Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ARFE stamboom
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ARFE stamboom
Misschien wel een vraag die al vaker langs gekomen is, maar ik stel hem toch.
Mijn vriend wil graag een amerikaanse bulldog, zelf vind ik de old english ook erg leuk.
Is het idd zo dat je zonder arfestamboom je hond kwijt kan zijn of ligt dat er ook aan hoe het uiterlijk is.
Hebben jullie bulldoggen ook allemaal een arfe stamboom.
Mijn vriend wil graag een amerikaanse bulldog, zelf vind ik de old english ook erg leuk.
Is het idd zo dat je zonder arfestamboom je hond kwijt kan zijn of ligt dat er ook aan hoe het uiterlijk is.
Hebben jullie bulldoggen ook allemaal een arfe stamboom.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
-
Brigitte
- Zeer actief
Een AFRE stamboom, is gewoon een afstammingsbewijs en niets meer en minder en eigenlijk wat betreft de RAD wet totaal niets waard en ja als je een beetje pech hebt kwa uiterlijk met je AmBull dan kan hij in beslag worden genomen idd.
Tank van mij heeft een ARFE stamboom maar die heb ik ook laten schouwen om het risico op in beslag name te voorkomen. Alleen schouwen is ook wederom een risico wat je neemt.
http://abiag.nl/
Tank van mij heeft een ARFE stamboom maar die heb ik ook laten schouwen om het risico op in beslag name te voorkomen. Alleen schouwen is ook wederom een risico wat je neemt.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dank je wel.Brigitte schreef:Een AFRE stamboom, is gewoon een afstammingsbewijs en niets meer en minder en eigenlijk wat betreft de RAD wet totaal niets waard en ja als je een beetje pech hebt kwa uiterlijk met je AmBull dan kan hij in beslag worden genomen idd.
Ik las manelijk op een site van een fokker dat je nooit een moet kopen zonder, omdat de arfe stamboom geaccepteerd wordt ivm de RAD.
En volgens mij had ik hier al eens gelezen dat de arfe stamboom niet erkend wordt in nederland.
Dus eigenlijk moet je meer naar het uiterlijk kijken.
Ik heb namelijk een nest xamerikaanse bulldog/old english bulldog gezien, maar die koppies zijn ontzettend breed en lijken echt veel op een bulldog.Je hebt natuurlijk ook verschillende types.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
kees
- Vaste gebruiker
-
boxersien
Al vaak gezegt maar in feite is een ARFE stamboom gewoon een vod papier. Volgens mij is het zelfs mogelijk (als je met de mindere fokkers in contact ben) dat de voorouders die erop staan geheel de voorouders niet zijn.
Wij hebben onlangs een Old english bulldog (oftewel: mini boxer
) in het asielg gehad met zo'n stamboom erbij. Ziet er mooi uit om in te lijsten (wegens dat kan de raad van beheer nog wat leren) maar heeft 0,0 waarde. Daarom hebben wij hem ook laten schouwen zodat we zeker weten dat hij niet bij de mensen weggehaald kan worden waar hij geplaatst is op grond van uiterlijk (rad wet dus).
Wij hebben onlangs een Old english bulldog (oftewel: mini boxer