Pak-de-bal schreef:ja ik was het ja, en een andere collega van jullie buiten bij die oude hondjes gaf mij gelijk:Brigitte schreef:Ik heb namelijk ook het idee dat ze dat was ja, balen hoor dan heb ik 3 keer naast haar gestaanAddy schreef:Ik kan je nou al vertellen dat ze dat wel wasBrigitte schreef:En je was toch niet die vrouw die zei tegen mijn collega dat rijende honden geen vorm van dominantie was maar dat ze dan gewoon geil zijn he of was je dat wel![]()
![]()
![]()
Dus jullie hebben kwijnende hondjes Bri![]()
Word tijd dat ik eens kom kijken daar
ze zei , dat dat ook geen dominatie was ( dat wordt zo vaak gezegd zei ze) , maar gewoon zoals reuen zijn, als ze een loops teefje meemaken
zijn geslacht was namelijk al heel groot , geen gezicht voor een Open Dag![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een asiel wat ook een pension is, is dat wel goed?
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
bah, wat een omhoog gevallen arrogantie heb jij ook zeg, als men er voor betaalt, op vakantie wilt, dan moeten de honden zus en zo zitten, dat ze hetzelfde moeten zitten als honderde asiel honden, nee zeg... getsie derrie, bij die klasse wil jij niet horen hoor, en je hond al helemaal niet.Pak-de-bal schreef:dit is al veel beter geregeld, al is het allen maar daarvoor zal ik mijn hond al naar jullie brengen.Maeve schreef:Wij hebben bij ons asiel ook een pensiongedeelte. Dit is ook eigenlijk voor mensen die een "echt" pension niet kunnen betalen. Het is dus een stuk goedkoper maar de dieren worden toch echt goed verzorgt. En ik weet niet of er veel verschil zit tussen een pension en pension plekken bij een asiel. Bij een echt pension zitten ze ook in hokken en gaat het er niet veel anders aan toe. Het verschilt ook per asiel. Wij hebben een route waar we de honden dagelijks uit laten. Ook hebben we een renveld waar we ze op kunnen laten.
( voor het teede gedeelte van het rood)
dat het " een stuk goedkoper is": had ik niet aan gedacht, misschien is dàt de reden?![]()
maar hier was dus geen verschil tussen een asiel hond ( ook zielig dan) en een pension hond:
geen buitenlucht
weet je... waarom ga je niet op een vakantie waar je je hond mee kan nemen, of ga je helemaal niet?
maar eigenlijk is dat logisch dat je honden een goede verzorging krijgen als pension?noekie schreef:Wij hebben ook genoeg honden die vaker komen en die vrolijk binnen komen lopen.Brigitte schreef:Bij ons krijgen ook alle dieren dezelfde verzorging, en de ervaring leert dat aan die goede verzorging de mensen meer waarde hechten dan aan een meter meer kennelnoekie schreef:Ik werk ook in een asiel en wij hebben ook pension erbij.
Alle onze honden krijgen dezelfde verzorging, of ze nu in het asiel zitten of in het pension.
Wij hebben grote bosrennen waar ze lekker in kunnen rennen, voordeel is dat we tegen een bos aan liggen.
De eigenaren vinden het idd erg fijn dat hun hond vrolijk is en dat we hun honden gelijk gedag zeggen als ze binnenkomen ed.
je betaald er voor , toch?
Als je in een hotel zit en je wordt niet goed bediend of de service is slecht,
dan ga je toch ook daar weg?
Je betalld óók voor de service en niet alleen voor het bed of kennel.
dus dat is logisch dan dat ze goed eten krijgen en zo.
Ik zou het wèl belangrijk vinden , als ze meer deden met mijn hond
zoals simpel even gaan wandlen , of ze op een gfrasveld laten uithollen
dat ze ook lekker in het gras kunnen rollen

ik vind het ook best , als we het over het asiel beleid hebben,yamie schreef:bah, wat een omhoog gevallen arrogantie heb jij ook zeg, als men er voor betaalt, op vakantie wilt, dan moeten de honden zus en zo zitten, dat ze hetzelfde moeten zitten als honderde asiel honden, nee zeg... getsie derrie, bij die klasse wil jij niet horen hoor, en je hond al helemaal niet.
weet je... waarom ga je niet op een vakantie waar je je hond mee kan nemen, of ga je helemaal niet?
tenslotte zaten daar ook asiel honden
Misschien moeten we dàt eens veranderen !
We hebben het steeds over buitenlandse asiels om die op te knappen , maar hier is het ook zo !
armoe troef daar,
.... want ze kunnen geen kant op, met die randstad, dus hoe willen ze dan uitbreiden?
in ieder geval hebben ze geen stuk gras over, die zijn er voor de oude ezels
werd mij verteld
laten we geld verzamelen dat ze heel ergens anders opnieuw kunnen beginnen.

