Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben jij kennel (huis ) blind?
Moderator: moderatorteam
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ben dan geen fokker en heb ook geen kennel maar de minpuntje's aan mijn honden zie ik ook wel. ruby is een kruising,al lijkt ze heeeel erg op een flat.ze is wel wat klein,iets korte nek en een spitse snuit.canyon was vrij steil in haar achterhand en had ook een te sterk hellend bekken met daarbij een te lage staart aanzet,haar vacht was ook nog al dun en niet echt aanwezig.
shadow heeft natuurlijk ook wat minpunten:hij draagt zijn staart te hoog en wat kort in nek verder komt hij qua bouw en type toch best in de buurt van het ideaal beeld(voor een aantal keurmeesters en mij)
ik moet wel zeggen dat doordat ik nu meer show's bezoek en me wat meer verdiep dat ook meer ga zien,niet dat ik het daarvoor niet zag want bij canyon was het wel duidelijk maar ik zie nu ook meer vergelijking.
voor mij zijn ze de mooiste en de liefste.
shadow heeft natuurlijk ook wat minpunten:hij draagt zijn staart te hoog en wat kort in nek verder komt hij qua bouw en type toch best in de buurt van het ideaal beeld(voor een aantal keurmeesters en mij)
ik moet wel zeggen dat doordat ik nu meer show's bezoek en me wat meer verdiep dat ook meer ga zien,niet dat ik het daarvoor niet zag want bij canyon was het wel duidelijk maar ik zie nu ook meer vergelijking.
voor mij zijn ze de mooiste en de liefste.

jemble 5 maanden
-
tineke
Nou om je eerlijk te zeggen heb ik geen zin in negatief commentaar van vreemde over mijn dieren laat staan mijn (klein) kinderenPak-de-bal schreef:veel mensen zien ook de fouten van hun eigen kinderen niet...![]()
ik denk dat dàt "ouders" eigen is... je ziet het gewoon niet wat negatief is.
daarom is het goed, asl anderen er op wijzen. dan worden ze weer wakker
Ik ben reeel genoeg om zelf de fouten zowel qua uiterlijk als innerlijk te zien en wens daar niet door andere op gewezen te worden.
-
Pak-de-bal
maar dan ben je wel "blind en doof" als het gaat over jouwtineke schreef:Nou om je eerlijk te zeggen heb ik geen zin in negatief commentaar van vreemde over mijn dieren laat staan mijn (klein) kinderenPak-de-bal schreef:veel mensen zien ook de fouten van hun eigen kinderen niet...![]()
daarom is het goed, asl anderen er op wijzen. dan worden ze weer wakker![]()
Ik ben reeel genoeg om zelf de fouten zowel qua uiterlijk als innerlijk te zien en wens daar niet door andere op gewezen te worden.
kinderen.
want.. je wilt het gewoon niet weten en niet horen, toch?
dat wil niet zeggen, dat ze crimineeltjes zijn,
maar die moeders van criminelen luisteren ook niet graag naar anderen, snap je?
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heeft niets met blind of doof te maken, als een ander mij op de fouten wijst van mijn kind of honden ontken ik dat rustig. Ben echt wel objectief genoeg om zelf die fouten te zien, en ja ook bij mijn kindPak-de-bal schreef:maar dan ben je wel "blind en doof" als het gaat over jouwtineke schreef:Nou om je eerlijk te zeggen heb ik geen zin in negatief commentaar van vreemde over mijn dieren laat staan mijn (klein) kinderenPak-de-bal schreef:veel mensen zien ook de fouten van hun eigen kinderen niet...![]()
kinderen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
tineke
Nee hoor ik ben niet blind en doof voor de fouten van mijn kinderen nog van mijn dieren maar hoef daardoor een ander niet op gewezen te worden juist omdat ik in staat ben dat zelf te beoordelen.Pak-de-bal schreef:maar dan ben je wel "blind en doof" als het gaat over jouwtineke schreef:Nou om je eerlijk te zeggen heb ik geen zin in negatief commentaar van vreemde over mijn dieren laat staan mijn (klein) kinderenPak-de-bal schreef:veel mensen zien ook de fouten van hun eigen kinderen niet...![]()
kinderen.
