijd jackpot, maar gewoon lekker continu blijven belonen)...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Dierenarts is het helaas met mn beslissing eens. Ik kon kiezen, als ik per se door wilde met behendigheid zou hij ons doorsturen naar een orthopeed, maar omdat ze zonder behendigheid nergens last van heeft vond hij dat onzinnig, en ik eigenlijk ook. Vooral omdat Jamey best wel angstig is bij de dierenarts, dus is allemaal stress voor haar, als ze dan ook weer naar een orthopeed moet... Dus we stoppen echt definitief met behendigheid, waarbij ze best af en toe nog even een rondje mag lopen. Bijvoorbeeld een keertje eurorace op een wedstrijd ofzo, dat kan geen kwaad... Verder mocht ik haar ook van de lijnrust afhalen, ze mag weer alles (behalve behendigheid dus)...

Komen de klachten ook tevoorschijn als 'gewone huishond', dan natuurlijk terugkomen en alsnog orthopeed, maar voor nu is dat niet nodig...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”