en zo zijn er wel meer pension/asiels hier in ons land, hoor !

-
- Zeer actief
Nou, ik wacht op een leuke donatie van jou Marjolein, en misshien kan je even komen vertellen hoe het wel moetPak-de-bal schreef:ik vind het ook best , als we het over het asiel beleid hebben,yamie schreef:bah, wat een omhoog gevallen arrogantie heb jij ook zeg, als men er voor betaalt, op vakantie wilt, dan moeten de honden zus en zo zitten, dat ze hetzelfde moeten zitten als honderde asiel honden, nee zeg... getsie derrie, bij die klasse wil jij niet horen hoor, en je hond al helemaal niet.
We hebben het steeds over buitenlandse asiels om die op te knappen , maar hier is het ook zo !
armoe troef daar,
.... want ze kunnen geen kant op, met die randstad, dus hoe willen ze dan uitbreiden?
werd mij verteld
laten we geld verzamelen dat ze heel ergens anders opnieuw kunnen beginnen.![]()

Echt heel jammer zeg, had ik je nu maar aangesproken

Maarre je komt een keer mee lopen? nou ja helpen dan? kan je kijken hoe het gaat? en misschien even aan het bestuur (ja een stichting heeft een bestuur) even uitleggen hoe ze het moeten gaan aanpakken, want blijkbaar gaat het al bijna 80 jaar niet goed

-
- Zeer actief
LEZEN Marjolein doe dat nou eensPak-de-bal schreef: armoe troef daar,
werd mij verteld

Wij zitten in een MONUMENTALE Boerderij waar niet verbouwd aan mag worden hoe graag we ook willen. En nogmaals als je een leuke donatie wilt doen van een paar 1000 euro kunnen wij al heel ver komen

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
joh hey, dan ga je niet op vakantie, maar doneer je je vakantie geld aan het asiel?Pak-de-bal schreef:ik vind het ook best , als we het over het asiel beleid hebben,yamie schreef:bah, wat een omhoog gevallen arrogantie heb jij ook zeg, als men er voor betaalt, op vakantie wilt, dan moeten de honden zus en zo zitten, dat ze hetzelfde moeten zitten als honderde asiel honden, nee zeg... getsie derrie, bij die klasse wil jij niet horen hoor, en je hond al helemaal niet.
armoe troef daar,
werd mij verteld
laten we geld verzamelen dat ze heel ergens anders opnieuw kunnen beginnen.![]()
ht is allemaal heel goed uitgelegd , maar ook dat er geen plaats was voor een grasveldje voor de pension/asiel hondenBrigitte schreef:LEZEN Marjolein doe dat nou eensPak-de-bal schreef: armoe troef daar,
werd mij verteld
, de kleine hondenafdeling komt AAN de andere afdeling vast, dat betekend dus dat de ingang aan de andere kant komt, de weilandjes weg gaan enz maar ja je keek niet verder dan je neus lang is he, mensen zoals jij zien alleen wat ze willen zien. Jammer.....
Wij zitten in een MONUMENTALE Boerderij waar niet verbouwd aan mag worden hoe graag we ook willen. En nogmaals als je een leuke donatie wilt doen van een paar 1000 euro kunnen wij al heel ver komen
omdat die oude paarden en ezels daar staan.
waar komt die dan?
of komt er weer een nieuw binnenplaatsje?

ik heb nog voorgesteld om een paar honden mee te nemen naar het grasveldje van die oude honden
want die hebben het daar goed !
je kan toch af en toe een paar honden meenemen?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 25 mei 2008 09:05, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ja, Marjolein dat doen we ookPak-de-bal schreef:

Misschien had je ook kunnen bedenken dat 80 jaar geleden Dierenzorg omringd was door weilanden

Misschien zit het dak er wel op vanwege de geluidsoverlast??? om dat te dempen misschien wel zodat er geen gezeik kan komen. Ja want Van der Valk wist dat ze gingen bouwen naast een asiel/pension en dan nog het lef hebben om over geblaf te gaan klagen, moeten we dan ons boeltje pakken en verhuizen?? kon dat maar

-
- Zeer actief
In Oktober ga ik alle honden langs om te zeggen dat ik dat niet meer wil hebbenAddy schreef:Hier heb je wel een punt, dat kan toch niet dat een hond met een groot geslacht, wat bedoel je daar eigenlijk precies meePak-de-bal schreef:zijn geslacht was namelijk al heel groot , geen gezicht voor een Open Dag![]()
rondwandelt op een open dag
![]()
Een aanfluiting is het en een schande voor het asiel

Leuk he, dat jullie harde werken in een klap door die muts onderuit gehaald wordtBrigitte schreef:Ja, Marjolein dat doen we ookPak-de-bal schreef:
je kan toch af en toe een paar honden meenemen?, ik zit in mijn pauze's daar met asielhonden, ik zit na mijn werk met mooi weer met mijn honden en asielhonden daar
we proberen zoveel mogelijk met ze te doen maar soms gaat het niet anders dan ze iets minder aandacht te kunnen geven. Gelukkig zijn er wel vrijwilligers die ook met ze gaan wandelen. Als je vragen stelt kom je namelijk een hele hoop te weten
![]()
Misschien had je ook kunnen bedenken dat 80 jaar geleden Dierenzorg omringd was door weilandendat er geen Van der Valk Motel op een steenworp naast lag, dat er geen drukke Rijkstraatweg was maar alleen WEILANDEN
. En misschien zijn WIJ dus wel ingebouwd, en helaas een bedrijf kan je niet even oppakken en in Drenthe weer neer zetten
![]()
Misschien zit het dak er wel op vanwege de geluidsoverlast??? om dat te dempen misschien wel zodat er geen gezeik kan komen. Ja want Van der Valk wist dat ze gingen bouwen naast een asiel/pension en dan nog het lef hebben om over geblaf te gaan klagen, moeten we dan ons boeltje pakken en verhuizen?? kon dat maar

-
- Zeer actief
Wij hebben helaas met een hele hoop regels te maken Marjolein, helaas we mogen geen hoge hekken plaatsen op de andere veldjes, we mogen geen honden op het ezelveld laten lopen omdat ze dan blaffen en dan gaat Van der Valk weer klagenPak-de-bal schreef:
ht is allemaal heel goed uitgelegd , maar ook dat er geen plaats was voor een grasveldje voor de pension/asiel honden
omdat die oude paarden en ezels daar staan.

Die komt AAN het bestaande gebouw, de asielhonden komen in de U vorm waaraan een veld komt, en ja een binnenplaats komt er ook weer ja, wel zo fijn met nat en vies weer dat de oude asielhonden dan lekker droog kunnen rond scharrelen.waar komt die dan?
of komt er weer een nieuw binnenplaatsje?![]()
Zoals ik al zei, ik zit daar vaak zat met asielhonden, helaas zijn niet alle asielhonden sociaal, zijn er honden die over de hekken gaan en zijn er ook honden die er geen hol aan vinden en alleen bij het deurtje gaan staan omdat ze terug willen naar die oh zo saaie binnenplaatsik heb nog voorgesteld om een paar honden mee te nemen naar het grasveldje van die oude honden
want die hebben het daar goed !

-
- Zeer actief
Ik snap ook niet waarom we gister zo verstandig waren om geen discussie aan te gaan en ik nu dus weer nietAddy schreef:Leuk he, dat jullie harde werken in een klap door die muts onderuit gehaald wordtBrigitte schreef:Ja, Marjolein dat doen we ookPak-de-bal schreef:
je kan toch af en toe een paar honden meenemen?, ik zit in mijn pauze's daar met asielhonden, ik zit na mijn werk met mooi weer met mijn honden en asielhonden daar
we proberen zoveel mogelijk met ze te doen maar soms gaat het niet anders dan ze iets minder aandacht te kunnen geven. Gelukkig zijn er wel vrijwilligers die ook met ze gaan wandelen. Als je vragen stelt kom je namelijk een hele hoop te weten
![]()
Misschien had je ook kunnen bedenken dat 80 jaar geleden Dierenzorg omringd was door weilandendat er geen Van der Valk Motel op een steenworp naast lag, dat er geen drukke Rijkstraatweg was maar alleen WEILANDEN
. En misschien zijn WIJ dus wel ingebouwd, en helaas een bedrijf kan je niet even oppakken en in Drenthe weer neer zetten
![]()

Zoals ik al zei kan er een hoop beter bij ons, ik ben niet blind, ik scheld ook weleens op het dak, ik scheld ook op andere dingen maar het is nu eenmaal zo en we proberen er allemaal wat van te maken, maar zoals nu met dit weer Marjolijn, moet je wel toegeven he, ze lopen nu al wel lekker een hele tijd op de binnenplaatsen

Dat dak is dus ook nog wel ergens goed voor, en verrek hee het kan nog helemaal open ook

-
- Zeer actief
Als ik het de volgende keer zie trek ik die hond wel ff af dan is het sneller weg misschienAddy schreef:dat is je geraden ook, is die hond nou van de pot gerukt om met een groot geslachtsdeel rond te lopenBrigitte schreef: In Oktober ga ik alle honden langs om te zeggen dat ik dat niet meer wil hebbenik ga deze hond er dus ook persoonlijk op aan spreken

gewoon bij het puntje afknijpen die hapBrigitte schreef:Als ik het de volgende keer zie trek ik die hond wel ff af dan is het sneller weg misschienAddy schreef:dat is je geraden ook, is die hond nou van de pot gerukt om met een groot geslachtsdeel rond te lopenBrigitte schreef: In Oktober ga ik alle honden langs om te zeggen dat ik dat niet meer wil hebbenik ga deze hond er dus ook persoonlijk op aan spreken

-
- Zeer actief
De Seniorenclub is het eerste bejaardentehuis voor honden en katten in Nederland.
De “Club” is in eerste instantie opgezet voor de opvang van dieren waarvan de eigenaar niet meer in staat is te zorgen, bijvoorbeeld doordat de eigenaar zelf in een bejaarden- c.q. verpleeghuis opgenomen moest worden. Voor permanente opname in de Seniorenafdelingen gelden criteria als: leeftijd in relatie tot ras of een situatie waarbij het dier niet meer thuis verzorgd kan worden (denk hierbij aan ouderdom, incontinentie, problemen met het bewegingsapparaat, dagelijkse injecties etc.)
De "Seniorenclub" is een onderdeel van Stichting Nationale Dierenzorg te Wassenaar welke in 1926 (als vereniging) werd opgericht door enige hofdames van onze toenmalige Koningin Wilhelmina.
In 1985 opende haar dochter H.K.H. Prinses Juliana het nieuwe gebouw waarin de "Seniorenclub" voor honden is ondergebracht. Twee jaar later (1987) werd het "Catshuis" geopend waar naast asiel- en pensionkatten de bejaarde katten (ca. 35) een fijn onderkomen hebben.
In de “Raad van State” (de bejaardenafdeling) in het kattenhuis, beschikken de katten over een centraal verwarmde kamer met keuken, gezellig ingericht met meubeltjes en een vliering met kattetrapjes.
Aansluitend is er een overdekte buitenren met klimbomen. Ze hebben vrij toegang tot een kattentuin van ca. 250 m2.
Het gebouw voor honden (“Seniorenclub”) biedt plaats aan ca. 50 honden die in groepjes (roedels) van maximaal 10 samenleven in één der vijf honden-KAMERS.
Iedere kamer is voorzien van: (centrale) vloer-verwarming, (bij grote hitte) air-conditioning, voor iedere hond een mand en een buitenspeelplaats die overdag permanent voor de dieren toegankelijk is.
Op de aangrenzende speelweide gaat iedere kamer (lees: roedel) een aantal malen per dag met een verzorg(st)er lekker in het gras dollen.
In 1997 werd aan het gebouw een speciale "ziekenboeg" gebouwd waar dieren die te ziek zijn om in de roedel te verblijven door hun eigen vertrouwde verzorg(st)ers verpleegd kunnen worden.
Een vaste dierenarts bezoekt de honden en de katten twee maal per week en bespreekt met de hoofdverzorg(st)er de bij de dieren gesignaleerde problemen en de behandeling daarvan.
Vanwege het lage "pensioen" wat de eigenaren betalen wordt een groot deel van de verzorging van de dieren door uiterst gemotiveerde vrijwilligers gedaan die daarmee een belangrijke sociale taak verrichten, zowel voor de dieren als voor de eigenaren die er vaak heel veel moeite mee hebben dat ze hun dier niet meer zelf kunnen verzorgen.
Helaas komt het nog steeds voor dat een (al dan niet bejaarde) eigenaar overlijdt zonder iets geregeld te hebben of zelfs na enige tijd het dier in de steek laat door niet langer te betalen. Ook zijn er regelmatig niet meer plaatsbare asieldieren die we nog graag een plezierige oude dag willen bezorgen. Voor deze gevallen hebben we een "Adoptiefonds".
Hiermede kan iedereen een hond of kat (mede)-adopteren voor min. 25 euro per jaar.
Als adoptant krijgt men een foto en beschrijving van het dier, ons periodiek "Dierengeluiden" en wat is leuker dan zo nu en dan "je" adoptiedier te bezoeken.
Bezoek is alle dagen mogelijk van 11.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 15.00 uur.
Voor groepen liever op afspraak.
Het gebouw is voorzien van een invalidentoilet.
Mede namens de dieren; Graag tot ziens!
De “Club” is in eerste instantie opgezet voor de opvang van dieren waarvan de eigenaar niet meer in staat is te zorgen, bijvoorbeeld doordat de eigenaar zelf in een bejaarden- c.q. verpleeghuis opgenomen moest worden. Voor permanente opname in de Seniorenafdelingen gelden criteria als: leeftijd in relatie tot ras of een situatie waarbij het dier niet meer thuis verzorgd kan worden (denk hierbij aan ouderdom, incontinentie, problemen met het bewegingsapparaat, dagelijkse injecties etc.)
De "Seniorenclub" is een onderdeel van Stichting Nationale Dierenzorg te Wassenaar welke in 1926 (als vereniging) werd opgericht door enige hofdames van onze toenmalige Koningin Wilhelmina.
In 1985 opende haar dochter H.K.H. Prinses Juliana het nieuwe gebouw waarin de "Seniorenclub" voor honden is ondergebracht. Twee jaar later (1987) werd het "Catshuis" geopend waar naast asiel- en pensionkatten de bejaarde katten (ca. 35) een fijn onderkomen hebben.
In de “Raad van State” (de bejaardenafdeling) in het kattenhuis, beschikken de katten over een centraal verwarmde kamer met keuken, gezellig ingericht met meubeltjes en een vliering met kattetrapjes.
Aansluitend is er een overdekte buitenren met klimbomen. Ze hebben vrij toegang tot een kattentuin van ca. 250 m2.
Het gebouw voor honden (“Seniorenclub”) biedt plaats aan ca. 50 honden die in groepjes (roedels) van maximaal 10 samenleven in één der vijf honden-KAMERS.
Iedere kamer is voorzien van: (centrale) vloer-verwarming, (bij grote hitte) air-conditioning, voor iedere hond een mand en een buitenspeelplaats die overdag permanent voor de dieren toegankelijk is.
Op de aangrenzende speelweide gaat iedere kamer (lees: roedel) een aantal malen per dag met een verzorg(st)er lekker in het gras dollen.
In 1997 werd aan het gebouw een speciale "ziekenboeg" gebouwd waar dieren die te ziek zijn om in de roedel te verblijven door hun eigen vertrouwde verzorg(st)ers verpleegd kunnen worden.
Een vaste dierenarts bezoekt de honden en de katten twee maal per week en bespreekt met de hoofdverzorg(st)er de bij de dieren gesignaleerde problemen en de behandeling daarvan.
Vanwege het lage "pensioen" wat de eigenaren betalen wordt een groot deel van de verzorging van de dieren door uiterst gemotiveerde vrijwilligers gedaan die daarmee een belangrijke sociale taak verrichten, zowel voor de dieren als voor de eigenaren die er vaak heel veel moeite mee hebben dat ze hun dier niet meer zelf kunnen verzorgen.
Helaas komt het nog steeds voor dat een (al dan niet bejaarde) eigenaar overlijdt zonder iets geregeld te hebben of zelfs na enige tijd het dier in de steek laat door niet langer te betalen. Ook zijn er regelmatig niet meer plaatsbare asieldieren die we nog graag een plezierige oude dag willen bezorgen. Voor deze gevallen hebben we een "Adoptiefonds".
Hiermede kan iedereen een hond of kat (mede)-adopteren voor min. 25 euro per jaar.
Als adoptant krijgt men een foto en beschrijving van het dier, ons periodiek "Dierengeluiden" en wat is leuker dan zo nu en dan "je" adoptiedier te bezoeken.
Bezoek is alle dagen mogelijk van 11.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 15.00 uur.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
ik denk wel dat bij honden die te grote tampeloeris hebben je met open dagen het ding aan zijn buik kunnen plakkenAddy schreef:gewoon bij het puntje afknijpen die hapBrigitte schreef:Als ik het de volgende keer zie trek ik die hond wel ff af dan is het sneller weg misschienAddy schreef:dat is je geraden ook, is die hond nou van de pot gerukt om met een groot geslachtsdeel rond te lopenBrigitte schreef: In Oktober ga ik alle honden langs om te zeggen dat ik dat niet meer wil hebbenik ga deze hond er dus ook persoonlijk op aan spreken