Als ik een foto plaats van mijn kleinzoon en jij gaat roepen dat hij flaporen heeft dan zit ik daar niet op te wachten,laat staan dat je zijn karakter zou gaan bespreken op basis van een foto
Tenzij ik ze in de keuringshoek zet dan mag je commentaar leveren en anders houd je het maar lekker voor je
Als een wilvreemde mij van commentaar gaat voorzien over mijn honden dan wel kinderen dan pas ik daar even voor.
Iets anders vind ik als er aanleiding voor zou zijn ,als mijn kinderen vroeger iets stouts hadden gedaan ,wat nooit voorkwam dat snap je wel
Uitteraard sta ik dan wel open voor een gesprek maar dat valt voor mij niet onder kennelblindheid
-
miekmiek
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik show niet, in die zin zullen de minpunten qua uiterlijk me gestolen kunnen worden.
Maar ik zie ze best hoor.
Zomaar wat dingetjes: Nika's oordracht is niet goed, haar snoet te kort, haar onderbeet te groot. Marouck is te klein, zou wat grover mogen zijn qua bouw. Biène is juist weer te grof qua bouw, is aan de grote kant, haar snuit is te breed, haar kleur is niet goed, had meer voorborst mogen hebben....
Maar voor mij zijn ze goed genoeg. En dat is natuurlijk het belangrijkste.
Maar ik zie ze best hoor.
Zomaar wat dingetjes: Nika's oordracht is niet goed, haar snoet te kort, haar onderbeet te groot. Marouck is te klein, zou wat grover mogen zijn qua bouw. Biène is juist weer te grof qua bouw, is aan de grote kant, haar snuit is te breed, haar kleur is niet goed, had meer voorborst mogen hebben....
Maar voor mij zijn ze goed genoeg. En dat is natuurlijk het belangrijkste.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, ik geloof niet dat ik daar blind voor ben, al zullen de mindere punten me een rotzorg zijn
Kaya: te lang lichaam, had meer compacter mogen zijn. Vacht is vrij lang en 'krullerig' voor een Rottweiler, al valt het wel binnen de rasstandaard.
Verder waardeloze polsen, om nog maar niet te spreken van ellebogen en heupen (en die zijn me wel een zorg).
Puchu: eigenlijk alleen dat zijn koppie te klein is ivt zijn lichaam (of lichaam te groot ivt zijn kop
). En zijn oren hadden staand gemoeten, maar who cares 
Kaya: te lang lichaam, had meer compacter mogen zijn. Vacht is vrij lang en 'krullerig' voor een Rottweiler, al valt het wel binnen de rasstandaard.
Verder waardeloze polsen, om nog maar niet te spreken van ellebogen en heupen (en die zijn me wel een zorg).
Puchu: eigenlijk alleen dat zijn koppie te klein is ivt zijn lichaam (of lichaam te groot ivt zijn kop
-
Addy
-
Pak-de-bal
- mma
- Vaste gebruiker
Ik heb mijn honden als huishond maar als ik ze kritsch zou bekijken dan vind ik bij de papillon dat zijn neusje iets te lang is en te weinig stop.Verder vind ik zijn vacht en houding erg mooi.Zijn karakter zou iets minder adhd mogen,maar verder is het een grote schat die er bestaat.

De Duitse herder heb ik weinig op aan te merken.Hij is mooi grof goed in verhouding mooie kop en prachtig gebit.Hij is iets te dik maar daarvoor staat hij ook op dieet.Ik vind het een van de mooiste herders.Als ik herder op shows zie die doen mij niet veel.Ik hou niet zo van schuinaflopende ruggen ik hou van rechte ruggen.Showlijnen is niet mijn ding qua herders ben meer voor de werklijnen.
