marian* schreef:
Maar als een keurig uitziende en beleefd zijnde jongen van een jaar of 17 die toevallig een kleurtje heeft zijn net gekochte mp3-speler komt ruilen omdat hij stuk blijkt te zijn afgebekt wordt vind ik dat zacht gezegd niet netjes.
Ja, daar kan ik me niets bij voorstellen. Ik snap namelijk niet dat mensen dat kunnen doen.
Hayley84 schreef:
Het is alleen zodra iemand "buitenlands jongetje" zegt, hier iedereen gaat steigeren. Wat totaal niet nodig is.
En dat is ook het gevoel wat ik krijg. Want ik discrimineer niet maar ben daar wel van beschuldigd in dit topic. Ik weet de gewone marokkanen heus te onderscheiden van de kutmarokkanen.

Iedereen die beroerd in elkaar steekt, kan kritiek van mij verwachten.
Hayley84 schreef:
Over discriminatie gesproken, op mijn MBO school zaten voor 65% aan turken/marokkanen/etc.
Er mocht alleen NL gesproken worden op school .. ja dat dacht jij... écht niet dus hé. Bedreigd worden omdat je iemand geen sigaret wilt geven (ken die persoon niet eens), dan ben je opeens een gierige k*t hollander.
Dat mag zeker wel allemaal?
Kijk en als nederlanders door die andere groeperingen worden gediscrimineerd, of als vrouwen worden gediscrimineerd, dan zal er niemand eens opstaan en er iets van zeggen. Het is gewoon met 2 maten meten.
Pepie schreef:bij de nederlanse kinderen werd open gedaan,bij de allochtoonen niet.........En er is hier een turkse staat,waar alles wat niet uit turkije komt weggeziektword.
En turkse vereningen onder elkaar,omdat ze uit een andere streek komen........net ajax feijenoord

.......
..
En het is allebei niet goed. Alleen de nederlanders worden er op aangesproken en de turken niet.
Trouwens, over het algemeen vind ik de turken wel wat beter aangepast dan marokkanen. Is ook wel logisch. De turken komen toch uit een Europees land dat vooral in de steden nogal verwesterd is. Zij hoeven zich daarom minder aan te passen dan marokkanen die uit een arabisch land komen en dus een grotere cultuurshock beleven.
tineke schreef:
Je hond moet je ook opvoeden en aangezien jijzelf zegt dat jij dat niet doet bij je eigen honden je ze teveel verwend niet consequent bent en dat ze daarom niet goed luisteren mogen we dus concluderen dat jij een hondeneigenaar bent waar veel andere hondeneigenaars die wel de moeite nemen hun hond op te voeden zich aan ergeren.
Misschien moest je dus maar niet zo hoog van de toren af blazen over kinderen opvoeden want je hebt zelf klaarblijkelijk geen kaas gegeten van opvoeden
Overigens vind ik jouw reacties op kinderen in het algemeen ook niet getuigen van goede manieren maar goed ik vind je reacties in welk willekeurig topic dan ook in de regel niet getuigen van inzicht of inleveringsvermogen

.
Ik voed mijn honden wel op, maar ik verwen ze ook. In die zin dat ze bij mij in huis veel mogen. Op de bank, op bed, dat soort dingen. Ik ben niet altijd voldoende consequent nee, het kan beter. Maar ik doe toch nog moeite. Bepaalde dingen tolereer ik niet van ze. Ik kom tegenwoordig niet meer in aanraking met andere hondeneigenaren i.c.m. met mijn eigen honden, maar vroeger in de stad wel. WAnt daar ging ik met mijn hondje naar een speciaal uitlaatterrein. En daar vonden ze Polleke allemaal een heel fijn en lief hondje, niemand had klagen. Polle ging overal mee naartoe en op stal zeiden verscheidene mensen dat ik zo'n hond als zij nooit meer zou krijgen, want ze was zo gemakkelijk en zo fijn. Dat was ze ook, mijn huidige honden vereisen wel meer energie qua opvoeding.
Dus Tineke, jouw beeld van mij is toch niet volledig genoeg om zo hoog van de toren te blazen. Verder is het ook niet mijn bedoeling om mensen hier persoonlijk aan te vallen op hun mening over iets, zoals jij nu doet. Ik denk dat jij degene nu bent die moet inbinden, niet ik.
Addy schreef:
en zou je god er ook niet bij willen halen? ik ben namelijk erg gelovig

het was toch God die zei heb uw naasten lief Anne Panne

[/quote]
Ik ben zelf heel erg van 2 richtingen verkeer. Immers:
Muk schreef:Of je iemand accepteert en met respect behandeld heeft maar met een ding te maken. En dat is respect. Als een ander (in dit geval van buitenlandse afkomst dus, maar voor Nederlanders geldt dit precies hetzelfde!) jou met respect benaderd, dan is er niets aan de hand. Respect houdt ook in dat je rekening houdt met elkaar en dat je je aanpast. Vlekkeloos Nederlands spreken hoeft niet, maar doe je best. En gaat dat ook niet, ondanks dat je je best doet, dan is dat ook geen probleem.
In de Randstad wonen er veel meer buitenlanders dan in de middle of nowhere. Dus vanaf een afstand is het makkelijk oordelen en veroodelen, maar als je er middenin zit, dan zie je sneller de cultuurverschillen. Cultuurverschillen kunnen juist verrijkend werken, want je krijgt dan een bredere blik en inzicht, maar niet alle dingen uit een andere cultuur zijn even fijn. Net zoals de Nederlandse cultuur ook een aantal zaken bevat waar ik als Nederlander niet echt trots op ben.

'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen