Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbaasjes die poep niet opruimen op site

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

alm@ schreef:
Daantje_ schreef:
Emma schreef:
Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
Maar normaal gesproken echt niet nee, heb ik toch nog het idee dat er wat gebeurd met de hondenbelasting.
is het niet oa de bedoeling van hondenbelasting dat er speciale peopbakken in de wijk neergezet worden?
bij ons staan veel bakken en dan vind ik het ook mijn plicht mijn bijdrage te leveren en de poep op te ruimen.
Als dat geld daarvoor gebruikt wordt, ik ken maar 1 hondentoilet over heet het dorp, en in het dorp waar mn moeder woont ken ik er helemaal geen 1. Moeten we lekker betalen en zelf opruimen, dan heeft het ook geen zin om te betalen als er niets mee gedaan wordt. Ik weet niet wát er mee gedaan wordt met het geld, tegeltjes leggen dat er hier niet mag liggen?
Je zult best gelijk hebben, neemt niet weg dat ik het asociaal vind dat een ander in de poep van jouw hond(en) moet stappen.
Nee dat is zo, ik ruim het ook niet op. Ik loop langs grasveldjes, daar spelen geen kinderen... Ik zie wel vaak op stoepen waar het dus niet mag, hou je er ook gewoon aan, dan is er geen probleem. Ik laat het daar ook niet liggen ;)
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Sam weigert op gras of stoep of zo te poepen :19: Hoe verder in de bosjes hoe beter vind hij, en ja dan laat ik het liggen, het is me in twee jaar tijd nog nooit gebeurd maar MOCHT hij het een keer op straat of open gras veld doen of zo, ja dan zou ik het opruimen, ik heb ook nog steeds een zakje bij me, ook al is het me in 2 jaar nog nooit gebeurd....

Maar ik moet heel eerlijk zeggen; ik erger me aan hondenpoep, vooral op stoepen niet minder erg als aan zwerfvuil; hier staan er regelmatig ingezonden brieven in de krant van bewoners dat de containers hier vaker geleegd moeten worden omdat ze gewoon niet groot genoeg zijn om een hele week niet te legen; gemeente heeft er sch**t aan...Tsjah wat moet je dan nog?! :19:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Je kunt natuurlijk ook de poep mee naar huis nemen en door de wc spoelen..( niet de zak natuurlijk..is heel makkelijk.. :pffff:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Leuk idee.
Zie ik elke hondenbezitter uit de straat op internet :cheer:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

rottweilers4ever schreef:Leuk idee.
Zie ik elke hondenbezitter uit de straat op internet :cheer:
haha zo kun je het ook bekijken. Daar integen zijn de meeste Amsterdammers niet zo van het kom leuk met m'n hondje spelen. Veuls te druk voor.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik ruim ook de peop niet op,.... ja, zeg, ga een beetje de struiken in

ik zal het pas gaan opruimen, als het òp de stoep ligt :eek: smerig !!! :neenee:
of op plaatsen waar men loopt ligt

en die baasjes zorgen er dus voor, dat de hondenbezitters een slechte naam krijgen :boos:

maar hier op dit forum doen ze nèt, alsof ze er niet zijn , en zwijgen :boos:
( die dat ook toelaten, op die stoepen, )
Pak-de-bal

iones schreef:Het is inderdaad wel typisch dat mensen zich zoveel meer ergeren aan hondenpoep, dat zo vergankelijk is, maar hun eigen rotzooi die ze op straat smijten, dat er maanden blijft liggen, dat vinden ze kennelijk niet zo erg.
daar trappen ze niet in, en ik vind het zicht van een papiertje anders is
dan het zicht op een vieze drol :boos:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Pak-de-bal schreef:
iones schreef:Het is inderdaad wel typisch dat mensen zich zoveel meer ergeren aan hondenpoep, dat zo vergankelijk is, maar hun eigen rotzooi die ze op straat smijten, dat er maanden blijft liggen, dat vinden ze kennelijk niet zo erg.
Ik nodig je uit om eens een willekeurige grachtenkade te komen bekijken in Amsterdam Osdorp. Beloven zal ik je dat je daar geen drol kan vinden. Dat kan niet vanwege de fietsen/ganzen/papieren troep je komt er namelijk niet door.
Afbeelding
Pak-de-bal

Gaia schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ik nodig je uit om eens een willekeurige grachtenkade te komen bekijken in Amsterdam Osdorp. Beloven zal ik je dat je daar geen drol kan vinden. Dat kan niet vanwege de fietsen/ganzen/papieren troep je komt er namelijk niet door.
dat is wat anders, dat ligt aan de gemeente die dat op moet ruimen
en als ze dat niet doen? :19:

maar hondenpoep is de taak van de eigenaar op die stoep, (om dàt op te ruimen).
simpel , dus allemaal hebben we een taakje :wink:

en de taak van de regering is: boete op vuil neergooien,
je zal zien hoe snel dat gaat, dat men dat niet meer doet
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

caliky schreef: in elk achtergelaten hoopje had de stadswacht een gekleurd vlaggetje geprikt...
Bekeuren die stadswacht!! Vlaggetjes op straat achterlaten!! Bah! :mrgreen:

Ik heb op straat nog nooit gezien dat iemand een drol van zijn hond opruimde.
Sterker nog toen iemand een keer zag dat ik een drol in een zakje draaide kreeg ik van een niet-hondenbezitter commentaar. Dat ik goor bezig was. :roll:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”