Verder zijn karakter is soms iets te enthousiast,maar verder geen minpunten.Hij is een grote knuffelbeer
[/img]

De Duitse herder heb ik weinig op aan te merken.Hij is mooi grof goed in verhouding mooie kop en prachtig gebit.Hij is iets te dik maar daarvoor staat hij ook op dieet.Ik vind het een van de mooiste herders.Als ik herder op shows zie die doen mij niet veel.Ik hou niet zo van schuinaflopende ruggen ik hou van rechte ruggen.Showlijnen is niet mijn ding qua herders ben meer voor de werklijnen.
Verder zijn karakter is soms iets te enthousiast,maar verder geen minpunten.Hij is een grote knuffelbeer
[/img]Groetjes Marielle,Simba en Gipsy
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
Ella46
- Zeer actief
ja ik zie de fouten in en daar heb ik geen shows voor nodig gehad, ik vind echter wel dat bepaalde kleine dingetjes een hond karakter geven zoals andy met zijn hooggedragen, blije staartje. Het hoort niet, maar het maakt hem tot wie hij is
. En die uiterlijke foutjes heeft iedere hond wel, die weet hij ook heel mooi te compenseren met vreselijk veel werklust en een heel erg goed karakter
Sommige "fouten" vind ik ook erg show-gerelateerd. De laatste 2 shows kreeg ik te horen dat hij teveel beweging krijgt en ik hem meer moet benchen, want dan kon hij het nog wel eens leuk gaan doen op shows. kort gezegd; ze willen hem gewoon een stuk dikker zien. Dat vind ik dus pure bullshit en daarom zijn het ook vooralsnog de 2 laatste shows die ik gelopen heb en heb me daarna niet geheel onsuccesvol op de hondensport gestort. Voor ons beiden veel en veel leuker dan naar show te gaan
Sommige "fouten" vind ik ook erg show-gerelateerd. De laatste 2 shows kreeg ik te horen dat hij teveel beweging krijgt en ik hem meer moet benchen, want dan kon hij het nog wel eens leuk gaan doen op shows. kort gezegd; ze willen hem gewoon een stuk dikker zien. Dat vind ik dus pure bullshit en daarom zijn het ook vooralsnog de 2 laatste shows die ik gelopen heb en heb me daarna niet geheel onsuccesvol op de hondensport gestort. Voor ons beiden veel en veel leuker dan naar show te gaan
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
-
Ella46
- Zeer actief
Pak-de-bal schreef:zie je , dat je als moeder "door een roze bril " kijkt?Addy schreef:mijn honden benaderen de perfektie en wat een ander van ze denkt of meent te moeten zeggen interesseert me totaal niets.
want jouw honden vallen elkaar constant aan , toch?
Ik vind dat mensen eerst eens in hun eigen straatje moeten vegen voor ze anderen door de zeik proberen te trekken.
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- iones
- Zeer actief
Het uiterlijk van mijn honden vind ik geen issue. Ik vind ze zelf heel mooi en lief, en wat andere mensen ervan zouden vinden interesseert me niet. VOor mij hebben ze de eerste prijs.
De fouten die ze hebben is omdat ik ze verwen, soms niet consequent genoeg optreed. Ze zouden wat beter mogen luisteren. Maar ik heb het met Polleke zo gemakkelijk gehad dat ik lui geworden ben.
De fouten die ze hebben is omdat ik ze verwen, soms niet consequent genoeg optreed. Ze zouden wat beter mogen luisteren. Maar ik heb het met Polleke zo gemakkelijk gehad dat ik lui geworden ben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik ben zeker niet blind vwb de foutjes van mijn honden.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet leuk vind om daarop gewezen te worden door anderen.
.
Lola heeft 4 kroontjes ipv de verplichte 2, en haar ene oor staat niet goed, ze heeft een heerlijk flapoortje.
Jakko zijn voeten zijn niet helemaal ok op zijn keurrapport stond dat hij *fischpote* had terwijl hij zg *katvoeten* moet hebben, zijn tenen staan te ver uit elkaar.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet leuk vind om daarop gewezen te worden door anderen.
Lola heeft 4 kroontjes ipv de verplichte 2, en haar ene oor staat niet goed, ze heeft een heerlijk flapoortje.