Klinkt allemaal heel gezellig, werk jij daar ?Brigitte schreef:De Seniorenclub is het eerste bejaardentehuis voor honden en katten in Nederland.
-
- Zeer actief
ja, of maar gewoon alleen teven in het zicht zettentwinkeltje schreef:ik denk wel dat bij honden die te grote tampeloeris hebben je met open dagen het ding aan zijn buik kunnen plakkenAddy schreef:gewoon bij het puntje afknijpen die hapBrigitte schreef:Als ik het de volgende keer zie trek ik die hond wel ff af dan is het sneller weg misschienAddy schreef: dat is je geraden ook, is die hond nou van de pot gerukt om met een groot geslachtsdeel rond te lopen

-
- Zeer actief
Nope, ik val er weleens in maar ik werk bij de pensionhonden en de asielhonden. Ik vermaak me dus door lekker te knuffelen en spelen met andermans hondAddy schreef:Klinkt allemaal heel gezellig, werk jij daar ?Brigitte schreef:De Seniorenclub is het eerste bejaardentehuis voor honden en katten in Nederland.

-
- Zeer actief
maar het zit toch allemaal in hetzelfde gebouw ?Brigitte schreef:Nope, ik val er weleens in maar ik werk bij de pensionhonden en de asielhonden. Ik vermaak me dus door lekker te knuffelen en spelen met andermans hond![]()
en de asielhonden
zoals Shooter de Rottweiler hoe vond je die Marjolein? is gevonden aan een boom 2 weken geleden
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
je moet ook gewoon heel hard nee zeggen als ze het doen is het gelijk afgeleerdBrigitte schreef:ja, of maar gewoon alleen teven in het zicht zettentwinkeltje schreef:ik denk wel dat bij honden die te grote tampeloeris hebben je met open dagen het ding aan zijn buik kunnen plakkenAddy schreef:gewoon bij het puntje afknijpen die hapBrigitte schreef: Als ik het de volgende keer zie trek ik die hond wel ff af dan is het sneller weg misschienalhoewel die zijn ook weleens geil en rijen dan ook opelkaar dat kan dan ook weer niet
he verdomme waarom gedragen ze zich nou weer zo honds
-
- Zeer actief
Hee, das een idee ja, ik zat net te denken om een aftrekpost op te zetten zodat er iig geen honden meer met een flinke toeter in het zicht staantwinkeltje schreef:ik denk wel dat bij honden die te grote tampeloeris hebben je met open dagen het ding aan zijn buik kunnen plakkenAddy schreef:gewoon bij het puntje afknijpen die hapBrigitte schreef:Als ik het de volgende keer zie trek ik die hond wel ff af dan is het sneller weg misschienAddy schreef: dat is je geraden ook, is die hond nou van de pot gerukt om met een groot geslachtsdeel rond te lopen