Jakko zijn voeten zijn niet helemaal ok op zijn keurrapport stond dat hij *fischpote* had terwijl hij zg *katvoeten* moet hebben, zijn tenen staan te ver uit elkaar.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
V.w.b. uiterlijke 'fouten' bij mijn honden: daar ben ik eigenlijk niet in geïnteresseerd, ik vind het heerlijke honden en er wordt met geen van beiden gefokt dus belangrijk is dat niet.
Als we het hebben over karakter vind ik het wel prettig dat geregeld een 'professioneel oog' bij mij naar de combi baas/hond kijkt. Daar ontwikkel je wel gemakkelijk een blinde vlek in als je niet uitkijkt en dan is het fijn als een buitenstaander je daar even op wijst. Werkt vaak erg verfrissend
Als we het hebben over karakter vind ik het wel prettig dat geregeld een 'professioneel oog' bij mij naar de combi baas/hond kijkt. Daar ontwikkel je wel gemakkelijk een blinde vlek in als je niet uitkijkt en dan is het fijn als een buitenstaander je daar even op wijst. Werkt vaak erg verfrissend

-
estelle
Chello is lullig genoeg 1 mislukking; slap oor, enorme overbeet, 1 niet ingedaalde bal, te lage staartdracht en zwakke polsen.
Daarbij niet zo'n leuk karakter naar andere honden en vreemde mensen. Maar voor ons een lieverd eerste klas.
Hera vind ik zelf errug goed gelukt als ik het zeggen mag.
Ik kan bij haar geen 'fouten' vinden. Nu ben ik daar ook niet heel erg in thuis hoor. het enige wat ik me kan bedenken is dat ze zwakke polsen heeft.
Waar ik meer van baal is haar agressieve karakter naar andere honden. Gelukkig is ze wel heel sociaal naar mensen/kinderen.
Kimba is nu oud en heb haar niet gekend als jonge hond. Ik vind het moeilijk daar iets over te zeggen. Ik denk dat haar bouw niet helemaal correct is maar hoe en waarom .....
Hera vind ik zelf errug goed gelukt als ik het zeggen mag.
Waar ik meer van baal is haar agressieve karakter naar andere honden. Gelukkig is ze wel heel sociaal naar mensen/kinderen.
Kimba is nu oud en heb haar niet gekend als jonge hond. Ik vind het moeilijk daar iets over te zeggen. Ik denk dat haar bouw niet helemaal correct is maar hoe en waarom .....
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
jidde
Nanni was vroegahh een hele mooie dh. Ze heeft wel zwakke polsen, dat is een minpunt. Verder prima beharing en ook qua grootte. Eigenlijk een hele mooie hond.
Maar dan komt haar karakter naar boven
Ze is een schijthond
Bang voor de raarste dingen, angstbijten, noem maar op. Nu is ze wel de liefste en beste hond, maar dat is ze echt niet geweest :N:
Qua uiterlijk zou ik Nanni willen en qua karakter een stoerdere DH, want het is echt een watje geweest
Qua gezondheid, ff afkloppen, ook erg goed. Wel zit er in de bloedlijn wat meer HD als Tuana. Tuana had alleen snel last van jeuk, dat is haar min punt.
Tuana is gewoon lelijk
(te) groot. grote oren, hoog op de poten, slechte beharing. Ze zal denk wel een U halen, maar ze loopt nooit vooraan.
Ik zie dus wel de minpunten van de hond, gelukkig maar, anders zou je nooit moeten gaan fokken :N:
Maar dan komt haar karakter naar boven
Qua uiterlijk zou ik Nanni willen en qua karakter een stoerdere DH, want het is echt een watje geweest
Tuana is gewoon lelijk
Ik zie dus wel de minpunten van de hond, gelukkig maar, anders zou je nooit moeten gaan fokken :N:
-
jidde
Wat me wel opvalt, dat er vele werkhonden erg kaal zijn :N: Kimba heeft op de foto een dikke volle vacht, maar zo te zien is Hera ook kaal. Tuana was ook zo kaal, die zal nooit vooraan lopen. Maar bij een werklijn kijken ze nooit zo nauw naar de vachtestelle schreef:Chello is lullig genoeg 1 mislukking; slap oor, enorme overbeet, 1 niet ingedaalde bal, te lage staartdracht en zwakke polsen.Daarbij niet zo'n leuk karakter naar andere honden en vreemde mensen. Maar voor ons een lieverd eerste klas.
Hera vind ik zelf errug goed gelukt als ik het zeggen mag.Ik kan bij haar geen 'fouten' vinden. Nu ben ik daar ook niet heel erg in thuis hoor. het enige wat ik me kan bedenken is dat ze zwakke polsen heeft.
-
boxersien
Daar heb ik geen last van
Sam is gewoon een mooie en gave hond voor het ras. Zowel qua uiterlijk als innerlijk. Geweldige dot alles en iedereen kan er alles mee doen, totdat iemand het erf wil betreden die niet gewenst is of ze apart gedraagd, goed te borstelen, bij nattigheid en viezigheid zo weer schoon. Alleen geen stamboom dus een groot minpunt
Bo is wel een leuke hond qua uiterlijk als ze een maand of 8 zou zijn. Maar ze is ongeveer 8 jaar en dus qua uiterlijk van een sint zo lelijk als de nacht (vind ik!!!). Te smal, te klein, verkeerd karakter (komt wel door verleden!) en kwijlt teveel (altijd).
Boris is een mooie hond, mooi voor het ras. Heeft alleen als minpunten zijn gezondheid (HD) en is eigenlijk iets te groot. Voor de rest wel fors zoals ze vroeger waren en nu nog horen (vind ik) en met een goed karakter, werkwilligheid en uithoudingsvermogen zoals het hoort!
Sam is gewoon een mooie en gave hond voor het ras. Zowel qua uiterlijk als innerlijk. Geweldige dot alles en iedereen kan er alles mee doen, totdat iemand het erf wil betreden die niet gewenst is of ze apart gedraagd, goed te borstelen, bij nattigheid en viezigheid zo weer schoon. Alleen geen stamboom dus een groot minpunt
Bo is wel een leuke hond qua uiterlijk als ze een maand of 8 zou zijn. Maar ze is ongeveer 8 jaar en dus qua uiterlijk van een sint zo lelijk als de nacht (vind ik!!!). Te smal, te klein, verkeerd karakter (komt wel door verleden!) en kwijlt teveel (altijd).
Boris is een mooie hond, mooi voor het ras. Heeft alleen als minpunten zijn gezondheid (HD) en is eigenlijk iets te groot. Voor de rest wel fors zoals ze vroeger waren en nu nog horen (vind ik) en met een goed karakter, werkwilligheid en uithoudingsvermogen zoals het hoort!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mijn Reinaatje heeft een prachtige volle vachtjidde schreef: Wat me wel opvalt, dat er vele werkhonden erg kaal zijn :N: Kimba heeft op de foto een dikke volle vacht, maar zo te zien is Hera ook kaal. Tuana was ook zo kaal, die zal nooit vooraan lopen. Maar bij een werklijn kijken ze nooit zo nauw naar de vacht

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
in mijn ogen ben ik niet kennelblind,
zie de fouten, zowel uiterlijk als in t werk,
weet dus ook wat ik wil verbeteren en wat ik dus in een combinatie bij elkaar zoek....
weet dat mijn honden niet heel rastypisch zijn volgens de huidige showstandaarden, tenminste dan toch in elkgeval bij de reuen, probeer daar met de combinaties wel rekening mee te houden, maarja, Rome en Keulen zijn ook niet op 1 dag gebouwd....werkcapaciteiten hebben bij mij de voorkeur...
zie de fouten, zowel uiterlijk als in t werk,
weet dus ook wat ik wil verbeteren en wat ik dus in een combinatie bij elkaar zoek....
weet dat mijn honden niet heel rastypisch zijn volgens de huidige showstandaarden, tenminste dan toch in elkgeval bij de reuen, probeer daar met de combinaties wel rekening mee te houden, maarja, Rome en Keulen zijn ook niet op 1 dag gebouwd....werkcapaciteiten hebben bij mij de voorkeur...
- doutzen
- Actief
- Mijn ras(sen): teckels
- Contacteer: